November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    @ jong moeder worden: Dat is hier goed gelukt. En heb ik altijd al gewild. Ik was zwanger van de eerste toen ik bijna 19 werd (was toen alleen nog niet de bedoeling, we woonden net een paar maand samen). Toen hij geboren werd was ik 19,5. En nu 21 als deze geboren word:) M'n vriend is 2 jaar ouder als mij.
    Normaal gesproken zou ik nu zwanger zijn van de eerste, omdat ik net de opleiding heb afgerond.
    Verder waren we heel blij met de eerste zwschap ondanks dat het nog niet de bedoeling was. We zijn nu ook inmiddels 6 jaar gelukkig samen:)

2. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echt jonge mama's hier... maar ook ik wilde graag jong moeder worden. Waar we wonen ben ik vrij jong.... met mijn 26 jaartjes.... De meeste hier zijn tegen de 30 of allang 30 geweest.. Als het allemaal wat eerder was gelukt met de zwangerschap was ik ook wat jonger geweest... maar is niet erg.. nu ben ik mama op mijn 26e en ook nog van 2 kids :D
    Ben wel blij dat ik niet eerder aan kinderen ben begonnen. Ik zou gaan samenwonen met mijn ex, en daarna stoppen met de pil ( toen was ik 22 ) maar dat is uitgegaan dus ben blij dat ik nu niet met een kind van hem zit... ( al zou dat waarschijnlijk toch niet zo zijn geweest omdat ik nu weet dat ik niet zwanger kan raken zonder medicatie ) maar goed....

Hillie, dan hebben jullie nog wel even werk met jullie huisje..balen zeg.. maar je krijgt er wel iets moois voor terug toch? Daar gaat het om!

Lady, veel plezier met de echo morgen! Ik heb ook 1 voorliggende placenta maar dat kindje voel ik juist het beste...maar komt ook omdat ze anders liggen vanwege dat er nog een kindje zit denk ik... vraag het maar eens want ik denk wel dat het daarmee te maken heeft...

3. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jong moeder worden wilde ik ook altijd maar ja, kwam mijn man pas 2 jaar geleden tegen en voordat je dan alles beetje op rit hebt, ben je zo 2 jaar verder.....is nog snel gegaan. In nog geen 3 jaar zijn we gaan samenwonen, getrouwd en straks ouders van ons 1e kleintje...

@ voelen, in het begin, eigenlijk tot paar dagen terug voelde ik ook wel regelmatig de kleine boemsen maar niet echt echt hard of zo en ML kon het al helemaal niet voelen. Pas sinds een dag of 2/3 dat mijn man ook wat voelt en je het ook aan de buitenkant ziet en ik ben vrijdag al 30 weken en heb dus idd ook een voorliggende placenta.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Ik wilde ook jong moeder worden. is ook gelukt :D
    ben wel enorm moe... vrijdag heb ik gelukkig een dagje voor mezelf :D
    daar heb ik wel zin in

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Leuk om toch weer de verhalen ervoor te horen! Sommige hebben het idd goed gedaan met jong moeder worden.

Ik ben nu 28! Ik was 25.5 toen me hubby er aan toe was. We zijn wel al 11 jaar samen en wonen nu 5 jaar samen. Eerder konden we niet aan een huis komen en we studeerden nog, dus was wel makkelijk zo. Sliepen iedere dag bij elkaar, vonden onze ouders ook gezellig.
    Maar ja al met al heeft het 2.5 jaar geduurd, voordat deze dame in mij is gaan nestelen! We hebben een riant en rijk leven opgebouwd, dus we kijken tevreden terug, maar ook vooruit.

Hili lastig dat het zo lang duurt met de ramen. Wel leuk een huis zelf opbouwen toch! Wij hebben 1.5 jaar moeten wachten, en als je erin zit ben je het totaal vergeten ;) en genieten zal je :)

6. Jel

Jel Niet meer actief

Goedenavond!

Wat word er ineens veel geschreven zeg.... Nou alles maar weer lezen.

@ Joyce, handig geregeld zo met je schoonmoeder dat ZE ;) daarheen kan. Of je beide dochters dan natuurlijk. Tis zeker lastig dat ik niemand achter de hand heb.

