@Maytje, en als de kleine er is, is het alles waard? Ook al vond je het niet fijn verlopen (wat ik heel goed begrijp) vind ik het toch weer interessant te lezen. Thnx! Ik hoop dat je ondertussen hebt kunnen slapen. Hier waardeloos. Niet kunnen inslapen. Sliep vanaf 00.00 ofzo, (toen keek ik voor het laatst op mn wekker) en nu alweer wakker.
Maytje. Dat hoor je vaker. Het resultaat is het waard. Dan is het genieten. Hier nog een wakkere plasmuts. Wakker sinds 4 uur en ik ben om 1 uur ook al wezen plassen. Ik wil slapen.... Ga maar weer eens mijn bed in. X Lissa
Ja maytje dat is niet zo leuk! Zo zie je maar dat inkeiden ook veel nadelen heeft, bij mij ook hoor en bij veel die hier zijn ingeleid. Maar wat belachelijk dat ze je zo links hebben laten liggen! Ook al is t druk iedereen verdiend aandacht! Als ik t wat te lang vond duren drukte ik ff op de knop met een of andere vraag, en meestal deed ze dan meteen ff kijken of omhoog zetten. Juliaaa en lissa hoop dat jullie slapen! Hier nu voeden en dan hopelijk nog ff slapen.
Nee, ik slaap nog niet! @inleiden. De vk heeft me ook verteld dat ze bij inleiden veel vaker pijnstilling toepassen en vaker toch een keizersnede moeten doen. Als er na 41 wk ingeleid wordt gaat de bevalling vaak beter (minder keizersnedes) maar wel meer pijnstilling dan bij een natuurlijke bevalling.
Ik heb gelukkig wel geslapen. Wordt net wakker. Was eengesloopt nachtje. Nu wakker worden. Straks met mr Grey op de bank. Hele nacht krampjes gehad. Maar nu niets meer grrrrr.
Nou ik zal ook mn verhaal ff vertellen: Om 7 uur waren we in het ziekenhuis , mocht gelijk naar de verlos kamers .. Daar gingen ze me toucheren ( ik moest me ontspannen zeiden jullie dus dat deed ik maar hihi ) en gelukkig viel de pijn mee. Ik had 1 cm ontsluitig van mezelf , dit was te kort voor t infuus met weeen opwekkers dus kreeg ik gel ingesmeerd bij mn baarmoeder mond. Toen ging ik samen met ML een rondje ziekenhuis en hebben we nog warme chocolade melk gedronken . Rond 10 uur begonnen de weeen , we waren net op tijd terug in mn kamer want staand kon ik ze niet zo goed opvangen. Om 12 uur werden ze heftiger en kwamen ze om de minuut . Ik werd weer getoucheerd , maar helaas nog steeds 1cm . Toen ben ik aan douchen in de hoop dat ik me dan wat beter voelde , jak de weeen werden alleen maar erger . En om 14:00 waren ze echt heftig en kon ik ze amper nog opvangen ... Voor 2 uur zaten ML en ik nog gewoon op ons telefoon te facebooken enzo maar dat ging nu allemaal niet meer. De papegaai boven me bed was me beste vriend, die trok ik zowat van de stang af ! Om 3 uur vroeg ML of ik geen pijnstilling wilde , ik zei nee omdat Ikea groot wilde houden maar om 4 uur toch geraagd om pijnstilling .. Ik wilde eigenlijk geen ruggenprik maar de gynaecoloog zij dat de andere pijnstilling in mijn geval geen zin had. Uit eindelijk zat om 7 uur eindelijk de ruggenprik erin, het duurde zo lang omdat ze het infuus wel 6x mis prikte in mn hand, op een gegeven moment zat er een heel ei op mn handen De ruggenprik lukte ook een aantal keer niet maargoed .. Toen hij begon te werken kwam ik helemaal tot rust , ik heb die mensen wel 100x bedankt ! Wat een goede job hebben die gasten haha. Na een uur ben ik van 1cm naar 9 gegaan en om 9 uur had ik volledige ontsluitig . Ze hebben me tot 10 uur aan de ruggenprik gehouden en toen is ie stop gezet. Omdat ik niks voelde kreeg ik weer weeen opwekkers zodat ik weer wat pijn ging voelen om te persen. Om 22:40 begonnen we met persen , vraag me niet hoe want ik voelde helemaal niks nog. "Persen op karakter" noemde ze het. Om 23:18 was kleine J. Er dan eindelijk ! Net voor 12 uur anders werd t een keizersnede vanwege de langdurig gebroken vliezen . Zo dat is van me afgeschreven ...
