Hoi dames, Heb me al een hele lang tijd niet meer laten zien, heb wel af en toe nog beetje meegelezen en natuurlijk jullie via fb in de gaten gehouden. Ik kreeg bij mezelf een beetje het idee dat ik te veel bezig was met zp en te weinig met het "echte" leven zeg maar dus ik moest even een stapje terug doen. Ik heb dus niet alles bijgehouden en spring hier maar weer even in. Jullie kunnen wel zien aan het tijdstip dat het hier ook niet zo goed gaat, anders ben je niet 's nachts om 4.36 uur aan het typen. Voelde me in de 6 weken zomervakantie echt heel erg goed, weinig bekkenklachten, kon heerlijk rustig aan doen. Maar helaas, ik heb van de week ma ochtend gewerkt en vervolgens de rest van de ma en di met pijn rondgelopen. Ik zou eigenlijk morgenvroeg weer een ochtend werken maar heb gisterenavond afgebeld en morgenmiddag, als ik terug ben van de fysio, dan bel ik mijn baas op dat ik helemaal niet meer kom. Ik kan niet lopen, zitten, staan, liggen van de bekkenpijn. Ik word gek van mezelf. Als ik van mijn rug op mijn rechterzij wil gaan liggen heb ik het idee dat ze me er met 20 mensen van onder in steken....ik kan jullie verzekeren dat het echt giga pijn doet. Ik zou dus al op therapeutische basis werken, ben al 100% ziek gemeld, staat al een vervanger in mijn groep, maar zelfs dat lukt me niet meer. Bah....bah....bagger. Ik moet gewoon voor mezelf toegeven dat het over is, zit helaas dus al vanaf wk 23 (toen begon de zomervakantie) thuis.....nu nog iets meer dan 10 weken tot aan de uitgerekende datum maar het werken wil niet meer. Genoeg geklaagt nu, ben wel ff blij dat ik mijn verhaal heb kunnen doen en ik hoop dat ik nu ook weer ff kan slapen. Het geeft wel rust dat ik het even van me af hebben kunnen schrijven. Zal ook ff een abbo nemen op november 2012 mama's deel 3 en vanaf morgen lees/schrijf ik weer actief mee. Liefs onzewens p.s. ik ben ondertussen al 13.5 kg aangekomen dus, maak jullie niet druk als dat er pas 5/6 zijn!
Het was heerlijk! En ik wacht niet af wat ze op m`n werk zeggen, ik zeg dat het niet meer gaat en dat ik niet meer kom. Die assertiviteit zijn ze wel van me gewend.. Mijn placenta zit erg laag en ze gaan checken of hij voor de baarmoedermond zit want dat zou problemen veroorzaken tijdens de bevalling zoals je begrijpt.. Jij heel veel sterkte maandag! @Jindster, logisch dat ze niks tegen jou hebben gezegd want gebeurd maar zeer zelden.
Petrea mooie buik Onze wens wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Hier ook bijna 15 kilo erbij hoor Hier word ik ook nog eens verkouden. Bah en moe moe moe.....
@bk oww dat is fijn dat je kindje dus dalijk op je eigen werk komt! @onzewens wat kl*te dat je zon pijn hebt, ik kan er helaas over mee praten! Neem je rust. Helpt bij jou de fysio een beetje? @suus beteschap, hoop dat je niet te ziek word! Hier vanmorgen vroeg 06.30 uur wakker, en nu errug moe. Maar mijn dochter word straks opgehaald dus kan ik ff rusten! Gister echt actief gekeken voor geboorte kaartjes, maar schrik toch eigenlijk wel van de prijs! We hebben ongeveer 100 kaartjes nodig en bij een site had ik super leuke gezien, kosten:230!!!!!euro! Nu een site gevonden waar ik rond de 170 euro uitkom, is dit bij jullie ook of kijk ik op verkeede sites
We hebben hier kaartjes bestel bij drukkerij. En idd t kost wat. Ik denk wel dat je t kaartje mooi moet vinden . En als die wat duurder is ... maar eerlijk ik schrok ook dacht we gaan ff kaartje uitzoeken miss dat n tweede kaartje goedkoper is....hahaha of we hebben een dure smaak
@joyce86, fysio heeft wel goede tips zoals uitademen bij bewegingen enzo maar midden in de nacht bij omdraaien sta ik daar niet bij stil en vliegt de pijn er door. Vanmiddag moet ik weer, dus zal wel weer vragen of er nog andere dingen zijn die ik nog kan doen. @geboortekaartjes, toevallig hebben we gisteren ook de boeken bij een drukker opgehaald en de kosten zijn hier ook zo hoog hoor. gemiddeld 1.50 per kaartje en dan komen daar de drukkosten nog bij.......vind het wel moeilijk trouwens. Wij willen graag een unisex kaartje zodat we hem sowieso kunnen gebruiken aangezien we nie weten wat het wordt.
