Hey Thea, bij mijn dochter merkte ik de zwangerschap ook pas met 34 weken op!! Ik werkte toen in 3 ploegendienst en deed lichamelijk zwaar werk, en mijn rug begaf het op gegeven moment gewoon. Toen allerlei onderzoeken, röntgenfoto's en fysiotherapie gehad waarbij ze mijn rug kraakten maar niks hielp. Uiteindelijk zei de huisarts dat ie maar eens op zwangerschap wou gaan testen. Ik lachen natuurlijk, was gewoon ongesteld al die tijd, maar 5 kilo bijgekomen want ik was immers spontaan gestopt met roken (vond ze ineens stinken!) en het ergste was dat mijn relatie al 5 maanden uit was. Dus ik roep nog lachend als ik zwanger ben dan ben ik al verder dan 5 maanden, haha... Nou de arts komt terug en roept proficiat mevrouw en toen lachte ik van de zenuwen maar vond het helemaal niet grappig...was trouwens net 19. De dag erna een echo en ik bleek al 34 weken te zijn en kreeg een dochtertje! Ik vroeg nog om een foto van de echo maar de gyn lachtte en zei nou dan moet ik er een stuk of 5 aan elkaar plakken! Daarna ging alles zo snel, je moet ook zo snel zo veel regelen want 5 weken later kwam mijn wondertje al. Ik had dan wel meteen een band, maar ik kon de rest om me heen niet meer zo goed aan. Heb toen een postnatale depressie gehad. Maar dat lag denk ik ook aan mijn ex, toen ik zwanger bleek heb ik hem nog een kans gegeven, meer voor mijn dochter eigenlijk zodat ze haar vader zou kennen wat ik niet heb gehad, maar dat had ik nooit moeten doen maar da's weer een ander verhaal! Bij mijn zoontje wist ik het meteen vanaf week 1 volgens mij maar bij hem had ik dan ook werkelijk alle kwaaltjes die je maar kunt bedenken!!! Toen mijn zoontje 4 maanden was is hij heel erg ziek geweest, hij had nekkramp en heeft 5 dagen in coma gelegen. Ik kan jullie niet eens beschrijven hoe dat voor mij was. Je eigen kindje bijna verliezen...je sterft gewoon een stukje mee! Mijn relatie liep vanaf dat moment echt stuk, de dingen die hij mij heeft aangedaan al van tevoren maar dan vooral in de periode dat mijn mannetje ziek was en de tijd daarna, waren gewoon echt onmenselijk! Een paar weken later bleek ik weer zwanger, door alle stress door de prikpil heen!! Ik heb toen ook zitten twijfelen en de gedachte abortus kwam ook bij mij op. Ik had al zoveel moeite om mijn dochter en mijn zoon en natuurlijk ook mezelf door alle ellende heen te trekken, de relatie was al lang meer dan kapot en ik wilde alleen maar weg bij die man en had een derde kindje nu werkelijk niks te bieden dus vandaar mijn gedachte...ik heb toen een miskraam gehad en het klinkt misschien gek, maar toen was ik er echt kapot van!! Hoewel ik zo aan dat nieuwe leventje heb zitten twijfelen!! Heb toen gedacht dat dat mijn straf moest zijn omdat ik abortus heb overweegd en schaamde me diep...nu zelfs nog soms!! Maar van de andere kant denk ik dan weer van nee, want ik heb het niet kunnen doen en mijn situatie toen was ook zo extreem!! Sorry dat het nu ook een heel verhaal is geworden...maar ik wilde het even met je/jullie delen! Ik snap je dus heel goed Thea
Bijzonder verhaal van je dochter thea. Op die leeftijd hou je je helemaal niet bezig, dat je zwanger kan raken en hoe dat voelt. Je hebt al last van je puberhormonen. Kan me voorstellen, dat je eerst helemaal niet happy was. Best reëel om te stellen, dat je leven totaal veranderd. Nu is je dochter toch bij je mdr? Fijn dat je mdr je zo gesteund heeft. Je kan niks anders doen dan dat toch, als mdr zijnde Wat bijzonder dat je zoontje liet weten dat hij er was. En nu is het een kleine dreumes, die in zijn blote kont over de gang rent, hahaha. Hilarisch stukje! Kon het me helemaal inbeelden. Lodie, mooi buikje hoor vrouw. Je ziet al duidelijk de ronding, prachtig!! Helaas heb ik ook weer 5 kilo klusspek, maar 6 weken terug was me buik niet rond en voor uitstaand hoor. Fliertje zo cute...pff ik wil ok van alles kopen, maar ik wacht echt tot ik weet wat het word. Zal na de echo alleen maar hebbedingen gaan kopen. Nicolle, je gaat toch heel snel al trouwen. En anders zie je wel een klein bolletje, is toch prachtig voor de kleine later om te zien op de foto's. Nou hier gister om 21.00u KO op de bank. Pff misselijk en boerend in slaap gevallen. goh wordt jullie smaak ook ineens anders? Ik krijg andere smaak. De paprika smaakte gister anders, me broodje shoarma was gewoon smerig. (had er nog wel zo'n trek in). Me koffie smaakt anders. -> Net ff testje gedaan en BOEM...streep dikker dan de controlestreep. Ik moest het gewoon ff doen, na me roze verlies vorige week. Wellicht toch een verlate innesteling ofzo.