@maytje: oh jee heeft jullie meisje jullie zo lang wakker gehouden! Huilt ze dan ook? Las al op fb dat je vriend weer moest gaan werken, die zal het vandaag ook wel zwaar hebben dan! Interessant om je bevallingsverhaal te lezen. Wel vervelend dat je die vk geen leuke meid vond en belachelijk dat ze je zo lang hebben laten wachten. Best begrijpelijk dat ze het druk hebben maar jou 4 uur laten liggen vind ik ook niet kunnen. Was jij van te voren al van plan om pijnstilling te vragen? Dat je van het padje was hebben we gezien op fb hahaha. @juliaa en lissa: wat een drama he, dat slapen. Hier nu ook elke nacht. Kom bijna niet in slaap en als ik slaap word ik vaak weer wakker om te plassen. En lig daarna vaak weer lang wakker.. @Be: ook interessant om jou verhaal te lezen! Wow snel zeg in een uur van 1 naar 9 cm! Dus je hebt geperst zonder persweeen? En komt het door de ruggeprik dat je geen persweeen had? Joyce jij had ook al niet die persdrang toch? Als ik het zo lees waren jullie allemaal erg blij met de pijnstilling. Toch wil ik het proberen zonder. Schijnt wel het beste te zijn voor de kleine, ook ivm aanleggen binnen het uur. Met pijnstilling heb je kans dat je baby suffer is en daardoor zijn natuurlijke reflexen om te gaan drinken niet op gang komen.. (heb ik gelezen). Maar we zien wel hoe het loopt
Hoi dames, heb de 2 reacties voor mijn laatst geschreven reactie helemaal niet gelezen, excuus. @ Suus14, hier idd ook de poepluier aan de hond laten snuffelen. Ze vond het maar raar allemaal en at het ook niet op of zo. Het komt ook vast goed hier. Het zullen de hormonen wel zijn, maar het is wel even puzzelen he hoe het moet als je een of meerdere honden hebt. Jij dus ook al aan het afbouwen met bv. Succes. Jammer als het niet gaat zoals je gehoopt had he? Ik had hier vanmorgen wel lekkende tepels, heb er even in geknepen. Hoop niet dat ze nu gaan vollopen... @ Ikke, nu wel gebeld? @ Snowbird, geen idee hoe dat gaat met de bv. Tot nu toe gaat het nog goed, geen stuwing of wat dan ook. Hoop dat het gewoon verdwijnt. @ Be, nee hahahaha ik moet er ook nog niet aan denken, aan nog een kindje. Ik ben de bevalling nog niet vergeten. en eerst eens even lekker genieten van dit meisje. In 2014 kijken we wel weer verder, of het moet eerder gaan kriebelen. @ Maytje, ja dat je aan de morfine zat dat hebben we gemerkt op fb, haha.... Maar het is zeker waar dat je er iets prachtigs voor terug krijgt. @ Be, hoe kan het toch dat jullie de tijdstippen precies zo goed weten? Ik heb geen enkel benul van tijd gehad eigenlijk. Ik wil mijn bevallingsverhaal van het zkh nog een keer opvragen. Hoop dat ik die krijg. Hoe gaat het bij jullie met de kraamvisites? Hier loopt het helemaal niet storm. Er moeten nog best veel mensen komen en snap niet waarom niemand belt voor een afspraak. Ik moet daar zelf toch niet achteraan? Vanmorgen wel visite gehad, gezellig. Maar het voelt wel echt heel alleen hoor nu mijn man weer aan het werk is. Wil zo graag mijn meisje showen aan anderen.
@Jel, ik wilde jou nog vragen hoe het gaat met je man weer volledig aan het werk. Hoe vind jij het, en hij? Ik kan me voorstellen dat mensen het spannend vinden om jullie "lastig te vallen" en jullie rustig laten genieten met zn drieën? Misschien kun je het uitspreken naar iemand die het subtiel aan anderen laat weten dat jij/jullie bezoek erg op prijs stellen.
