Lady, hopelijk blijft haar lever wel op de juiste plaats. Maar het komt helemaal goed met jullie meisje... Ik zal ook wel positieve energie jou kant op sturen zoals Be het omschrijft... hihi Wel fijn dat je echt alles nu hebt gezien he in het zh... en wat lijkt me dat hartverscheurend om dan zo'n kleintje te horen.... Jel, nou ja...wat is voelen... niet zoals normaal. Kindje rechts voelde ik een paar keer... kindje links minimaal. Weet ook niet of dat komt doordat ik niet heb gerust vandaag.. Heb wel wat last van mijn buik moet ik zeggen.. echt aan de voorkant en zijkant. Nu op dit moment voel ik kindje 2 bewegen.. hihi... kindje 1 niet zo... Even kijken of ik dat kindje wakker kan krijgen... Kan het zijn dat dat kindje aan het indalen is?????? Ik duwde net aan de linkerkant, en ik voelde onder in mijn buik getrap of iets..voelde ik straks ook maar dacht dat kindje 2 was... nu voel ik weer wat onderin.. nou ja..het zal wel goed zijn.. Ik voel wat maar het wordt steeds moeilijker te onderscheiden wie nu wie is... aangezien ze allebei groter worden en meer door elkaar heen lijken te gaan liggen.. haha.. Lissa, goed dat je morgen met de auto gaat... Bk, ik zal ook eens op fb gaan kijken..
Oja, bij mij "slaap lekker" met een paars hartje eromheen. Maar dat van mij is een wiegendekentje, voor in de kinderwagen, een klein formaatje dus. Maar je hebt dus meerdere teksten..
Ikke, ja lijkt me ook moeilijk met een tweeling om te weten wie wie is die je voelt... Het zal vast ook allemaal wel goed zitten daarbinnen, maar zou wel gewoon bellen als je het niet zeker weet. Dan krijg je misschien nog wel een echo.
Bk wat schattig je dochter in het ledikantje, en erg mooi opgemaakt hoor! Prachtig! Ikke lijkt me ook gek om er 2 te voelen, maar ook goed checken welke het is. Even over dat menstruatiegevoel waar ik vanmorgen over sprak. Me gyn zei als je dat af en toe een keer hebt en het trekt snel weer weg dan is het prima. Als het vaker komt en langer aanhoudt dan even bellen. Ze geeft aan dat het lichaam toch langzaamaan gaat beginnen met het klaar maken voor de bevalling. En thxx voor de positieve kosmos stralen! We zullen ze hard nodig hebben. Ik hoor trouwens 19 oktober wanneer ik word ingeleid. Dus dat duurt nog ff. Maar de gyn zei al je weet zelf al in welke week je wordt gepland, dus tis maar een formaliteit. Maar eerder dan 38 weken doen ze niet.
Oh dat menstruatiegevoel heb ik nu vandaag en gisteren beide dagen 1 keer gehad. Oefenweeen waarschijnlijk dus? Ik vroeg het me al af! @Jel: Ik moet voor de kinderwagen nog een hoes en lakentje hebben. Moet ik dan gewoon het wieg formaatje aanhouden denk je?
Wat een gek idee he lady dat jullie volgende maand ouders worden! @bk idd wiegdekentje en lakentje in de wandelwagen, dat gebruikte wij ook. En super lief die foto! Lissa goed dat je met de auto gaat! En nog bij de fysio geweest? Menstruatieachtige pijn, vandaag ook voor het eerst gehad! Ik ben ook zoooo benieuwd of deze dame ook wacht tot 42 weken of toch eerder komt.
@ BK, ja ik heb dat gevraagd bij Prenatal welke ik nodig had voor in de kinderwagen. En toen zei die vrouw dat het hetzelfde formaat is als voor de wieg... Dus gewoon wiegenlakentjes/ dekentjes. Ik heb ook een wieghoeslakentje gekocht. Past ook perfect om het kinderwagen-matrasje heen.
@Joyce: Vrijdag ben ik bij de fysio te vinden. Ben benieuwd! De rust van de ziektewet doet me iig al goed. @Joyce & Jel: Thanks, ik ga morgen het dorp in voor de luiers bij de kruidvat, kan ik meteen even langs de prenatal!
Ik heb geen Neutral gebruikt, maar gewone wasmiddel. (Sunil) maar dus wel zonder wasverzachter. Hebben jullie ook altijd dat als je iets nieuws wast, dat het na 1x wassen nog niet superfris ruikt? Je ruikt de geur van de winkel er nog een beetje doorheen, bij jullie ook? Naja het ruikt iig beter als wat het was.