nja dat van abortus en miskraam kan ik me ook in vinden. Ben zwanger geweest van een tweeling waarover jeugdzorg( we zijn bezig memt traject om de kinderen van mijn vriend hier te krijgen na bij moeder weggehaald te zijn LANG VERHAAL) maar goed jeugdzorg deed hier erg moelijk over en heb ook paar keer gezegd ja maar moet ik dan abortus plegen dan anders krijgen we de kinderen niet enz enz en toen ging het juist fout met de tweeling.. Nu gelukkig weer zwanger en wil dan ook echt GEEN NEGATIEVE gedachtes in mn hoofd halen
alles smaakt hier ook anders hoor heb ook heel snel een vieze ijzer smaak in mn mond ZOO VRESELIJKE RANZIG. haha ja meneer blote bil alleen minder leuk is dat ie het nu blijft doen hahaha haha dat boeren ken ik ook pfff zoveel valse lucht in mijn lijf. Hahah Fijn lieverd dat je test zo knal was geeft toch weer even wat vertrouwen voor jezelf.
Bijzonder hoor Niesje. Nou ben je wel heel rijk met die 2. Een groot verlies van hun vdrs. Hoe vinden ze het dat ze nu echt GROTE broer en zus worden? Ik heb het geluk, dat ik op mijn 17de jasper tegenkwam. We hebben wel veel meegemaakt samen. Ik ben een pinnig wijffie, dus hij heeft het behoorlijk te stellen gehad met mijn grillen. We zijn 3 keer uit elkaar geweest, omdat ik alleen droomde en op zoek was naar meer. Ik ben ook 2x vreemd gegaan, maar desondanks zijn we nog steeds bij elkaar. Het is een eersteklas goedzak, alhoewel hij ook zijn karaktertrekken heeft. We hebben veel met elkaar meegemaakt. Sinds het afgelopen jaar heb ik goed nagedacht en echt de keuze gemaakt voor Jasper. Vandaar dat onze kinderwens ook erg lang heeft geduurd, en ik lang heb gewacht met een bezoek aan de gyn. Misschien dat ons kindje nu pas komt, omdat we nu wel volledige commitment hebben tot elkaar. Inmiddels zijn we met alle hobbels en kuilen op 11 april, 11 jaar samen. Het zou leuk zijn als ons kindje dan echt 11-11-12 komt!
Nou voor hun "echte papa" is het inderdaad een verlies...hij weet niet wat ie mist!! Gelukkig hebben ze in mijn vriend de ECHTE papa gevonden die ze nooit hebben gehad, door hem weten we pas hoe het is om echt een gezin te zijn. En hij heeft het ook zwaar gehad met mij, nu nog soms maar 't is een echte doorzetter!! We hebben vorig jaar zoveel pech gehad, eerst de MA en toen de bbz zodat we nu nog niet echt durven te genieten zeg maar.. maar ze staan wel te popelen om er een brusje bij te krijgen
Zooo wat een heftige verhalen joh.. Thea volgens mij heb jij best wel wat op je bord. Ik ken je nog niet echt, maar je komt over als een sterke vrouw. Behappy *wave even mee* op naar de volgende 33! (goh dat klinkt wel ver weg eh.)
