November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snowbird

snowbird Actief lid

4 feb 2012
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was zeker ff schrikken en ben er er nog niet echt gerust op. Al probeer ik er gewoon vanuit te gaan dat er niks aan de hand is.

@ikke: ik dacht ook dat drukte/stress bij de moeder een groeiachterstand van het kindje kan veroorzaken. Laatst bij yoga zei de lerares het ook nog. Toch vreemd dat de gynaecoloog dan wat anders zegt tegen mij, zij heeft er toch het meeste verstand van zou je denken.
    Ik zat er sowieso al aan te denken om minder te gaan werken omdat het steeds zwaarder werd, en ik ook niet het lichtste werk heb (verzorgende op een verpleegafdeling). Maar nu heb ik er een hele goede reden voor. Wil er alles aan doen wat het beste is voor ons kindje.
    Voel me nu zelfs schuldig dat ik het zo druk heb de laatste tijd ivm de bruiloft en met het huis.
    We zouden ook eigenlijk in april zijn getrouwd maar door het overlijden van mijn broertje is dat toen uitgesteld. Het verdriet om mijn broertje heb ik er trouwens ook nog bij wat de nodige stress oplevert.
    Maar ik hoop maar dat we gewoon een klein kindje hebben en er verder niets aan de hand is!

@maytje: ja idd, als ik vorige week niet had gebeld vanwege minder leven dan had ik dit niet eens geweten! Toch apart ja.. Van de andere kant, de gyn zei het gisteren ook al: als er nu niks aan de hand is heb ik me weer voor niks zorgen gemaakt.

@lady: mijn gevoel klopte idd, maar ik vraag me toch nog af of de gyn dit vorige week al gezien had en daarom gisteren een uitgebreidere echo wilde doen. Of dat het gewoon was zoals ze zei: puur uit voorzorg nog een echo. Ben dat gisteren vergeten te vragen.

@harde buiken: ik heb ook elke keer wanneer ik wakker word en opsta een harde buik. Heb ook het idee dat dat dan komt doordat ik nodig moet plassen. Verder gedurende de dag af en toe een harde buik. Vk zei dat als je er ongeveer meer dan 10 per dag hebt een teken van de lichaam kan zijn dat je teveel doet.

2. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Be wat lief... hier ook n voedings kussen . Makkelijk met slapen. En kids straks met voeden.....

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Be, ik heb ook 2 voedingskussens...heel handig lijkt me dat.

nora, haha... de naam misty had ik op je fb geschreven :D Leuk als je die kiest.. hihi.. :)

Snow, je zou idd denken dat de gyn er meer verstand van heeft, maar vind het zo raar dat ze zoiets zegt. Ik weet het gewoon zeker dat het kan... en de gyn heeft dat ook tegen mij gezegd.. verder lees ik dat het ook door slechte voeding kan komen... maar dat is iets wat ik zoiezo niet heb. Eet genoeg groente, fruit, brood en noem het maar op... dan zou je toch wel erg slecht moeten eten wil je geen goede voedingsstoffen binnen krijgen denk ik zo.'

Hier, net nog ff 1,5 uurtje op de bank gelegen. De voice teruggekeken via rtl... Ik had me toch een partij pijn aan mijn banden. Meestal heb ik het aan de linkerkant maar nu aan de rechterkant. Ik ging door de grond... deed echt zoveel pijn. Dus toch maar een tandje terug.. Veel heb ik niet gedaan. 2x wasmachine aangezet, 1x droger aangezet. Bed afgehaald en voor de helft verschoond ( alleen dekbedovertrek er nog op ) en dan krijg je dit... pff... och ja... we weten waar we het voor doen he :)

4. snowbird

snowbird Actief lid

4 feb 2012
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slechte voeding kan het bij mij ook niet aan liggen.. eet heus wel vaak dingen die niet zo gezond zijn (chips, chocolade, friet) maar daarnaast probeer ik voldoende groente en fruit enz te eten.

