@ Be, nee ze doen dat volgens mij ook niet standaard. Maar onze dochter is er natuurlijk aan overleden, bij haar deden ze het ook nooit helaas, anders was ze misschien wel gewoon in leven nu. Eigenlijk zouden ze dat standaard moeten doen bij elke zwangerschap. Misschien voorkomen ze dan best wel wat babysterfte als ze het voor kunnen zijn. Ik hoop dat je schoonzus er voor kiest om ze toch te houden. Ondanks dat het misschien niet goed uitkomt in de situatie, is ze toch zwanger en ik vind persoonlijk niet dat je het dan maar 'ff' weghaalt als het niet uitkomt. Ben ook heel fel tegen abortus, sorry als ik bot overkom, dat is niet mijn bedoeling. Heeft ook te maken met onze situatie. Wij hadden onze dochter zo graag willen hebben en een ander haalt een kindje zo even weg. Wel fijn dat de echo goed was.
@Jel klopt .. Vind ook dat ze standaard moeten doen. En idd ik hoop t ook ! Net liep ze wel te glunderen en t lijkt juist dat t haar opfleurt .. Maar ik snap haar ook heel goed. Vind t ook weer verkeerd als je kiest voor een kindje en er dan niet goed voor kan zorgen en je geestelijk helemaal Naar de bodem zakt en je kids daar dan onder lijden. & ik snap je mening heel goed ik denk er t zelfde over hopelijk zij ook
Wauw meiden weer een hoop gekletst! Vandaag weer een pakketje gemaakt voor ml die heeft tie dan weer over anderhalve week! Ouders weggebracht doe zitten met de kont in griekenland heerlijk!! Ik heb nog niet zoveel last van harde buiken gelukkig lijkt me geen pretje en zeker s'nachts niet. @nora wat balen allemaal meid die centjes kan je juist zo goed gebruiken nu! Balen! Wat gaan ze er nu verder aan doen? Al iets bekend? @ikke dat is een goed koopje geweest voor jullie fijn dat je geslaagd ben via mp zo zie je! Kruitvat zal ook blij zijn maar ze hebben mooie aanbiedingen deze week ik ga morgen even kijken nog naar dekentjes en alles! @missillie vervelend meis! @jel wat een mooie foto's! Snap dat je verliefd ben haha die dvd kan je iedere dag terug kijken hihi. Wat moest je lang wachten!! @Snow succes bij de bedrijfarts hoop echt voor je dat je halve dagen kan gaan werken heb je meer rust! @joyce voel je je minder beroerd nu? Iedereen winkelt deze week bij de kruitvat denk ik! Wat zijn ze blij met ons al die zwangere vrouwen!! @hilli das groot! Hoop voor je dat de uk wat eerder komt dan idd! @lady goed dat je opjezelf let meid!
OOhh Jel wat een middag zeg!! Fijn dat de ctg helemaal goed was enzo en hopwlijk de uitslag van UMCG ook, ik duim! Be heftig! ieder maakt zn eigen keuzes maar zwanger raak je niet "zomaar" dus ik ben persoonlijk van mening dat een abortus alleen in heel uitzonderlijke gevallen een mogelijkheid is.. Maar goed blijft een gevoelig onderwerp
@maytje Precies , hopelijk maakt ze de goede keuze Gelukkig is haar man er heel leuk onder die wilt het gewoon doorzetten en de boel gaan verbouwen voor die 2
Jel, wat een verhaal. gelukkig is verder wel alles goed maar jemig... dat heb jij weer... Een heavy dagje dus... Be, zoow jeetje zeg... die zus van jou.. ik kan me voorstellen dat het schrikken is, maar ook ik ben fel tegen abortus. De enige keer dat ik zeg dat ik een abortus snap, is dat als iemand verkracht zou worden en hierdoor zwanger raakt... dan snap ik het. Verder vind ik ook echt niet dat je een kindje zomaar weg moet laten halen. Ook omdat wij zelf zwanger zijn geraakt via de MMM... het gaat niet allemaal vanzelf. En een tweeling is kei leuk Ik weet niet hoe het is als ze er zijn, maar tot nu toe is het heel leuk. En ik kan het weten. Ben heel benieuwd wat ze met haar keuze doet. Ik zou zeggen houden.. ook al is het heel zwaar.. misschien dat ze ook meteen in therapie kan gaan ofzo? Is maar en optie.. En als ze vragen heeft... dan kun je het altijd aan mij navragen Kruidvat..ze hebben idd vaak leuk aanbiedingen. Ik koop heel veel bij de kruidvat en als ze dan de aanbiedingen hebben die wij nodig hebben, zullen ze juist niet blij met mij zijn..dan verdienen ze minder aan mij.. haha... ik had een hele grote mand vol spul, dus kan er weer tegenaan
Owjee Jel wat een middag! Ben je ondertussenal terug gebeld? @be tja t is al een paar kee gezegd, maar ik ben ook tegen abortus. Maar kan natuurlijk niet zien hoe je zus er aan toe is. @ikke en hoe bevalt t thuis zijn eigenlijk? Kan je lekker een beetje uitrusten, of alleen shoppen @jindster ik voel me wel iets beter nu, maar vl is net ff thuis komen eten en nu weer werken dus moet ik ook ff me dochter in bad doen en naar bed brengen en dat is behoorlijk zwaar voor mij. @pakjes ik heb ff gekeken en heb nu 7 pakjes maat 50/56 dat zal toch wel genoeg zijn he? En maat 62 moet ik nog uitzoeken, maar heb veel van mijn dochter nog liggen.
