@ Borstvoeding vs flesvoeding: Ik ga deze keer weer borstvoeding geven, het ging de vorige keer allemaal goed. En het is zo intiem. Dat is mijn voornaamste reden dat ik weer borstvoeding ga geven. En uiteraard omdat het ook natuurlijk is. Ongeveer 2 maand na de bevalling ben ik weer naar school gegaan en het leek me niet handig om dan elke dag een kolf mee te moeten nemen. Moest lang reizen met de trein. Dus toen ben ik overgestapt op flesvoeding. Nu ga ik het wat langer geven als het allemaal gaat lukken. Maar ik denk dat ik het met een maand of 4 ook wel weer genoeg vind. Vond het overigens ook prettig dat ik weer m'n oude borsten terug had en normale bh's aan kon. En ik voelde me weer wat vrijer. Verder veroordeel ik niemand. Ieder zijn keuze. Feit blijft natuurlijk dat borstvoeding beter is. Maar dat weet iedereen. Maar de flesvoeding van tegenwoordig is ook heel goed.
Goed nieuws! Mijn bloeddruk was vanochtend weer helemaal ok! Bijna aan de lage kant! Ik ben als broedmachine dus weer goedgekeurd Feit blijft dat ik me brak voel en heb om die reden besloten ook die 2x 4u niet meer te gaan werken. Maw, mijn verlof is vandaag een soort van begonnen. Raar idee... maar geeft wel rust! Kan ik gewoon toegeven aan hoe ik me voel. Waarom zou je überhaupt mensen veroordelen die voor iets kiezen waar ze zelf achter staan? Ik heb wel wat moeite met de borst en flesvoeding discussie die maatschappelijk bepaald is en die ik dus overal moet voeren. (Ik bedoel niet eens zozeer hier maar werkelijk overal!) Ik ga flesvoeding doen, ik moet dat ivm medicijnen die ik vrij snel weer zal moeten krijgen via infuus voor mijn Crohn maar waarom vind de maatschappij dat ik dat uit moet leggen? En dat moet ik serieus elke keer weer! (Sorry hoor.. maar dit is best een teer punt icm de hormonen.. ) Anyway... Burning!! Je leest niet goed!!! Waarom heb jij nou een week eerder verlof?? Ben zo benieuwd!! Be, wat knap!!! 2.5u fietsen!! Ik zou flauwgevallen zijn... EDIT: Seriously!! Vanmiddag denk ik voor het eerst de hik gevoeld bij mij ukkie! Wel een kwartier lang elke 5 sec een plopje! Alsof mijn ticker helderziend is!
@ Petrea: Ik zei het gewoon omdat die discussie zo vaak voorkomt op het forum. En loopt vaak uit de hand. Ik kan helemaal begrijpen dat je voor de flesvoeding gaat. Een vraag voor degene die flesvoeding gaan doen: Gaan jullie zelf alleen de voedingen doen, of samen met man/vriend? Of laten jullie ook anderen de fles geven.
Wij willen gelijk flesvoeding geven. Gewoon ook omdat het makkelijker is ook met mijn mannetje. Ik wil daarna ook weer gewoon een paar dagen gaan werken en ons kindje dan weer niet over laten stappen op iets anders en daar weer aan moet laten wennen. Maar je kan er idd hele discussies over hebben over fv of bv! @petrea wat fijn dat je bloeddruk nu wat lager is!
Ik denk dat de maatschappij borstvoeding gewoon samen ziet met een baby... Maarja aan de andere kant eigenlijk ook weer helemaal niet want t is niet "normaal" om het overal maar te doen.... T blijft gewoon altijd een punt met veel tegen en medestanders en die discussie zal ook eeuwig blijven. Ik ben er niet voor en ook niet op tegen, ik ga t proberen omdat ik t iets heel moois vond toen het ff goed ging, toen t niet goed ging was t juist iets heel vervelends! Iedereen moet t zelf weten, en je zou niet altijd maar hoeven uitleggen waarom je t niet doet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat die vraag bij mij ook vaak als eeste opkomt als iemand t niet gaat proberen. Ik zal er voortaan aan denken
En petrea super dat je bloeddruk weer goed is. Is er een andere reden dat je je zo belabberd voelt? Of miss vooral stress op je werk? @nathalie als wij flesvoeding gaan geven mag iedereen die ik t toe vertrouw de fles geven, ik ben daar niet zo moeilijk in en ook niet over t kindje vasthouden enzo. Mits natuurlijk alles goed is met het kindje en hij/zij t zelf ook niet erg vind zeg maar. En als vriend moet werken dan neem ik sowieso de nachtvoeding op me en vl de late voeding.
Ik vind ook dat t vrije keus is wat je doet. Fv of bv. Als jij je er prettig bij voelt... Hier is de bedoeling bv en zsm. Kolven zodat vl ook kan voeden. Of wie wil ben ook nie moeilijk in voedingen.