Blijft toch vreemd die tegenstrijdige verhalen he ikke!
    Balen dat je zo'n pijn hebt :(
    Rustig aandoen vind ik ook lastig hoor. Zoals nu: heb net boodschappen gedaan, moest alleen want mijn vriend heeft de hele dag in de tuin gewerkt (zijn ze aan het aanleggen). Nu ga ik eten koken, opruimen en wil daarna hier beneden nog stofzuigen want morgen komt er bezoek. Het moet toch gebeuren!

5. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    He balen van die pijntjes joh.. is het inmiddels wat minder? Toch lekker rustig aan doen dan. En ja zag het! Vind het een leuke vlotte naam, met een chique naam die je ernaast kan hangen.. heb nog ff maar vind t wel wat hebben.

@Hier weer geziek met UPC tis telkens wat. nu betaal ik voor een dvd royaal pakket met opnemen enzo, en is alweer mijn opname functie kapot. Foutje in de harde schijf.. alweer?!? Alle films van D. staan daar dus op. Kind is helemaal gek op flushed away bijvoorbeeld en die hadden we opgenomen.. jammer genoeg is dat dus weg.

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Snow, het is idd wat met die tegenstrijdige verhalen. Ik heb zoiets.. ik doe wat ik kan wat betreft rust. Vandaag wilde ik ook vanalles doen maar door de pijn toch maar rustig aan gedaan en niet teveel. Kan ook moeilijk lopen. Vl heeft gewerkt de hele dag, maar hij heeft zoiets... jij moet rustig aandoen dus hij heeft voor het eten enzo gezorgd... best fijn..
    Probeer toch rustig aan te doen meid. En stofzuigen kan anders echt wel een keer worden overgeslagen. En anders morgen vroeg nog ff de beneden verdieping??? wat niet gaat, gaat niet he meid. Je moet jezelf niet te kort doen en vooral je kindje niet.

Nora, vind die naam ook wel wat hebben.. hihi... Fijn dat je hem leuk vind. Ben benieuwd of het ook Misty wordt...
    Wat balen zeg van die schijf. Daar zou ik echt niet tegen kunnen maar ja... stom is dat met die elektronische dingen... daar kan zoveel aan kapot gaan...

Hier nog steeds last van mijn banden. Ik denk niet dat het vandaag nog over gaat. Hopelijk morgen wel... och ja... we doen het er maar mee... kan er verder toch niks aan doen. Fijn is anders maar ja..Komt goed!

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Snow het leven gaat idd gewoon door. Alleen als je merkt dat je over je grens gaat, merk ik wel dat ik ff een momentje moet pakken. Verder lekker normaal blijven. Doe ik ook en ons kindje heeft een afwijking en groeide op de onderste lijn, en nou zit ze op de bovenste lijn! En ik ben niet enorm anders gaan leven.

Ikke: ik denk wel dat stress, drukte en slechte voeding invloed kunnen hebben, maar laten we eerlijk wezen dat er kinderen geboren worden in slechte omstandigheden en niks mankeren. En wij westerlingen lopen op watjes en krijgen kids die soms vanalles mankeren. Dus ik begrijp die gyn van snow en mij wel. Gewoon zo normaal mogelijk. En we zijn intelligent genoeg om uit te maken wat 'normaal' dan is.

Phoeee ik ben gebroken hierzo! Mama's hoe doen jullie dat toch. Kinderen hebben en zwanger zijn! Oke ti's anders als het niet eigen is en je niet alles in huis hebt. Maar toch chappeau voor de zwangere mama's die al kinderen hebben!!!!

8. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik probeer ook alles zo normaal mogelijk te doen, al moet ik wel zeggen dat t allemaal wat minder is. Bv eerst elke dag ff stofzuigen, nu miss 3x per week, ik probeer wel elke middag ff te liggen maar dit is echt voor mijn bekken. Verder gaat bijna al mijn energie naar mijn dochter en dat is nog behoorlijk intensief.