Joyce, het thuis zitten bevalt me echt super! En helaas is het niet leuk shoppen.. ja met die korting wel.. hihi.. maar het zijn de dingen die echt nodig waren.. dingen die bijna op waren.. zo meteen nog ff de normale boodschappen doen met vl... kan hij mee sjouwen Fijn dat je je al iets beter voelt. Dan dalijk maar ff lekker rustig aandoen he meid. Jij hebt wel genoeg pakjes... haha... Ik heb niet zoveel voor ieder kindje... dus ik denk dat je niet echt meer op shop toer hoeft... Morgen mogen we weer waven he Joyce
@Jel: Nou da's een hele belevenis! Ben benieuwd hoe of wat. Gelukkig doet je meisje het gewoon goed. @Be: He, wat heftig voor je schoonzus. Hopelijk komt ze eruit. Lijkt me een heel lastig besluit wat je moet nemen. @Abortus: Is een heel heftig onderwerp op zich. Ik vind dat de optie er moet kunnen zijn. Voor mensen die verkracht zijn en daar zwanger van raken, of hele jonge kinderen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Tuurlijk snap ik, Jel, dat in jouw ogen het hoe dan ook wrang is maar je kunt niet elke situatie over 1 kam scheren. (niet lullig bedoeld natuurlijk he. ) Maar ik vind inderdaad als je oud en wijs genoeg bent om te weten wat je doet dat je dan voor de consequenties moet kunnen gaan. Oeps bezoek! Straks meer!
Voor mij wordt het vanavond niet meer reageren sorry.. na de gebroken afgelopen nacht ben ik echt niet wakker op dit moment.. Ik probeer zo lang mogelijk op de bank te blijven hangen en half tien..z eg ik WELTRUSTEN en dan hopen dat ik doorslaap natuurlijk.. Pff ik merkte vandaag wel.. dat mijn bekken echt niet wilde.. zal de vermoeidheid wel zijn... Dames ik zeg alvast tot morgen (of vannacht hahaha)
@ Jindster, wat leuk dat pakketje voor je manlief. @ Ikke, dat is ook de enige reden dat ik het nog begrijp waarom iemand abortus zou plegen. Al de andere redenen vind ik moeilijk en kan ik minder begrip voor opbrengen. @ Joyce, het aantal pakjes vind ik ook nog moeilijk inschatten.... @ Burning, nee hoor ik snap jou ook met wat je zegt... @ Lissa, welterusten. @ Gyn, ben inmiddels teruggebeld en de bedoeling is nu dat ik 2x in de week kom voor een CTG, zodat ze dus goed zien hoe het babytje in haar vel zit. En daarnaast 1x in de week komen voor een PI-meting. Dat wil zeggen dat ze de navelstreng en placenta doormeten. Dus dat gaan we dan maar doen en ben best heel benieuwd hoe het nu gaat lopen en als ik er zelf over nadenk, denk ik dat ik wel de eerste novembermama kan worden die gaat bevallen. Al heeft de gyn het nog niet eens over eerder bevallen gehad...
Lekker slapen Lissa! Zo Jel dat is heel wat in een keer! Maar wat goed dat ze t zo in de gaten houden! Dus dat betekend voor jou 3x per week naar t ziekenhuis? Ik hoop voor je dat alles gewoon stabiel blijft en je meisje nog lekker een aantal weken mag blijven zitten! Je bent nu in ieder geval op de goede plek en dat komt helemaal goed met jullie moppie!