@onzewens je mag en kan toch ook gewoon voor jongen en een meisje een kaartje klaar leggen zeg maar, en dan na de geboorte t juiste kaartje bestellen. Zo hebben wij t vorige keer ook gedaan.
Goedemorgen allemaal. Petrea balen dat je nu al moet stoppen, al is het wel fijn de reden waarom is natuurlijk minder prettig. In de vorige zwangerschap bleven ze elke 4 weken bellen tot ergens in de 30 weken toen ze ineens zei weet je wat, het word toch niet beter.. ik laat je lekker met rust.. k had zoiets van huh??? Maar idd, daarna niet meer gebeld Sterkte iig enne mooie buik hoor hey! Beckje 7 kilo is toch nog netjes? Al snap ik je echt wel hoor ik had ook meteen stress.... Ikke ook verlof, lekker! Leuk om te kunnen zeggen tot volgend jaar, hehe. Ik denk dat ik ook voor beschuit met muisjes ga, gewoon lekker simpel hoor.. Onzewens welkom terug, wat naar dat je zo'n last hebt van de BI. En dat je nu ook niet meer kunt werken, probeer het rustig aan te doen. Echt tips heb ik niet voor je ben ik bang ook jij sterkte. Kaartje hier 1.80 per kaartje, 20 euro voor t ontwerpen en dan w.s ook nog iets van drukkosten.. ach ik stuur dit keer alleen de mensen die ik echt leuk vind een kaartje dus meer als 50 zal ik er zeker niet nodig hebben.. Hier gaat t goed, ben wel helemaal kapot van t niet slapen, ben elke nacht tussen 1 en 5 standaard wakker.. en dan na 5 uur probeer ik weer op te pakken maar dan moeten we uiterlijk 7.15 weer eruit voor school. Weet niet hoe lang ik t nog volhoud zo Heb me gister weer gewogen en waar ik ineens 5/6 kilo bij was, zijn ze er allemaal weer af gelukkig. Ben nu in totaal officieel 0.5 kilo aangekomen. Daar doen we het voor.. xD
@joyce, dat kan natuurlijk ook, maar ik denk dat we er wel uitkomen. We hebben de babykamer (muren) ook in groentinten en denk we vinden het leuk om dit ook terug te laten komen in het kaartje. Moet lukken denk ik zo...
Morning! Onze wens welcome back. Vervelend dat het niet meer gaat, maar goed voor die 5 weekjes kan jij er niks aan doen toch? Ga relaxen meis! Nora vervelend van je onrustige nachten zeg. Hoe kan dat? Suus het weer is echt geen succes voor onze weerstand. Hopelijk zet het niet door. Bee sterkte. Wat een impact deze situatie zeg. Ongelofelijk wat een verlies door een malloot! Joyce je vindt vast een mooi kaartje, dat je het waard vindt. Kilo's Uhm hier ook al ruim 15 kilo!!!! En 10 is zeker vet! Dat heb je als je ooit 20 kilo bent afgevallen, dus me celletjes vullen zich graag weer. Vanaf 1 maart 2013 als alles goed gaat ga ik ook weer aan mezelf werken. Werken; hier ook de gedragswetenschapper gemaild dat het eigenlijk niet zo goed gaat. Op werk zijn de diensten vaak zo intensief, dat mijn emmertje altijd volstaat. De condities op de groep zijn nu voor mijn collega's al zwaar. En ik wil niet onderdoen en hen al helemaal niet harder laten werken. Volgende week donderdag gaan we kletsen, want ik weet even niet hoe alles in harmonie kan verwerken. Normaliter kan ik heel veel hebben. Nu ga ik ook maar door, maar ik moet mezelf nu een halt toeroepen voor me dochter! Nu wel lekker 2 dagen vrij!
