@be de kleine word automatisch bijgeschreven in je trouwboekje. ik heb trouwens een site gevonden over flesvoeding misschien voor de meiden handig die ook geen bv gaan geven. ik vind het lastig hoor je heb zoveel verschillende soorten voeding en merken en welke is nou goed voor je kleine? dus bij deze www.babyvoedingchecker.nl alles lijkt best veel op elkaar ik vind vooral de nutrilon en de kruitvat veel op elkaar lijken ga het daar met de vk toch over hebben met wat voor merk hun aanraden. weten jullie ook al welke soort luiers jullie gaan gebruiken? ik zit te denken aan pampers maar ook hier zit veel verschil in vinden jullie ook niet?
@Jindster Aah thanks voor de info. Zou je fles en borstvoedig kunnen combineren ? Dat vraag ik me al Heel lang af ..
Jindster wij hebben kruitvat gebruikt, wel na eerst een maand borstvoeding, en die beviel heel goed! en veel goedkoper! En dat ook bij luiers, de eerste twee maten gaan we pampers gebruiken en dan stappen we over op kruitvat. Be je kan het natuurlijk combineren, nou ben ik geen borstvoedingsexpert, maar volgens mij radn ze wel af om er meteen mee te beginnen volgens mij heeft t te maken met speen- tepel verwarring ofzoiets. Maar na een tijdje is het super te combineren. Ik ga wel weer proberen om borstvoeding te geven, vorige keer was ik zo teleurgesteld dat t niet ging. Ben wel benieuwd hoe t nu gaat met onze peuter die rond huppelt!
wij willen graag flesvoeding gaan geven gelijk. ik vind het wel een handige site en ik ga het zeker met de vk erover hebben want het scheelt idd enorm kwa prijzen! @joyce jij heb dus goeie ervaring met kruitvat flesvoeding en de luiers ook? ik hoor verschillende verhalen dat die luiers wat dun zijn klopt dit?
Jindster bij ons is ze altijd droog gebleven! De rede waarom wij zijn overgestapt is dat we de pampers luiers zo vonden stinken naar plas als er maar een plas in zat. En ik vind kruitvat exht ideaal, nooit problemen gehad.
Okee! Nou ik denk toch dat het uitproberen word! En kwa luieruitslag? Dat is per baby natuurlijk verschillend maar omdat wij ook best gevoelig zijn kwa wasmiddel en alles! Moet ik daar denk ik ook wel voorzichtig mee zijn met de kleine. Heb wel zwitsal billen doeken gehaald met dat zinkzalf er al in maar ook gewoon sudocreme haha vond het zielig als die billen dalijk zo knalrood zijn!
Langzaam aan merken we dat we nu in het derde en laatste trimester zitten. Vroeger naar bed, later wakker, dat is het voornaamste verschil. Of eigenlijk, het enige.
Nathalie ik weet niet of dat klopt wat je nu zegt? Er werd mij net verteld dat bij een erkenning de kinderen die erna komen automatisch door deze papa erkend worden ook. Misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor. Bij mij is dit een kindje van een andere papa dus vandaar dat wij nu met erkenning moeten klooien, en letterlijk klooien het is dus niet gelukt. Hij moet papieren aanleveren dat hij nooit getrouwd is geweest omdat hij Brits burger is, die papieren hebben we al aangeleverd maar uiteraard zijn ze die kwijt.. dus nu die opzoeken en dan weer een nieuwe afspraak maken. Daarnaast kan het nog zijn dat ze die niet accepteren omdat hij 5 mnd terug in Engeland is gaan wonen in die tussentijd en hij daar de tijd had om te trouwen.. zucht..? Trouwen is makkelijker idd Ik heb net mijn flessenwarmer en sterilisator gekocht.. Wilde eik mn borstkolf ook al gaan halen maar mn vriendinnetje maakte een punt , als t niet lukt zit je met zon duur ding.. wacht er nog maar even mee
@Nora Hihi ja daar heeft je vriendin wel een punt. Ik heb hem wel al , maar heb um gekregen.. Heb ook een fleswarmer gekocht en ging um ff testen ; hij doet t haha @hier Ik heb net een fiets tochtje gemaakt van 2,5 uur ! Dat gaat veel beter dan lopen , dan ben ik na 10 minuten al uitgeput
@erkennen dan moet ik binnenkort gewoon de gemeente ff bellen Wel lastig dat ze zo moeilijk doen bij jullie nora @borstkolf miss heb je em helemaal niet nodig, of is t handiger om even te huren. Dat heb ik vorige keer ook gedaan toen de borstvoeding niet goed ging. Gewoon bij de thuiszorgwinkel, is zeker goedkoper dan zon ding kopen. Lekker be zo lang fietsen! T echt herlijk weer!! Nora woont je vriend nu wel in nederland? Oe hier gaan we vanavond slecht doen, pizza eten! Mmmmmmmm!
