November 2012 mama's deel 4!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door NathalieD, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Uitgerekende datum
    2 november --- MandyM: 1e kindje, zkh bevalling
    3 november --- Suus83: 1e kindje, zkh bevalling
    5 November --- Maytje: 1e kindje
    6 November --- NathalieD: 2e kindje, zkh bevalling
    9 november --- Behappy: 1e kindje
    10 november --- Beckje: 1e kindje, geboortehotel
    11 november --- Missillie: 2e kindje, zkh bevalling
    12 november --- Suus14: 1e kindje
    12 november --- Mama88: 1e kindje
    15 november --- Snowbird: 1e kindje
    18 November --- Jindster: 1e kindje
    18 november --- Juliaaa: 1e kindje
    18 november --- Patje20: 2e kindje, zkh bevalling
    21 November --- Joyce86: 2e kindje
    26 November --- Cjb: 2e kindje
    29 November --- Lissa: 1e kindje, zkh bevalling

17 meisjes, 8 jongens
    1x verrassing

Bevallen
    10 oktober --- Ikke175: van twee dochters (1640 gr & 1775 gr) met 35+0 wk
    21 oktober --- Nora86: zoon (2025 gr) met 34+0 wk
    25 oktober --- Onzewens: van een zoon (3765 gr en 50 cm) met 38+6 wk
    26 oktober --- Petrea: van een dochter (3970 gr) met 39+2 wk
    28 oktober --- Jel: van een dochter (3545 gr) met 38+3 wk
    29 oktober --- Hilli: van een zoon (3805 gr en 55 cm) met 39+1 wk
    29 oktober --- Suus1982: van een dochter (3360 gr) met 40+0 wk
    30 oktober --- Siep81: van een dochter (2875 gr) met 39+3 wk
    1 november --- BurningKarma: van een zoon (4300 gr) met 39+0 wk
    2 november --- Ladylola: van een dochter met 38+5 wk

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

MandyM is vandaag uitgerekend !
    Spannend :)

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ook hier proficiat BK en Lady met jullie kanjers!
    Ben benieuwd naar de verhalen ook :)

Mijn bevalling ging heel snel zoals jullie ook wel gemerkt hebben :p

Rond 6 uur begon het wat te rommelen. Dacht daar heb je die voorweeen weer.. T was dan wel heel regelmatig, maar de weeen duurde te kort naar mijn idee. Tussen de 40 en 50 seconden en ik las dat ze een minuut of langer moesten aanhouden.
    Op een gegeven moment werd t wat heviger. Ik dacht ik ga even douchen, warmte haalt de voorweeen vaak weg. Dit was rond half 9. Toen ik nog even gauw ging plassen voelde ik een ploep (restantje slijmprop) en bloedde in ineens heel erg. Heb M. naar boven geroepen en gezegd niet panikeren, maar volgens mij ben ik aan de gang. Eerst mams gebeld, en mn vriendin (voor D. op te vangen) daarna de VK die me meteen doorstuurde naar t zhuis omdat ze hoorde dat t serieus was. Daar aangekomen eerst een CTG , rond half 11 was dat. Daarna om 11.05 getoucheerd. U heeft 4 cm u gaat vandaag bevallen. Ik wist het wel, maar toch raakte ik in paniek.. je bent ook pas 34 weken zwanger dus dan pas besef je dat. Meteen om een ruggeprik gevraagd omdat de pijn al heftig was. En doordat ik pas 34 weken was mocht ik niet lopen en moest ik aan de monitor blijven. Dus ik kreeg niks opgevangen. Om 11.35 was de anestesist "eindelijk" klaar en hij zei nog vrolijk even voelen want in de lift bevallen is ook niet leuk ha ha.. Nou 9 cm dus te laat voor een ruggeprik. Heb dus een ontzettende weeenstorm gehad. Op een gegeven moment raakte ik helemaal van de kaart omdat ik de pijn niet opgevangen kreeg, en de laatste cm wilde niet ook niet na het doorprikken van de vliezen dus heeft hij een randje omlaag geduwd ofzo?? Vanaf daar ging t snel, ik moest poepen.. volgens hem had ik nog geen 10 cm maar ik moest poepen, dus ik mocht met de eerst volgende wee mee persen. Meteen daarna kwam de 2e wee, en voelde ik hem er uitschieten.. hij kwam er met zon vaart uit niet normaal, alles zat ook onder (eet smakelijk meiden). Heb heel heel erg veel pijn gehad en meerdere malen gevraagd waarom doen we dit ook alweer?! Maar sja.. die pijn ben je zoals alle bevallen dames wel aangeven, vrij snel vergeten als je dan zon klein wurmpje in je armen hebt :)

Hier dus een heel snelle maar ook erg pijnlijke ervaring rijker.

Hoop dat t een beetje te lezen valt, ik heb zelf moeite met grotere stukken tekst nalezen dus t kan wat warrig staan snorrie.

4. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    Nora 86 bedankt voor t delen van je bevalling s verhaal
    Heel snel allemaal maar dat maakt het niet minder pijnlijk helaas

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

@nora
    Thanks voor je verhaal ...maar idd best heavy ..

6. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier zit hij ook vaak ver weg maar dat wisselt per dag hij werkt door heel NL maar meestal wel aan de andere kant sus is zo zonder files zon 2 uur onderweg.. Ik ben ook bang dat ik hem bijv voor niks terug zou roepen en dan vooral als ze met meerdere jongens op klus zijn..

Nora dat was echt een hele snelle maar pittige bevalling dus!

7. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Nora mooi beschreven. Idd een turbo bevalling!!! Mooi om te lezen

Mandy heb ik ook al ff nie gezien. Of ligt dat aan mij?

