November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Goedenavond!

@ Ikke, wat een lap tekst zeg, haha...
    Heel begrijpelijk hoor, als je met een tweeling geen bv geeft. Kost je ook eigenlijk dubbel zo veel werk. Tis wel meer gedoe dan.
    @ Die mutsjes, op zich zijn bloedvlekken er toch uit te krijgen? En ze doen volgens mij idd in het zkh 1 van het zkh op eerst na de geboorte. Dus dan scheelt dat alweer viezigheid.
    Wat schrikken die botsing, ik dacht eerst even met de auto dus schrok al. Maar de kindjes zitten idd goed beschermt dus zal wel goed gaan...

Haha joyce goed geprobeerd met het raden van de kleur muts. :D

@ Petrea, schiet lekker op nu met de 30 weken... hier ook.

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

@Petrea woow dat schiet dan al op he pff !! Dan nog
    10 te gaan..

@Hier pff verkoudheid neemt toe, pijn in me hoofd .. Mn kaken pff :(
    Dus zo maar weer ff douchen :(
    Sorry voor mn geklaag

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Juliaa fijn dat de begravenis mooi was, toch moeilijk he sterkte ermee..

Jel een aardbeving had het gelezen ja, best eng om het dan gevoeld te hebben.

Wat bewegingen betreft verschillen de meningen nogal, de een zegt 10x per keer dat je het voelt , de ander 10x over een hele dag. T laatste lijkt me aanneemlijker zelf.
    Hier een goed actieve jongen, vanmorgen voelde ik hem in zn geheel draaien en inderdaad hij schopt/mept nu links in plaats van rechts, helemaal leuk.

Mij is verteld dat je na de geboorte aktes moet opvragen bij de gemeente en die naar de kantonrechter moet sturen, ivm rechten en ouderschap. Maar we moeten eerst t erkennen rond krijgen nu inderdaad.

Navelbreuk ja ik twijfel hoor, ik zie allemaal uitstulpingen als ik google en niet deukjes?? Ben alleen maar blij dak er geen last van heb natuurlijk maar t ziet er zo anders uit. Naja wat t ook is de vk maakt zich er niet druk om, dus ik ook niet!

Mutsje ehm, hier kreeg D. er in t zhuis een op zon leuk roze blauw dingetje.

Balen BE dat je je niet lekker voelt, en dat met die hitte.. T weekend word t heel erg warm heb ik begrepen. Hoop dat je er ondanks je verkoudheid toch van kan genieten.

Hier vandaag naar een strandje geweest, t stonk was vies koud en er waren ontzettend veel wespen. Ik ben echt panisch voor wespen dus we zijn heel snel weer vertrokken.. Jammer voor D. Morgen een herkansing bij een ander meer.. en hopen dat die klote beestjes weg blijven. Moet eens opzoeken hoe ik van die fobie af kom want t word nu wel extreem..

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jel heb je in de lounge het topic al gezien over bewondering? Je word er een aantal keer in genoemd.. Lijkt me leuk voor je om te lezen :)

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Petrea, neej ik wordt niet gek van jullie. Jullie kunnen het altijd proberen toch? Maar ik trap er niet in... hihi..althans..dat probeer ik niet :) Woow al bijna 30 weken... schiet op idd bij jou..
    Goed dat je het huishouden hebt laten doen.. mannen kunnen dat ook goed, alleen zal een vrouw er idd net iets anders tegenaan kijken :D

Jel, neej gelukkig niet met de auto.. dan zou ik me helemaal wezenloos schrikken.

Be, jeej meid wat vervelend van je verkoudheid.. ik hoop dat je er snel vanaf bent..

Hier heb ik het ook erg warm. Ik voel me echt heet..haha.. Hier binnen blijft de warmte nu echt hangen..

Ik/wij hebben even een vraag.. is misschien kei dom maar goed..
    Vriendlief en ik hebben voor de kindjes allebei een maxi cosi autostoel gekocht van 0 tot 13 kilo. Nu kregen wij de ingeven om vanavond alvast te gaan oefenen met vastzetten in de auto. Beide werden we helemaal krank jorum van het geplaar... We hebben geen easybase of easyfix erbij gekocht, want we wilde alleen de autostoeltjes op de achterbank doen. Alleen nu is het zo... we hebben alles gedaan wat moet.. de gordel op de juiste manier bevestigd dus we waren blij dat dat was gelukt. Alleen het probleem is nu... wij vinden de stoeltjes helemaal niet stevig staan. Opzich staan ze stevig, alleen kun je ze een klein beetje schuiven. Dat is nog niet het ergste, maar als je de rugleuning vastpakt, dan kun je de stoel kantelen naar voren zeg maar. Dan zou als het kindje erin zit, het kindje half voorover richting achterbank kantelen. Alls dat gebeurd, kun je het stoeltje niet meer terug krijgen. De gordel klikt vast. Heeft iemand een idee hoe we dit moeten doen??? Dat dat niet meer voor kan komen? Anders kopen we een easybase want dit vinden wij echt niet veilig. Maar goed... we moeten er dan meteen 2 kopen en dat kost nogal wat.. bijna 200 euro totaal..
    Als iemand weet hoe dit kan of hoe we dit kunnen voorkomen... hoor ik het graag..

