hier wel een nekplooi en als de berekening( risico) hoog is gaan we verder testen. aangezien ik een kindje met extra zorg ( down,lichamelijk handicap enz enz) gewoonweg niet aankan en ik het ook niet kan maken naar de andere kinderen toe. klinkt mischien heel hard. ik hou heel veel van dit kindje maar dan moet ik denken aan mijn andere kinderen die we nu al hebben en dan zou ik met pijn in mijn hart de zwangerschap afbreken . HIerna komt er zo ie zo geen nieuwe zwangerschap meer. dus Fingers Crossed dat alles goed is
Wij zijn er nog niet uit. Vooralsnog afgesproken dat als ze op de echo gekke/zorgwekkende dingen ziet het ons laat weten. Maar we denken er nog over. Althans, van mij hoeft de combi niet en heb genoeg aan de 20 wk echo. Mijn vriend twijfelt nog. Van hem wil ik wel goede argumenten horen en dit eventueel nog overleggen met de vk.
Hallo dames alles goed hier........ wat een mooie echo's heb ik voor bij zien komen Ik moet nog 2 weekjes wachten voor onze mooie echo
Hier gaan we ook voor de combinatie test.. Mijn huidige partner is het gelukkig met mij eens dat ons gezin waar al meer tijd en aandacht in gaat zitten door de veranderde samenstelling het niet eerlijk tegen over de kindjes zou zijn qua tijd en aandacht.. Best een lastige discussie omdat iedereen natuurlijk zijn eigen mening heeft.. Iedereen zijn eigen keus en motivatie.. Het nadeel is wel dat ik altijd heb geroepen nooit een abortus maar ja riep ook dat ik nooit kinderen van verschillende partners wilde hebben ...
Wij laten ons ook verrassen mits er echt zorgen vanuit de echo naar voren komen. Wij lopen niet verhoogd risico. Ieder maakt die keuze voor zich toch. Vindt ook zeker als je risico loopt, je zeker bewust mag zijn van je keuze. Hoe moeilijk je keuze ook is.
pffff moet ff flink gaan bijlezen loop achter! iedereen gefelciteerd met de goede echo's.... Hier nog 2 weken.... testen/combi test. Ik twijfel heel erg, bij mijn zoontje niet gedaan. Met ( dan) 33 jaar zit ik nog niet in de risicoleeftijd en ook in de familie geen down voor. Maar nu het een 2de kindje is....vind t moeilijk. Maar het is enkel alleen op down he? Andere verstandelijke handicaps kunnen ze daarmee niet testen... Nog iets anders, ik heb nog een 2de hand angelsound, bij mijn eerste zwangerschap gaf mij dat veel geruststelling in t begin toen ik de baby nog niet voelde. Wilde net ook ff kijken of ik al iets kon horen. Natuurlijk nog er vroeg maar je weet nooit. Is hij kapot...hij deed t 2 minuten en toen niets meer. Batterij is niet leeg want t lampje brand wel zo balen...
overig ik hoorde vorig jaar op t nieuws dat er een nieuwe test zou zijn, ipv de nekplooimeting. In het bloed gewoon en 90 % ( of meer) betrouwbaar. Dan zou er geen vlokkentest ofzo nodig meer zijn. Dat zou eind 2011 beschikbaar zijn zeiden ze toen. Ik zit ook met die vlokkentest ofzo. Verder is t alleen een risicoberekening, daar heb je niet veel aan dus. Om die reden niet gedaan de vorige keer. Misschien nu ook maar niet...
Klopt is een echo in combi met bloedonderzoek.. Kan tussen de 9 en 14 weken geloof ik.. Hier ook geen naalden hoor
spooky: nee zie mijn link, het zou nu met enkel bloedonderzoek kunnen. ( dus geen risco uitkomst maar echt uitslag zoals na de vlokkentest)
@joyce mijn zoon is geboren op 30-10-2010 dus ben blij dat ik een week terug ben gezet anders was ik 2 dagen na zijn verjaardag uitgerekend *thank god*
Goedemiddag (nog net) dames en heer, Na bijna anderhalve week thuis te zijn geweest, vandaag toch maar weer werken....pfff dan valt het vroege opstaan ook niet mee. Dacht ook van mijn ochtendmisselijkheid af te zijn, tja dan wel alleen als ik kan uitslapen haha. @ combitest, ik voel er ook niks voor om te doen. Mijn man weet het nog zonet niet. Moeten er nog maar eens over praten. Volgende week woensdag weer echo, ben dan bijna 12 wk als het goed is. Zal er dan wel weer heel anders uitzien als 2 wk geleden. @ beertje, gelukkig dat het allemaal meeviel, ik hoop dat het zo goed eruit blijft zien. en ook dreames weer opnieuw zwanger, wat super voor haar! @ de rest ben ik vergeten oeps...sorry
Dat is inderdaad waar ik het ook over heb.. Vanmorgen de papieren er voor gekregen.. Laat over 2 weken bloed er voor prikken..
Hier ook de combinatietest. Vanmorgen bloed laten prikken en urine binnengebracht en 24 april de nekplooimeting. We hebben dit bij Sam ook gedaan. Ik moet gewoon weten waar ik aan toe ben. @Thea: Ik zie dat je bent teruggezet. Gelukkig wel alles goed? Sorry dat ik niet verder reageer. We zijn 5 dagen naar Landal Suyderoogh geweest en net terug. Heerlijk even een paar dagen elders kunnen relaxen De misselijkheid begint hier af te nemen. Zalig! Ik ben het echt al beu om elke dag misselijk te zijn
jaaa helemaal goed... hartje klopte heel mooi ook nog even mogen horen en de kleine was lekker aan het bewegen overal heen !!
hoi allemaal! lees over die nekplooimeting en twijfelde heel even. Maar wij doen het niet... met de 1e ook niet gedaan en ook nu wil ik die stress niet aan. Ik ging op zoek op internet en daaruit blijkt dat in de meeste gevallen van een verhoogde kans blijkt dat het kindje toch gezond is. Maar dan leef je dus een flinke tijd in onzekerheid en onderga je vervelende onderzoeken, dat wil ik dus niet. En daarbij zien ze alleen down syndroom maar er zijn veel meer geestelijke afwijkingen die mij veel erger lijken en tja je weet het nooit... Een kindje met downsyndroom lijkt me moeilijk maar is zeer zeker welkom. Moet ook zeggen dat ik zelf vindt dat je verantwoordelijkheid moet dragen voor je eigen acties, dus zwanger worden doen we zelf en dus moeten we er dan ook voor gaan (tenzij het kindje een kasplantje o.i.d zou zijn) Niet aanvallend ofzo bedoeld hoor! ieder zijn eigen keuze en eigen mening... maar dat nieuwe onderzoek klinkt wel weer super! dan heb je zekerheid... en voor wie het niet uitmaakt ben je voorbereid en voor wie er niet voor wil of kan gaan hoeft niet lang in enorme onzekerheid te zitten! klinkt goed!
Voglens mij zijn we het er allemaal mee eens, dat het voor ieder zijn eigen mening is. Maar het onderwerp wel of geen nekplooimeting is zo deprimerend en doemscenarioachtig, let's talk about funny things. Wat heb jij vandaag allemaal gedaan? Ik heb gewerkt, morgen bij mijn ouders eten (ega heeft koopavond). En als morgen voorbij is, nog een dag werken en dan is het weekend.