Domme vraag misschien, maar ik begrijp het niet helemaal en wat ik me afvraag is ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger. Als ik dan van week tot week bekijk moet ik nu dan bij 5 weken of 6 weken kijken?
je bent 5 weken zwanger maar je zit in week 6 erg verwarrend ik weet het maar hou maar gewoon 5 weken aan
hey maas maak je niet zo een zorgen om dat het streepje donkerder moet zijn dan controle streep soms hoeft dat ook helemaal niet ! als je maar een goede streep heb. Daarnaast sommige vrouwen testen gewoon niet donkerder dan donker en dat is geen reden voor paniek. ik heb ook nog geen 1 die donkerder is dan controle streep en heb voor mezelf besloten om te stoppen met testen anders ga je jezelf alleen maar gek draaien. hier ook vaak positieve energie naar me beebje sturen ... hier een broertje of zusje voor mn zoon en dochter en mn stiefkindjes... ons eerst e kindje saampjes ...
Ik sluit me bij thea aan. Bij onze eerste heb ik nooit een knal test gehad. En ze is er echt hoor! Ook hier is er eindelijk 1 gestopt met testen. Anders draai ik helemaal dol. De VK zei; soms moet je gewoon het vertrouwen hebben dat het er ook echt is. Zo is het ook wel denk ik. De test geeft meerdere keren een streep, dan ben je echt wel zwanger.
bij me eerste heb ik zelf bij 3 maanden een nega test gehad ( als ik terug reken ) dus nooit erbij nagedacht zwanger t ekunnen zijn tot ik bij 29 weken erachter kwam echt zwanger te zijn.. bij zoon lief rond 12 weken mn eerste test en dan ook maar een normaal streepje...
Wat leuk al die nieuwe mama's to be erbij. Ik zal me ook eerst nog even voorstellen. Ik ben Richelle en mijn man heet Sander. Ik ben 28 en bij 32 en we zijn 1 maand geleden (10-2) getrouwd en wilde daarna ook voor het echie gaan...en wat blijkt meteen raak. Ik weer dat het een ongelofelijke uitzonderingspositie is hoor maar we zijn er natuurlijk wel ontzettend blij mee. Ook ik voel die angst dat het miss niet goed zou zijn of kan gaan. Ik heb 2 1/2 jaar geleden, in mijn vorige relatie, ook een miskraam gehad en die pijn en verdriet die ik toen voelde, die kan ik nog als de dag van gisteren terug halen. Ik was natuurlijk erg blij met de positieve test maar het echt zien op een echo maakt het nog wel een stukje echter voor me. Nu hou ik toch nog een zekere reserve in mijn achterhoofd. groetjes....
Hallo meiden, Welkom nieuwe november mama's!! Het begint een gezellig clubje te worden! Vandaag een drukke dag gehad. Vanmiddag stiekem nog een testje gedaan, en echt duidelijker dan die van gisterochtend. Ik begin echt te geloven dat het goed gaat komen deze keer! Morgen is officeel mijn NOD dus dan nog een keer testen, dan is het klaar. Het kan nu eigenlijk al niet meer missen maar tsja ik heb ze toch nog liggen!! MEt de kinderen vandaag een hele fijne dag gehad, lekker de hele dag buiten in de tuin geklungeld. Manlief is druk aan de klus met zijn fietsen. Van fietsen is het vandaag eigenlijk niet meer gekomen, nou ja morgen maar een poging wagen! Lynn had haar eerste zwemles vandaag, dat was een groot succes..trots...