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Sowieso is zon easyding wel handig hoor.. maar wij hadden altijd de voorstoel zover naar achter dat de maxi cosi er heel stevig tussen stond. Vond zelf ook niet al te stevig in alleen de gordel. En tis raar want ik deed ook pcies hoe je t moest doen en de ene keer stond ie dan muurvast en de andere keer wiebelde t.. dus IK vind het geen domme vraag, als iemand die gouden tip heeft? :p

7. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, ik heb het gelezen, echt superlief wat ze allemaal schrijven.

8. Jel

Jel Niet meer actief

@ Nora, jammer dat het niet leuk word op het strand. Hopelijk morgen een leukere dag.

@ Ikke, geen flauw idee hoe het zit met die autostoeltjes. Wel goed dat je er over begint, want eigenlijk moeten wij ook nog even oefenen met in de auto zetten, anders hebben we geen idee hoe het moet als ik met weeen de auto in moet en de autostoel moet mee....

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nora, thanx voor je antwoord. Hoe hard en stevig we de maxi cosi ook vastzetten, je kunt hem elke keer kantelen naar de achterbank. En idd is het een goed idee om het wat steviger te maken door dat in te klemmen tussen de passagierstoel, maar aan de andere kant hebben wij ook nog een kindje zitten. En om dan de stoel naar achteren te zetten en niet meer bij de pedalen te kunnen is niet zo'n slim idee :D haha... had ook al gelezen dat mensen dat deden. Ik snap er echt niks van. Het lijkt zo handig om dat ding te bevestigen. Is ook heel handig en staat ook wel stevig, alleen kunnen wij hem naar voren klappen. Het zal niet snel gebeuren als er een kindje inzit, maar stel dat je een ongeluk krijgt en je botst en op het moment van stilstaan klapt die maxicosi naar voren..zit ons kind met de "neus" in de achterbank rugleuning.. kan ook weer niet want de beugel is ervoor, maar goed... toch geen prettig idee.. Dus als het ons echt niet lukt, kopen we gewoon 2 van die easybase... easyfix kunnen wij ook in onze auto, maar die zijn nog duurder :) Als we de maxicosi iets naar achter kantelen ( half lighouding ) staat ie wel steviger maar ja..dat is natuurlijk niet de bedoeling :)

Jel, Dat oefenen is echt geen slecht idee zijn we nu achter ;) Wel stom dat het er zo makkelijk staat en niet blijkt te werken.. Tenminste hoe wij het doen niet.. haha.. Succes met oefenen!!!

10. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    goeieavond meiden hebben jullie het ook zo benauwd gehad vandaag bah! maargoed ben allang blij dat het gewoon lekker droog is en verder wil ik niet klagen! net lekker me mannetje gesproken doet me weer goed lekker gelachen dus dat is fijn! vandaag nog even aan het werk geweest maar het kon gelukkig allemaal buiten!

@ikke ben ik ook wel benieuwd naar trouwens met die cosi in de auto want weet dat manlief gauw panisch word als er ook maar iets verschuift haaha. dus de gouden tip haha

wij hebben ook alleen maar lichte mutjes heb daar eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat dat onder het bloed komt te zitten haha gek he!! ik heb alleen maar gekeken naar hoe klein en schattig het allemaal wel niet is haha

@nora lekker hoor strandje maar idd heel irritant die wespen. ik zou ook wel willen alleen voel me nu niet zo prettig in een bikini en een hempje vind ik het dan weer te heet voor en korte broek maar af en toe verkoeling heerlijk of een windje bij ons in de tuin is het gewoon helemaal windstil zowat vandaag geweest en er staat heel de dag vol de zon erin dus das best heet!