Zo kom ff mijn buik showen.. (ja ik heb hem nog hihihi) Jel, vreemd dat mensen niet bellen, meestal doen ze dat wel na een of twee weken. Je hoeft er zeker niet zelf achteraan. Maar snap wel dat je je daar rot door voelt. Ik ben tijdens deze zwangerschap me goed bewust geworden van mijn vrienden om me heen en ik denk dat dat tijdens mijn verlof (en kraamvisite) nog duidelijker gaat worden. Wie komt er wel en wie laat niets horen.. Ik ben net ff naar de bieb gehobbeld. jeetje ik leek wel een openbare vertoning ofzo.. De bieb is bij ons alleen de straat uit (2 minuten waggelen voor mij, ok misschien 3 minuten) Ik ben gewoon 3x aangesproken door vreemden die vragen hoelang ik nog moet en dat ik er bijna ben.. Grrr waar bemoeien ze zich mee.. Ik blijf dan wel beleefd, maar van binnen denk ik.. laat me waggelen.. Ik heb het boek van "alleen maar nette mensen"gehaald. Ik had deze besteld voor ik in Mr Grey begon. Maar ja nu eerst me rooie oortjes krijgen met mr Grey.. Daarna het andere boek... X Lissa... Oja de foto...
@lissa, haha, en dan ga je straks met de kinderwagen op stap en dan word je om de 10 meter aangehouden door oude dametjes die even willen kijken... Dat vind ik trouwens altijd wel leuk, leuker dan mensen die over je buik beginen. @jel, hier ook nog veel mensen die moeten komen. Veel mensen wachten een paar weken, zodat je een beetje ritme kunt opbouwen. @ikke, ik hoef onze dame dus niet 's nachts wakker te maken? mooi, ik doe het al niet meer, mar wilde het voor de zekerheid morgen even navragen bij het consultatiebureau. In de kraamweek moest ik het nm wel. Maar toen viel ze ook erg af. @maytje, voeden, kolven, bijvoeden heb ik ook een paar dagen gedaan. Wat een werk zeg! Hier heeft het wel geholpen, ik heb nu zoveel melk dat de kleine meid zich er gewoon in verslikt. Hoop dat het bij jou ook snel resultaat heeft. @meiden die bv afbouwen, wat dien jullie dat netjes. Ik ben de vorige keer met 5 dagen gestopt en was er toen helemaal klaar mee. Heb alleen gekolft als ik erge stuwing had, dat was 2 of 3 keer en toen was het klaar. @lissa, juliaa, snow en wie nog meer? sterkte met de laatste loodjes! Ik word trouwens wel onzeker van de bv. Omdat ons meisje meer dan 10% was afgevallen en pas op de allerlaatste dag kraamzorg weer wat aankwam, hebben wij een wegschaal gehuurd. Nu weeg ik haar dus elke dag en vanmorgen was ze (voor het eerst) niks aangekomen. Nu maak ik me druk of het wel goed gaat, terwijl ze in 2 weken tijd meer dan 4 ons is aangekomen. De nachten gaan trouwens erg wisselend. Laatst dus een nacht dorgeslapen, maar vannacht 2 nachtvoedingen en daartussen wakker met krampen. Ach ja, doorslapen is fijn, maar eigenlijk reken ik er de komende maanden nog niet op.
@snow ja dat kwam door de ruggenprik dat ik geen pers weeen had.. Door de weeen opwekkers voelde ik in de verte een beetje pijn wat eigenlijk dan een flinke weeë was en op die momente probeerde ik te persen en ze zagen t op de monitor. Jaylin is dezelfde avond nog aangelegd en zoog prima alleen kwam er nog niks uit haha. @jel de tijdstippen weet ik door ML .. Zelf heb ik dat ook niet echt bij gehouden .
