November 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door NathalieD, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ja t is indd erg druk hier maar na een aantal weken haken er een boel af hoor ;) let maar op ..

ik lees ondertussen een beetje mee & reageer af en toe, 10 april heb ik mn 1ste echo.. ! ze wilde me eigenlijk over 2 weken al laten komen ( moest van mn laatste ongi uitgaan maar weet zeker dat ik nog geen 6wk ben ) dus heb gezegt dat ik pas over 4 weken wilde omdat ik me anders alleen maar druk ga maken..

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    hier is ijverige thea weer wahahahahahahhaahhaa ik lag helemaal dubbel toen ik het las :D

@mensen vertellen ik ga het aan mensen vertellen op 1 april ( langer kan ik het toch niet verborgen houden)

@echo denk dat iedereen de dagen aan het aftellen is hahah ik heb nog uhmmmmm 6 dagen te gaan tot maandag :D

@ nieuwe zwangeren FELII!!!!!

geef even in het kort je naam,leeftijd,hoeveelste kindje en je uitgerekende datum op en eventuele afspraken!

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er

dat hou je toch wel :):D

Maar groot gelijk heb je voor de zekerheid nog even wachten met echo je moet doen wat voor jou goedvoelt:cool:

4. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hola,

Zo zo weer een hoop blije mama's erbij! Gefeliciteerd en welkom!

Wax, heel veel sterkte!
    Bootje kop op meid, hopelijk heb je over 2 weken goed nieuws!

Hier alles vandaag prima donna! Buikje wisselt nogal, maar iedere nacht kruikje er tegenaan. Dat gerommel is soms best pittig.
    Mvm komt morgen ook langs, dus ben benieuwd.

Hier vanavond bloemkool, aard, tartaar (welldone) met sla op tafel!
    Bon apetit allen!

5. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    @champignons bij alle zwangerschappen gewoon gegeten en nu ook ben dol op rauwe uit/ rouwe ( gewassen)champignons/ rouwe paprika
    oooo paprika water loopt me al in mn mond heerlijk zou me niks verbazen als dat me verslaving word deze zwangerschap
    bij mn eerst waren het 2 komkommmers per dag bij mn zoon at ik non stop tomaten .. paprika aan de beurt?

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Betreft voeding, ik denk dat we ook een beetje overdrijven hier. Dat van rauwe producten is redelijk verklaarbaar, maar ook ik ben gezond ter wereld gekomen, desondanks mijn moeder rookte, en alles at. Je zou denken dat nu er meer voorlichting is, er meer meer gezonde kinderen worden geboren. Dat terzijde, zullen we veel doen voor een gezond beebje. Dus nee ik eet geen rauwe prodcten, maar betreft koffie, thee en die champignons, leg ik volledig naast me neer!

Ben wel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan?

7. mamaa1987

mamaa1987 Lid

4 mrt 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames,

Hier nog iemand die wel meeleest maar niet veel post. Denk dat het bij mij nog wat moet doordringen en dat het pas echt wordt als ik mijn eerste echo heb gezien :) Denk ook omdat ik door de week om 07.00 uur opsta en dan 19.00 uur pas thuis ben en dan kapot ben, dus geen puf om echt mee te posten!

Gelukkig niet veel kwaaltjes, af en toe misselijk, wel vaak hoofdpijn, stoelgang is ineens veel beter geworden dan ervoor (denk omdat ik veel gezonder eet haha, maar kan nog altijd komen)

Helaas nu wel ziek, heb de griep goed te pakken.. Al jaren niet meer zo erge koorts gehad, overal spierpijn..

Aankomend weekend gaan we het mijn ouders + zus en mijn schoonouders + schoonzus vertellen! Spannend, ben zo benieuwd hoe die gaan reageren! Sport samen met mijn schoonzus en 's avonds is die buik zo opgezet, dus vertel het liever eerder dan dat ze er naar gaat raden ;)

Ik wil Waxientje veel sterkte wensen!!

Iedereen een hele fijne avond, ik duik mijn bedje weer in!

8. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Heb wel een iphone-app gevonden. was er helemaal blij mee, maar die blijkt alleen op ingredienten te zoeken. Dus ook niet handig :(
    Dus als er een gouden tip is..... is die welkom!

9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Drink 2 bakken koffie per dag .. verders ben ik VERSLAAAAAFD aan cola ..
    drink veel water en eet verder gezond .
    ik rook wel maar drink niet .
    bij mn dochter heb ik tot 29 weken alcohol gedronken ( toen kwam ik er pas achter bij 29 weken ) daarna geen druppel meer.
    bij mn zoontje ben ik ook nog 1 keer ladderzat gewest voordat ik wist dat ik zwanger was maar 2 gezonde kindjes..

nu is mn enigste zonde roken

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Wat kun je beter niet doen
    Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Daarom moet je hiermee uitkijken:

Broodbeleg: eet niet meer dan 1 boterham met leverproducten, zoals smeerworst of paté, op een dag om een teveel aan vitamine A te voorkomen;
    Koffie: drink maximaal 4 koppen per dag vanwege de cafeïne. In thee en cola zit ook cafeïne, maar daarvan mag je, als je geen koffie drinkt, maximaal 8 glazen;
    Kaas: eet geen zachte kaas gemaakt van rauwe melk. Harde kaas gemaakt van rauwe melk, zoals Nederlandse boerenkaas, mag wel;
    Vis: vis is heel gezond. Maar neem geen:
    a) voorverpakte kant-en-klare vis uit de koeling zoals gerookte zalm, paling, mosselen (deze producten kunnen wel gegeten worden als ze van te voren verhit worden);
    b) rauwe vis of schaal- en schelpdieren, zoals oesters;
    c) geen roofvissen, zoals zwaardvis, tonijn, haai en koningsmakreel;
    d) geen paling uit de Nederlandse rivieren;
    e) niet meer dan twee keer per week vette vis, vanwege de dioxines.
    Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever;
    Eieren: eet alleen eieren die hardgekookt of goed doorbakken zijn;
    Drop: beperk je tot een paar dropjes en 1 tot 2 glazen zoethoutthee op een dag;
    Kruidenpreparaten: Neem geen efedra, aloë, sassafras, dong quai, kava kava, absint-alsem, venkel, anijs, komkommerkruid, hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid. Neem niet te veel fenegriek, nigelle, moederkruid, senna, en meidoorn;
    Keukenkruiden: beperk het gebruik van venkel, salie, dragon, anijs, basilicum, pesto en kaneel.
    Rabarber: neem niet te veel rabarber;
    Venkelthee en anijsthee, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij baby's of om de melkproductie te bevorderen;
    Pimba: gebruik geen pimba ofwel kalebaskalk tegen misselijkheid;
    Alcohol en roken: drink geen alcohol en rook niet, het kan je vruchtbaarheid verminderen en je ongeboren kind schaden.
    Bewaar verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades niet te lang.

11. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Dames, wat weten jullie van warme kruikjes gebruiken?
    Ik wil heel graag een hete kruik tegen m'n rug aanhouden tegen de stijve spieren en misschien ook wel op m'n buik (wat minder heet) tegen de krampjes.

Maar ik lees ook dingen over dat te hoge temperatuur niet goud zou zijn. (omdat je de eerste drie maanden ook niet naar de sauna mag)
    Iemand daar uitsluitsel over? :(

Oh wat een boel vragen komen er op he...:)

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    te hoog is nooit goed. maar heet water uit de kraan kan weinig kwaad :)
    heb er zo'n knuffelhoesje omheen, dus dan word het niet zo heet :)

13. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0

Ik doe met je mee!! Ik heb ook maandag een afspraak, kan me niet snel genoeg gaan!!!! Hoe laat moet jij?

14. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik mag om 11.55 dus hoef godzijdank niet de hele dag te wachten !! ben dan 7 weken en 4 dagen zwanger

15. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Handige lijst Thea!
    Champignon eet ik gewoon, geloof niet dat t kwaad kan! Ik eet ook veel andere rauwe groentes. Goed wassen kan verder geen kwaad!

Net heerlijke zalm, pasta en broccoli gegeten.
    Als de kids goed slapen nog even lekker in bad en dan vroeg mijn bed in!

16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Dames het was weer gezellig.
    morgen een dagje vrij heerlijk dat betekend dat als mn zoon in de middag slaapt deze mama ook dr ogen dichtdoet!

ik ga nog even tv kijken met man lief en dan mn bedje in

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hè meiden, zit op mijn iPad dus sorry voor de typ fouten. @waxientje tjee meis wat balen. Heb er geen woorde voor.
    Meiden jullie hebben ook allemaal al vroeg een echo? Dacht altijd dat normaal rond 12 weken was. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook met 6 en 8 weken gehad omdat ik ooit een BBz heb gehad. We krijgen nu 30 maart een echo!
    Heb net nog getest en wederom kei positief... Kan het nog steeds niet geloven. Mijn hele buik doet raar, beetje rare steekjes!

18. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Vandaag precies 4 weken zwanger...kan het nog steeds niet geloven!

Vandaag bij de huisarts geweest om te overleggen of ik naar de verloskundige of de gynaecoloog moet, gezien mijn vorige bevalling en de complicaties. Van de huisarts moet ik onder controle van de gynaecoloog. Op zich niet erg, maar ik had het erg naar mijn zin bij de verloskundigen van de vorige zwangerschap...maar goed alles voor het goede doel! :D

Vandaag nog maar een potje vitaminen gehaald voor de zwangere vrouw en twee shirtjes voor de zomer gekocht.... wel lastig want de caissiere was een bekende; heb maar gevraagd of ze het in wilde pakken voor cadeautje ;) Ben trouwens verschrikkelijk moe rond etenstijd, en heb zo'n last van mijn boobs... ze zijn verschrikkelijk gevoelig, kan gewoon niet meer op mijn buik slapen.... Hebben jullie hier ook zo'n last??

19. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een mooie lijst Thea!!! thnx duidelijk en handig!

Oh ja en je vroeg nog om info :)
    Maytje, 26 jaar, zwanger van eerste kindje en zoals het nu lijkt uitgerekend op 8 november.
    11 april hebben we de eerste echo :D

20. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja en kruikjes, ik denk dat twel kan. weet niet of je er kokend water in doet? doe ik altijd wel :) maar dan voor mn voetjes :)

handig stitch ;) zo heb ik vandaag ook iets voor mezelf laten inpakken haha

Deel Deze Pagina