@be wat rot dat je je nu nog beroerder gaat voelen misschien even stomen ofzo? je kan van die kapsules halen en even boven een bakje hangen met gekookt water met zo'n ding erin wilt best wel eens schelen hoor kan je wat meer ademen door je neus want door je mond is nog vermoeiender lijkt mij

meiden hebben jullie ook zo'n trek in bijvoorbeel fillet of carpaccio of biefstuk? ik was vanmiddag even bij een broodjes winkel en het zag er ineens zo lekker uit dat ik overal een hapje van wilde nemen! terwijl ik daar normaal geen last van hem. ik denk dat het vooral komt doordat je het niet mag eten dat je er juist trek in krijgt.

wat gaan jullie morgen doen dames met dat helee warme weer ze zeggen 35 graden dus ben benieuwd!!

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ja maar voor dat eerste bloed word dus een ziekenhuis mutsje opgegeven, behalve als je thuis bevalt dan weet ik niet of de vk iets bij heeft ofzo :p Geen idee hoe dat werkt.

Jel op de heenweg zal t nog niet zoveel uitmaken toch als dat ding dan los staat haha.. Ik ben hier opgehaald met ambulance omdat ik te vroeg was en ineens een plas bloed + weeen. En op de terugweg heeft mijn ex het gedaan.Maar tis wel een goed idee om even te oefenen inderdaad!

12. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Kom alleen ff weltruste zeggen :)

13. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Oh is dat voor het eerste bloed? Ik heb m gewoon schoon gekregen in de was!

@joyce; weltrusten. :D

14. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    @joyce weltrusten haha

15. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Wil ik even lezen hier, hef ik per ongeluk mijn abonnement op hihi!

Dus ik zwaai gelijk ff!!! Zwaaaaaaaai!!!:D:D:D

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Haha helloooo..

Hoe gaan jullie deze hele hete dag doorbrengen?? Wij gaan nog een poging doen tot zwemmen. Zo gauw naar de winkel en en vertrekken we.

Fijne dag allemaal in ieder geval!

17. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Goedemorgen,

Ik ga zo een auto halen (huren) met airco. En daarmee rijd ik lekker naar het noorden.
    Twijfelde eerst of ik zou gaan omdat het zo warm zou worden, en ik zag het niet zitten om 3 uur in ov te zitten. Daarbij is het alweer ff geleden dat ik gereden heb, en wil het graag bijhouden (heb pas sinds oktober vorig jaar mijn rijbewijs, maar geen auto).
    Dus dat is mijn plan vandaag. Wat gaan jullie doen?

18. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Goeiemorgen allemaal!

@juul das handig lekker autotje huren ipv ov scheelt je een hoop reisuurtjes!

@nora veel plezier op het strandje toch?

Ik denk dat ik hier toch maar overstag ga en me bikini top aantrek met een kort broekje dan onder de parasol kruip en zo min mogelijk beweeg hahaha have fun dames!

19. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @Nora: Zwemse!

@Julia: Jaaa airco! Heerlijk met dit weer.

@Jindster: gelijk heb je, zo min mogelijk bewegen en veel koud drinken!

Vanavond gaan we bbqen met de buren en zo gewoon lekker in de tuin zwemmen en hangen. Manlief gaat voor zijn werk wat afmaken en zuslief stond gisteren als verassing voor de deur!

Beeb beweegt weer volop. Volgens mij is ie inderdaad gewoon omgedraaid en nu schopt ie weer richting buitenkant. :D

20. Jel

Jel Niet meer actief

Goedemorgen!

@ Ikke, ben heel benieuwd of het ons lukt met het oefenen.

@ Jindster, ik heb niet zo zeer zin in de dingen die je als zwangere niet mag hebben. Carpaccio eet ik sowieso eigenlijk nooit, weleens filet american....
    Maar heb wel vaak zin in chocola wat ik dus beter niet kan eten ivm diabetes. Dus dat is weleens moeilijk, die zoete trek.

@ Nora, nee dat bedoelde ik ook niet, het gaat natuurlijk om de terugweg vanuit het ziekenhuis dat je maxi cosi autostoel goed vastgezet word, maar het is wel handig om voor die tijd geoefend te hebben.... Dus daar zullen we binnenkort eens mee beginnen.
    Wat heftig hoe je bevalling begon. Hoever was je toen zwanger?

@ Joyce, welterusten, of eigenlijk: goedemorgen. :D

@ Suus1982, zwaai!

@ deze hete dag doorbrengen, het liefst blijf ik de hele dag binnen achter de ventilator. Ben 3 kwartier geleden met de hond uit geweest en het was al vies benauwd buiten. Misschien gaan we vanmiddag nog op visite.

@ Juliaaa, s6 met de lange autorit. Ga je alleen weg dan?

@ BK, veel plezier met de bbq.

@ schoppen baby, ik voel haar tegenwoordig ook veel onder de holte van de borstkas, dus net onder de maag en zo'n 10 a 15 cm boven de navel. Jullie ook?

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina