@Lady, geeft niets meid. Natuurlijk is het emotioneel zwaar voor je. Ook al zijn jullie er nog niet zo lang als sommige anderen. Het is jullie kindje en jullie moeten hiermee omgaan. Je kunt jezelf niet vergelijken met anderen. @Miss, fijn dat je de kleine weer voelt. Blij dat te lezen. Ik ben net op het fietsje het dorp ingeweest. Het is echt veel te koud buiten en het was smoor druk. Dus heb gehaald wat ik hebben moest en toen gauw weer terug. Bij de laatste paar controles lag de kleine al vast in mijn bekken, maar soms heb ik nog steeds het gevoel dat hij bezig is met indalen. Kan dat? Of is het dan gewoon de druk die groter wordt. Ik heb het nl vooral bij het lopen.
Het voel op een gegeven moment alsof je met een bal tussen je benen loopt. En het voelt idd als een druk, alsof de baby eruit gaat vallen.
Pff bk dat breekt echt . En heb me last van hormonen. Ik kan zo ineens huilen. Pff . Maar goed ons meisje groeit goed dus proberen nu om de drienuur te voeden. Maar dan zie je dat koppie en dat maakt alles goed! Lady pff vIND t echt heftig voor jullie. Ik zou t ook vreselijk vinden en die emoties zijn zo te begrijpen!!!
Uitgerekende datum 5 November --- Maytje: 1e kindje 8 November --- Heyitsme: 1e kindje 11 November --- Missillie: 2e kindje, zkh bevalling 15 November --- Snowbird: 1e kindje 18 November --- Jindster: 1e kindje 18 November --- Juliaaa: 1e kindje 26 November --- Cjb: 2e kindje 29 November --- Lissa80: 1e kindje, zkh bevalling 3 meisjes, 3 jongens 1x verrassing Bevallen 10 Oktober --- Ikke175: van twee dochters (1640 gr & 1775 gr) met 35+0 wk 21 Oktober --- Nora86: van een zoon (2025 gr) met 34+0 wk 25 Oktober --- Onzewens: van een zoon (3765 gr en 50 cm) met 38+6 wk 26 Oktober --- Petrea: van een dochter (3970 gr) met 39+2 wk 28 Oktober --- Jel: van een dochter (3545 gr) met 38+3 wk 29 Oktober --- Hilli: van een zoon (3805 gr en 55 cm) met 39+1 wk 29 Oktober --- Suus1982: van een dochter (3360 gr) met 40+0 wk 30 Oktober --- Siep81: van een dochter (2875 gr) met 39+3 wk 1 November --- BurningKarma: van een zoon (4300 gr) met 39+0 wk 2 November --- Ladylola: van een dochter met 38+5 wk 6 November --- Suus14: van een dochter met 39+1 wk 6 November --- Behappy: van een dochter (3010 gr) met 39+4 wk 9 November --- NathalieD: van een dochter (3710 gr) met 40+3 wk 9 November --- Mama88: van een dochter (4238 gr en 56 cm) met 39+4 wk 10 November --- Patje20: van een zoon met 38+6 wk 11 November --- Beckje: van een dochter met 40+1 wk 12 November --- Suus83: van een dochter (3320 gr en 50 cm) met 41+2 wk 12 November --- MandyM: van een dochter (2890 gr) met 41+3 wk 15 November --- Joyce86: van een dochter (3610 gr) met 39+1 wk 15 meisjes, 5 jongens Klopt de lijst nog of is er inmiddels nog iemand bevallen?
Hier is de koorts gelukkig gezakt. Morgen dan de laatste dag kraamzorg. Maandag krijg ik nog hulp van familie en dan moet ik het dinsdag helemaal zelf gaan doen. Hopelijk ben ik dan ook weer beter.
Heyitsme is toch een paar dagen geleden bevallen van een zoon? Iemand had het op een ander forum gelezen?