Wowww wat een verhalen Niesje, thea en ladylola... Ben er even helemaal stil van... Ik ben zelf ook zwanger geweest op mijn 16e en twijfelde ook of ik het wilde houden was zo jong en ook door de prikpil heen (miss moest ik al een nieuwe prik maar was zo druk met andere dingen je kent het wel op je 16e) uiteindelijk had ik besloten om een abortus te plegen maar uiteindelijk is het een miskraam geworden.... Heel raar maar heb er nooit echt spijt van gehad omdat ik het kindje letterlijk niks te bieden had... Wel ben ik erg geschrokken toen er vorig jaar PCOS bij mij geconstateerd werd en ik dus zwaar verminderd vruchtbaar ben.. Ook toen heb ik gedacht dat ik gestraft werd voor mijn 'gedachten, beslissing' Nu toch in de 1e ronde spontaan zwanger geworden! Ben er zo dankbaar voor, het is gewoon echt een wonder!! Enne mijn smaak is ook erg veranderd alleen mijn reuk overtreft echt alles!! Ik vind mijn vriend bijvoorbeeld anders ruiken en ruik van alle kanten af eten komen en rare geurtjes hihi
Mijn smaak begint inderdaad ook aardig te veranderen, ik had laatst zooo'n zin in een broodje met yofresh, komkommer en dan aromat erover en ik bijt erin en dacht...blehhh Ik denk dat ik dalijk maar eens alle ramen ga lappen..kan ik tenminste lekker genieten van het zonnetje Heb mezelf trouwens toch maar overgehaald om een banner te plaatsen...ziet er altijd zo leuk uit vind ik
Ja man me neus ruikt echt alles! Hinderlijk soms! Fliertje jemig zeg, wat heftig ook. En meid weet je zo is er voor alles in het leven een reden. We halen zelf onze levenslessen eruit. Maar het staat niet vast, dat het daarom is gebeurd. En Niesje, ik bedoelde ook dat het hun vaders verlies is, niet die van je kids hoor. Die hebben niks aan onbetrouwbare volwassenen. Fijn dat jullie nu een gelukkig gezinnetje zijn, dan moet dit kleintje dan eindelijk eens de kers op jullie taart worden! Jemig thea, wat een gezeik van jeugdzorg. Ik werk in jeugdzorg en ik word soms niet goed van die gezinsvoogden! Ik ben vaak heel kritisch naar hun keuzes, en ben altijd vrij hard naar hen voor onze pupillen. Zij maken soms keuzes, die voor de werkers niet eens uitvoerbaar zijn. Ik heb vaak echt te doen met ouders en kinderen, die zo graag willen. Daarbij komende vind ik dat het ethisch soms onverantwoord vind. Ieder huisje heeft zijn kruisje en we moeten niet van alles wat vinden en denken, ook al zijn het onze idealen niet. Natuurlijk ben ik ook dankbaar voor jeugdzorg, omdat ik soms casussen tref waar je misselijk van wordt. Dan ben ik heel blij dat er gezinsvoogden zijn, die strak optreden voor de jeugdigen om hen te beschermen. Maar ben blij dat ik niet ambieer voor een gezinsvoogd functie, want als je denkt het beter te kunnen doen. Haal ik je bij voorbaat al uit die droom. Want eenmaal in de cultuur, wordt je net zo debiel als degene die je vooraf hebt verafschuwd. Je zit gewoon met handen en voeten gebonden tussen allerlei wetten en regels.
nou ik zou je vertellen ze waren bij moeder weggehaald ( reden doet er niet toe) Vader en ik wouden graag de kinderen hier hebben en hebben hier ook alles voor ze kwa matiriele dingen en ook kwa liefde en aandacht komen ze niks te kort. Toch zijn ze in een crisis gezin opgevangen maar gelukkig hebben we ze wel elk weekend en heeft dat gezin ervoor gezorgd dat ze daar mogen blijven ipv weer naar een ander gezin te moeten en daar zijn wij ze zeer dankbaar voor. Jeugdzorg gaat nu ook weer moeilijk doen omdat ik nu zwanger ben ( nog niet verteld doen we pas bij 11.12 weken) maar dat neemt niet weg dat wij net zo graag als voorheen de meiden hier willen hebben... we hebben hier alles en ze komen kwa aandacht en liefde niks te kort. het is soms gewoon ene uitputtings slag en als je zwanger bent helpt het niet echt die tress van hun af. Wij hebben te maken met jeugdzorg( gezinsvoogd) en de rading . Ik bedoel waarom zo moelijk doen als ze hier welkom zijn en alles ziet er goed uit vinden hun ook .. maar nu moeten we wachten totdat de oudste dr schooljaar afgemaakt heeft voordat ze hier komen.. ze hadden ze gewoon nooit weg moeten halen nu verwarren ze de kinderen alelen maar meer en meer ... *zucht* vind het zo oneerlijk voor die meisjes en ook voor mijn vriend . het hoeft niet allemal lang te duren maar ja we kunnen zoveel willen
Zo'n situatie bedoel ik nou. Ik vind dat schrijnend. Wij krijgen ook vaak kinderen bij ons, terwijl ze makkelijk ergens in de familie ook terecht konden. Nou en op de groep, is heftig hoor voor een kind. Dus ik ben super dankbaar voor al die lieve mensen, die al die kinderen willen opvangen. Ik ben ontzettend blij voor jullie, dat jullie een fijn pleeggezin treffen, die graag meewerken. Ook super dat ze al ieder weekend naar jullie komen. Ik denk dat jullie het dan zeker heel goed doen, want normaliter zeggen ze dan om het weekend. Betreft de bebe, dat komt vast goed.