En J. Had gewoon geslapen van 10 tot 4 uur snachts helemaal happy.. Maarja ti's nog erg wisselend . @lisssa ja dat met vrienden ken ik wel . Sommige hebben helaas niks laten horen
Siep ik wilde nog tegen ze zeggen.. Hoe bedoel je je bent er bijna..??? Ik ben niet zwanger hoor hahahah.. Maar ja... behappy jammer he van die vrienden.. of van die sensatiezoekers.. die spreek je nooit en nu ineens.. grrrr
Hey girls! Toch wel erg leuk die bevallingsverhalen! Ik zal de mijne ook opschrijven.. Op zaterdag ben ik naar de weekendpost geweest omdat ik zo benauwd was, daar zagen ze dat mijn bloeddruk hoog was en dat samen met de echo`s waarop men dacht te zien dat er nog weinig vruchtwater was en minimij een vrij klein hoofd had besloten ze de maandag daarop te gaan inleiden. Mijn vk was het er niet mee eens omdat ze niet voor inleiden is (we weten inmiddels waarom..) maar ik was zó moe... sliep al weken en weken slecht en de kwaaltjes trok ik niet meer. Die benauwdheid was de druppel.. ik kon niet meer en nam dit voorstel met beide handen aan.. Maandag hebben we ons om 8u gemeld en na de CTG scan werd er een ballon achter mijn baarmoedermond geplaatst die zonder hormonen voor ontsluiting moest zorgen. Ik zat namelijk nog `potdicht`. (Dat woord potdicht kan ik niet meer horen..) Het toucheren en dat plaatsen van die ballon viel me reuze mee! Vl en ik kregen een 1 persoon kamer waar hij op een strecher naast me kon slapen, super geregeld. We konden de hele dag een beetje rondhang in het ziekenhuis en moesten elke 4u even aan de CTG om te kijken of alles nog goed ging met minimij. Het wachten was op het `vallen` van de ballon. Dan zou ik 3 cm ontsluiting hebben en konden ze de vliezen prikken en weer doorgaan. Gedurende de dag voelde ik van alles, krampen en rugpijn dus ik had goede hoop! `S avonds na het douchen voelde ik dat het touwtje dat aan de ballon zat veel langer was, dus de ballon was gezakt!! Ik heb het nog gezegd bij de laatste CTG scan en men nam het niet echt serieus DE vk wilde niet komen kijken en omdat ik een beetje doordramde lieten ze een verpleegkundige even kijken. Zij had helemaal geen ervaring met het checken hiervan en trok heel zachtjes aan het touwtje waardoor en niks gebeurde. Ik trek nog harder aan mijn tampontouwtje dus ik had er weinig vertrouwen in. Maar goed, ze zei dat ie nog op z`n plek zat dus morgen weer verder kijken. Dinsdag om 7u melden voor CTG en de verloskundige kwam daarna mijn ballon checken. En ja hoor! Ze trok `m er zo uit dus ze begon al over vliezen breken nadat ze de ontsluiting had gecheckt, man .. ik vond het allemaal zo spannend Ze toucheerde me, keek erg moeilijk en zei.. je zit nog potdicht.. ik ben bang dat ik de ballon vóór je baarmoedermond heb geplaatst ipv erachter. Dag 1 was weggegooid dus! Ok ballon moest opnieuw geplaatst worden en toen bleek wat er aan de hand was. Mijn baarmoedermond stond nog wat naar beneden en ook ietwat naar rechts. De vk probeerde 2x en liet de gynaecoloog erbij halen. Die heeft ook nog 3x geprobeerd die klote ballon erin te krijgen, ze vroeg op een gegeven moment om de weerhaaktang.. daarmee trok ze m`n baarmoedermond recht. Elke keer moest ik de pijn wegpuffen en zeiden ze; ja, de ballon zit erin! We gaan `m nu vol laten lopen met water, gaat goed! Oh nee.. hij is er weer uit.. Jullie snappen misschien dat ik niet meer zo ontspannen was en dat het allemaal best pijn deed. Anyway, de gyn kreeg het ook niet voor elkaar dus ze kozen voor de hormonenveter. De leggen ze tegen je baarmoedermond aan en is doordrenkt met hormonen die ontsluiting moeten veroorzaken. Dat ding inbrengen was peanuts vergeleken met die marteling ervoor dus dat viel mee. Ik ben gevoelig voor hormonen dus ik kreeg eigenlijk meteen al pijn, behoorlijke krampen, rugpijn, mijn vagina brandde door die veter die erin zat en ik kreeg bloedneuzen en mijn tandvlees bloedde. Die avond heb ik een wee weggepuft en de CTG voor het