@ Nora, op die manier... wat lijkt me dat verrot om te scheiden.... @ Petrea, fijn dat je bloeddruk weer gezakt is. Het is ook niet mijn bedoeling om een discussie op gang te brengen of zo. En wat ieder doet moet ie zelf weten, ik veroordeel niemand hierom. Was alleen maar nieuwsgierig, that's all. Je hoeft er natuurlijk ook geen antwoord op te geven... Maar begrijpelijk in jouw geval dat je aan de flesvoeding gaat. Er is dus ook geen goed of fout aan in mijn ogen. Wat een ieder doet moet ie zelf weten. Ik bemoei me alleen met mijn eigen kind... maar was echt alleen nieuwsgierig. Het lijkt me leuk om ook af en toe wat melk af te kolven zodat mijn man ook een keer de fles kan geven, anders kan hij nooit die leuke 'klusjes' doen.
Dag dames, even snel een berichtje. Ik lees straks of morgen even de rest bij zodat ik daarna op jullie kan reageren.. Wij gaan nu namelijk eten en heb een aantal pagina's te lezen zie ik..dus dat doe ik heel snel maar wilde jullie ff op de hoogte stellen.. Vandaag echo gehad. Alles zag er goed uit, alleen de groei van de kindjes is toch niet zo heel goed. Beide zitten ze nog wel binnen de curve, maar ik moet echt nu goed gaan rusten... over 2 weken weer terug ipv 3... 1 kindje ligt een week achter op groei en de andere 2 weken...dus dan echt maar rustig aandoen en elke dag een uurtje plat... hopelijk helpt dat.. En anders toch nog maar langer plat. Ik moet niet teveel doen.. ook niet in huis... Ik heb namelijk geen zin om opgenomen te worden in het ziekenhuis...
Ow ikke dat is niet zon goed nieuws, doe het maar heeeeel rustig aan. En ik weet hoe moeilijk dat is! Vandaag zelfs voor t eerst een poets in huis gehad! Maar neem goed je rust door op vaste tijden echt op bed te gaan liggen, en een tip waar ik veel baat bij heb is drie keer nadenken voor je naar beneden loopt of je bv niks mee nodig hebt van boven of voordat je ff op de bank gaat zitten en niet opnieuw vier keer moet opstaan omdat je iets vergeet of toch nog drinken wil Succes!
@petrea; in die week op donderdag ben ik 34 weken, ik werk de ma do vr, dus die maandag komt er gewoon bij. Jij bent laat juis haha. Jij ben mijn week 33 _: 3d weken toch?
iedereen moet idd lekker zelf weten wat ze doen met bv of fv eigen beslissing en eigen wensen. @ikke wat een vervelend nieuws dus echt rusten nu meid!! hoe moeilijk dat ook is!!
Ja, ben ook heel blij! Maar was dus idd ook wel verrast omdat ik me niet goed voel en daarop zei de vk dat dat door verschillende dingen kan komen, vocht vasthouden,vrij veel kilo`s gegroeid, leeftijd.. Er zijn gewoon vrouwen die zich niet lekker voelen tijdens een zwangerschap en daar ben ik er sinds een week of 2 een van.. Ik geef er maar gewoon aan toe. Meer kan ik niet. Zit ook te denken dat mijn Crohn een beetje opspeelt, die vermoeidheid is herkenbaar als ik een opvlamming heb dus alleen al daarom wil ik graag pas op de plaats zodat ik na de bevalling niet ineens een enorme terugslag krijg. Qua voeding denk ik er net als hierboven over!
Oh, dan heb je mazzel dat die maandag erbij komt, doet mijn werkgever niet! Ik snap `m nu wel ja want ik ben het niet helemaal eens met de vk wat betreft bevaldatum, haha! Zij zegt 4 november (en dat wordt aangehouden als het om het verlof gaat) en ik 1 november en die datum heb ik hier ook aangehouden. We zijn eruit!! @Ikke, pas op de plaats dus nu! Sterkte ermee...
Ow dat is minder. Doe het maar heel rustig aan dan. Hopelijk zullen de baby's weer goed gaan groeien daardoor..
@Voeding, ik ga bv proberen. Maar respecteer ieders keuze. Ook als voedingsdeskundige zijnde. @kolf, ik heb een handkolf overgenomen en mag een elektrische lenen van mn zusje. Wat dat betreft voorzien dus. @ikke, rust lekker uit meid. Laat die ukkies maar groeien. @hier, kapot. Nacht slecht geslapen en vandaag begrafenis van opa gehad. Was mooi en ga hem erg missen. Heb oma beloofd van het nieuwe leven te genieten. We hebben zo ook nog bij de kist gestaan. Oma, ik met baby in de buik en opa* Morgen weer werken en dan weekend!!