November 2012 mama's deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door NathalieD, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Be met dit weer wandelen?? respect hoor!!! Idd beweging is goed... hopelijk helpt t vannacht wat op gang!

2. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik denk dus hetzelfde als jou, maar sommige mensen zetten in hun bevalplan dat ze absoluut geen kv willen. En sommige babies krijgen dan uren niks. Ja het zal allemaal kunnen maar dat lijkt mij erger dan een beetje kv. Alleen ik ben dan zo benieuwd waarom? Maar daar krijg ik nooit antwoord op. Hihi

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

@suus nou z'n grote wandeling was t niet hoor ..
    Haha rondje in t dorp .. Mn benen werden helemaal slap dus ben maar weer terug gelopen hahaha

4. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    T enige waar ik nu op ga letten is als ze kunstvoeding krijgt dat t hypoallergeen is omdat er allergieen in ons gezin zitten.
    En dat we kunnen fingerfeeding, met een spuitje in de mond ipv met een flesje omdat ze hier meer hun best voor moeten doen en dan niet wennen aan een speen.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    KV bijgeven vind ik niets mis mee :) of als het niet gaat omdat je medicatie neemt. of als je melk niet op gang komt.
    alleen als het is onder het mom van: ik heb er geen zin in... mja dat vind ik raar... maar verder als bijvoeding is het gewoon prima

6. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ik denk dat vrouwen vooral bang zijn dat de baby aan de fles went en niet meer uit de borst wil drinken. Een baby kan echt wel ff zonder eten, maar sommige geven al na de eerste beste strubbeling kv. Als het kind dan nog niet goed uit de borst kan drinken, zal dat ook moeilijker worden het nog aan te leren.

Want het is allemaal niet zo natuurlijk. Sommige kids moeten echt ff oefenen en als ze dan ook een fles krijgen is het te verwarrend.

Voor alle duidelijkheid ik ben niet een bv dolle mina, maar ik denk dat dit de overweging is voor vrouwen om geen kv te willen

7. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ik wil wel bv proberen maar we hebben al kv in huis. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik midden in de nacht zonder voeding zit haha. Just in case ;)

8. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je juliaa! Haha bv dolle minaa hihi
    ja ik snap het qua fles maar dan zou ik het idd via fingerfeeding gaan doemaar goed ik ga ervoor dat ze zelf aanhapt als ze op mn borst ligt dat lijkt me toch zon gaaf moment!

9. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ja, heb es een filmpje gezien. Die baby kroop helemaal zelf omhoog naar de tepel en zonder hulp hapte hij/zij aan. Heel gaaf :D

Oh ja fingerfeeding. Dat eerst proberen... Straks vl over bv, daar zullen ze het er vast over hebben.

10. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik dus ook gezien zon filmpje.. Oh zo mooi! moest er bijna van janken haha, hormonen he ;)
    Dus dat hoop ik eigenlijk wel mee te maken :D

11. Jel

Jel Niet meer actief

Hoi!

Wil ff zeggen dat het me op dit moment echt totaal niet lukt om mee te lezen hier. Het schiet er echt bij in. Kan nu pas voor het eerst achter internet vandaag, hoewel ik vanmorgen heel eventjes op fb ben geweest....

Het is zo geweldig om mama te zijn en tegelijk heb je het ook zo druk. Voeding om de 3 uur, met kolven. Rusten, bezoek ontvangen, lekker met mijn meisje op schoot zitten en verschonen en verzorgen.

Ik ben benieuwd hoe het met een ieder van jullie zal gaan zometeen als jullie ook moeder zijn. ;)

De belangrijkste updates lees ik in 1 oogopslag op fb dus hou het even alleen daarbij op dit moment als jullie het niet erg vinden, en daarnaast lees ik heel snel of er hier nog een update is.

Het voelt zo ego, nu ons kindje er is, en dan niet meer meelezen, maar heb echt onderschat hoe druk je het hebt met een baby. Maar we genieten met volle teugen. :D Het is zo bijzonder!

Zet hem op he dames met de laatste loodjes en ik zie jullie op fb. :)

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    genietse :D lijkt me ook zo een geweldig gevoel! en tot FB ;)

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Haha ik herken het hoor Jel.
    Al ben ik nog best actief hier, omdat mijn plurkje natuurlijk grootste gedeelte verzorgd wordt. Dat zal strakkies ook minder worden (GELUKKIG DAN IS HIJ THUIS!!) :)

Ik kan nu op de cam naar mn beebje kijken wieehh.. werkt na 11 dagen eindelijk. Dus als t me nu ff nie lekker zit ofzo dan spiek ik op de cam en zie ik m lekker liggen.

BV wou ik wel doen, tot ik medicatie voorgeschreven kreeg. En eerlijk gezegd, vind ik het ook wel prettig dat ik nu slaappillen kan pakken om de nachten door te komen zolang het nog kan. Moet toch ergens bijtanken.
    Ik snap de hype niet zo, ik vindt gewoon dat je moet doen waar jij achter staat. BV of FV mij om t even, zolang je kindje t goed doet das t belangrijkste.

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Stoute Jel!!:) :)
    Geniet maar lekker hoor! Het is ook zoiets moois!! We zien je hier vanzelf wel weer, jij kan toch niet zonder zp :)
    En op facebook bijhouden is toch ook ff prima!

15. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Aaah Nora wat fijn dat je onbeperkt naar je mannetje kan kijken!!! Hoe vind de grote broer het eigenlijk?

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    naja bv is wel het beste vanwege de afweer enz. maar goed, dat is ieder haar keuze :)

@Nora, fijn zeg! wist niet dat ze dat ook doen in het ziekenhuis :D maar hoop dat hij snel naar jullie thuis mag komen. Daar hoort hij ook :)

17. Jel

Jel Niet meer actief

Gelukkig hebben jullie er begrip voor, krijg er haast een schuldgevoel over...
    Ben absoluut wel geinteresseerd in jullie hoor... Zo lang hebben we lief en leed met elkaar gedeeld... Hoop straks weer wat meer online te zijn. Maar eerst genieten. :)

@ Nora, hopelijk mag jullie mannetje gauw naar huis, dan kunnen jullie ook thuis heerlijk van hem genieten.

@ Joyce, ja was behoorlijk verslaafd aan zp. Maar nu heb ik een nieuwe verslaving: ons dochtertje. ;)

18. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Jel ik vind het niet kunnen hoor :p nee gekheid ;) geniet toch heerlijk van jullie meisje!!

Nora wat heerlijk zeg lekker naar je ventje spieken! Das wel heel fijn zeg!

Oh jongens ik wil geen discussie uitlokken wbt borst of flesvoeding hoor. Daar heb ik zon hekel aan hihi. Een ieder mag dat lekker zelf weten

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    idd, en het belangrijkste is dat je je zelf het beste bij voelt :) dat is denk ik met alles zo

@all trouwens mijn vriend is de 26e jarig... ik weet alleen niet hoe ik dat nu moet gaan doen met zijn verjaardag... ben ook beetje bang dat het me te druk word met de kleine. maar wil ook kunnen vieren

20. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm beckje ik zit een klein beetje met t zelfde maar dan een.aantal dagen later! We hebben het er nog niet efht over gehad samen.. Jullie dan? Geen.idee ook wanneer we uiteindelijk bevallen natuurlijk..
    Normaal vierden wij wel zaterdagsavond een feest. Maar dat gaan we dit jaar dacht ik maar niet doen.. Wellicht ff een drankje op de dag zelf? Weet ook nog niet op welke dag t valt trouwens

Deel Deze Pagina