Goedemorgen allemaal! @lissa wat een ondeugd!! Fijn dat je over 2 weekjes terug kan komen is de kleine ook weer lekker gegroeid maar wel heel jammer natuurlijk je wilt de u graag zien! @onzewens ja probeer wel rustiger aan te doen! Maar merk eigenlijk altijd s'avonds pas dat het te veel is geweest! Wat fijn al je spulletjes!!! Geniet ervan meid! Je bent zo trots als alles staat je kan er uren in wegdromen haha @nora 3talig opvoeden das behoorlijk wat! Maar wel super handig als ze nog zo klein zijn ze pikken dat zo snel op! @lady bah minder salaris is nooit leuk!! Dan word het sparen ook weer minder en alles snap dat je baalt! Vandaag komt me broer terug uit aussie land dus ga zo douche en bakkie doen hij is al meer dan 50 uur wakker pffff die zal lekker instorten dalijk als tie op zijn bankie ploft! Vanmiddag nog naar de vk toe ben benieuwd of onze spruit meewerkt haha fijne dag allemaal!
Jindster wat leuk dat je broer terug komt is hij lang weg geweest? Australie lijkt me zo boeiend om eens heen te gaan, staat op de to-do list op langere termijn. Hier word niet 3 talig opgevoed hoor hooguit 2. Engels en Nederlands. Marokaans heb ik eigenlijk heel weinig mee te maken, mijn vader is marokaans maar ken hem helemaal niet. Toch draag je dan de nationaliteit mee en breng je dat over op al je kids of je dat nou wil of niet. Betekend wel dat hij overal een paspoort kan aanvragen idd (alleen moeten we de britse ambassade nog aanschrijven). Onzewens veel plezier vandaag met t kamertje Net VK geweest om nog even te prikken, 2.1! Wat grappig van vorige keer boven de 5 naar nu zo laag.. nu aan de koffie *stuiter*.
He lady's, Zo heb super veel bij moeten lezen maar ben er weer @Be: wat vreselijk van de vader van je vriendin. Zoiets hakt er wel in, ook bij jou. Hopelijk gaat het nu beter met je verkoudheid? @Ikke: je had het over de maxicosi in de auto en eventueel een Easyfix kopen (zo heette dat toch?) Wij hebben er iig 2 gekocht via marktplaats. 1 voor in mijn vriend zijn auto en 1 voor in de mijne, voor de helft van het geld en zien er nog super goed uit! @Joyce: wat fijn dat je eindelijk weet dat jullie een meid krijgen! Leuk hoor 2 meisjes @jong moeder worden: vroeger zei ik ook altijd dat ik jong moeder wilde worden. Maar toen ik eenmaal een jaar of 23/24/25 was was ik mijn wilde haren nog niet kwijt en vond het veel te leuk om te feesten Toen ging mijn relatie van 7 jaar uit en kreeg later iets met mijn huidige vriend. Wij zijn nu 5 jaar samen. Hoopte wel altijd nog voor mijn 30e moeder te worden, ben 24-10 jarig dus ga dat waarschijnlijk net wel of net niet redden Maar er zitten hier idd veel jonge moeders tussen! @Lady: de lijst is veel beter zo! Hier gaat het ook hard omlaag met de financien. Maar een nieuw huis kopen, trouwen en een kindje krijgen zijn niet goed voor de portomonnee! @hier: vorige week do en vr voelde ik de kleine minder, werd een beetje ongerust. Heb de vk gebeld en kon meteen langs komen. Hartje was goed maar omdat zij ook niet in mijn buik kon kijken wilde ze met toch ff naar de gynaecoloog sturen. Daar kon ik een paar uur later terecht. Er werd een hartfilmpje gemaakt met een band om mijn buik (is dat een CTG?) en later een echo, maar gelukkig was alles goed!! Weer een hele geruststelling. Wel wilde de gyn mij deze wk nog een keer zien dus moet er morgen weer heen. Ben dan toch bang dat ze iets verontrustends