@Thea: Wouw, heeel erg leuk, dus voor het eerst samen door deze leuke en spannende periode! Wij (en daarmee bedoel ik: ik haha) hebben vandaag mijn (ook een beetje zijn) schoenenkast uitgeruimd. Die kast is errug groot en daar krijgen wij nu eindelijk een droger in! Want schoonmoeders vindt dat wel noodzakelijk als je kindjes krijgt.. Ik zeg: prima!! Verder heb ik vandaag lekker op internet zitten speuren naar wagens, boxen, bedjes, enz. Dat vind ik echt heerlijk om te doen! Waarschijnlijk gaan we het pas echt allemaal kopen na de 20 wk maar wat is het allemaal leuk! De bugaboo krijgen we gelukkig en mijn moeder zat al kleertjes te kijken (woont in Spanje).. Zijn er al spullen die jullie zeker weten willen kopen? (jajaja, ik weet het, ben er wel heeel vroeg bij, sommige moeten eerst nog bekomen van de positieve test, maar ik heb echt geen klap te doen de laatste tijd dus orienteer me gek!) Liefs
onzewens: Van harte gefeliciteerd Hilli: spannend, wanneer moet het klaar zijn? Gwenda: Er zijn altijd mensen die commentaar hebben. Lekker niets van aan trekken al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan. Hier is onze kleine 13mnd en weet eigenlijk wel zeker dat er zelfs nu nog mensen gaan reageren dat het snel is. Mayke: Gek he om te weten dat het je laatste zwangerschap is. Dit is ook mijn laatste. Hoop ook zo dat ik er van kan genieten. Ben bij M. zo misselijk geweest en duizelig dat ik blij was toen hij geboren was. Echt ook niet meer misselijk geweest zo bizar. Iedereen is aan het hopen op de 1ste zwangerchapskwaaltjes ik hoop dat het zo lang mogelijk wegblijft MvM: Bij vorige zwangerschap wel aan meegedaan maar zoveel misgegaan met ophalen enz. Dat ik het niet zie zitten om nu weer mee te doen. Burningkarma: Leuk om het zo aan je schoonmoeder te vertellen. en is het helmaal volgens plan gegaan? Thea: En alles weer aan kant? Af en toe heb je van die dagen he?! En bij 3mnd een neg. test! Ladylola: Welkom en gefeliciteerd. 2,5 jaar dat is wel heel erg lang. Kan me dan voorstellen dat je dan nu wel heel erg gespannen bent . Moet zeggen dat ik deze keer helemaal geen angst heb, tuurlijk wel een beetje mar dat is normaal denk ik. Ben na bevalling niet meer aan de pil gegaan en na de verjaardag van onze zoon geen condooms meer gebruikt en zien wel hoe het zal lopen. Afgesproken dat we niet zouden "klussen" maar sexen wanneer we zin hebben. En nu in 1ste ronde zwanger. Dag zijn aardig druk en heb er niet echt tijd om over na te denken. Als je je onzeker voelt over iets kan je dat hier altijd kwijt daar zijn we voor En die steken heb ik nu soms ook. Wat het is weet ik niet maar fijn is het niet. Missilie: Jij bent ook lang bezig geweest. Lijkt me echt zo erg. Kan me dan voorstellen dat je je dan zorgen maakt als je geen kwaaltjes hebt. Petrea: Ja onwerkelijk he?! Naarmate je meer een buik krijgt word dit wel minder maar tot op het eind blijft dat gevoel. Merk nu wel bij de 2de dat ik het anders beleef. Kan het niet echt omschrijven maar het is anders. Mayke, was vandaag echt heerlijk. Jammer genoeg geen zonnetje maar de temp. was goed te doen. Hier: Vandaag ook een drukke dag gehad. vanochtend eerst boodschappen gedaan met zoontje en toen gelijk door na me ouders. M. op bed gelegd en kon ik paardrijden. 's middags met ze alle naar de stad geweest. Neefje had een nieuwe zwembroek nodig en M. schoentjes. Hij loopt nu 3 weken en begint nu ook buiten te lopen en dat gaat niet echt op zijn aapies slofjes. Toen was de dag alweer voorbij. Vriend en neefje zijn nu naar de kermis en heb ik het rijk even alleen. Vandaag M. weer eens in de ringsling gedragen omdat ik geen ruimte had om de wagen mee te nemen. Ben er achter gekomen dat hij nu echt te zwaar word voor de sling. Zijn er nog meer mama's die hun kindje borstvoeding geven. Ik heb tot 1 jaar nog 2 voedingen gegeven en vanaf toen alleen de ochtend voeding. Merk nu dat het drinken gevoelig word en M. vind het ook wel genoeg geweest. Had nooit gedacht dat ik het zo lang zou geven. Had eerst 3mnd in me hoofd, toen een half jaar en vanaf toen heb ik het maar los gelaten. M. had ook koemelkallergie dus dat was ook wel een stimulans om door te gaan.
Wauw, het wordt gezellig druk! Alle nieuwe mama's to be, gefeliciteerd en welkom! Over onzekerheid gesproken... Vorige week de hele week vaag misselijk geweest, waarschijnlijk darmen die een nieuw plekje zoeken. Gisteren was het inene helemaal weg. Uiteraard ga je dan meteen twijfelen, is het allemaal wel oké. Stiekem nog een test gedaan, knalstreep! Blij, maar vreemd want ik voel niks. Vervolgens werd ik vanmorgen zeer onredelijk boos (om niks) om daarna vrolijk te gaan janken.....ja hoor, mijn hormonen doen het nog Volgende week maar eens afspraken gaan maken, begint het toch 'echter' te worden. Ik hoop trouwens dat ik alles bij kan houden aan verhalen hier, maar jullie typen wel erg veel Fijne avond allemaal en slaap lekker (ondanks de plaspauzes)
Bootjekatootje: Heerlijk he om al te neuzen. Wij hebben eigenlijk alles al maar ben al wel aan het zoeken voor leuke zwangerschapskleding. Vandaag kwam ik langs een winkeltje met 3 halen 2 betalen. Werd er bijna naar binnen gezogen Verder kan ik niet echt iets bedenken wat ik wel zou willen hebben. Ja mischien andere bekleding op me bugaboo. En nog een draagdoek erbij.
@bootjecatootje: spullen kopen, jaah graag! Wij moeten (oké, ik wil) een nieuwe kamer. De babykamer van dochter is overgegaan naar mijn broer die een kleine kreeg. Zij hebben het wat minder breed dan wij, dus ik offer me wel op Heb de hele website van de babydump bestudeerd, dus ik vind je niet vroeg. Wel jammer dat je nog niet gericht kan kijken voor jongen/meisje. Zullen we toch echt nog een paar weekjes mee moeten wachten, als je het wil weten uiteraard.
Net op menstruatiekanlender me zwangerschap ingevuld in die geeft 11 nov als uitgerende datum. Oja vandaag sprak ik me moeder. Ze gaan een reis maken naar florida. En je raad het al. Eind oktober. Ze gaan volgende week naar het reisbureau om informatie te verzamelen. Geinformeerd of ze dan ook gelijk gaan boeken. dat gelukkig nog niet, maar we kunnen het dus niet heel veel langer gaan uitstellen met vertellen. Denk dat me ouders dan een andere periode gaan.
Ik heb vandaag allerlei leuke dingetjes gekocht om het te gaan vertellen aan mijn en zijn ouders. Slabbertjes met de tekst ''Jullie worden Opa & Oma'' en mini sokjes. leuk inpakken en binnenkort cadeau geven zonder toelichting. ben erg benieuwd hoe ze gaan reageren., van beide kanten in mijn familie word het het eerste kleinkind. Ik heb ongeveer 5 testen gedaan met allemaal een licht streepje, zie hieronder. Mijn vriend twijfelt nog een beetje maar ik ben overtuigd. over een aantal dagen worden de strepen vanzelf donkerder, toch?
wennes: Je vriend hoeft niet te twijfelen hoor. Dit is duidelijk toch. Maar mijn vriend had dit ook de eerste keer Pas toen ik een clear blue test had gedaan en er stond zwanger geloofde hij het pas.
Ja dan inderdaad toch maar die dure digitale test van clearblue halen. Daar staat het voor hem uitgeschreven en kan hij niet meer terug. haha.
@Wennes: streep is streep en dus zwanger. Ik zou ook niet door blijven testen hoor. Je maakt jezelf alleen maar gek. Gewoon lekker geniet en meer kan je toch niet doen. Pas bij de echo heb je meer zekerheid. Ik heb overigens vandaag ook nog een keertje getest en die streep was wel iets donkerder dan die van donderdag maar niet super veel. Ik denk dat ik dus eigenlijk iets minder ver zwanger ben dan volgens de berekening. Ik laat het voor nu zo staan. Na de echo weet ik zeker wat de uitgerekende datum is en dan kan ik het altijd nog aanpassen.
Ja dat klopt. Ik ben zelf ook overtuigd en geniet er ook van. Ik weet alleen helemaal niet hoe de vervolgstappen gaan. Wanneer krijg je de eerste echo en moet ik een afspraak maken met de VK? Is het te snel om nu al te bellen? En wanneer heb jij je eerste echo dan?