1 eigg tweeling mama,s uitgerekend feb/maart 2013!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moederlief, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Wie is er uitgerekend in feb/maart 2013 en is in verwachting van een 1eiig tweeling ?wij weten pas sins vorige week dinsdag..... dat wij een tweeling verwachten echt heel gaaf:)

2. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi moederlief,Wij zijn ook zwanger van onze eerste twee kindjes. Op 3 maart 2013 ben ik uitgerekend. Al is het bij ons een twee eiige tweeling, toch lijkt het mij leuk om ervaringen uit te wisselen.

3. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja gezellig!
    hoe is het met je?
    en gefeliciteerd natuurlijk met de zwangerschap!

4. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het gaat hartstikke goed! Het nieuws hebben we nu de wereld ingebracht en alle reacties zijn overweldigend. Er komt echt een stroom aan kaartjes en cadeautjes binnen. Herkenje dat?Verder nog wel last van moeheid, en beroerd wanneer ik niet op tijd iets eet. Ik krijg al een aardige buik, en zit ook al in positiekleding,,..
    En jij,hoe gaat het met jou/jullie?

Welke dingen heb jij al geregeld?

5. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 bullie2007, 5 sep 2012
    Laatst bewerkt: 5 sep 2012
    wij weten sinds 8 weken zwangerschap dat we een 1-eiige tweeling verwachten, met 13 weken wisten het geslacht ook al..eerst even schrikken maar na de schrik wilde ik ze ook niet meer missen. onze kleine meid is nu 20 maanden en krijgt er 2 brusjes bij.
    ik ben op 15 februari 2013 uitgerekend, tot zover gaat het prima maar wel heel moe.

6. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bullie, jeetje wat vroeg met 13 weken het geslacht al bekend, is dat wel betrouwbaar dan? Wij moeten nog vier weekjes wachten tot we het weten....Voel je je verder goed? Is dit een andere zwangerschap als bij je dochter? Veel verschil qua misselijkheid of moeheid?
    Hier lijkt de misselijkheid weg te trekken, werd vaak alleen misselijk als ik grek had. Al zit ik terwijl ik dit tik (3uur snachts) wel beneden een broodje kaas weg te werken haha, uitzondering hoop ik!
    De vermoeidheid blijft nog wel. Vrijdag hebben we weer controle, blijft toch elke keer weer spannend!!!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben beging april uitgerekend van een eeneiige tweeling. Maar dat zal toch wel maart worden. ;) Mag ik ook meedoen?

Wij weten dat het eeneiig is, doordat ze de placenta delen. In naam aan dat dat bij jullie ook zo is? (Anders is het niet echt met zekerheid te zien toch?) Ik vind het aan de ene kant wel heel tof dat het eeneiig is, maar door de extra kans op complicaties ook wel even erg spannend.

8. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 bullie2007, 9 sep 2012
    Laatst bewerkt: 9 sep 2012
    deze zwangerschap is een stuk vermoeiender dan bij mij dochter, ben nu vaak direct al moe en blijf moe, met haar in mijn buik ging het allemaal erg fijn.
    Ook moet ik 1 x in de 2 weken naar de echoscopist omdat je met een 2-ling zwangerschap grotere kans hebt op complicaties dan bij een 1-ling EN hebben jullie wel eens gehoord van TTS? Transfusie sindroom? even googlen, dat is ook 1 van de redenen dat de echoscopist me goed in de gaten houdt en gewoon 1 x per 4 weken naar de gynaecoloog.
    Is dit jullie eerste zwangerschap of ook net als bij ons gaan voor een brusje en er 2 krijgen?
    Ook onze baby's hebben 2 vruchtzakken, ieder 1 en delen 1 placenta, maar 1 placenta zegt niks over een 1-eiige zwangerschap hoor, mijn gynaecoloog zei dat ze liever had gehad dat onze identieke 2-ling allebei een placenta zou hebben..1-eiige 2-ling kun je zien hoeveel vliezen er tussen de baby's zitten, bij de onze zit er 1 heel dun vliesje tussen en dan is het geslacht ook identiek (komt overeen bij ons..hahahaha) over het betrouwbare van het geslacht bij 13 weken, over het geslacht al weten met 13 weken, ik ben nu 17 weken zwanger geweest en afgelopen week weer onze baby's mogen zien..het geslacht wordt steeds duidelijker en ze lijken bijde op hun papa hahahaha. jep we krijgen 2 zonen en daar valt niet over te twijfelen. (ook hebben we in scheperziekenhuis emmen een top echoscopist) over de misselijkheid, dat is bij mij allang over maar heb wel steeds vaker een gammelhonger, dat mijn lichaam steeds vaker om eten vraagt en slecht slapen maar dat had ik bij onze dochter ook, vaak om 04.30uur wakker en dan niet meer kunnen slapen, naar beneden wat eten/drinken en dan om 09.00uur super moe wakker worden EN gigantisch veel moeten plassen in de nacht dat wat ik overdag amper hoef..EN opstipatie om niet blij van te worden hahahaha JEP ben zwanger.

9. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor ons is het de eerste zwangerschap. Na jaren van proberen en medische circuit in het ziekenhuis zouden we gaan starten met IVF, maar dat was niet meer nodig, de laatste IUI poging was dubbel succesvol!!!Ik heb tot week 24 om de vier weken controle bij de fynecaeloog, en daarna om de twee weken. Omdat wij twee eiig hebben, is er geen/minder kans op het TTS.
    A.s. Vrijdag ben ik bijna 16 weken hebben we weer controle, misschien dat we dan al even kunnen spieken naar het geslacht.... Ben benieuwd

10. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    novadex, gefeliciteerd, dat is echt super..toch nog spontaan zwanger en nog wel van een 2-ling een mooier kado kan je je haast niet wensen, toch?(2-eiig is snel een jongen/meisje) dus ik ben er benieuwd naar het geslacht..hoeveel weken ben je nu?

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een eeneigie tweeling kan ieder een eigen placenta hebben of ze kunnen een placenta delen. Een twee-eiige tweeling heeft altijd ieder een eigen placenta en eigen vruchtzak.
    Bij een eeneiige tweeling is het afhankelijk van het moment dat de cellen zich splitsen, of ze een eigen vruchtzak+placenta hebben (vroege splitsing) of een gedeelde placenta en een smal tussenschot (iets latere splitsing) of een gedeelde placenta+samen in 1 vruchtzak (nog latere splitsing.)

Als ik het goed begrepen heb, heeft alleen een tweeling die de placenta deelt, kans op TTS. Bij ons is dat dus ook het geval. Bovendien lijkt de kans op een vroege geboorte nog iets meer toe te nemen bij een gedeelde placenta. Dat maakt het toch allemaal wel even extra spannend! Om de week een echo is natuurlijk op zich wel leuk. Maar ik realiseer me ook heel goed waarom ze het doen, het zijn zeker geen pretecho's!

Ik merk dat ik me nu ook meer aan het inlezen ben over hoe en wat bij kinderen die prematuur en / of dysmatuur geboren zijn. En ook hoe het zit met couveuses enzo. Terwijl ik daar met onze zoon helemaal niet mee bezig was! Ik hoop maar dat het allemaal niet nodig is, en dat ze zeker tot een week of 36 minimaal blijven zitten!

12. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha grappig, heb je gegooled?
    doe ik ook hoor en je hebt helemaal gelijk maar ligt nogmaals ook aan het vlies wat er tussen de baby's zit..hoe dikker het vlies is..dan is het een 2-eiige baby. mijn echoscopist zei dat ze proberen de baby's te laten zitten tot 38 weken maar ligt ook aan de groei, als die volledig stilstaat worden ze met 36 weken gehaalt..jongens zijn bij geboorte meestal zwaarder dan meiden dus ben benieuwd, ons jongens koppel ligt nu nog 4 dagen voor op groei. krijg jij ook om de week een echo? ik lig er ook helemaal niet voor mijn plezier, hoop elke keer weer dat alles goed is en er niks aan de hand is. met onze dochter had ik toch minder zorgen...net als wat jij zegt..

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @novadex; Wat geweldig dat de laatste iui succesvol was! Ik heb laatst "paaseieren zoeken in het amc" gelezen (cadeau van moeders voor moeders) Ik wist wel iets van vruchtbaarheidsbehandelingen maar ik had niet echt een idee wat daar allemaal bij komt kijken! Ik bedoel, dat het emotioneel zwaar is kon ik zo ook wel bedenken. Maar al die extra onderzoeken en echo's. Fijn dat verder doorploeteren jullie bespaard s gebleven!

@kwaaltjes; ik heb twee weken last gehad van misselijkheid die echt elke dag erger werd. Ik was al bij de huisarts geweest, die wilde niks voorschrijven. Woensdag bij de gyn en die deed niet moeilijk. Gelukkig! Ik moest terug naar huis gewoon van de fiets stappen omdat ik zo zat te kokhalzen! Medicijnen gehaald bij de apotheek, 1x gebruikt (hielp redelijk, wel snel uitgewerkt) Op mijn werk geregeld dat ik op arbeidstherapeutische basis ga werken, zodat er steeds een vervanger beschikbaar is voor het geval het niet zou gaan. Wat denk je? Nergens last meer van gehad de laatste paar dagen. Ik ben er blij mee hoor, begrijp me niet verkeerd. En wie weet heb ik pech en komt het weer terug. Maar als ik dit had geweten had ik het die laatste twee dagen ook nog volgehouden. ;)

Verder wel gespannen borsten (laatst na het douchen kwam er al Wat melk uit. 't Is pas ee half jaar geleden dat ik hestopt ben, dus ze weten nog hoe het moet.) Verder heb ik soms ineens vreseljk veel last van benauwdheid. En als ik maar een beetje teveel doe, een trekkende buik. En MOE.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben een Google-junkie, wil altijd overal het fijne van weten. Wat betreft de echo's: vorige keer vond ik het natuurlijk ook wel spannend en vond ik 3x 'gluren' veel te weinig. Wat dat betreft vind ik het dus wel leuk dat ik ze deze keer vaker kan zien. Baby's kijken is altijd leuk. Maar het zal straks inderdaad iedere keer spannend zijn! Zeker zolang ze buiten de buik nog niet levensbatbaar zijn.