@ Lady, dan heeft een gastouder waarschijnlijk wel meer voordelen dus.
    En handig dat je (schoon)ouders op gaan passen.

Even een brutale vraag, maar geven jullie dan ook een bijdrage? Of willen ze het gratis doen? Als jullie het niet willen zeggen is het ook prima hoor. Vraag me dat zelf altijd af dat als ze een keer op zouden passen, we ze geld moeten geven.

@ Ikke, tjonge ben wel een beetje jaloers op jullie hoor, dat de ouders gaan oppassen. Bij jou dus ook al...
    Leuk he die op en neer bewegende buik. En ik vind het ook een gek idee om mezelf mama te noemen, ook al ben ik het officieel al wel, maar het velt helaas niet zo. :(

Wave voor een aantal dames. :)

@ Lady, je hebt de lijst netjes en overzichtelijk aangepast. Veel beter zo. :)

@ Hilli, wat vervelend dat het kdv tegenviel. Waarom als ik vragen mag? Dus jouw kids ook naar een gasstouder....

@ NathalieD, huh ben je nog maar 21? Ik dacht dat je van mijn leeftijd was (28), weet ook niet hoe ik erbij kom. ;) Maar wel leuk jong moeder zijn lijkt me...

Ik had ook best jonger moeder willen zijn, maar ik had toen ook geen vaste relatie. En sinds 2009 waren we nu al bezig voor een kindje. Vorig jaar januari dus moeder geworden van een levenloos geboren kindje, ik was toen 27. Nu ben ik 28 en het spant erom of ik of 28 ben of 29 wanneer de baby komt, omdat ik zelf dus 5 november jarig ben en 6 november uitgerekend ben.

7. Jel

Jel Niet meer actief

Nu even ego:

had vandaag het gevoel dat ik de baby minder voelde. Ik voelde haar wel, maar veel minder actief dan gisteren, eergisteren etc.... dus moest vanmiddag bloeddruk opmeten in het zkh en zei dat gelijk even tegen de assistente, dat ik me een beetje zorgen maakte, ook vanwege wat we al meegemaakt hebben.
    Toen zei ze dat ik bij de gyn wel even een echo kon maken. Ik ging in de wachtkamer zitten en was met 5 a 10 minuten al aan de beurt.
    Nou, alles was goed met de kleine hoor. Hartje klopt goed en de placenta bleek ook goed doorbloed te zijn, dus ik maakte me zorgen om niks en ze heeft waarschijnlijk gewoon een rustig dagje vandaag. Was wel weer een opluchting, maar de angst zat er wel weer even goed in, en dit zal vast niet de eerste keer zijn, dat ik me onzeker en druk maak.

Inmiddels heb ik al wat actiever gevoeld als eerder vandaag. Het is alleen net alsof ze vandaag niet schopt maar meer bezig is met kickboksen. :D
    Nouja gelukkig is alles goed.

8. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @jel wij betalen niets. Af en toe doen we gewoon wat extra's. Gewoon zo nu en dan een bloemetje voor oma of een flesje wijn voor opa met een klein kaartje erbij dan.
    En wat fijn dat ze meteen ff je meisje controleerde! Kan me voorstellen dat het voor jou net ff allemaal iets enger is als je der ff wat minder voelt! Maar fijn dat ze lekker aan t boksen is nu!

9. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jel, ik kan me je angst goed voorstellen hoor maar wel fijn dat je dan meteen gerustgesteld wordt.

@jong moeder, had er helemaal niet bijgezet dat ik dus ondertussen al 29 ben....

@oppas. Ik ga straks 2 daagjes werken en onze klein frummel gaat 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar schoonouders. En ik heb er niet bij stil gestaan om te betalen. Ze kunnen zelf niet wachten om te mogen oppassen dus.....af en toe een kleinigheidje idd is wel leuk om waardering te uiten.

10. Jel

Jel Niet meer actief

Was zeker fijn dat ze me gerust konden stellen.

Af en toe een kleinigheidje is ook een idee.

11. Behappy

Behappy Niet meer actief

@Jel goed dat ze t gelijk ff gingen bekijken allemaal
    En fijn dat alles goed bleek te zijn !