Hier het gerommel al weer aan de gang..
    Zou wat zijn om dan morgen op de uitgerekende dag te bevallen..

ben iig wel bezig met nog wat schoonmaak dingetjes (koelkast bijv je hebt straks een week iemand in huis die overal in kan kijken)

8. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Snow kan me voorstellen als je vriend 3 uur verder zit je nie op dat moment wil bevallen! hopelijk dat dat niet gebeurt...

9. MandyM

MandyM Actief lid

11 mrt 2012
    171
    0
    16
    Vrouw
    --
    Hoi dames,

Nee klopt, ben een tijdje niet geweest hier! Komt omdat ik alleen internet op me telefoon heb en ik was ruim over me datalimiet heen, dus moest ff rustig aan doen:) Heb wel via Facebook de belangrijkste dingen meegekregen:)

Hier idd due date!! Helaas zit me smurf nog lekker warm en heb ook niet echt ergens last van:) Vannacht wel flinke krampen gehad voor het eerst, maar dat heeft helaas niet doorgezet! Dus we wachten (ongeduldig) af!

Nora; das idd een pittige en vliegensvlugge bevalling!
    Suus; bij jou kan het ook elk moment gebeuren! Spannend hoor!

10. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    @nora, bedankt voor je verhaal. Ik kan er goed tegen hoor, ook al moet ik nog. Al zoveel gehoord :).
    Is idd snel gegaan maar het meest heftig lijkt me het besef dat je kindje te vroeg komt! Ben blij dat ik die periode iig voorbij ben.

@Mandy, nog niets wat lijkt op een bevalling?
    @Suus wel dus, ik ben benieuwd.

Hier ook druk aan het poetsen. Zo ff strijken en nog een paar laatste dingetjes halen. Zoals emmers, die staan op het lijstje van de kraamzorg.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mooi geschreven Nora, en wat een bevalling! Mocht je L. Daarna wel even bij je houden? Heftig hoor!

12. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Mandy haha ja we houden iedereen wel in de gaten hoor!!;)

of t hier begint ik weet niet... t mag van mij wel.... maar we zullen zien wie weet blijft t nog een paar dagen rommelen...

julia wil jij thuis bevallen?

13. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    @Suus, ik sta er heel open in en ga gewoon uit van een thuisbevalling. Mocht ik moment suprême toch naar het zkh willen, kan dat ook. We beslissen op het laatste moment zeg maar. Ook op advies van de vk.
    Ik heb zoveel verhalen gehoord ondertussen van vriendinnen en het liep nooit zoals ze dachten. Degene die thuis wou, moest naar het zkh. En degene die naar het zkh wilde moest thuis blijven omdat het te snel ging.

Zo ff eten en dan mn oogjes maar even sluiten. Gaat toch hard met de energie als je te fanatiek bent.

14. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    Ik voel me zo down vandaag heb echt nergens zin in.
    Wil t liefst me bed inkruipen
    Maarcdat gaat niet me dochtertje vertikt t om te gaan liggen pfffffff

15. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ik denk dat thuis bevallen ook zeker heel fijn is... En idd last minute kan je altijd nog beslissen dat je het anders wil...

ja die energie is snel op! ik ga zo ook eens pitten... ben toch wel een beetje moe;)

16. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ow missillie af en toe die dagen he!! En ik voel me dan zo schuldig tegenover me dochter.... Maar hier slaapt ze gelukig altijd nog twee uur. Heb je anders niet iemand in de buur die der evenmop kan vangen? Hier gaat dl ook twee dagen per week naar opa en oma!
    En anders ff een filmpje op zetten, kan jij even rusten!

@bevallen volgens mij zijn er maar weinig die thuis gaan bevallen. Zou fijn zijn als je dan ook gewoon lekker thuis kan blijven he juliaaa!

Hier ook ff tukken nu, vanavond lekker bij vrienden eten dus moet ik wel goed wakker zijn!

17. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik wil dus door t gedoe nu t liefst thuis bevallen =)
    Hoop dat t lukt !!

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    gelukkig is het ziekenhuis heel dichtbij, zou juist totaal niet thuis willen bevallen :p wel handig met rotterdam :)

19. snowbird

snowbird Actief lid

4 feb 2012
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx Nora voor het delen van je verhaal! Heftig zeg pfff..
    Maar heb net als juliaa dat ik er goed tegen kan ondanks dat ik zelf nog moet. Je weet toch nog niet echt wat je te wachten staat.

Nora je schreef dat je moest poepen he.. maar is dat dan echt zo of voelt het alleen maar zo? Lijkt me echt niet fijn als je dan je baby op je buik krijgt en die stinkt naar jou poep. Weet dat het normaal is dat er wat komt maar hoop het toch niet..

Ja idd maytje, ben ook bang dat ik ml voor niks naar huis laat komen..daarom lijkt het me moeilijk wanneer je moet bellen. Want je wilt niet te vroeg maar zeker niet te laat bellen! Zeker als je hoort hoe snel sommige bevallingen gaan..

Ohh das minder missillie dat je je zo down voelt.. heb soms ook wel ff van die momenten.. denk dat dat ook de hormonen doen.
    Ben gisteravond uitgevallen tegen ml, al mijn ergernissen kwamen eruit. Maar achteraf vind ik het eigenlijk wel zielig, was niet helemaal terecht.. Echt he, die hormonen!

20. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier gaat m´n zoontje zo ook 2 uurtjes slapen dus kan ik ook even rusten. Heerlijk is dat. Anders zou ik de avond niet halen.

Deel Deze Pagina