Ik heb wel gemerkt idd dat t gewoon allemaal veel zwarrder is dan vorige keer, mede doordat er een peuter rondloopt. Als t de eerste is kan je gaan liggen wanneer je wilt (buiten t werk om dan). Maar ik kijk zoo uit naar dit kleine meisje en ik weet dat ik t allemaal weer "vergeet" als dit moppie er is!

Vandaag nog niet echt opgelet of ik de kleine voel, dus nu ff rustig liggen en relaxen! Morgen een dagje geen afspraken dus heerlij rustig!

Lady lukt t nog met de kleine kids?
    Ikke banden heb ik ook regelmatig last van. Ook als ik opsta ofzo, dan zak ik gewoon weer ik elkaar!

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    T stofzuigen is hier ook drama, heb ervoor gekozen om de dag te doen. En dan de andere dag te vegen. Werkt prima voor mij.

Lady er is wel een groot verschil met er zo even inrollen en er vast inzitten inderdaad. Heb hier een jongetje van 4 wat heel graag zelfstandig bezig is. Hou je het een beetje vol? :p

10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Haha ja gaat prima hoor, maar ti's idd wat Joyce zegt. Bij de eerste kan je neer ploffen en bij de tweede moet je ook nog voor de eerste zorgen. Maar idd daar groei je in.
    Ben gek hoor op die twee monsters, maar het zijn handenbinders en troepmakers :) Ik hou niet van troep, dus dat word nog een opgave voor mij om dag af te leren Hahaha. Maar ik snap jullie helemaal hoor dat je nu kiest om iets te laten staan!

En heerlijk Nora dat je kleine zo zelfstandig is. en straks nog grote stoere broer!

Joyce idd straks ben je blij met je tweede meis! Lekker keuvelen met die 2!

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik kan ook heel slecht tegen troep dus het is hier echt achter m aanlopen en aanleren dat hij zelf op moet ruimen. Ach dat komt allemaal wel goed :D Fijn dat je het zo gezellig hebt, was een vroegertje vanmorgen las ik hehe..

12. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Weer een hoop geschreven, ik zag slierten in afscheiding voorbij komen (heb ik niet) en hondenamen. Haha!
    Ook dat de kleine meid van snow iets te klein is, goed dat het ontdekt is meis en ook een fijn gevoel dat ze je onder controle houden! Kan me voorstellen dat het je bezig houdt... Sterkte ermee!
    Hier een beetje druk met mijn vl die allemaal tennis tournooien heeft. Het is een heerlijk idee dat ik niks meer 'hoef' en dat ik weet dat ik elke dag kan slapen als ik wil. Merk dat ik dat echt ook nodig heb, mijn conditie is -30.. :(
    Merk ook dat ik me af en toe wel erger aan mijn vriend, hij doet normaliter al niet veel in huis. Mijn eigen schuld want ik pak het eerder op dan hij omdat ik van een opgeruimd, schoon huis hou maar nu had ik wel iets meer van hem verwacht.. Ik moet `m alles vragen en dan gaat het zelfs soms nog met iets van tegenzin terwijl iedereen zegt dat ik rustig aan moet doen.. Hoe hebben jullie dat??

Maarrrr... ik ga mijn meisje zó duidelijk voelen nu! Voetjes, billen vanalles!
    Leuk!!!

Succes nog ff Lady met je kleine gastjes! :D

13. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Hier gisteren en vandaag ook al zo'n banden pijn. Links en rechts van mn buik. Plus, bovenaan mn buik zit een bultje onder mn huid waarvan ik niet weet wat het is. Hoop dat beebje zo weer lekker veel beweegt. Die moet altijd ff op gang komen sochtends haha.

