November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

@Ikke ohwjee :( idd ff meer rusten , wat extra schoonheidsslaapjes hopelijk helpt t !

Flesvoeding / borstvoeding.
    ik zie wel hoe t loopt .. En als bv lukt wil ik
    T later toch gaan combineren.

@hier t fietsen heeft me goed gedaan, met name omdat door t frisse windje mn neus weer lekker open was.. Helaas
    Voor korte duur want zit nu weer helemaal
    Vol .. K haat verkouden zijn :(

2. Jel

Jel Niet meer actief

Goedemorgen!

@ Be, sterkte met het verkouden zijn, dat is ook niet leuk!

@ Hier, gisteravond voordat we naar bed wilden gaan om 22:30 uur, voelde ik de vloer trillen onder mijn voeten. Mijn man voelde het niet en geloofde mij ook niet. Tot ik net even op teletekst keek van RTV Noord en op internet ook overal nieuwsberichten zag dat er inderdaad een aardbeving was om 22:30 uur. Dus ik had toch gelijk. :D
    Hier vandaag lekker een vrij dagje maar ben toch al zo vroeg eruit. Straks krijg ik gezellig iemand op de koffie.

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Goedemorgen!

Be succes met je verkoudheid! Miss hooikoorts ofzo?

Oef Jel vet een aardbeving! Als er verder nix gebeurt natuurlijk he!

Hier dochter uit logeren, kan ik uitslapen ben ik gewoon al om kwart voor 8 wakker! Ach ja ga ik der zo lekker ophalen!

4. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Oh ikke vervelend. Dan maar mooi rustig aan doen!

Jel das schrikken...

Hier zo de kleine dame schopthard...heb nu van die pijnlijke plekken op mnd buik.....
    Vanmorgen zegt vriendlief zo ik voel haar schoppen door t .matras heen.....:$

5. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Goedemorgen dames hier geslapen als een kanon heerlijk! Vandaag nog even wat werk verrichten en dan lekker weekend heerlijk met dit warme weer!

@suus zo dan is de kleine goed bezig ochtendgym of mama als hindernisbaan gebruiken haha

@jel een aardbeving?! Haha lijkt me best grappig om te voelen wij hebben dat een keer op griekenland gehad alleen daar was tie dan weer wat heftig haha

@joyce Dan mis je je meissie toch he ookal al is het maar een nachtje!

@be balen van je verkoudheid! Hooikoorts?

6. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @Joyce: Jammer dat je dan zo vroeg wakker bent. Da's ook altijd zo als we uit mogen slapen. :D Had ik vanmorgen namelijk ook toen manlief dochterlief naar het kdv zou brengen. Maaaaar, heb wel op mijn gemak kunnen douchen. Ook weleens lekker!

@Jel: Wauw spannend! Heb ik nog nooit gevoeld.

@Suus; nou, dat is inderdaad flink hard haha!

Hier wel heel de dag door schopjes maar moet er wel bij zeggen dat sommige dagen veel harder en duidelijker is dan andere. Maar, die 10 keer per dag bewegen, daar bedoelen ze toch elk teken van leven mee?

7. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Morning!!

Net bij de vk geweest en alles weer precies volgens het boekje. Wordt een beetje saai. Gelukkig maakte de kleine er wel een feestje van. Mijn buik ging heen en weer en ze had moeite de hartslag lang genoeg vast te houden.
    Bij de aantekeningen bij beweging stond Erg goed haha.

Nu nog ff rustig aan, misschien stiekem slapen en vanmiddag/vanavond werken.

8. Jel

Jel Niet meer actief

@ Joyce, jammer dat je dan al zo vroeg wakker bent.

@ Suus, dat gaat er lekker hard aan toe dan in jouw buik. Jij hebt af en toe dus gewoon een aardbeving in je buik, haha.

@ Jindster, in het buitenland zijn die aardbevingen volgens mij heftiger. Ben dan toch wel blij dat ik in NL woon. Werkse!

@ Burning, ja hier ook de ene keer harder als de andere keer. Zal er wel aan liggen in welke positie het kindje ligt. Ik denk dat als ze met de rug naar de buik toeliggen, je de bewegingen minder hard voelt omdat de baby dan meer richting organen trapt. En heb hier het idee dat ik haar wel vaker voel dan 10x op een dag. (Gelukkig...)

@ Juliaaa, fijn dat het ok was bij de vk. En leuk die bewegende buik. Werkse vanmiddag en vanavond.

