November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Jel das wel fijn dat je meisje Zoveel voelt! Je komt nu dichtbij de dag/aantal weken. Lijkt me.ook wel spannend en heftig voor je? Gelukkig controleren ze je erg vaak.

Hier beweegt ons meisje ook Erg veel! Heerlijk gevoel...

Zo ik zit echt dagelijks te kijken hoeveel dagen nog. Droomde vannacht dat ik bevallen was....

2. Jel

Jel Niet meer actief

Of ze haar dan gehaald hadden, geen idee. Maar als ik er zelf zo over nadenk, denk ik wel dat ze dan in leven had kunnen zijn nu. Al kwamen ze er bij de obductie achter dat haar orgaantjes wel iets kleiner waren dan het had moeten zijn. Helaas hebben we er nu niks meer aan... :(

Wat ik me trouwens afvraag he?
    Stel ik moet een keizersnee en je verblijft dan een paar dagen in het zkh, heb je daarna wel gewoon recht dan op kraamzorg, en zo ja hoe lang?

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Jeeeeeej nog ff de 29 weken wave voor mij en 30 weken voor ikke!!! Je kan nu echt zeggen dat je zeker over 8 weken je kindjes hebt ikke!

4. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Jel je hebt dan zeker recht op kraamzorg, officieel vallen er volgens mij wel een paar uur af maar die kunnen ze ook wee extra aanvragen als bv de borstvoeding niet helemaal lekker loopt of als jij nog niet goed vooruit kan. Ik heb 3 dagen in het zh gelegen en daarna nog 8 dagen kraamzorg.

5. Jel

Jel Niet meer actief

@ Suus, ja het is best heftig. Zondag heb ik nog zitten huilen van de spanning, hoe alles nu dichtbij komt en hoe graag ik dit kindje nu in mijn armen wil sluiten. Je gaat al zoveel van het ongeboren kindje houden en ik moet er gewoon niet aan denken dat zoiets weer gebeurd.... Maar alles wijst erop dat het nu gewoon goed zal gaan....

Bij mijn *dochter had ik rond dit termijn de volgende dingen heel vaak:
    - eiwitten in de urine (waarvan ze zeiden dat het niet veel kwaad kon en dat het ook afscheiding kon zijn. ;)
    - hoge bloeddrukken waarvan de onderdruk vaak tussen de 90 en 105 zat.
    - met 30 weken was ik al gestopt met werken omdat ik het van het zkh rustig aan moest doen.

En nu:
    - ik ben nog aan het werk.
    - ik heb deze zw.schap nog maar twee keer ietsje eiwit in de urine gehad. 1x een plusje en 1x een half plusje.
    - de bloeddruk was 1x hoog, en voor de rest is die perfect.
    - meisje is lekker actief.

Ze houden me wel goed in de gaten dus en meten ook die placenta en navelstreng nu wekelijks door, daar waar het mis ging bij mijn *dochter. Dus ik denk echt dat het nu helemaal goed gaat komen.... Heb er een zeer goed gevoel over nu. Al is en blijft het inderdaad spannend.

6. Jel

Jel Niet meer actief

Joyce, een wave voor jou en ook voor Ikke. :)

Dankje voor je antwoord... ok dan weet ik dat alvast. Het zal ook nogal wat zijn als je na die tijd gewoon in het diepe word gegooid van: en nu moet je het zelf doen. Wel fijn dat je dan nog kraamzorg krijgt.

7. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik dacht dat dat gewoon doorschoof, de kraamzorg. Vanaf dat je thuis bent zeg maar.

Ik ga vanmiddag zwemmen met ons meisje. Vrijzwemmen is pas om 1 uur! Stomme tijd. Heb beacht dus niet langer dan 1,5 uur te zwemmen zodat we lekker een middagdutje kunnen doen. :D

8. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @jel; gelukkig houden ze je nu goed onder controle!! Komt vast helemaal goed deze keer.

9. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Ik val even binnen, maar ik heb een vraag.

Mijn maag ligt helemaal overhoop. Ze doet echt pijn en ik voel me helemaal niet lekker. Gisteren heel de avond last gehad van mijn darmen en nu mijn maag. Mag ik daar wat voor innemen? tIs niet dat ik last heb van zuuroprispingen ofzo, gewoon echt maagpijn.

10. Jel

Jel Niet meer actief

@ Burning, veel plezier met zwemmen.

@ Hilli, vervelend van die maagpijn. Ik zou persoonlijk niet op eigen houtje er iets voor innemen, want ik weet niet of een paracetamol zal helpen in jouw situatie. Ik zou dan toch even een arts inschakelen.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hilli ik weet niet wat je wilt innemen, maar altijd natuurlijk ff debijsluiter lezen en andes ff contact opnemen met de apotheek. Maar bv paracetamol zonder iets erin mag altijd, zelf zes per dag.

