November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Oja wat ik nog zeggen wou.

Ik heb toen straks gebeld voor de uitslag van het kweekje, vorige week dacht ik een schimmel te hebben. Ze hebben inderdaad candida gevonden :) dus krijg het recept thuis gestuurd zodat ik het bij de apotheek kan ophalen. Nog geen idee of ik zalf of 'eieren' krijg. En of mijn man er ook iets voor krijgt overleggen ze nog ff. Vorige week had ik een branderig gevoel en jeuk en nu eigenlijk niks meer. Weet niet of zoiets uit zichzelf weer over kan gaan?

2. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh balen jel nouja gelukkig is er iets aan te doen.
    heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat de klachten misschien wel even tijdelijk over kunnen gaan maar dat de schimmel wel blijft dus beter om er zowiezo iets op te smeren oid idd..

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jel hier gaat het ook telkens weg hoor. Schimmels komen opzetten en gaan je hebt ze daar altijd zitten schijnbaar maar onder sommige omstandigheden zetten ze de kop op en krijg je klachten zoals bijv na een antibiotica kuur o.i.d (al heb ik die niet gehad en had ik er ook last van dit puur als voorbeeld). Zo is het mij uitgelegd :)

4. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Be!
    Joyce, wat leuk dat je nu weet dat je nog een dochter krijgt!! Nu Jindster nog.. :p
    Lekker eten vanavond Jel! Mijn vl neemt chinees mee, ook lekker!

Ik waggel al wéken, haha! Maagzuur had ik al eens op FB gezet dus allemaal heel herkenbaar!

Vandaag naar de ARBO arts geweest en die zegt helemaal stoppen tot verlof en thuis ook niet te zwaar fysiek werk doen. UWV heeft ook al toestemming gegeven om thuis te blijven tot verlof. Nu het werk nog ff, ik wil eigenlijk ook graag van dat wekelijkse gebel af dus daar ga ik voor.
    Ik ben helemaal gesloopt door de trip van vandaag.. pfff... gaat echt niet zo lekker met me.. Oud wijf met Crohn dat ook mama wil worden :x

Donderdag om 11.30u naar de gyn om mijn placenta te checken, duimen jullie??

5. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, fotootje van gisteren! 29+4!

Bijgevoegde bestanden:

6. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Succes bij de checkup! En mooie buik :D

7. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prachtige buik!!
    En ook ik duim!

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mooie buik :D

@hier, net bij de VK geweest.
    kleine is enorm goed gegroeid! buik ook opgemeten. 23cm ofzo?
    konden zelfs voelen waar het hoofdje ligt. dat ligt al naar beneden.
    Ze verwacht niet dat de kleine nog draait omdat mijn complete buik in beslag word genomen haha ben wel de laatste 7 weken 7 kilo aangekomen... vind het ergens best moeilijk (lang eetprobleem en vertekend zelfbeeld... maar ik blijf gewoon eten wanneer ik echt honger heb :) )

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Joyce, gefeliciteerd met jullie meisje!!!!!!!!!!!!! Super dat je het nu eindelijk weet! En nu lekker genieten van het shoppen :D Super mooie foto's ze!

Suus, als je het echt niet meer trekt zou ik zeker kiezen voor 2 weken eerder met verlof te gaan. Je moet je echt niet over de kop werken.. maar het zal een lastige keuze zijn.. Je moet doen wat je lichaam je aangeeft...

Jindster, jeetje zeg... dan heb je gister flink hard gewerkt in huis...dan had je dat zeker wel verdiend om met je benen omhoog te gaan..haha..

Be, heel veel sterkte deze week! En hij heeft echt zijn leven gegeven zeg.. ik vind het zo schandalig van die andere bestuurder. Jaagt iemand de dood in omdat hij zelf zo graag wat wilde nuttigen... verschrikkelijk!
    En nog steeds zo beroerd eraan? Anders toch ff kijken of je niet iets kan krijgen ofzo? Lijkt me zo verschrikkelijk en ook heel erg vermoeiend..

Bk, super fijn dat het er goed uitzag met je tanden... volgend jaar precies zo hoop ik voor je ;) Ik moet in maart... ben in maart geweest dit jaar.. hoef maar 1x per jaar.. eerst ging ik altijd 2x per jaar, maar de tandarts vroeg wat ik zo vaak kwam doen.. haha.. nu al een aantal jaar maar 1x per jaar..scheelt ook weer wat geld.. hihi..