hebben gezien maar dan zouden ze dat toch wel zeggen? Verder hier nog steeds druk bezig met voorbereidingen huwelijk. Vanavond weer een gesprek met de dominee. Zo de laatste weken moeten er toch nog een hoop kleine dingen geregeld worden: taart, bloemen, bode bellen, muziek regelen voor ceremonie, binnenlocaties regelen voor fotoreportage mocht het slecht weer zijn, moet nog een bh vinden enz enz. En maandag gaan we in ondertrouw De kleine schopt nu steeds harder, ik voel haar nu ook heel veel bovenin mijn buik, tussen navel en ribben. Soms voelt het zelfs niet zo prettig, maar toch geniet ik ervan
Ik hoop het voor je jel, dat ze met 40 weken je gaan helpen. Ik vind het zoiezo in nl waanzin, dat moeders zo lang doorlopen. In andere landen worden ze met 40 weken gehaald. Fijn dat ze lekker bewegelijk is geweest vannacht! En graag gedaan Financiën, ja wij verdienen samen meer dan modaal, maar we hebben echt veel uitgaven. We zijn erg riant met alles, dus ja dan kom je altijd geld tekort. (ik heb geen handen zeg maar) Eigenlijk ging het de afgelopen maanden prima. Alleen wij zijn weer van die debielen die alles in 1 keer alsnog doen, een dure bank kopen, de tuin volledig aanleggen, duur op vakantie gaan en een dure smaak hebben qua babyspullen. Dus ja we hebben in feite wat voor sommige mensen hun jaarsalaris is, uitgegeven aan dat alles. Maar ja komt wel weer goed hoor. Is gewoon even een tegenvaller, dat mijn salaris minder is. Jindster ook straks succes bij de echo!!
Haha dat van die wilde haren herken ik maar al te goed Snow En wat hebben we ervan genoten he. We kunnen later veel wilde verhalen vertellen aan onze spruiten! -> maar jemig wat een actie zeg vorige week. Wel fijn dat ze het zo serieus hebben opgepakt. Maar er zal echt niks zijn meis. Als ze iets hebben gezien, zullen ze dat eerlijk vertellen! En ja druk druk met de bruiloft en jullie huis. Pittig hoor! Pak wel goed je rust op de momenten dat het wel kan he. Nora aha zo, nee dan is het lastig om je kleine arabisch te leren. Ik wou dat ik dat kon. Werk in amsterdam nieuw-west, dus had erg handig geweest ene woordje arabisch.
Hallo lieve medezwangeren! Alles goed hier? En met de buikjes?! Ik wil even (voorlopig) afscheid komen nemen...hier van zp Het waren bewogen weken, gelukkig gaat het nu alweer stukken beter! Maar ik krijg het gewoon niet meer opgebracht om regelmatig hier te komen neuzen en lekker mee te kletsen met jullie En om dan alleen af en toe mijn ei hier te dumpen vind ik ook niet eerlijk.. Mocht ik er wel weer aan toe zijn en tijd vinden om lekker actief met jullie mee te lezen & kletsen dan hoop ik natuurlijk dat ik er toch weer gewoon in mag springen van jullie En de belangrijkste up-date's krijg ik toch wel via FB mee dus helemaal uit het oog zal het niet worden, en al helemaal niet uit het hart! Heel veel succes nog iedereen de "laatste" weekjes hihi.. dikke knuf! Niesje
Komt dichtbij zo he Snow, geniet maar lekker van de voorpret. Gelukkig was het in orde, en zon band is idd een CTG. Als ze iets hadden gemerkt dat niet goed was zouden ze het wel vermelden lijkt me idd. Lady ach een dure smaak als je het kan missen waarom niet, je kan dan altijd een stapje terug doen mocht het wat minder goed lukken met beeb erbij. Niesje jammer dat je het niet bij kunt houden, maar ik snap het wel. Tuurlijk ben je altijd welkom om weer in te springen.