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Be, leuke foto! En ontzettend leuke schoentjes zeg :)
    Wat fijn de 3D echo zo mooi was. En dat is zeker een goed gewicht voor dat termijn. Geen zorgen om maken. En wat een lieve foto's zeg :)

Bk, leuke foto! En moest jij wel de anti-D spuit? Vervelend zeg!
    Zwem ze vandaag!

Jel, komt er bij te staan dat je het allemaal zo mag pakken dan? Och ja.. ik zie het vanzelf wel.. haha... Dan wacht ik met smart op het pakketje.. alleen jammer dat ik er maar 1 mee krijg.. haha... volgens mij doen ze daar niet aan tweeling tassen :)
    Fijn dat je je meisje zo goed voelt. Ik moet zeggen nu ik dit lees dat ik beide kids nog niet heb gevoeld. Slapen zeker nog.

Kraamzorg, je hebt normaal recht op 8 dagen en als je bv geeft of extra verzekerd bent, kan er 20 uur bijkomen..als je 3 dagen in het zh verblijft..heb je zeker nog recht op kraamzorg... het kan zijn van een paar dagen tot een week.. En als je echt lang in het zh moet blijven, kun je ook nog vragen of je een paar dagen verlengde kraam kunt krijgen, maar waar dat mee te maken heeft weet ik eigenlijk niet.

Siep, welkom terug! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. en vandaag begint je werkweek weer?? Pff... zal wel even omschakelen zijn... Werk ze! En nog 5 weekjes en dan kun je lekker rustig aandoen :)

Lissa, wat vervelend dat je je zo anders voelde. Gelukkig is het na het slapen beter gegaan met je. Ik heb ook geen idee wat ik moet stemmen. Ik heb nog nooit gestemd. Misschien toch maar eens in gaan verdiepen??? haha..

Petrea, ja dat was ik idd die dat vroeg. Wel fijn dat je dat kunt onderscheiden maar lijkt me ook wel weer eng. Hopelijk houdt het heel snel op dat bloeden. Sterkte meid!

Lady, goodluck in het zh!!! Ik had dat gister ook.... echt wat misselijk en best wel wat pijn in mijn buik.. Ik weet niet wat het is. Ik denk dat maar zo.. het zal er wel bij horen en gaat wel weer over.. Ik denk idd het groeien van de bm..de kindjes komen nu wat meer aan. Van week 30 tot 31 ongeveer 500 gram... en daarna gaat het weer iets langzamer... dus misschien dat het dat is?

Joyce, succes bij de tandarts!!! En een wave voor jou en mij :D

Hillie, ow wat vervelend zeg. Je mag gewoon paracetemol innemen. Dat is de veiligste pijnstiller tijdens de zwangerschap. Hopelijk ben je er snel vanaf. En voor de zekerheid zou ik ook zeker ff bellen naar een arts.... je weet het nooit he.... Niet dat ik je angst aan wil praten, maar mijn moeder heeft altijd last gehad van maagpijn, en moest daarbij ook overgeven. Het bleek dat ze al vanaf het begin van de zwangerschap weeën had...en is toen met 32 weken opgenomen in het zh.... Dus ik zou zeker ff bellen..

Hier, gister veel last gehad van mijn buik. gelukkig is het nu over. Dalijk proberen de kids maar eens wakker te maken. Heb ze nog niet gevoeld.... En vandaag 30 weekjes :D Idd Joyce... nog max 8 weken te gaan. Nu komt het echt steeds dichterbij... spannend!!! De kids moeten alleen nog ff blijven zitten.. haha..

13. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Kan me zo voorstellen Jel. Maar ze houden ke goed i d gaten en je hebt een hele anderezwangerschap....
    Deze keer gaat t helemaalgoed!!!!!!!

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ai, ai, ai wat een stress kan een mens hebben om een tandartsbezoekje....

15. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Ff ego..

hebben jullie ook last van urineverlies?? Ik word er gek van...

16. Behappy

Behappy Niet meer actief

@ikke thanks !!

@jel gelukkig word je nu extra goed in de gaten gehouden, dit keer komt het helemaal goed !

17. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Lissa, nee geen last van. Miss ff opzoeken om bekkenbodemoefeningen te doen, schijnt echt te helpen!

18. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Joyce.. Ik heb al fysio voor mijn bekken, maar het helpt eigenlijk weinig.. grrr.. Loop nu met speciale inlegkruisjes omdat ik anders doorlek.. Zo irritant... En die helpen eigenlijk amper.. misschien toch maar Tena halen.. Damn voel me belachelijk ermee...

X

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Geen urine verlies, wel steeds meer afscheiding. Het hoort erbij helaas.

20. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik bedoel je bekkenbodemspier, dat krijgen wij nu bij zwgym en dat is vooral die spier dus aanspannen, heeft volgens mij dus niet echt te maken met Ye bekken.

Deel Deze Pagina