November 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door NathalieD, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wel bijzonder, de meeste mensen willen het weten, je bent tegenwoordig een uitzondering al het een verrassing blijft:p Ik kan me niet beheersen hoor, ik moet het gewoon weten hahaha:D Net zo iets als vroeger een verjaardagspartijtje of zo, toen stond ik ook te springen:p

2. Kwekijzer

Dat is wel weer een andere variant dan die wie ik heb volgens mij. Heb je het ooit kunnen achterhalen waar het bij jou precies om ging? Je hebt onder de puppp 3 verschillende soorten wat ik begrepen heb in de vlottigheid en dan is er nog 1 'gevaarlijke' variant. Daar gaan ze me nu op testen. Als dat het is, dan is de groei van het kindje in het geding en hebben we kans op vroeggeboorte. Toch heb ik niet het gevoel dat het dat is hoor. Ik voel me gewoon te goed, op de één of andere manier denk ik dat je zoiets voelt of je dat hebt. Ik ben bang dat ik gewoon de irritante 'we hebben 9 maanden jeuk' vorm heb:x

3. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Goedemorgen November-mama's!

@jongen of meisje: wij willen het wel graag weten. Ik hou nooit van verrassingen (ook niet van verrassingsfeestjes en zo hahaha) dus ik vind het wel fijn om me er op voor te bereiden wat het wordt.
    Maar ja, hoe hou je dan weer je mond tegen je omgeving he hahah :p

Vraagje aan jullie: hebben jullie ook een ander slaapritme gekregen?
    's Avonds slaap ik binnen een paar minuten, maar ik wordt 's morgens al de hele week zo belachelijk vroeg wakker. Rond 5 uur slaap ik niet meer en lig ik te draaien tot de wekker gaat. Nou, normaal moet ik minstens 4 keer snoozen voor ik een beetje wakker wordt, dus dit is vreemd voor me.
    Heeft iemand van jullie dit ook?:(

4. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    NOg even een onsmakelijk vraagje voor jullie ;)

Ik moet opeens ook de hele tijd boeren laten. Heeft dat er ook mee te maken? :D:D

Zo raar waar je lichaam allemaal mee bezig is he.....

Lekker van het weekend genieten november-mama's!

xx:)

5. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Kom ik weer om de hoek met een ego-bericht. Sorry ben erg met mezelf bezig nu. ik weet het. Maar ik heb dus weer wat bloed verloren. Gister de hele dag een beetje bruinverlies, gisteravond was het al roze en vanochtend om half 7 rood. Nu lijkt het weer gestopt te zijn? Ik word hier zo onzeker en moedeloos van. Het zit me helemaal niet lekker. Mijn borsten doen ook niet meer pijn, volgens mij heb ik verder helemaal geen kwaaltjes meer. Dus ik denk nu wel echt dat het einde verhaal is en het dit weekend door gaat zetten.

Ik wil jullie wel heel erg bedanken voor de lieve reacties op mijn vorige berichtje, dat doet me wel goed hoor!

6. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @thea zon gender reveal party dus. Schijnt nogal big te zijn in amerika haha. Kijk eens op youtube, staan echt hillarische filmpjes op.

Hier weer een klokje rond geslapen. Als ik dat doe heb ik ook weinig last van kwaaltjes. Gisteren wel vreselijke hoofdpijn. Dat is nu gelukkig, over. :D

7. loussie

loussie Lid

22 aug 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo novembermama's,

Mag ik me ook melden bij dit clubje. Net getest en ....zwanger!!
    Maar ik wist het al een dikke week hoor, maar nu echt getest.
    Maar wel heftig hoor, het is dus in 1x keer raak:$. Pfoei, voor me gevoel hadden er wel een paar maanden overheen kunnen gaan, dan kun je wennen aan het idee dat je er mee bezig bent hè. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er super gelukkig mee. Maar het is nu heeeel snel.

Mag ik in de lijst komen te staan? Ik ben 10 november uitgeteld. Er stonden al meer dames op die datum. Leuk!!