slapen gaan gaf wat activiteit aan dus we waren enthousiast! Die nacht gebeurde er niks. Woensdag om 7u melden en wederom na de CTG het toucheren, ik was daarvoor nu angstig dus het deed meer pijn dan de maandag. De vk zei; je zit nog potdicht Nog een dag veter dus en alle klachten van dinsdag waren woensdag nog heftiger. Donderdag zat ik nog potdicht en dat betekende een rustdag, geen gedoe aan m`n lijf maar wel in het zkh blijven. Ze wilden op vrijdagochtend wederom toucheren en bij geen ontsluiting weer een veter tot 12u. Als er dan nog niks was dan zou het een keizersnee worden. Zo gezegd, zo gedaan maar gedurende de dag zag ik steeds meer op tegen die veter nog een keer. Het had al 48u geen effect, wat zouden die paar uurtjes dan nog doen? Ik wilde meteen een keizersnee als bleek dat ik geen ontsluiting zou hebben `s ochtends. Ik was zo moe van alles en ik kon wel huilen bij de gedachte nog een ochtend met die pijnen te zitten zonder dat het iets deed. En ze gingen akkoord. Vrijdag zei de vk wederom dat ik potdicht zat en dat ze me gingen preppen voor de keizersnee. Ik hield in het ziekenhuis veel meer vocht vast (en ik was al tonnetje rond vh vocht toen ik daar kwam) dus het infuus met vocht dat ik kreeg was wel heftig. Ik sloeg alles op en leek met het kwartier meer op te blazen! Ze deden de katheter er voor de operatie in, dat viel reuze mee. Ik was ondertussen overal bang voor terwijl dat niet zo bij me past. Ze hebben me om 12.30 gehaald en vl mocht mee. Ik was erg rustig, vl zat te shaken als een dolle. Zo lief.. Toen ze hem de operatiekleren aandeden kreeg ik de ruggenprik, ik ben doodsbang voor naalden maar ik was erg rustig. Achteraf denk ik dat ik op een bepaald moment even tijdelijk psychisch `geknakt` ben. Een kind krijgen is al heftig maar de omstandigheden erbij was gewoon te veel in combinatie met mijn vermoeidheid. De ruggenprik ging prima, zat in 1x. Mijn vriend kwam erbij en het ging beginnen. Ik probeerde me te distantiëren van het feit dat ik daar met een open buik lag. Getver Op een gegeven moment ging er iemand over me heen hangen en heel hard naar beneden drukken en achter het scherm werd er ook aan 2 kanten heel hard gedrukt. Ik werd misselijk en benauwd en bang! Mijn vriend vond het ook behoorlijk heftig. Minimij werd er als het ware uitgedrukt, als een pukkel. Toen hoorde ik haar om 13.19u huilen, heel imponerend Mijn vriend mocht de navelstreng knippen en ze werd ook nog een paar minuten bij mij op de borst gelegd. Ze hield net zoveel vocht vast als ik, kon haar oogjes niet eens open krijgen. Zielig hoor.. Gelukkig zakte dat bij haar ook na een paar dagen weg. Toen ze mij weer dicht maakten gingen minimij en mijn vriend naar boven waar hij een half uur met haar heeft gezeten. Lekker bloot op zijn blote borst. Toen ik stabiel werd verklaard kwamen ze samen weer beneden en mocht ik haar de fles geven. Door de morfine was ik er niet echt bij.. heb de dag daarna ook bedankt voor die sheit en het alleen met paracetamol en ibuprofen gedaan. Haar geboortedag is wat langs me heengegaan doordat ik er even doorheen zat en best veel pijn had. `S avonds bleek dat ons meisje het wat zwaar had met ademhalen en moest een nachtje in de couveuse wat haar heel goed heeft gedaan. Vanaf zaterdag konden we een beetje gaan genieten met z`n 3en. We lagen alle drie in een kraamkamer waar erg goed voor ons is gezorgd. Op maandag zijn we naar huis gegaan. Dat is mijn (lange) verhaal . Oh ja! Vruchtwater was er ZAT! En haar hoofdje is idd een beeeetje kleiner dan gemiddeld maar niet zorgwekkend. Die benauwdheid kwam door een verkoudheid dus eigenlijk had ik niet ingeleid hoeven te worden.. Mijn meisje was er nog niet klaar voor en heel soms voel ik me schuldig.. Ze doet het super maar als ik terug kon met wat ik nu weet had ik het niet gedaan.. Maar ja, dat zeg ik nu ik alweer 20kg ben afgevallen en me een stuk beter voel fysiek.. ik weet `t ook niet...
