ff spammen.. Verder wel bijgelezen.. maar was weer veels te veel.. Oja.. voorlichting.. wij zijn vorige maand geweest aangezien VL vanaf nu weer school heeft op maandagavond.. Vond het wel interessant, maar sommige dingen wel erg overdreven.. Pijnbestrijding.. Ik wacht het wel af.. Sta er wel voor open.. Maar ja ik zeg nog steeds dat ik een keizersnede ga krijgen dus tja.... X
Ahhh mooie fotos van jullie mannetje Lissa!!! Brvalling: ik zie er nog niet trgen op, maar ik zie er wel naar uit.. Ik denk.dat het geen pretje zal zijn en het zal ook behoorlijk pijn doen maar ik ben er wel nieuwschierig naar!! Hoop gewoon dat alles een beetje soepel zal verlopen.. Maar dat weet je toch nooit en alles is weer anders pijnbestrijding: als het niet hoeft dan natuurlijk niet, maar ik oan me er niks bij voorstellen nog dus ik weet niet hoe ik daar over denk straks.. Tijdens t werk mn meisje nog wel een aantal keer gevoeld gelukkig!
Pffff we praten zoveel dat ik 2 paginas moet openen om te reageren anders dan vergeet ik t weer haha maar; @Petrea wat leuk dat je die intake heb gehad komtt echt dichtbij zo.. En van dat lijstje vind ik zelf eigenlijk ook wel een goed idee haha Veel plezier verder 2dat ! @Bevalling en pijnbestrijding Ik ga er zo open mogenlijk in heb ik met mezelf afgesproken.. De reden dat ik nog steeds twijfel tussen ziekenhuis bevalling of thuis is door de pijnbestrijding .. Ik heb namelijk nogal een lage pijngrens van mezelf.. @voorlichtingsavond hmmm moet ik eigenlijk ook nog heen .. Daar ga ik maar s achteraan @lissa wauw mooie fotos ! Zo schattig @maytje onze kleine is ook geen drukte maker hoor Alleen savonds/snachts en in de ochtend. @hier pff ik ben zo chaggie de laatste dagen ! Kan om alles wel boos , gefrustreed of verdrietig raken !! Jeetje mina Ik was mb usb kabel kwijt nou de bom ontplofte zowat , maar ik heb hem alweer gevonden.. En ik ben moe en ik heb hoofdpijn GRRrr sorry ff lekker zeuren
Groeiecho gehad. Was een beetje vreemd. Ze zeiden dat de groei goed was. Maar niet wat nu het geschatte gewicht zou zijn? Verder weten we ook niet de metingen, die kregen we niet te zien na de echo. Of ze bijv een week voorloopt ofzo. Hoe zit dit bij jullie? Verder is het geslacht nogmaals bevestigd. Alleen ze zei dat de baby er niet goed genoeg voorlag om het 100% goed te kunnen zien. Terwijl ik toch echt een goede potty shot heb gezien. Met duidelijk een meid. Jammer dat ik geen foto ervan mee heb gekregen! Maar ik begreep niet wat ze bedoelde met dat ze het niet goed kon zien, ik kon het wel duidelijk zien! En goed nieuws, de baby ligt in hoofdligging, vorige keer nog in stuit. De kans is nu al groot dat ze zo blijft liggen
Hoi dames, eerst even ego. Kom net terug uit het zkh en alles zag er goed uit. Sowieso de bloeddruk goed en urine schoon. De CTG van de baby is na die tijd ook gecontroleerd door de gyn, ook prima in orde. En de meting van placenta en navelstreng blijft een puntje waar we op moet controleren, een bepaalde waarde in de navelstreng was nu zelfs beter. Dus dat is wel fijn. Ik heb even doorgevraagd als die waardes echt te hoog worden, wat er dan gebeurd. Dan kan het zijn dat ik maar zo een spoedkeizersnee moet. Brrrr ik schrok ervan, een keizersnee? Gelukkig is dat totaal niet ter sprake, maar dat lijkt me wel verschrikkelijk zeg. Ik ben nog nooit geopereerd... Maargoed, alles voor een gezond en vooral levend kindje.
