@wennes; zodra jke weet dat je zwanger bent kun je de vk bellen voor een afspraal. Ik heb de 21e een intake bij de vk en dan later doe week of begin de week erna de eerste echo.
Vandaag alweer 5 weken en 3 dagen .. als je het zo bekijkt vliegt de tijd voorbij! @voor het eerst spannende tijd met vriend vanwege kindje? Nee dit is niet de eerste keer . ik had net een relatie met hem toen ik van mn ex met 13+4 een miskraam kreeg... daarna zwanger geweest van hem van een tweeling wat met 10 weken mis is gegaan en waarbij ik ben gecureteerd. maar nu hopen we natuurlijk dat we de 40 weken ( mogen er ook 37 zijn hoor) volmaken.... @ misselijkheid soms lichte vlagen van misselijkheid en verders geen kwaaltjes ja ontzettend moe ... pff wat is dat moelijk zeg wakker worden in de ochtend.. @ teste raad ik iedereen aan om het los te gaan laten...! je maakt jezelf alleen onzeker terwijl het vaak gewoon onterrecht is Als het mis gaat gaat het toch wel mis of je nou test of niet ..
Hoi, Als alles goed gaat ben ik straks ook een nov mama. Ik meld me hier ook maar aan, sta ook al op de andere lijst. Zijn jullie er al uit welk topic verder gaat of blijft het nu even naast elkaar?
@chrisie; mijn schoonmoeder is al wat ouder en mijn meisje moest het drie keer zeggen tot ze ons vroeg; wat zegt ze nou? Haha. Daarna was ze super blij, had het niet verwacht. Welkom nieuwe november mamas! @all: hier is de buikpijn aanzienelijk minder geworden. Ik probeer me niet gek te maken omdat buikpijn niet altijd hoeft te zijn, maar ha, je blijft erover nadenken he?
@burningkarma: wij waren gister bij mijn oma en ik had Demi een shirt met Grote Zus aangedaan. Zegt mijn oma tegen Demi 'Waar is die dan die grote zus'. Ze snapte het echt niet. Wij moesten uitleggen dat Demi die grote zus werd. @kwaaltjes: ik heb uitslag (puistjes en bultjes) op mijn rug en borst echt erger dan normaal. Met vlagen ben ik misselijk terwijl ik dat bij Demi helemaal niet had. Veel vlagen van hoofdpijn. Veel moe. Obstipatie. En een zwanger gevoel in mijn buik (is natuurlijk niet echt een kwaaltje) - weet ik niet hoe ik dat gevoel moet uitleggen maar een fijn kriebelig en vol gevoel, alsof ik het onbewust toch herken van mijn eerste.
@dreames; herkenbaar dus. haha. Mijn schoonmoeder word al 80 (ze was zelf laat moeder) dus kunnen we d'r niet kwalijk nemen. Besides, ze was blij en das het belangrijkste toch?
grapig, dat volle kriebelige gevoel herken ik, maar ik denk dan dat het tussen mijn oren zit. Hier ook nog geen kwaaltjes. Hoop ook dat ze weg blijven, van onze dochter ben ik zo moe en beroerd geweest. Het enige tot nu toe is dat ik me 'vol' voel, dus gewoon geen zin heb om te eten. Die eerste tijd blijft onzeker he, ik neig er ook naar om te blijven testen...en denk ook als ik weinig voel 'zou het wel echt zo zijn'. Wij hebben 1 keer kruidvattest gedaan en een paar dagen later de clear bleu, maar hemel wat duurde dat lang voordat het antwoord gaf. Ik werd er helemaal zenuwachtig van
Hey allemaal! Ik begin al echt supermoe te worden telkens dus hier beginnen de eerste kwaaltjes denk ik. Ben ook verkouden dus het kan daar ook mee te maken hebben dat ik moe ben. M'n buik begint ook al wat op te zetten. Mijn buik was vorig week nog heel slank dus het begint naar mijn idee zelfs al op te vallen. Aankomende week ga ik denk ik de eerste afspraak maken.
heel stom is dit.. toen ik zwanger was van de tweeling en het was mis voelde mij buik al een week dood aan gewoon alsof me buik was bevroren en er geen gevoel inzat als ik het aanraakte. Nu als ik hat aanraak voel ik me buik en het voelt levendig stom he Moest het even kwijt... Zoo alle kindjes hier weer in bad geweest en gedouched.. Ontstoken oogjes van mn zoontje worden gelukkig ook wat minder . 2 jongste even naar bed voor missdag slaapje en de andere 2 meiden zitten buurman en buurman te kijken en man lief zit op de playstation 3... en ik ... ik val jullie weer eens lekker lastig
Wat fijn dat jij ons lastig valt Thea Ik heb echt zo'n... zwanger gevoel. Dat wat je zegt, gevoel van leven ofzo. Ik herken het wel. Ik heb het niet anders meegemaakt dus heb geen vergelijking maar het voelt... goed. Of klinkt dat weer stom? Mijn (.)(.) doen pijn! omg.