Best cru misschien, maar mijn man en ik hebben afgesproken met de grote dure aanschaffen (duowagen, eventueel andere auto) echt te wachten tot na de 26 weken. Het lijkt me sowieso vreselijk de kindjes te verliezen. Maar als je daar ook nog eens steeds mee geconfronteerd wordt door een veel te grote auto die je achteraf toch niet nodig hebt. :( Uit zelfbescherming wachten we dus maar even.

15. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn huisarts deed ook moeilijk om wat voor te schrijven ivm de misselijkheid, ik kreeg eerst (na het boos worden) emesafene tabletjes en die hielpen amper omdat ik ze netzo makkelijk weer uitspuug.
    Toen na aandringen kreeg ik zetpillen...en na 1 week was de misselijkheid weer volledig over. maar dat ze zo goed hielpen, nee.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb inderdaad gelijk om zetpillen gevraagd. Een gewone pil terwijl je kotsmisselijk bent, leek me niet zo zinvol.
    Gelukkig heb ik er nu al een paar dagen geen last meer van, maar ik ben toch blij dat ok ze achter de hand heb voor het geval het terugkomt. Het hielp bij mij in ieder geval genoeg om even te kunnen eten.

17. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had ook als eerste om zetpillen gevraagt maar ze kwamen met gewone pillen aan, omdat ik zogenaamd betalen moest voor de zetpillen en niet voor de pillen..na heel veel gezeur moest ik nergens voor betalen

18. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bullie en tubb, wat vervelend dat jullie zoveel last van misselijkheid hebben gehad. Konden jullie je werkzaamheden nog wel gewoon voortzetten??? Hoop dat je misselijkheid nu flink is weggezakt!

Ik ben happy, heb geloof ik zonet een complete babykamer (2 ledikantjes, een commode en een kast) op marktplaats gekocht. Althans ons bod (een schijntje) is geaccepteerd!! Nu over twee weekjes kijken, en meenemen. (miepts hetber goed uitziet). Ooh dit bespaard ons zoveeel geld!! Het is een mooie strak witte kamer, precies onze smaak.

Hoever zijn jullie met inkopen doen voor de kleintjes??

19. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    @novadex, wij hebben 2 ledikantjes met 2 matrasjes nieuw op internet gekocht omdat we die 2de hands niet zo goedkoop konden kopen en dan was de keus snel gemaakt.
    Een 2-ling kinderwagen/buggie al bestel bij babydump, als er iets tussenkomt mogen we alsnog annuleren en dat is heel prettig.
    Ook hebben we al super leuke kleertjes gekocht (zaterdag waren mijn man en ik een dagje uit naar papenburg, duitsland) en aangezien we nu van het andere geslacht krijgen en ook nog dubbel..
    -de misselijkheid was er wel maar duurder korter dan bij mijn dochter, daar begon het met 6 weken en eindigde met 12 weken..nu was het max. 2 weken..ik moet straks ook om 12uur bij de gynaecoloog zijn..novadex, jij bent eind februari uitgeteld? ik 15 februari...spannend!

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een dag nadat ik die pillen had gekregen, was de misselijkheid ook eigenlijk ver over. Nu al bijna een week geen last meer, hopen dat he zo blijft!
    Ik ben soort van ziekgemeld op mijn werk. Ik werk nu 'arbeidstherapeutisch'. 's Ochtends sta ik zelf voor de klas, maar er is wel een vervanger aanwezig voor het geval het niet gaat. 's Middags kan ik naar huis of ik doe zittend werk op school. Ik ben nu wel weer erg moe, dus ik ben even naar huis gegaan (woon in de buurt van school) voor eenn lagere pauze en ik ga straks weer terug. Ik zou nu goed kunnen slapen! Maar dan raak ik zo uit mijn ritme en slaap ik 's nachts slecht, dus ik probeer mijn ogen open te houden.

We kopen nog even niks. We willen wachten tot we de 26 weken voorbij zijn. Alleen een extra maxicosi en ledikant wil ik wel hebben. Tweelingwagen kan nadien ook nog. Ik moet er niet aan denken die in huis te hebben voor niks.... We willen hem liefst 2e hands, dus wij kunnen hem dan niet afbellen ofzo.
    Wel gaan we zorgen dat onze zoon al een nieuwe kamer heeft zodat zijn babykamer gebruikt kan gaan worden. En we gaan de zolder en twee slaapkamers flink aanpakken. Maar dat zou ook moeten als er één kindje bij zou komen. Dus stel dat deze zwangerschap niet goed zou gaan, dan hebben we er hopenlijk in de toekomst nog wat aan.

Het is niet zo dat ik echt zo'n doemdenker ben hoor! Maar ik weet van de vorige keer dat het allemaal zo snel niet af hoeft te zijn. Dus wacht ik nu toch liever een kleine beetje langer met de dure aankopen die echt specifiek voor een tweeling zouden zijn.

Deel Deze Pagina