November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

Oh mijn mannetje hoeft gelukkig 15 minuutjes te rijden dus dat komt wel goed ;)

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Gelukkig maytje! Dan gooi ik mijn beker ook nog een keertje vol!!

3. Jel

Jel Niet meer actief

@ Maytje, dan is de kleine vast bezig met indalen als je krampen op je schaambeen hebt.

Ik geloof dat ik nog geluk heb met mijn man en zijn werk. Sommige van jullie mannen werken dus een stuk verder weg..

@ Petrea, dat hebben mijn man en ik nog helemaal niet gedaan. Iemand aanstellen om voor de kinderen te zorgen als wij overlijden. Heeft je familie het na je dood niet meer voor het zeggen dan eigenlijk?

Mijn meisje zit me zo hard te schoppen dat het inwendig gewoon pijn doet. Hebben jullie dat ook? Die buik gaat helemaal heen en weer en op en nee, heerlijk. :)

@ Be, ik dacht juist op fb-foto's te zien dat je kleine meisje echt het gezicht van jou heeft. Maar ik ken jou en je man natuurlijk niet in real life dus ken jullie verschillende gezichtsuitdrukkingen niet.
    Bij ons zeggen ze dat ze vooral op mij lijkt, maar iemand anders zei juist dat ze op mijn man lijkt. We zullen zien. Dat kan na de geboorte ook nog enorm veranderen volgens mij.

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

@Jel echt ?
    Dan ben je wel een van de weinige die dat vind maar ik vind dat wel leuk om te horen haha ;)

Dan ben ik benieuwd haha , ik vindt wel leuk om straks als de kleintjes er zijn ff te vergelijken met de papa en mama haha

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Baby's lijken bij de geboorte vaak ook op de man, truukje van moeder natuur om de vader het gevoel te geven dat hij echt de vader is. Aldus, van horen zeggen!

Ja hier zit er nu ook 1 flink te wiebelen, voelt alsof ze bij mijn schaamstreek aan het gniepen en het krabben is.

6. Jel

Jel Niet meer actief

Ja is ook leuk. Lijkt me ook leuk om de 3d echo straks neer te leggen naast je geboren kindje.

7. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @jel hoe t precies zit weet ik ook niet, maar t is altijd beter om vast te laten leggen. Volgens mij zit t zo: stel dat jou man een minuut late overlijd dan jij dan gaat alles wat jullie hebben naar de familie van je man. Wie de voogdij krijgt over t kind weet ik niet, maar in ieder geval zal jeugdzorg zich er dan ook mee bemoeien.
    T is natuurlijk veel uitgebreider dan dit, maar hier komt t in t kort op neer.

8. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook mijn zusje en haar vriend al gevraagd en na de geboorte stellen we een testament op waarin meteen het voogdijschap geregeld wordt voor je kind(eren). Tegenwoordig gaat dat niet meer zo makkelijk hoor, voor zover ik weet worden de kinderen dan eerst in een weeshuis geplaatst en naar veel gemier en gemartel komen ze dan bij je ouders of andere terecht. Als je dit van te voren regelt dan is er geen vuiltje aan de lucht. Je kunt dit gewoon bij de notaris regelen...en dat is dan meteen voor al je kinderen.

9. Jel

Jel Niet meer actief

Heb net nog geplast en ze geeft me dan zulke harde schoppen tegen mijn blaas aan dat ik het gevoel heb weer te moeten plassen.

Ik zal dat geschop straks wel missen. Maar nog lekkerder is het om straks met mijn meisje te kunnen knuffelen.

Denk soms ook: wat doet ze toch allemaal?

Wat ik ook weleens denk: wat moet het voor een baby toch eenzaam aanvoelen in de baarmoeder. 9 maanden ben je in je eentje. Maar geen idee of de baby dat zelf ook zo ervaart en ze weet niet beter natuurlijk...

@ Joyce en onzewens, heb er ook nog totaal niet over nagedacht wie ik dan zou willen.... Vind die keus ook maar moeilijk. Het moet iemand zijn natuurlijk waarmee je aardig op 1 lijn zit qua opvoeding en dergelijke en de persoon moet mijn kindje natuurlijk heel veel liefde geven. Het zal misschien wel een familielid worden. Moet er nog hard over denken. Zal het er eens met mijn ouders over hebben hoe zij dit vroeger gedaan hebben.

10. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Jeej wat een gezellig geklets hier.

Heb net plasje bij de ha gebracht en kreeg gelijk op mn kop van de assistent. Loop dus met een fikse blaasontsteking. Sorry ik wist het niet was mn antwoord haha. Ik heb ook pas sinds zondag last.

Lijkt wel of ik nu ineens meer last heb, sinds ik het weet. Voel nu constant zeurderig gevoel met af en toe krampen.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hahaha ja jel dat vraag ik me dus ook heel erg af, is t niet saai daar binnen, helemaal in t donker, kan nix zien, beetje schoppen en rollen...... Tot nu toe is ws t spannendse in haar leven dat ze een koprol heeft gemaakt en der duim in de mond heeft gehad :)
    Ik ben nu al trots dat ze dat allemaal kan!! :):)

En is idd een lastige beslissing. Wat je ook kan doen is vastleggen dat je zus/moeder/vriendin of wie dan ook kijkt wat op dat moment t beste is voor jou kindje. Dus niet vastleggen ze komt daar of daar, maar dat er op dat moment word gekeken.
    En bv ook vastleggen dat broers en zussen altijd bij elkaar blijven! Vind ik ook heel belanhrijk!

12. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik ga ff bijslapen:)

13. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen we een half jaartje geleden bij de notaris waren ivm hypotheek van het huis, zag hij natuurlijk dat ik zwanger was en vroeg ook of we dat al geregeld hadden. Hij gaf toen wel de tip om een familielid te kiezen die dicht bij je staat omdat ie wss ook meer op een lijn zit met je. Vrienden kunnen wel maar hij maakte regelmatig mee dat mensen dan 10 jaar later op de stoep stonden om het te veranderen omdat de vriendschap over was of veranderd of......vul maar in. Volg je gevoel, dat is heel belangrijk. In jullie geval zou je miss kunnen kijken bij wie je de meeste steun hebt ontvangen bij de geboorte van jullie *meisje....tis maar een idee.

14. Behappy

Behappy Niet meer actief

@saaiheid
    Ja t lijkt mij ook errruuuuggg saai in z'n donkere zak met water te zitten haha.

@lady dat is wel een goede truc van de natuur hihi.

@joyce sweet dreams !

Als wij overlijden dan gaat ze naar onze beste vrienden.;)

@hier babyboom van 2008 terug kijken :)
    Je moet toch wat als je niks te doen hebt :p

15. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfoe ik ben druk aan het schrijven.. envelopen, wat een werk

maar goed qua saaiheid, ja ik denk dat er weinig aan is in de baarmoeder, maar ja ze weet neit beter, denk dat t traumatischer is als ze straks geen water meer om dr heen heeft!
    maar goed weet er vanmezelf ook niks meer van dus t zal wel meevallen ;)

16. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oh julia dat is niet zo fijn. Gelukkig weet je nu wel wat het is!

Hier niemand besproken. Ze gaat naar onze families, en welke dat wordt, tjah daar moeten we dan nog even over nadenken. Ik denk een soort van co-ouderschap tussen beide familie.
    Jeugdzorg komt zo snel niet om de hoek kijken hoor. Jeugdzorg laat kinderen lekker bij familie als ze zien dat het goed zit. Die hebben hun handen vol aan de probleemgevallen.
    Overigens ga ik er niet vanuit dat ons leven na dit alles een nog dramatischere wending zal krijgen.

17. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Wij gaan het wel vastleggen in een testament. Wie zeggenschap krijgt over het kind en we hebben anderen gevraagd die zeggenschap krijgen over ons geld. Dat blijft onder bewind tot zijn 25ste. Daarna mag hij ermee doen wat hij wil. Tot die tijd moeten hij en zijn opvoeders in overleg met de andere partij :D

Op dit moment hebben we niet schokkend veel geld, maar na ons overlijden wel. Helemaal als mijn vriend van zijn ouders geërfd heeft. We willen niet dat dat opgaat aan stomme dingen.

18. Suus14

Suus14 Actief lid

7 feb 2012
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ieks wat een enge onderwerpen! Maar idd wel noodzakelijk om er over na te denken.. Dames, ik ga lekker shoppen! Mss tot vanavond nog even.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    veel plezier!

ik zou het eigenlijk niet weten wie ik daarvoor zou aanwijzen..... heel knullig ik weet t.... maar heb echt geen idee....
    vrienden vind ik idd erg lastig...

20. Jel

Jel Niet meer actief

Het is zeker belangrijk als broertjes/zusjes bij elkaar blijven, vind ik ook.
    Het lijkt me van de andere kant ook een zware beslissing die je neemt.
    Stel dat iemand mij zou vragen of ik na het overlijden van hun beiden de zorg op me wil nemen voor hun kind(eren) dan zou ik me vereerd voelen dat ze voor mij zouden kiezen, maar zeg maar eens meteen ja. Je zult snel denken: ach dat gaat toch niet gebeuren, maarja zeg nooit nooit. Het lijkt me nogal een zware beslissing, omdat je hele leven veranderd met een ander kindje in je gezin, of zelfs meerdere.

Ik ga het er dus eens met mijn ouders over hebben. Ben wel benieuwd wat hun er van zeggen. En als de kids niet gelijk worden afgepakt door jeugdzorg, mogen de nabestaanden wat mij betreft ook een mooie oplossing bedenken wat er dan met de kids gebeurd. Zolang ze maar bij elkaar blijven in een liefdevol gezin.

@ Onzewens, het liefst zou ik ervoor kiezen om ons kindje bij mijn ouders te laten wonen in geval van overlijden. Maarja hoelang leven ze nog? Dat weet je nooit, ze worden ook ouder en ouder en alles word fysiek zwaarder.
    Wat ook meespeelt bij ons is dat we christelijk zijn en een opvoeding willen met het christelijk geloof voor ons kind, of onze kinderen... Dus dat is ook wel een vereisde eigenlijk....

@ Joyce, slaap lekker. :)

@ Maytje, nee haha heb ook geen (slechte) herinneringen aan het zitten in de baarmoeder bij m'n moeder. Ben het allemaal vergeten... :)

@ Suus14, shopze.

Deel Deze Pagina