@burningkarma, ik heb ook dat zwangere gevoel in me buik. Kan het ook niet beschrijven maar maakt je wel heel blij. @moe, hier begint het ook. en ben niet te genieten. Kan me op het moment aan alles irriteren. vanochtend wezen zwemmen. kleine man heeft weer volop genoten. De 12de gaan we een midweek weg naar duitsland, erg veel zin in en daar gaan we denk ook wel elke dag even zwemmen.
Hi allen, Er zijn veel novembermama's zeg. Alleen maar mooi! Ik hoop dat ik alles goed bij kan houden. Burningkarma, dat klinkt niet stom. Het is juist fijn, dat het goed voelt toch! Dus het juist goed dat je positief denkt. Chrisie dank je wel, ook voor je support. Super dat jij dit keer in 1 keer een voltreffer hebt. En die steken zijn idd niet fijn, maar geeft wel een teken, dat het lichaam aan het werk is. Toch grappig dat iedereen steeds gaat testen. Wel jammer dat die clearblue zwanger testen, na 24u verdwijnt. Ik ga morgen een verloskundige benaderen. Ik hoop dat ik snel kan en mag komen. Ben wel erg benieuwd. Zal het uitmaken, dat ik al was gestart bij afdeling VEVO, en het 2.5 jaar heeft geduurd? Dat ze me dan eerder willen zien? Aahja we horen het morgen wel. Ik moet het mijn ouders wellicht veel sneller vertellen, aangezien ik als kind wat aan mijn blaas heb gehad en de doktoren dit toentertijd als kritiek punt hebben meegegeven, voor als ik zwanger zou raken. Dus spannend
Steken heb ik niet echt. Wel een soort ongikrampen. Ik las op internet dat dit het oprekken van de baarmoeder is. Zoals Ladylola zei: een fijn gevoel want je weet dat je lichaam aan het werk is.
Hier sinds vannacht zullke vervelende darmkrampen. De hele boel is daar binnen aan het borrelen en doen en ik ben winderig (ieuw sorry) echt naar!!! weet dat het erbij kan horen, voel me ook misselijk. Maar pfff, niet een heel fijn gevoel!
Even in inbreek berichtje, proficiat allemaal. Bij mij heeft het helaas toch niet zo mogen zijn deze maand. Ik had echt het idee dat ik zwanger was maar ja je lijf kan je goed voor de gek houden, een paar dagen geleden had ik hier een beircht geplaatst ook over mvm moeders voor moeders.ik heb net even iets terug gelezen en ben blij dat er toch wel wat zijn dei zich aangemeld hebben bij mvm! Top! Het is echt hard nodig, jullie maken veel niet- mama's blij! Heel veel gezondheid en geluk voor de komende periode!
Hallo meiden, ik durf het nu eindelijk aan om me bij jullie aan te sluiten. Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben. Ik ben 32 jaar en dit is ons eerste kindje. Zoals jullie in mijn handtekening kunnen lezen is het niet helemaal vanzelf gegaan. Ik ga volgende week de gyn bellen voor een echo, en zeker meedoen aan moeders voor moeders. 'Mijn datum' is 5 november! Ik moet nu even verder met het huishouden, maar ik beloof snel mee te schrijven!
DAN NOG EEN OVERDUIDELIJKE GEFELICITEERD EN WELKOM BIJ DE NOVEMBER MAMA's Ik zie idd dat het niet allemaal vanzelf gegaan is des te mooier dit wonder toch. Hier is het nooit moeilijk gegaan nu zelfs door pil heen mja het blijven zitten is hier een probleem. Ik wens je een hele mooie zwangerschap meid het is je gegund.. @ darmen. Ik heb geen last van obstipatie maar van diareee ene moment niks aan de hand en andere moment moek echt rennen naar de plee en niet om te kotsen haha sorry voor het duidelijke vertalen zullen jullie nog wel aan wennen aangezien ik erg direct ben. hier gaan er zo weer 2 naar hun pleegouders( lang verhaal kom ik nog wel op terug vanavond ) En mn dochter gaat naar dr papa tot en met vrijdag . zoon lief blijft lekker bij mij hopen dat ie snel weer een beetje opknapt
was trouwens even bij dat andere november mama topic 1/16 nov maar moet zeggen dathet hier gezelliger is en er mee geluld word..\ Wat maakt het uit waneer je bevalt begin of eind november we zijn allemaal november mama's toch