Volgens mij mag je idd gewoon 6 paracetemol... wat lady zegt..

Jel, lekker gegeten?? Ook ik heb het idee dat ik wat meer waggel...

Gordijnen, wij hebben meteen overal gordijnen neergehangen.. allemaal donkere dus wel heel fijn.. past overal bij.. en we hoeven nu niet meer op zoek nu we zwanger zijn...

Joyce, wat leuke kleertjes! En een kilo is ietsjes boven gemiddeld.... maar is niet erg... kan ook verkeerd gemeten zijn he... maar is helemaal keurig toch voor jullie meisje?? Niet te druk om maken! Je bent een week minder ver dan mij... en je baby zou nu bijna 900 gram moeten wegen wil het echt precies volgens de curve gaan.. met 28 weken zou een kindje 1100 gram moeten wegen.. maar tegenwoordig verwachten ze het al vaker een stukkie zwaarder. Dus helemaal niks aan het handje...

Maytje, bultjes heb ik ook. Dat is normaal. Komt door de melkkliertjes die zich aan het vormen zijn. De 1 heeft het duidelijker dan de ander...

Jel, balen dat er wel iets is uitgekomen... gelukkig nu een kuurtje.. het kan vanzelf over gaan maar zou het toch nog ff innemen voor de zekerheid... kan geen kwaad toch?

Petrea, let goed op jezelf meid... fijn dat het advies is om te stoppen. Doe rustig aan en een mooie buik heb je zeg!

Beckje, gewoon goed blijven eten..doe ik ook.. vorige week gewogen en ik sta nu op +11 kilo :)

Hier, Vandaag laatste werkdagje gehad. Kennis gemaakt met de nieuwe manager en meteen gezegd tot volgend jaar... haha... Nu lekker uitrusten en nog genieten van de zwangerschap. Kids zijn erg beweeglijk...erg leuk om te zien.. hoop dat kindje 1 zich nog draait.. Ik zie en voel wel vanalles.. :D Volgende week weer een echo.. ben benieuwd of ze ook flink zijn gegroeid... krijgen wel een anere gyn omdat de onze vakantie heeft..

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik ook in totaal 11 kilo...
    is erg lastig...
    ben wel enorm blij dat we het hoofdje konden voelen. hopelijk gaat de kleine niet toch nog stiekem draaien haha

11. Jel

Jel Niet meer actief

@ Maytje en Nora en Ikke, lijkt me ook niet verkeerd hoor, om het er toch maar op te smeren.

@ Petrea, mmm chinees is ook lekker.... Was het lekker?
    Hopelijk zeggen ze op je werk ook dat het beter is als je stopt. Rotziekte lijkt me, die crohn. Mooie buik heb je.
    En waarom krijg jij een check aan de placenta? Ik krijg dat ook maandag, en bij mij heeft het dus te maken met de voorgeschiedenis, waar ons kindje aan overleden is. Ik duim mee.

@ Beckje, ik zou me niet te druk maken om de extra kilo's nu. Die kunnen er straks weer mooi af, na de zw.schap.

@ Ikke, dat is mooi handig dat je maar 1x per jaar naar de tandarts hoeft en scheelt je zeker in de kosten. Ik heb een heel slecht gebit en regelmatig een gaatje en deze zw.schap ook nog een wortelkanaalbehandeling gehad. Zou soms weleens een kunstgebit willen, dan ben ik van dat gesodemieter af. ;)
    Heerlijk gegeten in het restaurant. :D
    Oh lekker, jij hebt gewoon verlof nu... Ben best wel jaloers...
    Hopelijk zijn de kids volgende week flink gegroeid.

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jel, hahah een kunstgebit... nou neej... dat lijkt me dan ook weer niet alles... :) Maar ben wel blij dat ik opzich wel goede tanden heb... Ik ben benieuwd wat er in maart te zien is... ze zeggen tijdens de zwangerschap dat je gebit niet zo is als voor de zwangerschap. Hopelijk valt het volgend jaar mee met de schade... ;) Heb nu 2x in totaal iets moeten laten doen vanwege een ini mini gaatje..valt mee he in bijna 27 jaar...

13. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Je hebt groot gelijk. Ik heb een slechter gebit dus is het goed om 2 keer te gaan, al is er niet altijd wat! Gelukkig haha.

@hier: net de baby ingeschreven voor de kinderopvang :D

14. Jel

Jel Niet meer actief

@ Ikke, dat heb ik ook weleens gehoord. Hij is na de eerste zw.schap in elk geval niet slechter geworden dan het al was. Dus dan zal het nu ook wel meevallen met slechter worden....

@ BK, wij krijgen hier dinsdag iemand over de vloer van een gastouderbureau en hoop dat we dan ook wat kunnen regelen.

15. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Goeieavond meiden! Hier vandaag een rolgordijn laten maken voor de uk de kamertje! Bij de gamma hebben ze dexe week 20% korting dus scheelde heel veel! Over 2 weekjes klaar geweldig! Vandaag het gevoel gehad of er een zak aardappelen nog eens aan me buik hing zo zwaar! Pakketje gemaakt voor manlief die ook weer blij! Hier ook een waggel eend hoor! Vandaag al helemaal!

Gebit ik ga ook 1 keer in het jaar ik moet nu 25sept weer dus ben benieuwd.

@beckje snap wat je bedoelt hier ook wat moeite met de kilo's niet zozeer me buik die vind ik mooi maar me gezicht die is echt een stuk voller dat voelt niet zo prettig! Maar niets aan te doen meid maatje 34 of 36 komt gewoon weer terug na de zwangerschap!

@ikke dus nu lekker verlof meid?

@petrea hmm lekker chinees heb ik ook op vanavond bij me ouders lekker hoor! Mooie buik heb je? Waarom doen ze een check up van je placenta? Daar heb ik mijn vk niet over gehoord!

@be kan me voorstellen dat het zwaar is voor je! Je beste vriendin opvangen zwanger hormonen en een vreselijke gebeurtenis! Rustig aan meid!

16. Behappy

Behappy Niet meer actief

@petrea wauw mooie buik ! En fijn dat alles goed was bij de vk.

@Ikke ja vind t ook belachelijk , je hoort t zo vaak dat er drank in t spel is ..

Ben nog steeds super beroerd , en idd tis al benauwd en heet weer en door mn verstopte neus en veel slijm in mn keel
    Krijg ik bijna helemaal geen lucht, en dat is idd erg vermoeiend.
    Vooral dat hoesten snachts , slaap dan ook nog eens weinig tot niet :(

Mijn Ha komt dinsdag terug van
    Vakantie , als ik me dan nog zo voel ga ik wel langs.

@Kilos hier in totaal 5 a 6 kilo aangekomen nu :)
    Valt mee toch ?

17. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Trouwens meiden wat doen jullie?! Beschuit met muisjes of een leuke taart of cakejes? En doen jullie ook nog een bedankje ofzo als kraamvisite is geweest? Ik zit daar zo eens over na te denken! Vind beschuit met muisjes zo geeikt!

18. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Aaaaaah ff gillen! Net een dikke grote spin hier en mijn vriend laat em ontsnappen! Aaaaaaaah!

Wij doen bij de geboorte denk ik cupcakes met ROZE muisjes :) denk ik.

@aangekomen hier nu 5 kilo ongeveer.

@ikke geniet van je verlof!

@petrea mooie buik!!

@jel mijn moeder is ook gastouder en ik zou er ook voor kiezen als ik niet op mijn schoonouders kon rekenen. Succes!

@bk ben je niet laat met inschrijven? Als ik t hier zou willen dan moet ik echt rond of voor de 12 weken al inschrijven.

19. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Bechuit met muisjes, het hoort er nu eenmaal bij. Plus anijs is goed als je net bent bevallen, iets met helende werking. Vroeger kregen kraamvrouwen dat zodat ze snel zouden helen, vandaar nu dus beschuit met muisjes. Heeft wel wat. Daarnaast 1 kraamtaart met muisjes voor mn werk en voor de kindjes cakepops met muisjes. We doen verder geen kraamkadootjes ofzo.

20. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @joyce; nee, we hebben op het moment wat terugloop plus als leidster krijg ik voorrang. :D

Deel Deze Pagina