@Oppas hier gaan ook mijn schoonouders oppassen .. Die doen t
    Ook gratis :) dus dat scheelt weer.

@hier pff heb vandaag veel harde buiken , komt misschien door alle gebeurtenissen afgelope dagen..

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jel, fijn dat je meteen gecontroleerd wordt en gelukkig is alles goed! Nu moet ze blijven kickboxen..haha.... is wel een goed teken. En goed dat je het meteen hebt doorgegeven. Hier doet mijn moeder dat ook gratis, maar we willen ze wel af en toe wat geven. Hebben het niet heel breed en levert wel een halve dag werken in om op te gaan passen. Ze wil het zelf heel graag, maar dan denk ik...kunnen dan af en toe wel iets doen.. of uit eten, of iets geven als ze iets nodig hebben....

Be, ik denk idd dat het door afgelopen dagen komt dat je harde buiken hebt... is ook niet niks!

ow, fijn toch dat het allemaal snel is gegaan met je man, samenwonen etc.... Mijn vriend en ik hebben nu iets langer dan 4 jaar een relatie..en wonen iets langer dan 2 jaar samen.. niet getrouwd... en dat zal ook niet gaan gebeuren :)

13. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Dames wat is er weer veel gekletst! Haha alles even bijgelezen alleen de helft is alweer weggezakt dus probeer zo goed mogelijk te reageren haha

Hier vandaag wezen winkelen alleen het lopen viel erg tegen last van dat been en me moeder is erg van het struinen haha ke kent het wel even hier en even daar kijken! Dus van 11 tot half 4 op pad geweest daarna even op de bank geploft en geslapen als een biggetje haha

Hier ook altijd graag jong moeder willen worden ik ben nu 22 dus dat is ons goed gelukt! Mezelf nu al mama noemen klinkt aardig gek maar helemaal trots!!

Waveeeeeeeee!!!!!!!

@jel fijn dat ze zo snel nog even naar je prinsesje wilde kijken snap dat je schrikt!

@lady jij mag morgen ook weer lekker naar je ukkie kijken ik ook!! Hopelijk werkt de kleine mee en kunnen ze me eindelijk zekerheid geven! De lijst is idd beter zo! Pluim voor jou hahaha

@hillie spannend ook met je huissie! En snap dat wachten moeilijk is!

Oppas hier me ouders en schoonmoeder. Dus ook geen last van inschrijvingen etc. En idd zo af en toe een leuk aardigheidje om ze te bedanken! Ze zijn zelf veels te trots haha maar het zal niet meer dan om 2 dagen gaan in de week als ik het zelf even niet red want wil natuurlijk wat voor mezelf opzetten als kapster zijnde en heb altijd veel avondklantjes en dan is mannetje lekker thuis en het zijn allemaal goede kennissen dus als ik de kleine een keer meeneem is dat ook niet erg

@be rustig aan meid! Word het soms niet even te veel voor je goed op jezelf passen hoor!

@onzewens wat vervelend voor je dat je overal zo'n last van heb! Nu genieten van je verlof voor zover dat natuurlijk gaat met een hoop rust?

Hier vandaag heel de dag al een kleine druktemaker in me buik!! Soms zit tie kleine frummel erg graag tussen me ribben en dat is minder prettig kennen jullie dat? Trouwens de meiden die zo'n ketting nog hadden besteld via mamakado.nl zijn die happy drmee?? Niets meer over gehoord hihi was wel even benieuwd!

@ikke lekker je dat gerommel in je buik en jij heb dat nogeens 2 keer zo erg hahaha heerlijk lijkt me dat!

@pertrea aha op die fiets met je placenta bij mij is tie ook aan de voorkant! Ik ga duimen voor je!

Euhmm nu weet ik het eff niet meer! Slaap lekker allemaal!

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    @ Jel: Ja 21 jaar:) Ik vind het geweldig om jong moeder te zijn! Maar na dit kindje willen we een tijdje gaan wachten voor we evt voor een derde gaan. Het lijkt me ook leuk om nog een kindje te krijgen als ik midden/eind 20 ben.