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jindster, zo dan heb je een kleine maat pyama gekocht. Wij kopen er nog geen omdat ze het in het begin toch eigenlijk niet aanhebben.. Pas met een aantal maanden. We willen voor ieder kindje een rompertje maat 44 voor onder het eerste pakje, want maat 50 is dan weer meteen zo groot voor daaronder. Maar verder gaan we niet met kleinere maatjes werken... dan maar omslaan. Vooral omdat we best veel moeten kopen voor die kleintjes.. Gister na de echo hebben we ook nog ff geshopt..nu hebben we echt alles op 1 slaapzak na.. hebben er nu 2. maar willen er 3. Als het goed is krijgen we er ook nog 1 dus hebben er dan 4.. voldoende toch?? haha..

Nora, een navelbreuk? En dat zonder er last van te hebben??? Jeetje zeg.. daar zou ik ook niet meteen aan denken. Meestal doet dat heel erg pijn. Hopelijk herstelt het zich vanzelf.. En.. het kindje erkend? Hebben wij ook gedaan van een hele poos terug. Nu nog een keer het gezag regelen, maar hoe dat precies in elkaar zit moet ik nog even lezen.. haha..
    Wat vervelend van dat erkennen zeg met je vriend... hopelijk komt het heel snel voor elkaar. Maar wel een gedoe zeg..

Be, hoe is het met jou verkoudheid?? Lijk je nog steeds een schaap??? Haha... wat een vergelijking zeg... :)

Lady, hoe is het met je poes??? Wat een grappige naam zeg... :D Of heet ie in het echt toch anders?? haha..

Bevalling, wat ik aandoe... haha.. uhm... geen idee eigenlijk. Een lang shirt, maar moet eens ff kijken of ik zoiets wel kan vinden... ik heb helemaal geen nachtjapon of nachthemd of lang shirt dacht ik zo.. draag alleen maar pyama's ;) En idd iets wat luchtig is denk ik zo..

Flesvoeding, wij gaan kruidvat eigen merk gebruiken.

Luiers, wij hebben nu de pampers maar wel elke keer met veel korting. Wij willen de kruidvat luiers gaan gebruiken, maar tot nu toe hebben we de echte pampers gekocht voor minder dan 7,50 per pak ( bij de kruidvat kosten ze 7,49 ) dus na de 6 kilo over op kruidvat..

Jel, de reden dat wij fv gaan geven is dat mijn vriend ook meteen in de gelegenheid is om een band op te bouwen met de kindjes. En nu vooral omdat we een tweeling krijgen. Ook omdat ik het niet zo zie zitten om overal mij te gaan afzonderen om bv tegen ( ben niet zo van dat in het openbaa doen, terwijl als andere dat doen ik dat niet gek vind ) en ook een reden is dat ikzelf als baby een aantal dagen bv heb gekregen, en toen mijn moeder stopte en fv ging geven, ik niet meer dronk... hoeft natuurlijk niet dat onze kindjes dat ook hebben, maar ik heb me er zo op ingesteld om het niet te doen, dus doen we dat ook niet.. En fv is ook gewoon goed. En met een tweeling zie ik dat niet zitten met de bv....

In borstvoeding zitten antistoffen van de moeder die kinderen dan meteen binnen krijgen. Dat is natuurlijk beter voor de kids, maar de samenstelling van fv is ook goed. In fv zitten al de vitamine D en K en die hoef je dus niet meer bij te geven. Met bv moet dat eigenlijk wel... Ik vind het wel vervelend ( hoop het niet mee te maken ) dat ze je echt gaan pushen om bv te geven omdat dat beter is... natuurlijk is het beter, maar dat is alleen omdat de baby dan jou antistoffen binnenkrijgt en minder snel ziek wordt. Met fv moeten ze dat zelf op gaan bouwen... ook niks mis mee toch?? ;)

Luieruitslag, ik denk ook wel dat het te maken heeft met het soort luier. Ik of mijn zusje kreeg altijd luieruitslag van pampers zei mijn moeder.... die heeft toen ook goedkopere gekocht. Weet niet meer wie het was... volgens mij mijn zusje.. haha.

Bloed, hoe doen jullie dat met de mutsjes van de kindjes?? Wij hebben in totaa 4 mutsjes gekocht... kun je de mutsjes nog goed schoon krijgen als ze die meteen opkrijgen als ze geboren worden? Hebben namelijk wel hele leuke en vind het zonde om die weg te doen.... 2 van nijntje en 2 van pure... beetje zonde om meteen 2 mutsjes weg te moeten gooien..

Petrea, wat fijn dat je bd goed is, en goed van je dat je besloten hebt om te stoppen. Wat vervelend van die medicijnen zeg... een vriendin van mij heeft dat ook. Elke 6 weken een infuus...Dus ik weet waar je het over hebt... wel stom dat iedereen verwacht dat je het uitlegt...

Nathalie, ik doe samen met mijn vriend de voedingen en laat ook echt wel andere de kids voeden. Vooral omdat ik niet zo makkelijk 2 kids kan voeden. Gaat wel.. er zijn technieken voor :D Maar denk dat ik heel blij ben als iemand anders mij wil helpen..