Oja, waarom ik nu pas getest heb, mijn schoonzus is al 1.5 jaar bezig om zwanger te worden, en die wilde vorige week heel spontaan en meteen gisteren afspreken (en ze meldde dus ook dat ze de rest van de familie al gesproken had, en dat we oesters gingen eten;)) dus wij dachten ohohh, zal het zo ver zijn. (om mijn gevoel voor me te kunnen houden heb ik dus niet getest) Maar wat bleek, het was echt alleen voor de gezelligheid. Met een quichetaart met ricotta en geitenkaas #*^%$, dat mag je dus niet, maar ik kon er echt niet onderuit. Klein stukje genomen, maar met een K**gevoel.

Volgende week hebben we met onze ander schoonzus afgesproken, ook om te blijven eten. Maar ik denk dat ik daar maar een smoes voor ga verzinnen......

Nou dames, forummse!
    Het is fijn om mijn verhaal nu even te luchten hier....

liefs loussie

8. loussie

loussie Lid

22 aug 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, ik ben 29 en het is ons eerste kindje.

9. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Welkom ! :D

10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Die jeuk lijkg me erg frustrerend kwek! Hoop dat ze het goed uitzoeken en ze iets voor je hebben.

Ooh wax toch, je bent helemaal niet ego! Je bent wanhopig en bang! Dus ga je niet schuldig voelen! We leven met je mee en hopen dat het niets is.

Betreft die kwaaltjes. Late mama ik heb ook een ander slaapritme. Ik slaap normaal tot 9/9.30 (5/6 dagen per week, werk onregelmatig) maar nu ook steeds vroeger wakker op me werk al om 6u en thuis om 7.15. Alsof je lichaam zich gaat voorbereiden op je kindje dat over 9 maanden appel op je gaat doen! Grappig.

11. Kwekijzer

Probeer rustig te blijven. Ik weet dat ik gemakkelijk praten heb hoor. Het kan toch nog steeds gewoon een innesteling zijn? Ik weet van mijn zus die had met 12 weken echt een hele flinke bloeding, die dacht toen 'einde verhaal', maar het is gewoon blijven zitten. En dat was zelfs best wel veel. Jij hebt tot nu toe vooral bruinverlies en dat kan er gewoon bij horen. Ik hoop echt voor je dat je gevoel je voor de gek houdt en dat het bij je blijft. Misschien helpt het om lekker te gaan wandelen of zo, frisse lucht...

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Welkom loussie! Gefeliciteerd! In 1 keer zo dat is een geschenk!

13. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hmmmm grote kop koffie en Neil Young op de achtergrond... WELKOM WEEKEIND!

14. Kwekijzer

Gefeliciteerd. Maf is dat he, als het meteen raak is.

Wij hebben dat ook 'zo even een keer prikken' zegt mijn man wel eens voor de grap. Zo is het hier ook. Soms voel me ik me daardoor wel eens een beetje schuldig tegenover stellen die er heel veel moeite voor moeten doen.

We hebben gewoon geluk, het had ook anders kunnen zijn. Van mij had dat ook niet gelijk met één keer raak te hoeven zijn, een beetje meer moeite ervoor doen lijkt ook wel leuk. Maar ik ben wel heel blij dat het gewoon kan.

Geniet er maar van, is echt supermaf dat er iets in je groeit wat deels van jezelf en deels van die ander is.:)

15. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Welkom Loussie!! Gefeliciteerd!
    Mag je geen geitenkaas?? Dat heb ik gisteren uitgebreid gegeten in de salade.. dadelijk even googlen!

Wax; ik duim zo voor je! De vorige keer wist ik dat het mis ging omdat mijn zwangerschapstesten ook heel licht bleven en na het bloeden als snel negatief werden.. Ik weet niet of dit bij jou ook het geval is?

Thea; wat een gaaf idee van de taart! Die ga ik goed onthouden! Ik maak vaak zelf taarten dus tegen die tijd maar eens crea aan de slag!

Jeuk; Ik herken het helemaal niet. hopelijk wordt het wel minder in de loop van de zwangerschap!

Ik vergeet weer heel veel mensen.... sorry... het gaat zo snel hier!!

Bij ons is het weekeind begonnen, even rustig opstarten. Straks met mijn zus naar een kinderkledingbeurs. Vanmiddag met mijn dochter naar de zwemles en verder studeren en heel veel nakijken....

fijne zaterdag allemaal!!

16. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Wax: Nee! Kleintje blijft gewooon zitten hoor!!
    Ik heb net weer een test gedaan en die wordt niet lichter dus na 4 dagen steeds weer rood bloedverlies heb ik nog goede hoop..
    Heb je last van krampen? En dan bedoel ik echt dat je buik samentrekt.. En stolsels? Ik leef ontzettend met je mee! Je emoties worden alle kanten op getrokken en die zijn al zo onstabiel!!
    Sterkte lieverd!

17. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    DAt gevoel van schuldig voelen herken ik helemaal, in onze omgeving zijn best veel meiden die niet zomaar zwanger raken. Bij ons is het bij alle kinderen in een keer raak geweest. De vorige zwangerschap liep wel uit in een miskraam maar nu ook gelijk 1e ronde weer zwanger.
    Daarom doe ik ook mee met mvm, dan kan ik in ieder geval iets terug doen!

@ Bootje; fijn dat je testen wel gewoon op kleur blijven. Maar wat balen van het bloedverlies... ik duim!!!

18. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    #878 Petrea, 10 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2012
    Goedemorgen allemaal!

Lekker geslapen? Ik wel maar voel me desondanks best moe, haha!
    @wax, ik denk aan je en voel oprecht met je mee.... gewoon lekker van je af blijven schrijven hier hoor! We lezen en reageren met liefde!
    @Bo, ik heb goede hoop met je mee.

@nieuwe mama`s: welkom!! :))

@jeuk, ik heb hier en daar af en toe jeuk en soms dat als ik krab het erger wordt en dan mijn huid ook rood uitslaat. maar da`s niks vergeleken met wat ik hier lees.. Ik hoop dat ze iets kunnen vinden om het te verlichten Jeuk is echt erger dan pijn!

@blauw of roze, wij willen het weten en zullen het ook gewoon gaan vertellen! :)

@rondes, wij hebben de 3de ronde raak. En gezien onze leeftijd zijn we daar allebei héél erg blij om. We hadden ons ingesteld op een langere periode proberen. Ben blij dat zoveel mama`s hier meedoen aan MvM.
    Ik heb al 2,5 fles vol!

@uitslapen, kan ik ook niet meer :( En mijn bed was altijd mijn beste vriend, ik kon altijd, heel erg lekker slapen! Ik mis dat uitslapen nu al! Maar, kan er maar beter aan wennen idd... Moeder natuur had aan dat wennen wat mij betreft ook kunnen beginnen zo rond week 30 of zo...

Vanmiddag gaan vriendlief en ik even winkelen voor de vakantie en dan eten bij mijn mams die maandag 58jr wordt. Morgen een beetje poetsen en de was, dan nog 2 daagjes werken en dan 2.5 week vrij! Heerlijk! Mooie timing allemaal wat mij betreft!

19. novemberbaby

novemberbaby Nieuw lid

10 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Ik kom me bij jullie aansluiten. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik ben uitgeteld op 9 november 2011 van ons tweede kindje.

De verloskundige ga ik van de week eens bellen voor een afspraak.

Onze ouders gaan we pas na drie maanden inlichten als we de kritieke tijd door zijn en we ons hummeltje hebben gezien via de echo. Zelfs mijn dochter weet nog van niets....

Hebben jullie al last van zwangerschapskwaaltjes? Bij mijn dochter had ik al de nodige dagen vol misselijkheid achter de rug. Ik moet het afkloppen maar daar heb ik tot nu toe nog geen last van. Wel merk ik aan het eind van de dag dat mijn batterij wat eerder leeg is en mijn borsten zijn al flink gespannen.
    Waar ik van sta te kijken is hoe vanzelfsprekend het is om gezond te eten en te drinken. Mijn cornflakes zijn vervangen voor twee bruine boterhammen en een beker melk, voldoende fruit en groente eten is geen enkel probleem en aan koek en chips en dergelijke heb ik helemaal geen behoefte.

Fijne zwangerschap allemaal!

20. Lodie

Lodie Actief lid

26 feb 2012
    222
    1
    18
    Welkom en gefeliciteerd Loussie en Novemberbaby!!!!

Ik merk dat ik savonds eerder moe ben en slaap en dat ik smorgens eerder wakker ben. Vanochtend was ik om 8.00 uur wakker, maar ben nog mooi even blijven liggen.

Hoe gaat het met jullie?
    Hebben jullie inmiddels al meer last van kwaaltjes oid?

Deel Deze Pagina