Goedemorgen! Hier vandaag niets gepland. Mijn moeder is er nog, ik moet aan het einde van de dag caitlin ophalen maar voor de rest nothing! In ieder geval wel de fysio bellen voor mijn bekken. Morgen naar de klinisch verloskundige, geboorteplan en pijnbestrijding bespreken. Daar heb ik wel zin in. Wat gaan jullie doen vandaag?
Goedemorgen!! Ik ga zo eerst werken en vanmiddag slapen zie er nu al weer naar uit hihi hier vandaag 31 weken wow het schiet op!! Was vanmorgen wel ff een beetje para, gisteravond ons meisje niet gevoeld, snachts zowiezo al haast nooit en vanmorgen dacht ik echt can nou je mag je nu wel ff melden!! Was om 6 uur klaar wakker en om pas 7 uur begon ze eindelijk te draaien en te doen sjemig ik zat echt behoorlijk in de stress ik vind het aan de ene kant relaxed dat zo rustig is maar sjemig ik maak me daardoor ook best wel vaak zorgen zeg. Ik ben toch niet de enige met zon rustige baby?
Goedemorgen! @bk lekker relax dagje dan! Heerlijk vzn genieten! Ik ga vandaag weer even naar de fysio! Voor welke pijn bestrijding hebben jullie gekozen voor de bevalling? Ik wil het graag zonder proberen. @maytje hier een flink drukteschoppertje in me buik dus kan je helaas niet helpen! Werkse vandaag en succes met de power nap daarna haha Ik weet nog niet zo goed wat ik vandaag gaat doen beetje me huis aan kant helpen en misschien nog even naar me oma
@Maytje, ik heb niet een super druk kereltje (denk ik) maar voel het erg goed, eigenlijk de hele dag door. Een week geleden ofzo was ie heel rustig. Ik voelde wel iets bewegen, dus wist dat ie wel in leven was, maar zo stil. Omdat ik wel wat voelde af en toe en ik erg druk was heb ik niet gebeld. Maar stond wel op het punt. Zal volgende week bij de vk vragen. Misschien heeft ie ff een dagje vrij gehad (zegt mijn vriend) Ik ga vanmiddag naar de ikea. Weer slecht geslapen. Vriend heeft de hele nacht wakker gelegen van de kiespijn. Ik voelde me zo waardeloos omdat ik niets voor hem kan doen. Hij is nu wel werken, maar ik zal zo ff de tandarts voor hem bellen.
Oh ja, ik heb vanacht over de bevalling gedroomd. Nog niet de bevalling opzich, maar het begin tot 6 cm ontsluiting. Het was heel relaxed en werd wakker met een heel vertrouwd gevoel. Ik heb me voorgenomen dat gevoel vast te houden. Hopelijk komen er geen nare dromen die dat gevoel afnemen. De visite gisteren was gezellig. Heerlijk knulletje. Daar teken ik voor zeg. Een heel tevreden mannetje...
Oh waarschijnlijk doe ik het ook weer zonder hoor, maar een pijnpompje is misschien wel lekker voor de scherpe randjes!
Goeiemorgen...... Hier n werkdagje.... heb ondertussen echt wel ergveel zin in mnd verlof... Maar goed... nog ff... Ik heb eergisteren gedroomd dat ik bevallen was. Maar ik lag elf dagen in n coma?????? Naja best apart.... gelukkig was t n droom.....
@Suus, Grappig dat jij vannacht ook over de bevalling gedroomd hebt. Maar minder leuk idd. Ik heb al een paar keer gedroomd dat ik bevallen was maar me daar niets van kon herinneren. Werd dan ook wakker met een.heel onprettig gevoel.
Goedemorgen! @ Bevalling, ben ook benieuwd wie de eerste gaat zijn. En zie nu ook best wel een beetje tegen de bevalling op. Hebben jullie dat niet? Al ging de bevalling van mijn *dochter lichamelijk prima, elke bevalling is natuurlijk weer anders, ben echt panisch om uit te scheuren of een knip te krijgen, lijkt me doodeng. Hoe zien jullie dit allemaal? Je krijgt er natuurlijk wel iets prachtigs voor terug. @ Pijnbestrijding, weet iemand of dit schadelijk is voor de baby? Als het kan maak ik er gewoon gebruik van hoor... Bij mijn *dochter ook gehad, en het klinkt hard, maar voor mijn *dochter maakte het allemaal niks meer uit. Dus ze hebben de pijnstilling steeds verhoogd omdat ze vonden dat ik geen pijn hoefde te hebben omdat het allemaal al erg genoeg was... @ Vandaag doen: Vanmorgen gewerkt van 7-10. zometeen om 12:00 uur weer voor een CTG naar het zkh, daarna om 13:00 uur een echo, ook van navelstreng en placenta. Hopelijk blijven die waardes nog goed.... Na die tijd waarschijnlijk nog even langs de huisarts, dan moet ik mijn 2 maandelijkse B12 injectie. En dan vanmiddag met de hond naar de dierenarts, ze heeft haar oog dicht zitten, ik denk ontstoken. Dus echt een medisch dagje vandaag.