Heey allemaal, Ook ik ben inmiddels bevallen afgelopen woensdag van een prachtige dochter. Bevallen vond ik best pittig, vooral het persen. Maar als je ziet wat je ervoor terug krijgt ben je dat al snel vergeten. Wat zijn we trots en wat zijn we nu al verliefd op haar. Had niet gedacht dat het zo ontzettend bijzonder zou zijn en dat je al zoveel voor zo'n kleintje zou voelen. Alles gaat goed, we verwachten dat ze morgen al over het geboorte gewicht gaat. De bv komt dus goed op gang. Heb wel het gevoel alsof mijn borsten op ploffen staan haha. Met mijzelf gaat het ook aardig goed. Hoe gaat het met jullie meiden? Heel veel succes voor de meiden die nog moeten!!!
@Djingo, gefeliciteerd!! Wat beschrijf je het mooi! Ik wi oooook haha @Nathalie, Maytje is idd bevallen Bleeeeeeeeeeeeeeg ik ben meooeoeoeoeo
@nathalie Gelukkig is t gezakt ! Maar nog maar ff rustig aan doen zodat je er dinsdag weer tegen aan kan ! @hier J. Heeft vandaag nog niet zoveel gegeten tenminste .. Om 03:00 om 06:30 om 8:00 om 12:00 om 15:00 Dat zijn 5 voedingen .. Is dat niet te weinig ? Erg he .. Maak me gelijk alweer zorgen
best apart dat lijstje zo veel roze idd! hier heb ik besloten om mijn uren kraamzorg niet op te maken. hebben al zoveel mogelijk alles zelf gedaan en het gaat prima! morgen nog een keer visite van de verloskundige. ben benieuwd want onze meid drinkt echt lekker veel. heb helaas wel veel last van hechtingen die in het verband blijven haken... @ Nathalie: gelukkig is de koorts gezakt! hoop ook dat je snel weer beter bent! @Lady: is toch ook logisch, je kindje hoort ook idd gewoon lekker bij je thuis. dikke knuff iig @korte nachten: hier ook idd... word helemaal knettergaar wakker... vanacht vroeg ik me af, waarom ons meisje naast me lag... maar dat was me mannetje... of had ik het toch gedroomd... kan niet meer zeggen dan echt je rust pakken.
@ Lady, logisch toch dat je hoofd wel naar andere dingen staat dan zp-en. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, vind het zo klote voor jullie en zo oneerlijk waarom jullie dit jullie moet overkomen. Veel sterkte met jullie meisje en het verblijf in het RMH. @ Nora, lekker dat je het bij kan houden. Ik kom echt nergens aan toe. En moet zeggen dat ons meisje in het begin best makkelijk leek. Maar nu neem ik die woorden terug. Ze huilt best veel. Maar verder is ze wel een tevreden meisje. Oeh lekker pepernoten. Smaken ze? @ Djingo, gefeliciteerd met je dochter. Geniet ervan. @ Be, volgens mij valt dat best mee hoor. Tussen de 3 of 4 uur voed je de baby toch steeds? Ik wel iig. Het gaat er denk ik meer om hoeveel de baby drinkt per keer. Ik heb gisteren het consultatiebureau gebeld omdat mijn meisje haar hele voeding eruit had gegooid. Ik dacht echt: en nu? Want intussen heeft ze het dan niet binnengekregen. Maar dat maakte niet uit aldus het cb. Als het maar niet bij elke voeding gebeurde. Mijn meisje drinkt trouwens ongeveer 100 per keer. Ze mag officieel al 125 per keer, maar dat is haar nog te veel. Hoeveel drinken jullie kindjes? @ Gebroken nachten, breekt mij ook echt op. En ze huilt nu ook steeds vaker. Ook 's nachts. En ze houd niet van donker. Zodra ik het lampje uitknip, zet ze het op een huilen. Dus soms zorg ik eerst tot ze slaapt, zodat ik het lampje uit kan doen. Ben vanmorgen nog tot 11 uur in bed blijven liggen. Was zo moe...