@Joyce: Toch best heftig zeg, je verhaal. En ja dat infuus, wat is dat toch een venijdig iets! @Juliaaa: Haha jogging foetus! Misschien word ie dan ook wel heel snel geboren haha. Lekker dat ie zo actief was en dat je box staat! Zal nu niet snel meer duren voor het gevuld is. @Goed bedoelde "geniet ervan": Ja, als dat allemaal zo makkelijk was... Mensen weten ook niet wat ze moeten zeggen he... Pfff. Ik genoot wel van de momentjes samen alleen zijn maar man, die kwaaltjes maken het je echt wel moeilijk om ervan te genieten hoor! @Maytje: ook heftig als je na al die weeen dan toch een KS krijgt. Gelukkig is ze er, gezond en wel @Behappy: Grappig dat je dan ineens zo op de 9 zit he? Ruggenprik, morfine; ik vind dat als je het nodig hebt je het lekker moet gebruiken, toch? @Lissa: Mooie buik!! @Petrea: Je schrijft over daar liggen met je open buik. Das zo'n gekke gedachte! Daar heb ik nooit zo bij stil gestaan als ik dacht over ks. Daar kun je op je gemak ook gek worden denk ik! En weet je, als je er helemaal doorheen zit tijdens de zwangerschap is dat ook niet goed voor je. Niet fysiek en niet mentaal. Je hebt zoveel energie nodig die eerste dagen als mama... Je beebje was er wel klaar voor, maar je lichaam nog niet om "open for business" te gaan denk ik dan eerder. Klein meneertje deed er ook veel langer over omdat het geforceerd bevallen was maar hij doet het ook hartstikke goed. Ik moest er niet aan denken om evt tot 41 weken te lopen, jij? En jij was er erger aan toe! @Hier: Kleine meneer doet het goed! Geeft wel regelmatig iet wat melk terug maar drinkt dan ook 6 a 7 keer 150 cc, wat ie niet altijd op drinkt! Maar dat hoeft ook niet. Er blijft genoeg binnen in ieder geval! Kleine mevrouw is de trotse grote zus. Ze doet het zo ontzettend goed. is helemaal niet jaloers op hem. Alleen dus het feit dat hij voorin zit in de auto en zij achterin is een bittere pil haha. Maar dat snap ik best. Vandaag heeft haar broertje haar voor het eerst aan het huilen gekregen. Was zo zielig! Ze wilde zijn speen geven en hij schrikt denk ik (zag het niet echt gebeuren) en begint heel hard te huilen. Ik vraag lachend wat er gebeurde en toen moest zij heel hard huilen. "Ik wilde alleen zijn speen geeeeveeeen". Aaah prulleke! Hier begonnen aan mn surprise. Ik heb mn neefje dit jaar, die is bijna 9 en gek van FC Barcelona dus heb wat spul daarvan besteld en heb een cheap ass klok op canvas vd action gekocht. Die heb ik nu helemaal zwart geverfd en als ie droog is kan ik het logo van FC Barca erop verven. Toch wel een stukje van mn vader zo. Die is in Barcelona geboren en hoort bij mijn heritage. Doen jullie nog iets met sinterklaas?
@Petrea, heftig hoor! Soms wegen de klachten van moeder zwaarder dan de nadelen van een inleiding. Je was op zeg je zelf, en op dat moment heb je de goede keuze gemaakt!
Oohhhh... die lieve C!!! Wat ontzettend snoezig!! Drinkt T soms al 150cc?? Lopen we hier dan achter met af en toe 130cc? Ik weet niet hoe dat opbouwen moet en B drinkt niet altijd even makkelijk. Ze zit nu op 4450kg en ze woog 3970 bij geboorte maar dat was dus ook enorm veel vocht. Ja, dat mijn buik open lag vond ik het aller aller engst.. wilde daar echt niet over nadenken want was bang dat ik dan in paniek zou raken. Ik zou normaliter nooit voor een ruggenprik kiezen maar ik wilde de geboorte zo graag bewust meemaken. En jullie hebben gelijk, daarbij kan ik het niet terugdraaien dus loslaten!