@snow gelukkig ben je weer gerust gesteld ! Dat is altijd ff schrikken gelukkig was alles goed! En spannend !! Bijna jullie grote dag hihi Mijn verkoudheid is bijna over , moet alleen nog veel hoesten . dat vieze slijm bah. @Niesje snap t heel goed maar je blijft natuurlijk welkom he !! Knuf @hier werd vanochtend wakker gebeld door mn schoonzus , die is even helemaal ingestort . Dus heb haar kids mee naar huis genomen zodat zij ff op bed kon liggen . psygisch gaat t al een paar maanden niet goed met der Ik heb haar gezegr dat ze echt hulp moet gaan zoeken van profs. Want ze gaat er zelf aan onder door zo .. Wat een gedoe ook altijd -_-
Goedemorgen dames. Even een snelle reactie... Mijn kat ligt op mijn buik...dat voel ik wel.. haha... Nora, wat vervelend van die marokkaanse nationaliteit...helaas doe je er weinig aan he.. wel fijn dat het is gelukt met erkennen.. Lady, wat balen dat je minder salaris hebt gekregen. Wij kopen alle kleine spullen en kleertjes van de gewone rekening. De grote spullen hebben we van de spaarrekening gedaan..de dingen die we bij de babydump hebben gekocht... en ook de auto.. want zoveel geld hebben we niet op de gewone rekening staan.. maar voor de rest zijn we wel zuinig en we verdienen ook niet verkeerd... gelukkig komt het niet zo snel voor dat we geld tekort komen. In het begin weleens toen we er net woonden, maar toen kregen we dingen die we moesten betalen van nog een jaar eerder en van datzefde jaar...en dat ging allemaal wel, maar moesten ff kijken hoe en wat... Maar als je het kunt missen...is er toch niks aan de hand? Komt goed meid! Jindster, ja ik voel het keer 2... haha.. wel leuk zoveel bewegingen.. Zo..kat is van mijn buik. Ging opeens staan en zich uit rekken.. nou dat voelde ik dus.. Ik legde hem maar neer maar dat vond ie niet leuk.. ging me bijten ( niet hard hoor, is nog maar een jong ding ) toen heb ik hem langs me gezet..toen was ie weer rustig ow, het kost idd allemaal een hoop geld. Daarom gaan we ook niet trouwen..bespare we een hoop geld en dan gaan we wel wt meer op vakantie.. In mei waarschijnlijk een midweek naar centerparcs met z'n 4tjes Be, je krijgt het wel allemaal lekker achter elkaar of niet... sjonge jonge... en dan zeggen ze dat je moet genieten van je zwangerschap, maar daar heb jij helemaal geen tijd voor. Sterkte meid want het zal toch wel allemaal zwaar zijn. goed dat je hebt gezegd dat ze hulp moet gaan zoeken. Niesje, jammer dat je gaat maar snap het wel. gelukkig heb je fb..en natuurlijk ben je altijd weer welkom
@ Snowbird, gelukkig dat alles goed was met de ctg en alleen maar goed dat ze je nog een keer laten komen. Hoef je je geen zorgen over te maken hoor. Dat komt vast goed. Wanneer was DE dag ook alweer? @ Lady, dat is ook belachelijk. En kan me voorstellen dat het balen is nu je wat minder salaris hebt. @ Niesje, jammer dat je even een tijdelijk afscheid komt nemen. Maar je bent en blijft van harte welkom hoor en ik vind het niet erg als je af en toe even je hart komt luchten hier. Jij ook s6 met de laatste loodjes. @ Be, wat lief dat je de kids van je schoonzus even in huis hebt genomen zodat zij kan rusten. Nu heeft ze dus echt hulp nodig denk ik.... Hopelijk ziet ze dat nu zelf ook in. @ Ikke, dat is weer het voordeel natuurlijk van niet trouwen, dat je eens wat vaker op vakantie kan. Heerlijk dat jullie al naar cp gaan in mei. Ik weet echt nog niet of we op vakantie gaan volgend jaar...
@Jel jaa dat denk ik wel . Voor mij is t niet zn probleem Die 3 kleintjes , maarja ze gaat er echt aan onderdoor dus ze zal wel hulp gaan zoeken nu . Tis ook niet leuk om haar zo verdrietig te zien al Die maanden
Be, dat is het zeker ook niet... Ik vond trouwens nog een handig stukje via google, waar alle kilo's nu vandaan komen. Dus wie 10 kg is aangekomen: het is normaal! In week 20 was je gewicht door de zwangerschap toegenomen met ongeveer 4.5kg. Nu, ongeveer 2.5 maanden later in week 29 ben je ongeveer 10kg zwaarder geworden door de zwangerschap! Waar komen al die extra kilootjes vandaan? Baarmoeder 1000 gram Baby (deze week) 1200 gram Jouw vetreserves 3500 gram Extra vocht 1500 gram Extra bloed 1000 gram Placenta 600 gram Vruchtwater 600 gram Borsten (extra gewicht) 800 gram Totaal 10200 gram Bron: 29 weken zwanger | Alles over de 29e week van je zwangerschap 29 Weken zwanger | Alles over de 29e week van je zwangerschap!