Hey hey iedereen! Lekker weekend gehad allemaal? Wij wel, heerlijk weer gehad en leuke dingen gedaan! Heerlijke hightea gehad en ff bij de zara naar binnen gelopen, maar ik wist niet dat ze een kwinderafdeling hadden! Zooooooooo'n leuke dingen! En ik me maar inhouden omdat me sm en sz erbij waren en die weten niet wat we krijgen...... Ik heb wel wat terug gelezen, maar stap hier weer in. @jel pijnbestrijding is volgens mij niet schadelijk voor je kindje, ze merken er natuurlijk wel wat van. Ik heb spuiten in mijn been gehad ( ben ff de naam kwijt), maar ik ging helemaal van de wereld en wer alleen wakker bij een hoogte punt van een wee, echt niet cool en ook erg eng voor mijn vriend en ik weet er niks meer van. Dus als ik opnieuw iets zou nemen dan een ruggeprik en niks anders, ik wil t nu anders doen en hoop ook heel erg op een gewone bevalling.
Hey mama`s! Intake kraamhulp was leuk! Maakt het allemaal zo echt en dichtbij! Heb meteen daarna de lijstjes gemaakt, wat moeten we in huis hebben, wat moet er in de tas voor het ziekenhuis en wat moet mijn vl doen na de bevalling. Haha, laatste is misschien wat kinderachtig maar geeft mij rust omdat vl soms wat laks/vergeetachtig is.. Ik zet wel in mijn geboorteplan dat pijnbestrijding als in die waar bk het over heeft een mogelijkheid is. Veel van ons kunnen nu zeggen dat ons kindje misschien wel volgende maand geboren wordt! Hoe gaaf is dat?? Vanmiddag komt mijn schoonmoeder en gaan we naar een nichtje die in juni een zoon heeft gekregen, leuk! Vanavond met haar naar Mediamarkt want ze wil een nieuwe tv en kan wel wat hulp gebruiken. Al met al een té druk dagje gepland ben ik bang maar morgen heb ik niks op een.... zwangerschapsmassage na!! Lijkt me ZO lekker!! Fijne dag allemaal!
Ze merken er idd wel wat van. Bij de eerste bevalling had ik een weeenstorm van begin tot einde en ging mijn ontsluiting zo snel dat er geen tijd was voor een ruggenprik. Een pijn pompje word je wel wat woozy van maar je gaat niet helemaal van de kaart. Die spuit in je been heb ik ook gehad, om te slapen s'nachts. Vond m heerlijk! haha. Maar goed, toen waren mijn weeen nog niet op gang. Als ik het niet nodig heb hoef ik het ook niet te hebben maar wil wel opties. Je weet immers niet hoe het gaat lopen.
@ Pijnbestrijding: Er zitten wel risico's aan, welke dat zijn weet ik niet precies. Hier ga ik het hoe dan ook zonder doen, mits de bevalling normaal verloopt natuurlijk. @ Voorlichtingsavond: Wij gaan donderdag naar de voorlichtingsavond. @ Hier: Om kwart voor 1 hebben wij de groeiecho! Heb er veel zin in. Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.
@bk ik wil idd ook niet bij voorbaat zeggen dat ik pijnbestrijding wil, maar wil er wel ook informatie over en weten wat mijn mogelijkheden zijn. Weet jij nog hoe die spuit heet?
@nathalie ik zei de eeste keer ook absoluut geen pijnbestrijding, maar na 12 uur weeen was t echt genoeg en was ik op dat moment ff heel blij dat ik wat rust had. Veel plezier bij de groeiecho! @voorlichting hier geen voorlichting, heb t vorige x borstvoeding enzo gedaan dus nu nix.
Hola, Wat een drukte al zo vroeg hier. Gezellig weekend gehad? Joyce de zara is echt TE cute he. Ik loop al jaren op de kinderafdeling te leuren! Ik ben blij dat ik dan eindelijk voor me eigen mop mag shoppen! Jel ik begrijp wel dat de artsen jou zonder pijn hebben laten bevallen. Zal nu denk ik wel anders gaan. Wat wil je zelf? Petrea leuk dat je eindelijk hebt kennis gemaakt. Komt idd dichtbij zo. En goed van je dat je ook voor VL een lijstje hebt gemaakt. Als dat jullie helpt, waarom niet? Maytje mijn kleine is ook geen freefighter hoor. Ik begrijp wel je zorg. Hier soms ook dat ik denk van halloooo? Ze krijgen ook minder ruimte nu he? Alhoewel ik onze mini de afgelopen dat steeds meer voel. Pijnbestrijding. Ik weet totaal niet hoe het zal gaan. Ik weet ook niet wat ik wil. Ik wil wel helder en goed bij zijn als ze komt. Anderzijds denk ik leg mij ook maar onder zeil. Deze hele situatie is al emotioneel en stress gevend genoeg. Ik denk dat het voor onze meid niet uit maakt als zij in een roesje is. Ze wordt toch direct na de geboorte in slaap gebracht. Tis heel contra. Ik laat het allemaal maar over me heen komen. Dit kan ik toch niet plannen en incalculeren.
@joyce; het was een morfine ocktail achtig iets, zou je eens moeten googlen op bevalllings pijnbestrijding. En idd, de optie moet er zijn. Je bent er niet minder goede moeder door als je wel pijnbestrijding gebruikt.