Joyce, bedankt voor de tip. Ik ben blij dat mijn vriend mij in huis mee wil helpen... en ik ga zeker wel dingen doen, maar gewoon heel rustig en niet te veel...

Julia, fijn dat het afscheid mooi was, en idd maar genieten van het nieuwe leven. Heeft even tijd nodig natuurlijk maar komt vanzelf wel..

Jel, dat is gek he... zo'n aardbeving.. Vaak zijn die kleine onschuldig ( gelukkig maar )

Verder...bedankt voor de reacties dames. Ik ga nu elke dag eventjes proberen plat te liggen en dan idd in bed of op de bank. Ik denk het 1e, anders blijf ik toch weer vanalles doen.. ik ken mezelf.

Verder voel ik de kids wel goed bewegen gelukkig. Ook op de eco zag je ze allebei goed bewegen.. Het meeste voel ik kindje 1. die is wat kleiner als de ander. Ik had het idee dat beide kindje met de hoofdjes naar beneden lagen, maar ik heb het dus grandioos fout!!!
    Allebei de kindjes liggen in stuit, en met de gezichtjes naar elkaar toe... best lief toch?? Haha..

Gister nog een botsing gehad met vl... Hij draaide zich om en knalde met zijn zijkant tegen mijn rechterkant van de buik. Ik voelde het wel. Ging ook weer niet zo heel hard maar toch wel een beetje hard. Ik heb kindje 2 daarna nog wel vaker gevoeld maar vond het toch eng. Vl schrok hier heel erg van. Had het er vannacht nog over. We zeiden al tegen elkaar.. het kindje zit goed beschermt dus er zal niks aan de hand zijn. Moet zeggen dat het kindje nu echt heeeeeeeeeel rustig is, andere kindje is een stuk actiever.. och ja.. zal we goed komen denk ik zo.

10x beweging voelen... dat betekend dus voor mij 20x... ik denk wel dat ik dat voel.. Af en toe een aantal vuistslagen achter elkaar ipv schopjes..haha..

10. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Bloed.op mutsjes? Ik hoorde dat t er nie meer uit ging... dus ik neem donker mutsje mee.

11. Behappy

Behappy Niet meer actief

Owh ik heb alleen maar lichte mutsjes .. Miss toch ff kijken voor een wat donkere.

@beweging hier ook wel rond de 10 keer per dag ..
    T verschilt wel eens.

28 weken wave voor mij ! jippieeee

12. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Als je in t ziekenhuis bevalt krijg je eerst een zh mutsje, deze worden volgens mij wel gewoon weggegooid!

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook alleen maar lichte mutsjes...dan hoop ik dat de kids eerst een mutsje krijgen van het zh...kunnen ze daarna eigen mutsje op... Ik heb er van nijntje..2 verschillende kleuren.. vind ze zo leuk..haha..

Ik heb het kraampakket ontvangen! Best gek eigenlijk, Vind het het wel leuk dat er een tummytub bijzit....

Ik ga zo maar eens rusten..ben benieuwd hoe dat gaat... haha..

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Bloed kun je er wel uit krijgen. Kraamzorg heeft het er bij ons uit gekregen met zout en koud water (wel op dezelfde avond). Overigens bij alle kleding. Daar maak ik me nu dan ook geen zorgen over.

15. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Daarom staat op mijn lijst idd een pak soda. Die is voor het schoonmaken van beddengoed ed. Dat doet de kraamzorg normaal gesproken direct idd.

16. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Roze en blauw ;) :)

17. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    En bloed in ieder geval altijd met koud water. Hier een keer bijna de bank verpest...

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha... neej :D 2 creme mutjes met 1x grijze nijnjes en 1x licht groene nijntjes ;)

19. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1099 Petrea, 17 aug 2012
    Laatst bewerkt: 17 aug 2012
    We blijven het proberen! Word je er niet gek van? :)

Hier een dagje boven op bed, ik kan deze hitte nu echt niet hebben dus lig naakt op bed tv te kijken.. haha! Met af en toe een dutje tussendoor.
    Mijn vl heeft vandaag gepoetst! Normaal doe ik dat omdat ik een dag minder werk dan hij maar nu is alles anders en heb ik gewoonweg de puf niet. Dusss... had mezelf voorgenomen om 0 kritiek te leveren en dat is gelukt! Hij heeft echt z`n best gedaan, hele dag bezig geweest (ik heb alles in een uur of 3 klaar maar goed.. ;))

20. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja! Bedacht me vanmiddag dat ik vanaf as donderdag in het cijfer 3 zit!! 30 weken!! Hoe surrealistisch is dat dan?? :D

Deel Deze Pagina