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jel wat fijn dat je gewoon door kon en natuurlijk nog fijner dat alles in orde is.

Lijst is prima zo, stuk beter idd..

Ben zelf ook jong mama geworden ben getrouwd op mijn 18e en op mijn 21e bevallen van D. Nu ben ik 25 en zal 26 zijn als ik beval van beebje.

Het erkennen is eindelijk gelukt! Het papier wat wij hadden was weer niet in orde, maar hij heeft m een verklaring laten tekenen dat hij niet gehuwd is/geweest en daarmee af (Waarom dát nou niet eerder kon????). Nu alleen nog als t beebje geboren is aangeven via de britse ambassade om ook Britse nationaliteit te krijgen. Automatisch krijgt het Nederlands en Marokaanse nationaliteit (al hoeft dat laatste voor mij dus echt niet).. Wat is dat allemaal raar geregeld hier hehe..

Oe en een wave! Voor mezelf en andere wavers vandaag.. en nu eerst nog even slapen hoop ik!

16. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Meiden wat schrijven jullie veel... Ik kom gewoon niet aan bijlezen toe..

Wilde ff kort melden dat de 3d echo gister niet gelukt is.. Ik heb een luie eigenwijze knul in mijn buik.. Hij lag in een bolletje (hoofdje op zijn knieen en handjes er ook nog tussen. (geen wonder dat ik hem bijna niet voel, hij maakt zich klein)
    Oja en hij trapt tegen mijn blaas (dat dacht ik al!!!!)

Nieuwe kansen 03 september Hoop dat ie zich dan wel laat zien...

X Lissa

17. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ikke, idd als je al bepaalde leeftijd bereikt hebt, weet je al snel wat je aan elkaar hebt en hoef je niet eerst 3 jaar verkering te hebben bijvoorbeeld. Mijn man is volgens mij al met 2 maanden bij mij ingetrokken, toen we elkaar 9 maanden kenden heeft hij mij ten huwelijk gevraagd en ruim een jaar later zijn we toen ook getrouwd en we hadden de mzzl dat ik meteen zwanger raakte.

@ jindster, vervelend dat je zo'n last hebt. Wel rustig aan doen dan he, dat ga ik ook proberen. Dat zal ik nu wel moeten nu ik thuis ben.

@ nora, hehe....eindelijk he. Wat kan het toch soms een bureaucratische rompslomp geven. Maar jullie beebje is straks wel heel bijzonder met drie nationaliteiten. Mag hij dan ook drie paspoorten hebben?

@ lijst, erg mooi gedaan!!

@ lissa, das jammer zeg.....hopelijk lukt het over 2 weekjes dan wel.

@ hier, mag om half 11 weer naar de vk toe. Mijn mams gaat deze keer weer mee. Gewone reguliere controle, dus met 15 min sta je ook weer buiten. Kan ik wel weer even het hartje horen van de kleine frummel, dat is toch altijd weer zo bijzonder. Moet er ook aan denken te vragen, hoe voorliggend mijn placenta is ivm de bevalling.....niet vergeten. En vanmiddag komt dan eindelijk de babykamer. Alle meubeltjes, de kinderwagen, de box en de maxicose worden in 1 keer bezorgd door babypark. Mijn vader gaat me dan helpen om zaterdag alles in elkaar te zetten aangezien mijn lieve man 2 linker handen heeft haha.

Gelukkig vandaag weer een stuk koeler dan afgelopen weekend, dat is een stuk beter uit te houden voor ons als zwangere chickies toch?:p

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Morning,

Tjee echt een hoop jonge mama's! Voel me nu echt oud en dat was niet met opzet :-/

Lissa wat een boefje! Jammer dat je niks kon zien, maar je mag dus terug komen?

Onzewens wat fijn eindelijk het kamertje en alle spullen. En idd wat je zegt als je ouder bent verlopen dat soort zaken anders. Wij waren 16 toen we bij elkaar kwamen. Ti's ook 3 keer uit geweest en de nodige onstuimigheden. Nu nog kunnen we onze pubertrekjes hebben naar elkaar hoor Hahaha!

Fijn dat de meesten hun kids lekker veel voelen kicken en ook zien bewegen.