Dat was idd ook haar argument, vandaar dat ik t toch maar even niet heb gedaan hehe. Mijn vriend woont in Nederland ja, al een tijdje hoor sinds 2010.. Toen hebben we die papieren ook moeten aanleveren. Tis een gedoe als de gemeente je papieren kwijt raakt hehe.
@ Nora86: Ik heb het een paar maand geleden gevraagd bij het gemeentehuis hier en het moet wel, omdat ze er niet van uit gaan dat de baby van dezelfde vader is. Alleen bij een samenlevingscontract of huwelijk. Als we de baby niet erkennen dan kan mijn vriend de baby na de geboorte ook niet aangeven, dan zou ik erbij moeten zijn. @ Luiers: Ik zweer bij pampers. Kruidvat luiers als die vol zitten met plas krijg je zo'n soort ballon van plas wat niet lekker zit voor het kindje. Omdat ze dus wat dunner zijn als de pampers. Overigens geloof ik er niet in dat een kindje bij het ene merk uitslag kan krijgen en bij het andere niet. Het heeft puur met de soort ontlasting te maken en de gevoeligheid van de huid denk ik. @ Flesvoeding: Toen mijn zoontje 2 maand oud was ben ik hiermee begonnen. Heb eerst Nutrilon gebruikt, daarna overgestapt op Friso, omdat dit iets goedkoper was.
@nora ohh ik weet wat het is met al dat papierwerk gedoe dat hadden wij ook! Toen wij gingen trouwen moest ook alles boven water komen en waren ze ook weer kwijt wat een gedoe! Borstkolf hebben wij niet nodig wij gaan flesvoeding geven. Het is idd misschien eerst handig om zoiets te lenen of wat dan ook! @be lekker hoor effies stukkie fietsen heeft je vast goed gedaan!
@ Joyce, ja daar zit ik ook aan te denken. Zijn die (bloed) vlekken er weer uit te krijgen daarna of gooi je zoiets weg na die tijd... @ Suus, jij hebt dus het tegenovergestelde van mij met je lage bloeddruk.... maar fijn dat het verder goed was. @ BV of FV, hier wil ik dolgraag borstvoeding geven. Lijkt me heel mooi en intiem... Heb zelfs vannacht gedroomd dat ik onze baby de borst gaf. Hoop dat het gaat lukken.... @ Nora, ik wist helemaal niet joh dat dit kindje van een andere papa is. Ben je al lang samen met hem? @ Borstkolf, ik hoorde ook dat je zo'n ding kan huren, misschien doe ik dat wel dan. Heb een keer een handpompje van Avent gekocht op mp maar denk dat ik hem weer te koop zet, die dingen schijnen niet goed te zijn.... Een electrische lijkt me beter. @ Luieruitslag, ik denk zeker wel dat uitslag te maken kan hebben met het merk luier. Ik heb het zelf met maandverband. Ik kan alleen Always gebruiken, anders krijg ik ook een soort van 'luier'uitslag. @ De dames die gelijk beginnen met de fles, mag ik vragen wat de reden is dat jullie niet de borst geven? Ben er alleen nieuwsgierig naar, er is geen goed of fout. Maar borstvoeding is natuurlijk helemaal gratis.
Ja vlekken en vooral bloedvlekken zijn lastig natuurlijk! Ik ga er denk ik maar vanuit dat t weg zou mogen. Sommige vinden t heel fijn om naakt te zijn, maar volgens mij zou ik me alleen maar vervelender voelen. En je bedoeltnatuurlijk dat borstvoeding helemaal gratis is
Ehm ja idd dat bedoel ik.... borstvoeding. en ik zoek wel iets uit in mijn kast wat daarna weggegooid mag worden.
Borstkolf hiervoor evt eerst huren Wil eerst zien of de voeding opgang komt enzo. En ze.kosten.best nog wat. Lage bloeddruk ik merk vandaag eecht wel zo'n extreme moeheid. Hoopdat t mlukt werken totvier weken v te voren. Ga eerst in mn privé maar eens rust nemen met.afspreken.
Nathalie sorry , je hebt ook gelijk. Het ging om de achternaam wat automatisch hetzelfde zou zijn.. geloof ik.. god heb zo'n lang gesprek gehad daar dat k t allemaal even niet meer weet maar t kindje krijgt toch mijn achternaam dus hier is t niet van toepassing. Ben met mijn huidige vriend af en aan ongeveer 3 jaar samen trouwens. D.'s papa en ik zijn gescheiden toen hij 1.5 was. Een handkolf schijnt weer handig te zijn als je volledig bf geeft maar af en toe maar wil kolven. Helaas geen evarin mee omdat t bij D. dus echt niet wilde vandaar dat ik nu misschien wat voorbarig ben. Wil het heel graag nog eens proberen, maar heb evengoed ook vrede met flesvoeding.