Kilo's: Ik ga pas wegen als ik weer naar de gyn moet, anders maak ik mezelf gek. Volgende week dinsdag is dat weer. @Onzewens: Bekkeninstabiliteit kan vreselijk zijn! Hopelijk heb je wat aan de fysio. Helaas zal ik er ook aan moeten geloven, het is gelukkig nog niet zo erg als bij jou maar alle botten knakken weer en dat doet zo'n zeer! @Kaartje: Bij dochterlief waren we ook zo'n 170 - 200 euro kwijt. Gelukkig hebben we deze keer geluk en doet de drukker het gratis (omdat ie een grote order krijgt via manliefs werk). ik vond de mijne toen op babygraphix.be Pff moet ff stofzuigen en naar de winkel voor een kraamkadootje voor mijn buurvrouw.
@onzewens welkom back ! Idd hopelijk kan de fysio wat Voor je betekenen. @kaartje wij laten hem online drukken , zijn dan ook tussen de 150 a 200 euro kwijt. @hier eindelijk een goede nacht gehad !!!
Goedemorgen, wat is er veel geschreven in korte tijd... @ Muisjes, ik zit ook te denken om iig geen beschuitjes te doen. Vind dat een beetje ouderwets worden nu. Taart doe ik denk ik ook niet, als de visites uit elkaar komen dan word de taart misschien te oud. Ik zit te denken aan cakejes met glazuur en muisjes of zo. Gewoon een pak kant en klare cakejes of zo en dan een mengsel van glazuur met muisjes. Ben zelf niet van plan om kraamcadeautjes te geven. Ze moeten ons juist een cadeautje geven. @ Joyce, hahaha niet fijn die grote spin... Gaat je kindje naar je moeder (gastouder) dan of naar een kdv? Hier is het wel vervelend dat mijn schoonmoeder niet goed op de been is. Als de gastouder een keer niet kan of zo dan zit ik wel mooi ff... Mijn schoonvader is wel goed op de been maar die is vaak van huis weg. Dus vind het helemaal niet zo fijn dat we niemand achter de hand hebben. Mijn eigen familie woont ver weg, ik denk dat ze anders vast wel een keer op hadden willen passen. Hier bestellen we dus de kaartjes bij kaartje2go. Die zijn niet zo heel duur, weet even niet meer hoeveel en hangt er ook vanaf hoeveel je dus besteld. En niet te vergeten komen de velletjes postzegels er ook nog overheen he? @ Onzewens, wat verrot zeg van je bekkenklachten. Sterkte! @ Petrea, oja nu weet ik het weer van je placenta. Hopelijk zit hij niet voor de ingang dan. Ik duim. @ Kilo's, op dit moment geen idee hoeveel ik aangekomen ben. Ik ben sowieso iemand met overgewicht die het al verschrikkelijk en ook confronterend vind om op de weegschaal te staan. Bij de gyn doe ik het wegen niet, want het staat in een kamertje waar iedereen in en uit loopt. Voel me nogal voor schut staan als mijn gewicht hardop gezegd zou worden, is weleens gebeurd namelijk bij de vorige zw.schap. Dus we spraken af dat ik me weeg bij de dietiste, maar ben al lang niet meer bij de dietiste geweest. Zal er toch binnenkort weer eens aankloppen, ben nu ook wel heel benieuwd hoeveel ik aangekomen ben. En thuis sta ik niet op dat rotding.
@Jel mijn moeder is gastouder, maar mijn dochter gaat vooral naar mijn schoonouders omdat die stuk dichterbij wonen. Maar is t nodig kan ze altijd naar mijn moeder toe. Maar ik zou wel voor een gastouder kiezen boven t kinderdagverblijf. T is idd wel, astig dat je helemaal niemand achter de hand hebt. Miss afspraak maken dat ze dan eventueel naar een andere gastouder kan?
Jel kan me voorstellen, dat je het vermijd. Voor mij is het een tik. Dat zal altijd zo blijven, zeker als ik weer in shape ben. Wel vervelend dat je schoonma slecht ter been is. Als idd de gastouder niet kan, dan hang je idd, maar weet je op een KDV heb je meer kans als je kindje ziek is, dat je der moet ophalen. Wel fijn joyce dat je schoonmdr kan oppassen. Kan je het goed met haar vinden? Hier gaat mijn mdr oppassen van ma t/m do en op de vrijdagen mijn schoonouders. Ik werk onregelmatig, dus ik zal max 2.5 dag oppas nodig hebben. De rest kunnen we zelf regelen.