Haha dat scheelt hier al 800 gram, mijn borsten krimpen!! Geen idee hoe t komt, maar weet wel dat ik hierdoor erg bang ben wat betreft borstvoeding geven.. We zullen t zien. Overigens 2.1 was prima zei ze, vond t zelf ook wat laag maar goed t zal wel zij weet hoe t werkt
@Ikke: Ja zeker, kheb echt al heel trots op het huis Enige nadeel is dat ik wss na 3 maanden al terug moet gaan werken en geen ouderschapsverlof kan opnemen in verband met de finaciën. Maar dat neem ik nadien wel op @Onzewens: Scheelt dan toch wel veel of je placenta vooraan of achteraan ligt. Hier eentje achteraan en hij stampt soms zo hard dat het niet meer aangenaam is Oh leuk, alles in 1 keer. Jij weet wel wat te doen dan @Lady: Ja dat geloof ik best dat alles dan vergeten is. Ik kijk er zo naar uit, naar de eerste nacht in huis Wordt fantastisch! Fijn dat jullie tevreden terug en vooruit kunnen kijken op het leven @Jel: Sam was altijd zo vuil als hij terug kwam. Hij hing helemaal vol snot en eten, sliep er erg slecht. Als ik hem kwam halen, hoorde ik heel vaak kleintjes hysterisch gillen in de slaapkamer en dan stond binnen de babyfoon af... Afgekolfde melk, die lieten ze gewoon op het aanrecht staan in plaats van in de koelkast te bewaren, verkeerde melk geven, ... Dat van die melk gelukkig niet bij mij. Maar van zulke verhalen gaan mijn haren recht staan. Ook was er erg weinig communicatie. Sam is er bijna 2 jaar geweest en ik heb geen foto's, een paar tekeningen en een boekje waar bijna niets instaat. Terwijl ze bij de aanvang zeiden dat dat regelmatig zou gebeuren. Spannend, jullie kleintje wordt mss op jouw verjaardag geboren Zou je dat leuk vinden? Hier uitgerekend voor 4 november en mijn man verjaart 3 november Wat fijn dat jullie even een echo kregen. @Lissa: Hopelijk ligt hij dan veel beter en kunnen jullie hem uitgebreid bewonderen. Ow Sam heeft me nodig, sorry als ik op mensen niet heb gereageerd. Krijg het niet klaar vandaag
ff snel alles was goed bij de vk. hartje weer gehoord, bloeddruk ok en hb gemeten, was 6.8, dus nog net zo als begin. En met de bekken moest ik het idd rustig aan doen. Over 2 weekjes mag ik weer terug. En verders heb ik wel ff snel bijgelezen mar niet goed onthouden geloof ik.....oeps.....
@ Nora, ik heb ook niet het idee dat mijn borsten nou enorm gegroeid zijn, heb van mezelf al een grote cup (E) en er is volgens mij niks tot niet veel bij gekomen. Normaal moet een 'normaal' mens toch tussen de 4 en de 7 zitten? Naja als zij zegt dat het goed is dan zal het wel. @ Hilli, kan me voorstellen dat je je kind daar van af hebt gehaald zeg. Wat schandalig allemaal. Heb je toen wel een klacht ingediend en is er iets mee gedaan dat jij weet? Dat zou allemaal echt niet mogen gebeuren.... Oh grappig jouw man 3 november jarig? Mijne 4 november en ik dus 5 november. (Hoe we het gedaan hebben, geen idee. ) Maar ik zou het niet erg vinden als ze op onze verjaardag geboren word. Kunnen we mooi alles in 1x vieren met onze dochter in het middelpunt. En wat zouden jullie daarvan vinden? @ Onzewens, fijn dat het goed was bij de vk.
Even snel ego: Gyn heeft met inwendige echo groen licht gegeven voor natuurlijke bevalling! JOEHOE!!!! Eindelijk weer eens goed nieuws, mijn dag kan niet meer stuk!
@onzewens gelukkig dat alles weer goed was !! @jel gezellige boel dan !! Lijkt me leuk zo met zn 3tjes en dan de kleine in t middelpunt . @petrea Yeahh !! Gelukkif maar