November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ja maar dat is toch ook de afscheiding ? :)
    Ik trek er hele slierten mee soms hoor.. en die plas je ook wel eens mee uit.

2. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Afscheiding, nu ik erover nadenk al een hele poos niet meer zo extreem als het was. Gelukkig! Ik werd daar ook gek van namelijk.

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hier nog bij de bbq.... heb t gehad, heb harde buiken, t regent, en binnen word er gerookt waar ik ff ni goed van word! Er rijden mensen mee dus kan helaas niet zomaar naar huis.....Zo ff zeuren!

Hier ook veel afscheiding, word er gestoord van!

4. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Hahaha weer een heerlijk onderwerp he afscheiding! We kunnen het ook zo heerlijk soepel brengen hihi!

@lady gezellig maar druk weekend idd! Leuk hoor je bent onder de panne;)

@nora schattig zo'n hondje! Idd je heb lang genoeg de tijd om haar zindelijk te krijgen als ze dat al niet is met 12 weken? Ik ben meer van de wat grote honden! Hoewel mijn hond dan wel weer op een kalf lijkt en denkt dat ze een chiwauwa(hoe ook alweer?) is haha

5. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Balen joyce! Even op je tandvlees bijten! Kan je man lief niet alvast aankijken? Bij ons werkt dat altijd wel!

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

Pff balen Joyce .. Ff volhouden.
    En als
    Je t echt niet meer trekt zeg je dat toch gewoon :)

7. snowbird

snowbird Actief lid

4 feb 2012
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

vandaag dus bij de gynaecoloog geweest ter controle omdat ik vorige week 1,5 dag minder leven voelde. Nu deed ze een uitgebreidere echo en bleek dat ons kindje aan de kleine kant is! Ze moet tussen 2 lijnen zitten in de curve en ons kindje zit recht op de onderste lijn.. Ze willen me nu heel goed in de gaten houden. Moest meteen weer een ctg laten maken en zondag en dinsdag weer. Donderdag moet ik terug naar de gyn en de week daarop weer een echo bij de gyn. Als ons kindje dan goed is gegroeid is er niks aan de hand en hebben we gewoon een klein kindje. Maar er kan ook een andere oorzaak zijn, dat er iets niet goed is met de placenta of een andere afwijking. Nu zei de gyn dat ze verwacht dat het het eerste is, ook omdat er wel voldoende vruchtwater was en er op de 20 wk echo geen afwijkingen zijn gecontateerd.. maar het was wel schrikken. En nog steeds, zit er best wel mee.

Ze adviseerde wel om wat rustiger aan te doen. Dinsdag had ik sowieso een afspraak bij de bedrijfsarts staan dus ga dit meenemen en wil halve dagen gaan werken. Ik vroeg of het feit dat ik het de laatste tijd erg druk heb (oa door de bruiloft) ermee te maken kan hebben maar ze zei dat je het wel erg bont moet maken wil de kleine daar een groeiachterstand door krijgen. Ze zei dat de kleine toch wel pakt wat hij nodig heeft en je hier in NL eigenlijk zelden ziet dat baby's niet goed groeien doordat de moeder te druk is. Dat je dat eigenlijk alleen ziet in 3e wereldlanden en oorlogsgebieden.

Maar Ikke jij moest nu toch ook heeeel rustig aan doen en doordat je kindjes te klein waren? En helemaal stoppen met werken? Dat hoef ik dus niet..

Sorry ff ego berichtje maar duik nu m'n bedje in..

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Jemig snow dus toch je gevoel klopt, dat ze iets denken te hebben gezien! Fijn dat ze het wel oppakken, maar moet ff flink schrikken zijn meis!

Ons meisje zat ook steeds onderin de curve en nu ineens bovenin. Je meisje pakt wat ze nodig heeft en hopelijk maakt ze deze week een inhaalslag. Wie weet stond een andere ontwikkeling nu ff op der prioriteitenlijstje.

En iedere gyn is anders. Mijne zegt ook zo normaal mogelijk en die van een andere meid, die ook een kindje met Chd heeft, zegt tegen haar rustig aan doen! Dus ja je moet doen wat voor jou goed voelt. Pak de rust wanneer nodig en doe je ding als het goed voelt.