@jel ja precies , om 3 uur heefr ze bijna 3 kwartier goed gedronken hoorde t echt naar binnen klokken. Maar om 12 uur had ze bij voorbeeld maar weer 1 borst waar ze heel goed uit dronk en tot 3 uur heeft geslapen. Ik voed op aanvraag , dat mocht na een week van de kraamverzorgster . Ti's ook allemaal wat he , als moeder maak je je gelijk een stuk drukker hihi . Aahw ja dan zou ik me ook zorgen maken als ze de hele voeding weer uit spuugt
oei ja dat lijkt me idd ook wel lastig idd als alles er weer uit komt... ik vraag me ook af hoe ik weet of ze genoeg op heeft... ik voed vanaf het begin al op aanvraag, maar soms gaat ze binnen een uur alweer smakken of huilen... erg vermoeiend... en het aanhappen is bij haar zo enthousiast dat het gewoon zo zeer doet... 1x had ze zelfs mijn tepel tot bloedens toe toegetakeld... lang leve kolven en tepelhoedjes... maar ik probeer toch zoveel mogelijk normaal aanleggen. word er wel onzeker van als ze zo snel weer om drinken vraagt, terwijl ze gewoon lekker in slaap sukkelt na een lange tijd drinken en vanzelf loslaat en daarna ook niet meer wil... @Djingo: van harte gefeliciteerd!!
Oja jullie geven de borst op aanvraag. Dan weet je ook niet goed he wat ze binnenkrijgen. Lastig lijkt me dat. En als moeder maak je je idd veel meer/ sneller zorgen. Ik heb op een kdv gewerkt en bij veel spugen etc... haalden de ouders het kind 's middags weer op en was de verdere zorg aan hun. Maar nu ben ik de enige verzorgster en dat voelt als een hele verantwoordelijkheid. En het was al de tweede vraag die ik stelde aan het cb. Had ook al een keer gebeld voor rare geluidjes die ze maakt tijdens de fles. Hoge piepgeluidjes. Dat was normaal zeiden ze toen. Klinkt soms net alsof ze het heel benauwd heeft. Maar schijnt er bij te horen. Maar je word zo snel onzeker en bezorgt merk ik.... @ Beckje, klinkt pijnlijk, tot bloedens toe.
ja dat was het idd. toen 24 uur lang gekolft aan die kant *pijnloos gelukkig. en volgende dag ging het prima naja weet nu hoe ik haar aan moet leggen en de melk doet t goed
@Be: fijn dat je je spijkerbroek weer past! Hoe is je buik nu dan? Zal nog wel blubberig zijn of niet? @Lissa: oh die dingetjes zoals post uitzoeken heb ik de afgelopen weken ook allemaal gedaan. Heerlijk toch om daar eindelijk een keer tijd voor te hebben! Hier zijn ook de zolder/kasten/dressoirs uitgemest, alles is weer opgeruimd, overzichtelijk en schoon @Lady: je hoeft geen sorry te zeggen dat je hier weinig bent, daar is alle begrip voor! Je moet nu gewoon aan jezelf denken en dat is al zwaar genoeg! Hoop ook voor jullie dat er snel meer rust komt en het in een stijgende lijn met jullie prinsesje gaat!! @miss: fijn dat je jullie beebje toch weer goed voelt! Ik had gisterochtend ook zo'n twijfeluurtjes, vond haar ook te mak.. Maar uiteindelijk ook weer felle trapjes, dus moeders was weer blij Mijn vk zei dat het vooral nu (als je overtijd bent) heel belangrijk is dat je de kleine goed blijft voelen, anders meteen aan de bel trekken. Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat de werking van de placenta minder kan worden, maar weet het niet zeker hoor.. @juliaa: ik heb dat ook hoor, het gevoel dat ze steeds verder indaalt. De pijn in mijn liezen wordt tenminste erger. Dat van die bal die bk omschrijft heb ik niet. @suus: sterkte met je kraamtranen en slaaptekort! Dat zijn wel dingen waar ik echt tegenop zie.. @nathalie: fijn dat de koorts is gezakt! @djingo: van harte gefeliciteerd!! Geniet van jullie meisje. Je omschrijft het mooi idd! @Jel: is een nachtlampje geen optie? Zodat het niet helemaal donker wordt? Wij hebben vanmiddag zo'n mini-lampje van nijntje gekocht voor op de slaapkamer. Eigenlijk gek dat ze niet van donker houdt he, in je buik was het ook donker zou je denken.