Hallo klets dames! Gisteravond laat nog hier geweest en nu al weer zoveel geschreven... Ik ga het proberen te onthouden... Pijnbestrijding, Ikzelf wil eigenlijk geen pijnbestrijding, alleen als ik het echt niet uithou... dan zou ik graag een ruggenprik willen. Bevalling, ik kijk niet op tegen de bevalling. Ik heb zoiets van ik zie het wel. Kindjes moeten er toch uit, en als ik me er nu al druk over ga maken. Ik zie dat op dat moment wel. In ieder geval ga ik uit van een ks..onze kids liggen beide in stuit, en dat nu al enkele weken. Het zou fijn zijn als er nog gedraaid word daarbinnen, maar denk niet dat dat gaat gebeuren. Dus als het nog gebeurd... ben ik wel blij want natuurlijk zou ik voor een gewone bevalling kiezen. Maar goed.. ik ga dus uit van een ks en dan kan het alleen maar meevallen... qua gedachten dan he.. Kraamzorg, ik heb vanmorgen ff gebeld. Ze hadden niet in hun gegevens staan dat ik in verwachting ben van een tweeling, terwijl ik de officiele papieren heb ingevuld en daar staat het op. Nou ja.. gelukkig heb ik gebeld. Ze wilde volgende week langskomen maar dan kan vl er niet bij zijn. Vind het ook wel fijn als hij erbij is. Dus ze komen over 2 weken..dan heeft vl vakantie. Ben zoow benieuwd! Dan komt het idd steeds dichterbij.. en gelukkig heb ik gebeld..anders had ik pas over ongeveer 2-3 weken telefoon kunnen verwachten of nog later... Bk, lekker aan het genieten van deze dag? En al naar de fysio gebeld? Jindster, jij flink aan de poets?? Wat leuk een film avond met je broer! Julia, veel plezier bij de Ikea. Lissa, mooie foto's zag ik voorbij komen. Be, klaag maar fijn... dat mag hier.. hihi.. Wave voor de wavers! Nu weet ik het ff niet meer.
@ Jel: ik snap je gedachte helemaal! Ik ben ook nog nooit geopereerd en hoop dus ook echt dat ik geen keizersnede hoef! Lijkt me eng op de een of ander manier..
@nathalie okkee Lekker vaag allemaal .. Geen idee hoe zn groei echo gaat , want ik krijg Hem volgens mij niet. maar lijkt me toch wel normaal als je zn formulier mee krijgt
@ Be: ja ik baal ervan dat we niet weten hoe zwaar ze nu ongeveer is. Heb geen flauw idee.. Maargoed over 4 weken hebben we weer een echo en dan vraag ik er wel weer naar.
@Nathalie ja zouu ook balen..zulke dingen wil ik ook graag altijd wel weten Gelukkig kan je dat over 4 nog eens vragen .. Morgen heb ik een pret echo zou ik t dan ook kunnen vragen ?
Wat betreft die pijnbestrijding, ik denk dat ik me eerst maar even goed laat informeren als ik zo jullie verhalen lees, en een beetje op internet zoeken wat er over op staat. Dan kan ik altijd die keuze maken, weet er eigenlijk te weinig vanaf. @ Joyce, dankje! @ Petrea, ja de eersten kunnen inderdaad volgende maand al geboren worden, spannend he? @ Ladylola, het liefst wil ik zo min mogelijk pijn, maarja wie wil dat niet? Maar als het niet goed is voor het kindje, dan dus liever niet. Mijn pijngrens ligt ook best hoog. Mijn pijnbestrijding was trouwens een ruggenprik. Die prik zelf vond ik niet zo heel erg fijn.... En dat ding eruit halen deed ook zeer omdat je zo'n zenuw voelde door je rug heen, auw! Ik denk dat je idd op het moment zelf misschien wel pas het beste kan zeggen wat je wilt. Je kunt van tevoren toch niet zeggen hoeveel pijn je gaat hebben. @ Lissa, wat een prachtig mannetje. @ Nathalie, hier heb ik net ook een groeiecho gehad en het kindje weegt al ongeveer 1758 gram. Precies rond het gemiddelde en het hoofdje en lijfje zaten nu ook mooi op het gemiddelde, en de beentjes iets hoger. Maarja manlief en ik hebben ook beiden lange benen. Hier hebben we bij de pretecho een foto meegekregen met het geslacht. Duidelijker kan niet... @ Ikke, de beste houding lijkt me idd om alles maar over ons heen te laten komen. @ Nathalie, mij ook. Gewoon dat ze dan een snee maken in je buik,. Wat zou ik dan gespannen zijn, want achter het doek ben je gewoon bij dan toch? Maar ondertussen zo vreselijk opgewonden omdat je kind er uit komt... Ben wel een keer gecurreteerd, maar dat was niet echt een operatie met snijden en zo. En daar zag ik ook zo vreselijk tegen op, en dat viel me ook reuze mee. Dus ik ga ook van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen.
@nathslie beetje raar, bij ons word alles verteld en krijg je ook te zien. Maar waarom niet ff gevraagd dan? Ik xou veel te nieuwsgierig zijn! @be bij ons bij de pretecho deed ze op t einde ff alles meten in 2d en de metinfen liet ze zien en daar kwam ook een gewicht uit. En anders ff van te voren vragen hoe t gaat verlopen.
