hmmm lekker !! ik zit aan de tuc koekjes met een kopje thee en ga zo lekker heel warm douchen. mn mentaal voorbereiden op morgen .. opnieuw naar de tandarts voor een paar gaatjes -_-
Ik ben trouwens reshus c negatief. Niet dat t erg is ofzo, maar weer eens wat nieuws. Controleerde ze bij mijn vorige zw nog niet op, en toen had ik t ook al want je hebt t heel je leven. Dus maak me niet druk. Nog meer die dat zijn?
Joyce wat raar dat ze dat de vorige keer niet hebben gemeten!!! Had wel gemoeten!!!!! Ik ben ook o negatief, dus bij mijn zoontje ook nog een keer op anti stoffen getest rond de 30 weken, dan krijg je ook een spuit voor de zekerheid. En na de bevalling testen ze het bloed van de baby ( uit navelstreng) en als dat positief is krijg jij weer een prik. Mijn zoontje is ook negatief dus was niet nodig.
@lolalo dit testen ze pas vanaf half 2011 geloof ik dat de verlos zei. Maar t betekend nu nog nix, met 27 weken een x extra bloed prikken. En alleen als daar waardes verhoogd zijn dan gaan ze verder kijken.
Hallo meiden, ik kan jullie echt niet bijhouden hoor daar ik fulltime werk en nog een veeleisend paard heb haha. (om over die kerel hier maar niet te spreken) Dus even een klein ego verhaaltje... vandaag intake vk gehad en zelfs t hartje gehoord GAAAAAAF Helaas is mijn bloeddruk echt te hoog, als dit over 2 weken nog zo is kunnen we retour ziekenhuis en zal t medicatie worden. hij was nu 140 over 100. Ik hoop dat t van de zenuwen kwam.... (keeping mij fingers crossed!) Gelukkig weet ik ook dat we bij deze mensen in goede handen zijn! hopelijk gaat alles hier nog goed! Vraagje doen jullie ook een combinatietest? of eventuele andere testen?
Joyce: jouw vk is niet goed op de hoogte? Ik ben in 2009 zwanger geworden van mijn zoontje en toen getest! Dat was niets nieuws. Sterker nog mijn schoonmoeder is ook negatief en die heeft na de bevalling ook een prik gehad, 34 jaar geleden deden ze t dys zelfs al! Maar maakt nu niet meer uit, jouw kind is gezond en je bent nu weer zwanger dus is goed gekomen
@heyitsme ojee hopen dat t minder is miss wat rustiger aan doe. ? toevallig hadden we t een paar paginas terug over zulke testen en wie wel of niet gaat doen. ik in iedergeval geen combi test
@joyce en niet vergeten dat ze t bloed van de baby direct na de geboorte testen! Of je moet 100% zeker weten geen kinderen meer te willen ( indien je baby positief is kan er bloed van hem/haar vermengt worden en als je dan weer zwanger wordt van een positief kind gaat je lijf dat afstoten) Sorry dat ik er over doorga, vind t gewoon stom/ slecht dat ze t vorige keer niet hebben gedaan. Jouw oudste is amper een maand jonger dan mijn zoontje
Nee gaat om de negatief reshus. Of je a,o of wat dan ook hebt maakt niet uit Google maar eens, heb ik toen ook gedaan vandaar dat ik t wist
Hhhhmmmm oké, dan ga ik me er toch ff in verdiepen. Verloskundige deed echt alsof t niets is. Ff navragen dan nog.
Maar houd mijn mond, want c is misschien wel iets nieuws. Vedacht me net dat ik alleen O,A,B kende.... Dus sorry!!!
Zwangerschap en Bevalling - Controles tijdens zwangerschap, normale - Bloedgroep en rhesusfactor, mijnkinderarts.nl, gids voor de kindergeneeskunde Dat c, d verhaal ken ik niet maar je hebt gelijk dat je met 27 weken getest wordt, als t goed is hoeft er daarna niets meer. Dat is idd nieuw. Weet ik dat ook alvast
Ooooh ik ben helemaal in mijn element!! Ik vind het super leuk om creatief bezig te zijn. Ongeveer een jaar geleden heb ik het digiscrappen ontdekt, dat is knutselen maar digitaal. Heel fijn, want geen rotzooi niets in huis, enkel een laptop Lange tijd niet gedaan en vandaag maar weer es mee aan de slag gegaan. Ben een kaart aan het maken waar een echo foto op kan. Als we een goede echo hebben, kan die erbij en laat ik de kaart afdrukken om aan mijn moeder te geven Ik ben blijblijblij
Zo, ik was vandaag bij mijn ouders. De spanning is de laatste tijd daar een beetje gespannen. Weet niet hoe het komt, maar het is gewoon zo. Voelde me voor het eerst niet zo op mijn gemak op een donderdag. Terwijl als ik daar met mijn ega kom, dan is het daar altijd wel leuk en rustig. Een aantal gegevens.... Ouwelui zijn beide de 70 gepasseerd, hebben vier zoons, waar ik er dus een van ben. Ik ben de jongste en ben een nakomertje. Op donderdag zijn mijn twee kleine neefjes bij mij, waarvan ik denk, dat met name de oudste een leven heeft in het autistisch spectrum. Waarom herken ik dat? Ik heb in totaal negen jaar een relatie gehad met dames met het syndroom van asperger. Twee verschillende dames wel te verstaan en ik herken zo veel in dat menneke. (slecht tegen verlies kunnen, dominant, flippen als de zin niet doorgedreven kan worden) Al zal in mijn familie, met name broer en schoonzus, erg ''flippen'' als hij gediagnostiseerd wordt op het autistisch spectrum. Want dan is ie niet meer perfect. Het menneke kan namelijk heel lief zijn, is boven gemiddeld intelligent, voor zijn leeftijd, maar heeft zo van die buien. Nu had ie vandaag dan zo'n bui, zo erg zelfs, dat er binnenshuis dingen vernield werden. Waardoor excuses niet aanvaard werden, en ook al gemeld werd, dat er niet meer opgepast wordt. (dreigtaal, komt toch niks van terecht.) Maar ik houd wel mijn hart vast, als dadelijk onze baby geboren wordt en dan ook naar mijn ouwe lui wordt gebracht.... zeker met het menneke erbij (is tegen die tijd al 9). Want nu reageert ie af op meubilair en kleding van opa of oma. Vooral op dingen en mensen die er niks aan kunnen doen, als hij een spelletje verliest.
Volgens mij is rhesusfactor negatief vrij uniek voor een vrouw, want je hoort het niet vaak. Mijn moeder is er ook één van en zij vertelde mij dat slechts 15% van de vrouwen 'negatief' is. Ik ben positief! Ik dacht 0, maar weet het niet meer zeker.
Hier ook een negatieve rhesus factor.. Werd daar bij mijn eerste dochter al op getest.. En na de geboorte is er bloed afgenomen om te zien of alles oké is ivm volgende zwangerschappen.. Omdat je lichaam inderdaad je volgende baby als een bedreiging kan zien.. Slechte dag vandaag.. Heb honger ben misselijk en heb last van mijn astma en allergieën.. Nies de hele dag al zo erg dat beide kanten mijn bandenpijn is begonnen ik ga mijn bedje in.. Tot morgen allemaal..