Jel, ja idd... wij delen vaak dezelfde mening valt mij op hihi.. Zo.. dan moet je aardig wat naar het zh.. Gelukkig dat je goed in de gaten wordt gehouden. Dat is het belangrijkste. Spannend zeg! Ik ben benieuwd of je de 1e wordt. Het zou zomaar kunnen... Lissa weltrusten!!! Ik ga zo tv kijken.. heb last van mijn rug. Heb eigenlijk niet veel gedaan maar toch ook wel weer wel.. och ja.. Morgen weer een echo van onze ukkies.. ben benieuwd wat de metingen uitwijzen. En nu ga ik echt vragen hoeveel gram de kids worden geschat. Want wil dat nu ook weleens weten. Hebben morgen een andere gyn want de onze is met vakantie... ben benieuwd. Ik denk ook dat ik morgen de uitslag krijg van de antistoffen van de rhesusfactor.. Be, wat is er bij jou uitgekomen? moet je de anti-D spuit? En de rest van de negatieve mama's?? Hihi.. klinkt wel gek he... de
@ikke moet morgen naar de vk dus dan hoor ik t @lissa sweet dreams @hier lekker lui op bed met laptop helemaal niks doen. Pff ben zoo moe .. maar kan nog niet slapen
@ be, jeetje wat een situatie voor je schoonzus. Ik persoonlijk zou ook niet voor abortus kiezen, maar ik kan begrijpend dat dit ff een heeeeeeeeeeeel heftige situatie is. Ook ben ik het met een aantal eens dat abortus in sommige gevallen de beste oplossing is bij zeer jeugdige moeders bijv of van verkrachting. Maar dan nog blijft het een mensenleventje......tis nie makkelijk iig. @ nora, jeetje meid, das flink balen. Denk je alles afgerond te hebben, krijg je dit. Hoop dat het snel opgelost wordt. @ kruitvat, morgen vroeg maar ff langs gaan dan. Ben benieuwd of ze hier dan alles nog hebben. Heb al wel lakentjes voor alles, maar nog geen dekentjes voor de kinderwagen, kan daar wel ff naar kijken. Heb het gwoon niet in het krantje zien staan, stom he! @ kleertjes, ik heb van zowel 50 als 56 ongeveer 5 pakjes. Maatje 62 pas 2 pakjes maar dat krijg je ook vrij veel. Maatje 50/56 geeft bijna niemand. @ lissa, truste en hopelijk slaap je vannacht wel goed. @ jel, fijn dat je nu zo goed in de gaten gehouden wordt hoor! Maar dat wordt dan wel heerlijk heen en weer sjoksen naar de gyn. Maar tis voor een goed doel. @ hier, lig lkkr op de bank met lappie op schoot en ondertussen uitstel van executie kijken. Vind ik altijd wel een leuk programma. Heb trouwens de vk nog wel ff gebeld vanmiddag over de harde buiken die ik gehad heb vannacht en vanmorgen. Volgens haar hoorde dat helemaal bij de termijn, vanaf ongeveer 28 weken kon je hier veel of weinig last van hebben. Dit was gewoon erg verschillend per zwangere vrouw. Ook hoeveel pijn er mee gemoeid was, was per vrouw verschillend. ZOlang ze niet opliepen in pijnlijkheid, frequentie of als er slijmerig bloed bij was hoefde ik me geen zorgen te maken. Wel moest ik even in de gaten houden of ik ook moest plassen na een harde buik, Dan kon dit duiden op blaasontsteking. Niks om me zorgen over te maken dus gelukkkig. Moet ook zeggen dat ik daarna niks meer heb gehad toen ik gerustgesteld was door mijn vk.
@ikke ik heb helaas nog ni zoveel geshopt.... ik heb natuurlijk alles nog van me dochter, heb zelf twee nieuwe pakjes gekocht een maat 50/56 en een maat 62. Ik verwacht dus ook dat ik njet zoveel kleren zal krijgen omdat iedereen denkt dat we alles al hebben dus.... vind t eigenlijk wel jammer als dat zo zou zijn.
Ff kort nu maar Jel jeetje.. je krijgt zowaar een abbonnement op het ziekenhuis zo.. wow. Nou is t natuurlijk geweldig dat ze er zo bovenop zitten maar wat zul jij op een gegeven moment moe worden van het heen en weer pendelen? Ehm.. verder zeker wel bijgelezen maar niet veel onthouden sorry meiden, morgen weer
@jel jeetje meid heftig dagje toch eigenlijk weer. Maar fijn dat ze je prinses zo goed in de gaten houden! Ja doe iedere week een pakketje opsturen naar ml omdat het eten echt bar slecht is! @joyce fijn dat je je weer wat beter voelt! Ja die kleine meid van jr vraagt ook een hoop aandacht natuurlijk en als je dan al niet lekker bent is het zwaar! Rustig aan dan nu! Zelf ook lekker een warm douche pakken is ook heerlijk! Balen dat je dan toch niet zo kan winkelen he als je noh zoveel spulletjes heb van je andere kleintje. Ik krijg over paar weekjes een groei echo dan gaan ze weer een poging wagen om te kijken of het een knul is of een meid pff dan ga ik nog lekker shoppen. TOt nu toe vind ik het ook nog lastig om kleertjes te kopen. @lissa slaap lekker! @onze wens fijn dat je gerustgesteld bent! @be dat duurt niet lang dan voor je in slaap valt achter de lappie of heb je daar geen last van?
@jindster Nou ben nog wakker hoor ben weer eens aan t nadenken over een heleboel dingen haha. Ondertussen tv kijken en dan val ik van zelf in slaap.. Kan ML de tv weer uit doen midden in de nacht hahah (gebeurt tegenwoordig wel Vaker)
Ik had nog niet veteld; gyn bezoek weer goedgekeurd. Beeb weegt 1500 gram en is precies gemiddeld. bd 110/70 dus ook goed en beeb ligt nu met zn koppie naar beneden. alles op schema dus. Morgen meer, nu ff slapen!