@Lady: Hopelijk kan je vanmiddag ff plat na je ochtend. Al die kindjes!

@Ikke: Hopelijk voel je je snel beter.

14. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Mogguh!

Wat een takkeweer he vandaag even naar me schoonmoeder en me eigen ouders een bakkie doen.

@lady gezellig hoor zo'n stelletje koters in huis maar idd vermoeiend nog wat leuks met ze gedaan?

@nora ben benieuwd hoe je je woeffie uiteindelijk gaat noemen! Wanneer mag je die ophalen en is het bij je in de buurt?

@petrea leuk dat je je kleintje nu zo lekker gaat voelen! Heb je ook dat je de uk meer voelt schuiven ipv een harde schop tussen je ribben?

Hier kan ik ook slecht tegen troep maargoed ik ben de enige nu in huis hahaha dus zal het toch zelf moeten opruimen haha

Kan je trouwens voor die voedingskussens ook van die hoezen halen? Zodat je die kan wassen want heb natuurlijk een kwijlomonster en zo'n voedingskussen in de was lijkt me niet handig jullie ideeen?

15. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jindster, ze ligt sinds het begin al helemaal beneden met haar hoofd ook naar beneden. Ik voel haar het meest onder het begin van mijn buik zeg maar dus ze schopt me nog niet tegen mijn ribben. Wél kopstoten tegen mijn blaas! My god.. dat is echt erg.. ik moet soms elke 5 minuten naar de wc en soms lig ik en dan moet ik afgewisseld plassen, niet plassen, plassen, niet plassen. Grappig he?! Dat `schuiven` moet ik nog steeds aan wennen, voelt zo raar! :D

16. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Die hoezen kun je bij de hema halen bijv, jindster. :)

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat schuiven is idd heel gek :D voel het allemaal al vrij lang, maar dat draaien van links naar rechts is heeeel raar. op dit moment heb ik een paar billen tegen mijn ribben weer hihi
    heel raar om dan nog normaal te zitten. nu ben ik al niet zo groot... dus dan word ik al snel beperkt in zitten enz.

18. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hier vandaag wat minder gevoel tot nu toe, wel kleine schopjes maar nog ni echt harde trappen. Maar kleine schopjes tellen ook toch?

@lady was t lekker vroeg vanmorgen? Hier hadden we eerst altijd een uitslaper, 9 uur half tien was heel normaal. Maar nu word ze eigenlijk altijd wakker als vl naar beneden loopt om te gaan werken en dat is rond half 8 dus eigenlijk nog heel netjes!

@jindster hier ook pokkeweer, vl is ff de deur uit met dochter, binnen zitten is niet leuk! Dus ff de geitjes voeren. En ik heb ook zon hoes, maar volgens mij zat ie er standaard om en kan je die er gewoon af halen om te wassen.

@conditie hier ook heel slecht nu op t moment ben ik al moe als ik naar boven moet lopen.....

@troep ik kan er ook niet tegen, maar mijn vriend is dus juist van t bewaren en spullen verzamelen. Dus moet altijd erg mijn best doen om spullen weg te gooien. Als je zijn schuur ook ziet........

19. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @joyce; volgens mij wel hoor! Beweging of wel leven voelen is leven voelen. Kleine schopjes is ook teken van leven toch? :D

20. Behappy

Behappy Niet meer actief

@schuiven ik vind dat ook maar een gek gevoel !
    En als ik m'n buik dan zie bewegen haha

Ik kan alleen nog niet zo goed onderscheiden of t nou der hoofd of billen of iets zijn.

@ hier
    Ik voelde me net zo lullig .. Iemand die vroeg hoelang ik zwanger ben , dus ik zeg 29 weken .. Zegt ze ; echt ? Nou aan je buikje te zien zou je ook gewoon wat aangekomen kunnen zijn ..-_-
    Ligt vast aan m'n hormonen ofzo maar vond t niet leuk

Deel Deze Pagina