Komt vast goed! Ze houden je nu in de gaten.

Hier vanmorgen om 6.30 al wakker. Moest plassen en had ook een harde buik volgens mij. Duurde niet lang, maar kon het ff niet plaatsen. Dametje was wel flink bewegend, dus zal niet veel geweest zijn.

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Snow lijkt me ff schrikken maar D. was met 36 weken zwangerschap maar 2109 gram, uiteindelijk met geboorte was hij 2425 gram. Ook een ukje dus en hij doet het helemaal geweldig. Hij is nog steeds mini maar goed, behalve dat helemaal goed.

Jindster ja chihuahua haha.. jij hebt een bordeaux toch?? Love it!! Ik ben zelf ook een molosser fan, al vind ik eigenlijk alle hondjes leuk :cool: Ben zo'n makkelijke.

Joyce balen dat je het niet naar je zin had, heb je uiteindelijk nog kunnen genieten van de avond?

Pupje, foto op facebook natuurlijk! :) Haar naam voor nu is Siska.. maar ga toch iets anders zoeken (en dan liefst niet een tinkerbell of een chanel lol).

10. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Snow dat is schrikken. Hopelijk blijkt het niets te zijn. Je staat wel onder goede controle.

Be fijn dat t een mooi afscheid was.

Hier ook nog steeds afscheiding ene keer meer dan de andere.
    Kleintje schopt tegenwoordig flink. Ben blij met mn dikke placenta!

Jeuj vandaag 30 weekjes. Nog 10 over n week nog maar enkele cijfers......
    En mn laatste keer keer werken op zaterdag voor m verlof

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Morge dames!

Nou gister was t best gezellig hoor, t duurde me alleen iets te lang. Uiteindelijk waren we om kwart voor 12 gegaan, dus viel nog mee. T was wel ete doen maar op een gegeven moment gaan die harde houten stoelen toch zeer doen.

Ai snowbird dat is wel ff schrikken! Maar goed dat ze het oppakken en er iets mee gaan doen. Kan idd zijn dat ze zo ff een sprongetje maakt en wee helemaal bijgroeit. Goed dat ze je in de gaten houden!

Nou lady jij bent er vroeg bij! Die harde buik kan ook komen omdat je nodig moet plassen, heb ik ook regelmatig.

@nora wat een schatje zeg! Ook niet mijn soort hondje, maar alle puppys zijn lief!! En Siska..... Ja niet echt een geweldige naam, moet t met de S zijn?

Wave voor suus! En ook al 30 weken!

12. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Goedemorgen!

@suus gaat nu lekker opschieten! Heerlijk hoor! Dalijk lekker je verlof!

@nora klopt wij hebben een bordeaux ook een poepje! Heb je al een naam in gedachte voor je hondenkind? Ja alle puppy's zijn schetig! Zo vind ik zo'n engelse bull ook zo grappig zo'n lekkere snurker!

@snow eff schrikken meid maar wees blij dat ze jou en de kleine nu goed in de gaten houden!

@lady jij ookal een blazenschopper haha hier ook 1 en altijd vroeg! Die kleine van ons lag ook op de onderste curve ze gaan over 2 weken kijken of dat nogsteeds zo is maar ze kijken ook naar de lengtes van de ouders wat ik begreep en wij zijn beide niet zo groot dus verwacht dan ook geen reuze baby en ze pakken idd wat ze nodig hebben.

@joyce nog laat geworden gister? Of heeft het gewerkt manlief aan te kijken haha

Vandaag even naar de intratuin! Have fun dames!

13. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Nou mnd verlof duurt nog ff. Ik zou willen dat t zover was. Kleertjes wassen en bedje opmaken. Maar goed ik heb gekozen werken tot vier weken v tevoren. Ach dat komt vanzelf....

14. Behappy

Behappy Niet meer actief

@Snow wow dat is ff schrikken , gelukkig houden ze je wel
    Goed in de gaten.
    Ons meisje lag ook op de onderste lijn, maar nu loopt alleen der buikje nog wat achter.

@joyce gelukkig dat t niet TE laat werd voor je , en idd die stoelen gaan dan op een gegeven moment pijn doen .

@hier heel diep geslapen... En nou eens bedenken wat we gaan doen 2day

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

@lady ja soms
    Heb ik ook harde buiken en dan heb ik niet eens iets raars gedaan ofzo.

16. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snow wat schrikken meid. Ff een knuf voor jou! Fijn dat je nu beter onder controle staat!
    Ik vraag me dan wel af als jij niet had gebeld bij het minder leven voelen, dan kwamen ze daar pas achter bij de groeiecho he?
    Wat is dat dan toch vaag dat we zo weinig echo's krijgen he!!

17. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Arme Joyce, gelukkig werd her niet al te laat!

@snow; schrikken zeg! Hopelijk is het idd het eerste maar k zou me ook druk maken in jouw plaats. Daar zijn we mama voor. :)

Hier peuterdansen gehad, was erg leuk. Ze moest even wennen aar al gauw ging ze los! Heerlijk! :D nu zo langs schoonmoeder en dan naar breda voor m'n broertjes verjaardag.

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Be, wat fijn dat het een mooie crematie was gisteren. En idd..al je emoties eruit.. is ook erg heftig.

Afscheiding.. hier wel echt veel last van. Niet in de urine... ik vind het zo stom.. meestal na het plassen krijg ik er last van. vaak met afvegen veeg ik het weg... maar soms komt het ineens en voel ik dat en kan ik de wc net wel/net niet halen.. haha.. och ja.. hoort erbij :)

Joyce, wat balen zeg dat je moest wachten op andere mensen. Ik zeg altijd.. je mag best meerijden, maar als ik wil gaan, ga ik... kan vroeg zijn.. hihi.. :p

ow, Wat vervelend dat je kindje zo klein is. Maar niet getreurt.... het kan zeer zeker wel te maken hebben met de drukte van de moeder en de stress die je soms onbewust hebt. Onze kindjes zitten idd ook echt op de onderste lijn en ik moet elke dag verplicht rusten ( gaat niet altijd maar probeer het wel te doen :) ) Een tweeling groeit tot de 28 weken gelijk als 1 kindje, maar daar zit ik nu overheen...dus de kindjes gaan nu iets langzamer groeien dan een eenling om het zo maar te zeggen. Vandaar dat ik ook echt niet meer door mag gaan met werken. Neem optijd je rust en geef het idd aan bij de bedrijfsarts.. halve dagen werken is in jou geval zeker aan te raden, en misschien wel nog minder. Bij ons is ook geen afwijking geconstateerd van placenta en ook de kindjes hebben meer dan genoeg vruchtwater. Woensdag mogen wij weer terug om naar de kindjes te kijken. Ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Ik heb nog niet aan de CTG gehoeven. Wel hebben ze nog eens extra met de doppler geluisterd, maar alles was goed. Wij hebben denk ik ook gewoon kleine kindjes. Maak je niet teveel zorgen, want dat kan de groei ook vertragen. En de vk of wie dat ook zegt dat dat er niks mee te maken heeft. Ik weet zeker van wel. Mijn moeder heeft dat ook gehad... kwam met 32 weken in het zh te liggen vanwege dat ik niet groeide...er was niks aan de hand maar ik volgde mijn eigen lijn. Dus mijn tip aan jou...probeer je rust te pakken. Al is het maar een uurtje tot 1,5 uur...het kan heel goed helpen.. Maar ik geloof zeker dat je schrikt.. ( hier niet want had niet anders verwacht dan dat de kids klein zullen zijn ) En het kan best zijn dat je kindje eventjes een kleine stop heeft, en over 2 weken weer goed gegroeid is vanwege een groeispurt... Succes en sterkte meid!

Wave voor Suus! Gaat bij jou ook hard... 30 weken alweer.

Bk, veel plzier vandaag!

19. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    De naam van t pupje hoeft niet met de S te zijn nee, denk dat hij gewoon niet creatief genoeg was haha..

Zit nu te denken aan Mystique roepnaam Missy of Misty, of Dinkytoy :p.. Hou ook wel van een lolletje (Kat heet Misspiggy).

20. Behappy

Behappy Niet meer actief

Haha Nora , Dinkytoy leuk ! Met beetje humor daar houd ik wel van.

@hier net mooie schoenen van m'n mannetje gekregen en een voedingskussen .:) helemaal happy
    Gaan jullie die ook gebruiken ?

Deel Deze Pagina