Hier doen wij ook beschuit met muisjes. Cakejes of een taart is heel erg leuk, maar kun je niet zolang bewaren...aangezien we kraamvisite toch verdeeld krijgen over de weken... ik kan ze moeilijk bedorven taart geven Wij hebben onze aankondiging gedaan d.m.v. cupcakes met muisjes en een 2 erop... en op het werk had ik lange vingers met muisjes... dus nu beschuit met muisjes vind ik wel genoeg... en ik lees dus van BK dat anijs goed is.. daar doen we het voor En kraamkado's doe ik ook niet... heb ik nog nooit bij iemand gezien, en vind idd dat wij de kado's moeten krijgen... hahaha Bk, wat een geluk dat je voorrang krijgt. Hier is dat ook dat je zeker rond 12 weken moet inschrijven. Een vriendenstel heeft dat gedaan. Ingeschreven voor de 1 weken, en moesten na de geboorte van hun kindje 4 maanden wachten voordat ze terecht konden... Onzewens, jee meid... wat vervelend dat je je zo voelt zeg. Is helemaal niet fijn. Goed dat je voor jezelf een beslissing neemt want zo kan het toch ook niet langer. Sterkte meid..en welcome back Kaartjes, hier ook over de 200 euro kwijt dacht ik... weet het eigenlijk niet meer. Ik schrok er eigenlijk niet echt van.. via internet betaal je geen drukkosten extra, en vaak ( in ieder geval bij ons ) komt dat bij een gewone drukkerij er nog extra bij. Mijn nicht had geboortekaartjes besteld bij een drukkerij.. kosten ook iets van 200 euro... maar toen ze de kaartjes op gingen halen moesten ze het dubbele bij betalen..ze hadden niet gemeld dat de drukkosten er nog bij kwamen..die hadden dus echt hele dure geboortekaartjes..en nog minder dan dat wij bestellen.. Dus mensen die iets laten drukken bij de drukkerij...vraag naar de drukkosten!!! ( ik zie nu dat meer mensen weten dat dat er nog bij komt.. haha ) Nora, woow een halve kilo bijgkomen nu in totaal??? Hier 11 meer maar het is idd lekker om te zeggen tot volgend jaar. Vind het nu al heeeeeeeerlijk.. haha.. Jel, idd wel balen dat je niemand achter de hand hebt. Ik ga 1 vaste dag in de week werken...een vroege dienst van 8 uurtjes... Dan past mijn moeder op de kids... dan hoef ik nog maar 2 dagen te werken en die plannen ze me zoveel als mogelijk late diensten in. Dan komt vl eerder terug van zijn werk..en anders hebben we nog altijd mijn schoonouders achter de hand...schoonmoeder wil misschien minder werken omdat ze ouder wordt, en schoonvader is al meer dan een jaar met vervroegd pensioen... Ik hoop dat je wel ergens een oplossing kunt vinden... Hier, ik doe even de wave voor Joyce en mij!!!!!!!!!!!!! Joyce 27 weekjes en ik 28 weekjes Joehoe!!!
Achja schoonmoeders..... Nee hoor, ik kan goed met ze overweg. En ze doen heel veel voor ons. Ik ben het niet overal mee eens en erger mij er soms aan maar als t om de opvoeding van onze dochter gaat doen ze bijna alles zoals wij twillen. Ze zijn nog een beetje ouderwets, bv schoonvader doet helemaal nix in huis en sm staat voor alles op om te pakken voor hem. Maar ik ga me er ni mee bemoeien en t gaat heel goed zo, dus prima toch! Volgrnd weekend gaan we een weekendje weg met ze, en dat is altijd gezellig.
thnx voor alle welkoms.....heb het ook wel gemist het gezellig kletsen hier hoor! @rustig aan doen, tja dat is vaak het moeilijkste, voor jezelf toegeven dat het niet meer kan/wil. Maar heb voor mezelf nu wel de beslissing genomen dat ik niet meer ga werken. Ook niet een paar uurtjes of zo. Herinnerde me vannacht ook nog een verhaal van iemand bij mij op zwanger fit dit zwanger is van de 2e. Bij de 1e was ze ook te lang door gelopen met bekkenklachten met als gevolg dat ze klein met 8 maanden al kwam, een vroeggeboorte dus, dat wil ik absoluut niet. Haar lichaam was toen gewoon op en gaf aan dat het niet langer zo kon en dus werd de kleine geboren zeg maar. Ik ben nu gewoon verantwoordelijk voor dit leven in mijn buik en al mijn beslissingen moeten ook in het teken staan van deze lieve kleine frummel. zo ik heb gesproken haha En de wave voor Ikke en Joyce
@ikke; wel fijn om te lezen dat er niet overal leegloop is! @wave; waaaaaave! @hier; net naar de winkels geweest en dat was alweer genoeg.