komt ook vast wel goed weet alleen dat het wel even extra pittig gaat worden door het gehijg van hun in onze nek .. -maar goed dat nemen we maar voor lief ... we iztten nu in fase terug plaatsing dus krijgen ze ook de vakanties enz enz dus dat is wel erg fijn alleen het omschakelen steeds van drukte naar rust vind ik lastig en is ook lastig voor de kids zelf... Straks over half uurtje zoon lief broodje geven en terwijl die lief aan het eten is zelf eten en gemeente bellen en dan zoon lief naarbed) als die wilt' en dan kan ik aan de opruim.. Ga ook even mn ramen lappen bujiten en binnen heerlijk weer ervoor
Goedemorgen dames! Thea wat een verhaal.... Jij heb ook al veel mee moeten maken zeg. En super dat je zoontje zich toen op dat moment heeft laten voelen. Je zou er nu toch niet aan moeten denken...pff... En wat een drama met jeugdzorg. Hopelijk hebben jullie de meiden snel bij jullie. Niesje, ook jij hebt al veel meegemaakt. Met 34 weken erachter komen lijkt me echt ontzettend zwaar. Maar je hebt het allemaal goed gedaan meid. Ladylola, wat fijn dat jij en je mannetje nog bij elkaar zijn ondanks de vele heftige dingen die er zijn voorgevallen. Dan zijn jullie echt voor elkaar bestemd Ik ruik ook veel beter als voor mijn zwangerschap. 2 dagen geleden was ik met mijn nicht aan het lunchen en ik rook gewoon brand ( zal in de keuken iets zijn aangefikt denk ik ) ik overal kijken maar niemand anders rook wat.....haha... En ik heb sinds een paar dagen elke keer zin in ijsthee....... drink ik eigenlijk bijna nooit. Gelukkig hebben we het niet in huis. En ik wordt misselijk als ik mijn tanden poets....dan ga ik kokhalzen....vreemd En ik ben snel moe...
kokhalzen met tandepoetsen doen meerdere mensen en ik ben er ook 1 van ... this dat het moedt gebeuren maar anders.<<ijsthee lekker gelukkig hebben wij het wel in huis hier word het ook veel gedronken. en kwa ruiken gaat hier ook veel beter tot iritatie toe vind namelijk iedereen uit zn mond stinken op het moment hahaha of die persoon nou net zn tanden heeft gepoetst of nie hahaha
Haha... ow wat erg he, als je vanalles ruikt wat je niet wilt ruiken... Gelukkig hebben wij geen ijsthee in huis, want ik heb heel snel aanleg om dik te worden. Ben contineu met eten en gewicht bezig...al stond ik voor mijn vakantie wel al 2 jaar stabiel. Nu ben ik alleen aangekomen in de vakantie en door de zwangerschap nog niet. Mijn buik lijkt zich helemaal op te zetten.. Ik maak elke week een foto en opzich valt de buik wel mee.. Een kleine bolling onderin van mijn darmen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de echte bolling snel zal komen. Nog een vraagje.... Wie van jullie willen zo'n zwangerschapsketting gebruiken of hebben deze gebruikt? En is dat wat? Ik ben hier namelijk erg mee aan het twijfelen. Ik vind het wel heel mooi en het moet ook fijn zijn voor de baby...maar weet het natuurlijk niet zeker. Kan iemand mij hier advies in geven?
Haha dat heb ik nou ook. Tandenpoetsen gaat wel maar bij de tandarts tandsteen verwijderen, bwerk! Het is even geleden maar heb nog niet alles terug gelezen. Alles ok hier? Nog echos die ik heb gemist?
@zwangerschapsketting die heb ik ook.. in het begin is het goed voor de baby maar zodra je ver in je zwangerschap zit zou ik ze niet meer gebruiken aangezien je kindje met het hoofdje gaat draaien naar het geluid toe van de ketting en je wilt natuurlijk dat het met het hoofdje naar beneden gaat