Nathalie fijn dat alles goed is met jullie kleine. Jel ook fijn te horen dat bij jou alles goed is. Kan me voorstellen dat je schrikt, maar idd alles voor nu een gezond kindje jel! Bee wat leuk een pretecho! Dan meten ze alles door. Je betaald ervoor, dus je kan overal naar vragen. Gewoon doen! Bij ons ligt het accent van de echo's ook rondom haar rechterlong, of alles nog ligt zoals het was, haar hartje, buikje en hersenpannetje. Vruchtwater is ook essentieel. Ik krijg alleen het gewicht te horen. Lengte is minder belangrijk in dezen. Onze mini moet nog minimaal 4 weken in mij blijven, alleen dan maakt ze de allerbeste kans. Ikke wat vervelend dat de kleintjes dwars liggen. Ik vraag me af of die nog zullen draaien. Wat denken de artsen? Lissa wat een schatje! Geniet ervan.
@lissa; mooioe echos! @ikke; ja, ze bellen me straks terug. @hier; ik reageer zo op alles? Eerst ff mn meisje ophalen. Ik heb dr gemist!
Lady, ze zeggen dat ze er nu nog niks over kunnen zeggen of de kids zo blijven liggen of niet. Ik ga er dus gewoon vanuit dat ze zo blijven liggen...dan kan het alleen maar meevallen. En die kleine van jou moet idd nog zeker een maand in je buikie blijven... daar gaan we wel vanuit toch? Daar duimen we voor. Jel, ik snap dat je een ks eng vind. Ik ben weleens geopereerd maar kan me er niet echt wat van herinneren..toen was ik klein... aan mijn neus amandelen.. haha.. maar goed... je ziet het tegen die tijd wel.. En gelukkig was alles verder goed! Nathalie, gelukkig was alles goed. Bij ons zeggen ze ook niks over gewicht en dergelijke. Wel hoeveel de kids achterlopen. Maar afgelopen week heb ik toch maar gevraagd wat de gewichten zijn. Is toch wel fijn om te weten. Zeker moet je er naar vragen, anders weet je niks. Bij ons wordt ook elke keer met een groeiecho alle maten getekend in een grafiek. Zo kunnen we zelf ook de stijgende lijn zien.. maar ja.. onze situatie is natuurlijk wel anders. Bk, ik snap dat je je meisje hebt gemist..ga d'r maar snel halen!
ML is laminaat aan t leggen in de babykamer Het gaat met een boek gevloek haha , maar het komt vast wel goed Ik blijf maar uit de beurt want ik loop toch in de weg -_-
@ Lady, ja klopt helemaal waar! Hopelijk blijft jullie meisje iig nog 4 weken zitten en hopelijk natuurlijk nog langer... @ Ikke, ach en het geld natuurlijk voor ons allemaal dat je (onverwachts) een keizersnee kunt krijgen. Je gaat er tenminste niet dood aan.... maar eng is het wel. @ Be, haha mannen. Ben benieuwd naar het resultaat... Pfff ben me net rotgeschrokken in de tuin. Ik heb een groot fobie voor kikkers en padden. Ik til een lantaarntje in de tuin omhoog, en je raad natuurlijk al wat er onder zit: een kikker! Aaaaaaaaaaaaaaaaaah! Ik schaam me kapot tegenover de buren en zo.... Rotangst. Ik wou dat het een keer over ging, wil het ook eigenlijk liever niet overbrengen op mijn kind, maar kan er niks aan doen en gillen is de eerste reactie.
@Jel, ik moest wel lachen toen ik je berichtje op fb las. Maar zo'n fobie is natuurlijk vooral vervelend. Weet je hoe je eraan komt? Als klein meisje was ik altijd buiten met mijn handjes in de aarde. Wormen/slakken/kikkers you name of en ik heb ze als "huisdier" gehad haha. @hier, pijn in mijn borsten!!! Echt hele felle steken.
Ugh ik vind kikkers ook altijd blegh! ik gil ook altijd (niet heel hysterisch maar uit schok) als ik ze zie. zo ook spinnen brrrr! Hier heerlijk zwangerschapszwemmen gedaan. Weer ff relax! a.s vrijdag heb ik een afspraak bij de fysio voor mijn bekken, ik ben benieuwd! Nu ga ik met mijn bordje macaroni lekker in bed Cougar town kijken hahaha. Weltrusten allemaal!
@ Juliaaa, verder ben ik ook bijna nergens bang voor. Er lag een dikke vette naaktslak naast en dat doet me dan weer niks... Hoe ik eraan kom: geen idee. Hoe kom ik er weer af? Pijnlijke borsten? Hmm hier niet. Nog niet tenminste... dus die melkkliertjes doen lekker hun werk. @ Burning, oh erg is dat he? Eet smakelijk, lekker macaroni...