Je, ik heb robijn, en de was ruikt heerlijk Geen last van dat het nog een beetje naar winkel ruikt. En idd... wassen zonder wasverzachter. Bk, mooi hoor die foto of fb! En je hebt al antwoord op je vraag zie ik. Het klopt helemaal Lady, ow kijk.. dan weet ik dat dat het is. Heb het vaak met opstaan en/of lopen. Vervelend maar ja... Mijn lichaam oefent maar lekker.. als de bevalling maar op zich laat wachten.. Hier, baby's voel ik af en toe wat meer. Heb voor de zekerheid ff met de angelsound geluisterd... baby 2 voel ik meer als baby 1 en die is zo beweeglijk dat het kindje steeds wegdraait.. hihi.. en baby 1 is gewoon wat rustiger vandaag... het hartje klopt wel als een tierelier... Normaal kan ik goed voelen welk kindje beweegt, maar nu ze groter worden wordt het steeds moeilijker... komt goed! als ik links en rechts van mijn buik maar hartjes hoor kloppen..dan vind ik het prima.. en weet ik dat het goed zit.
Mijn beeb is rustiger de afglopen dagen. Misschien kan ie niet geloven dat ik het rustiger an doe? Maar de vereiste10 keer per dag bewegen red ik wel. Soms maak ik me wel zorgen maar zal erbij horen, toch?
bk zorgen maken doen we allemaal denk ik. Mijn gyn zei vanmiddag dat ik ukkie in elk geval 1x per dagdeel moet voelen bewegen.. Dus dat ga ik nu aanhouden. Net bij de fysio geweest. De oefeningen die ik had waren voor mijn lage buikspier, dus echt mijn bekken. Mijn bekkenbodemspieren werken niet goed. Ik span hem niet goed aan. Ik weet dat ik enkele jaren geleden hier ook problemen mee had. Hij stond constant gespannen toen (ik schijn hem dus niet te ontspannen) En tja als iets gespannen staat kan je hem ook niet aanspannen. En tja.. hoe ontspan je iets als je hem zelf niet voelt. Ze wil me hiervoor wel dingen aanleren, maar dat moet ze inwendig de spier aantikken om me aan te leren welke spier het is. Normaal geen enkel probleem, maar omdat ik zwanger ben moet ik hier specifiek toestemming voor geven. Het gaat allemaal wel hygienisch enzo en de gyn en verloskundige doen dit natuurlijk ook. Ik heb aangegeven dat ik het niet weet en dat ik het volgende week eerst met de gyn ga overleggen. Wat is wijsheid.. pfffff heb ik weer.... Genoeg om over na te denken.. X
@bk hier ook rustig vandaag .. En maak me dan ook wel Eens zorgen. Soms haal ik hele nare gedachte in me hoofd ,, wat hormone wel niet met je hersenen kunnen doen. @wassen oke , doe ik ook gewoon neutraal Heb er nu al zin in !!!!
@ Ikke, weet ook niet hoe het kan, of het ligt aan mij dat ik het nog ruik... @ Baby, hier een drukke de laatste dagen. Maar heb vorige week ergens ook gehad dat ze een rustig dagje had. Het zal er wel bij horen, we zijn allemaal wel eens moe. Dus beebje in de buik ook.
Menstruatiegevoel zijn niet perse oefenweeen, maar ook gevoel het weeïg van de baarmoeder, bekken e.d. Als het af en toe een keer gebeurd is het geen probleem, als het maar niet aanhoudt en in frequentie niet enorm blijft toenemen. Ikke fijn dat de angelsound een geruststellend geluid bood. Ze zijn twee-eig, dus het kan best dat het ene kindje een druktemaker is en de andere wat meer relaxt Lissa wat vervelend van die spier. Komt vast wel goed, maar tis idd ff wennen om ermee om te gaan. Bk rustiger met bewegen? Ik heb wel begrepen dat de baby's nu minder schoppen of beuken, maar je voelt ze juist meer verschuiven. Dat voel ik best wel veel. Jij ook? Wasmiddel, ik was van plan neutral, maar ik doe gewoon mijn oude vertrouwde robijntje. Maar ik ga pas in week 34 wassen. Heb dan zat tijd. En ja Joyce best gek te weten, dat ik volgende maand al mama word. Ik weet nog hoe we in feb/maart met elkaar begonnen. Tis nu al september!!!! En van dat honger ken ik inmiddels ook. Ik krijg rond deze tijd tegenwoordig ook weer trek :-/ Wel al wat gesnackt?
Ik ga wel met neutral wassen, mijn dochter was er ook gevoelig voor, dus zeker eerste maand. Ik heb t bij toastjes gehouden, die met zout en kruiden! Gewoon zo opgegeten, en een paar druiven.
Ik heb de beste man haha. Toen ik vanavond thuis kwam had ik reuze honger. Heeft hij nog voor me staan koken. Zo lief haha. Mijn buik is weer leker rond. @Lady balen dat het maagje verschoven is, maar wat fijn dat haar kansen nog steeds gunstig zijn. @bewegen, heb ook een keer een rustdag gehad in mijn buik. Vond het niet leuk, maar gelukkig beweegt hij nu weer volop. Hij doet me ook steeds vaker pijn bij het schoppen of schuiven. Net hing hij heel.erg aan een kant, mijn buik hing ook helemaal naar rechts. Dat voelde niet prettig . Heb hem weer een beetje terug geduwd. Ga zo maar weer op bed. Kerel heeft nachtdienst. Heb dan geen zin om te gaan slapen. Tis zo saai en leeg