Zo noraaa dus jullie kindje wordt 3 talig! Ben zo jaloers. Ik vind het een pre hoor als je je kind 3 talen vlekkeloos kan leren. Gelukkig is het nu wel gelukt.

Pffff minder salaris gekregen en de komende maanden zijn we fanatiek aan het sparen, gezien al onze potjes leeg zijn door vakantie, babyspullen, tuin, poes en de nieuwe bank. Maar zo schiet het niet op. Aahja komt wel goed :)

Fijn dat de lijst functioneler is.

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Jel fijn dat je nog even mocht kijken. En dat jij onzeker bent kan ik me helemaal inbeelden en zeker nu rond deze tijd! Jel ik zou het gekker vinden als jij je geen zorgen maakt! Hoe sterk je ook bent, je bent ook een moeder met een enorm Moederhart, maar een nog grotere kinderwens! Het gaat goed komen jel, maar ik kan me zo inleven in wat jij nu voelt. Het is pas goed als ze gezond en wel in je armen ligt.

Heb jij trouwens al overlegt of je eerder mag bevallen? Als jij moet doorlopen tot 42 weken, lijkt mij erg moeilijk!

20. Jel

Jel Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier alles weer goed, de baby was me weer lekker aan het schoppen vannacht en vanmorgen toen ik wakker werd. :D Dus het is weer helemaal goed gekomen. :D

@ Behappy, rustig aan doen he, met je harde buiken... Toch een teken dat je je misschien te druk maakt, wat ook logisch is natuurlijk in deze situatie.

@ Ikke, eigenlijk zou het ook best een beetje raar zijn om je eigen (schoon) ouders geld te geven he voor het oppassen. Ik denk dat iedere grootouder er een groot plezier in heeft om te mogen passen op zijn en haar kleinkind.

@ Jindster, nog leuke dingetjes gekocht met winkelen?

@ Nathalie, kan me voorstellen dat het geweldig is om jong moeder te zijn...

Hier hebben we denk ik aan 3 kinderen wel genoeg, maar dan eigenlijk 2 levende om voor te zorgen. Maarja het kan ook zijn dat ik hierna nog een tweeling krijg, dan hebben we 4 kids. :) Dus je hebt het ook niet altijd voor het zeggen. Ben ook wel blij moet ik zeggen als de kinderwens helemaal vervuld is, dan kunnen we ons weer op andere dingen in het leven richten, omdat het allemaal erg moeilijk was/ is dat zwanger zijn hier en toch je leven beheerst, ook het overlijden van mijn dochtertje.

@ Nora, wat was je al jong getrouwd met je ex. Dat hoor je niet zo vaak op de 18e.
    Ben jij Marokkaans of is je vriend dat?

@ Lissa, best teleurstellend lijkt me. Heb je je er zo op verheugd, is er gewoon bijna niks te zien. Nou hopelijk 4 sept. beter. Ik heb hem maandag en hoop ook wel wat te kunnen zien van het gezichtje en zo.

@ Onzewens, s6 bij de vk. En tis zeker beter uit te houden met het koelere weer.

@ Lady, hier maak ik me soms ook weleens zorgen over de financiën. Op zich verdienen we genoeg, en toch redden we het niet altijd, dat we weer wat van de spaarrekening moeten halen. Ik begrijp er soms niks van. Misschien gooien we soms een beetje teveel geld over de balk. Straks met een kindje moeten we toch leren beter met geld om te gaan.
    Dankjewel voor je lieve woorden. Ja ben ook pas gerust als ze gezond en wel in mijn armen ligt.
    Ik heb inderdaad gevraagd hoe het zit met mijn suiker en eventueel eerder bevallen. En er werd gezegd dat het niet van tevoren te zeggen is of ze me eerder gaan inleiden, dat hangt helemaal af van de ontwikkeling van het kindje. Tot nu toe zit ze nog mooi op schema qua groei en is dus nog niet te zwaar. Dus ik ben benieuwd. Wel denk ik zelf dat ze me echt niet tot 42 weken laten doorlopen. Ik denk zelf niet langer dan 40 weken, maar wie weet dus wel eerder.

Deel Deze Pagina