Ik ga proberen te wachten tot de 10 wk om het te vertellen, maar begin ik met 7 of 8 wk weer over te geven dan zullen ze het al snel merken denk ik..
@ Chrisie. Voor mijn ouders heb ik een EHBO door gemaakt met allerlei kleine spulletje (Eerste Hulp Bij Oppassen) Voor mijn schoonouders hebben we een boek met silhouetten gemaakt. Begint bij oude mensen en zo terug naar een zwangere vrouw. Ik merk wel dat ik heel slecht slaap. ben nu ook klaarwakker (en het is half drie..) Zo maar weer proberen te slapen...
hier ook een slechte slaper ik heb het wel makkelijk op mijn werk, ik heb het verteld voordat ik een test had gedaan, hihi
Hallo! Ik kom me hier ook nieuw aanmelden Ik ben Lisa, 29 en volgens eigen berekening ergens tussen 19 en 23 november uitgerekend van ons eerste kindje (als alles goed blijft gaan tenminste). Ik heb tot nu toe alleen maar last van 'ongesteldheidskrampjes' en verder niet, ben niet eens extra moe. Maar dat komt misschien nog wel Ik ben jaloers op jullie allemaal, want ik woon in Zweden en krijg tijdens mijn hele zwangerschap maar 1 echo, ergens tussen de 12e en 18e week (tenzij er iets niet goed gaat) 19 April heb ik pas een intakegesprek, dus ook dat duurt nog wel even.
welkom Tumtum! jee, 1 echo is best weinig en dan zitten wij hier al in spanning als we pas met 8-9 weken mogen. Mag je wel meer als je zelf betaald? En hoe zit dat met thuisbevallingen en zo? leuk dat je mee komt kletsen!
Tumtum gefeliciteerd!.Maar 1 echo! Kan je ook nergens een pretecho laten maken? Lisa : leuk hoor. De 2de had ik nog nooit gehoord. Moe: Lig nu al lekker in me bedje. Vriend is er 2 nachten niet ivm werk. Morgen komt hij gelukkig weer thuis. Ik ga het vrijdag denk op me werk vertellen. Ze hebben het eerdaags wel door denk. Heb al een paar keer moeten ontkennen.
@Tumtum.. welkom bij de club en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. wees blijdat je nog niet echt klachten heb.. En idd maar 1 echo.. pff wat klagen wij dan... @ Chrisie we hebben dat boek met silhouetten ook zelf bedacht. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Mijn schoonouders zijn volgens mij nog niet klaar om opa en oma te worden. Mijn ouders wel, die lopen al maanden te vissen.... Er staan een aantal meiden op de lijst die volgens mij al een tijdje niet gereageerd hebben.. Gaat alles goed??? X Lissa (is trouwens niet mijn echte naam, maar ik blijf liever nog even anoniem ivm mensen die ik persoonlijk ken op deze site)
mm, vanmorgen een beetje misselijk, nu gaat het weer. zoontje nu echt grieperig, dus een rustig dagje.. fijne dag allemaal!
Bedankt voor het welkom allemaal Ja, ik geloof wel dat er een mogelijkheid is tot pretecho's, ik moet het nog uitzoeken allemaal. Ik hoorde van een oud collega hier dat ze je ook niet mogen laten weten of het een jongetje of een meisje wordt, maar ik heb van anderen weer gehoord dat ze het wel weten. Nou ja, tzt komen we er vanzelf achter Thuisbevallen gebeurt hier niet. Het is altijd in het ziekenhuis, en ook standaard met verdoving, en daar ben ik helemaal niet rouwig om. Als er al iets fout gaat lig ik toch veel liever in het ziekenhuis. Het dichtstbijzijnde ziekenhuis is ook 40 km verderop, dus als je daar tijdens de bevalling alsnog heen zou moeten ben je wel even bezig. Mijn schoonouders komen vanaf dit weekend een week logeren, en eigenlijk wilden we zo vroeg nog niets zeggen, maar het leek ons toch ook wel erg leuk om ze een nijntje boekje van opa en oma pluis te geven, dus die heb ik net via bol.com besteld, met de boodschap erbij dat ze het in het vliegtuig pas uit mogen pakken. Ben erg benieuwd of ze de hint snappen en hoe ze dan uit het vliegtuig komen Mijn ouders heb ik ook gelijk maar een boekje gestuurd met 'hoera wij zijn opa en oma', dus daar verwacht ik morgen ook een telefoontje van. Het is bij ons denk ik een erg grote verassing voor iedereen, want ik heb altijd heel hard geroepen dat ik geen kinderen wil
Heey meiden, Ik ben ff niet geweest, ben soms nog zoo onzeker en wil jullie er niet te veel mee lastig vallen. @ allen nieuwe zwangeren Gefeliciteerd!! @tumtum Oww lijkt me echt niet leuk, maar 1 echo! Ik krijg er standaard 6 en dan zou ik ook nog een pretecho kunnen doen. Ook een leuke manier om te vertellen! Zetten heel dat vliegtuig op zijn kop (als ze t snappen) @vertellen Wij hebben het gister aan ouders en schoonouders verteld. reageerde natuurlijk heel lief en leuk! Morgen met alle vrienden een weekendje weg! Dus kom na t weekend weer terug mee kletsen. Fijn weekend allemaal!
Niek, beterschap voor je zoontje. Tumtum, dan is het zeker een grote verassing. Ben benieuwd hoe je schoonouders het vliegtuig uit komen. Joyce, je kan hier je onzekerheid kwijt hoor. Daar zijn we toch voor. Veel plezier van het weekend. Hier. Weet niet wat ik vanochtend had. Maar tijdens het verschonen van me zoontje voelde ik me zo raar. Heb hem op de grond gezet en ben gaan zitten.Begon te zweten en me t-shirt was binnen een minuut zeiknat. Moest overgeven en toen ging het wel weer. Lig nu al de hele dag voor pampus. Zo maar eens proberen te douche.
*chrisie misschien lage bloeddruk???heb ik ook veel last van met dezelfde symptonen..pas op dat je niet flauwvalt. *joyce ik snap je onzekerheid hoor, hier nog een met een heel onzekere zwangerschap,voor mij ook een beetje dubbel gevoel, blij omdat ik zwanger ben en niet blij door een traumatische vorige zwangerschap dat bijna mij en mijn zoontje het leven heeft gekost door een zeer ernstige zwangerschapsvergiftiging.
Vandaag voor 't eerst een vlaag van misselijkheid... Hmmm! Ook af & toe een behoorlijk 'opgeblazen' buik. Voor de rest nog weinig klachten. Hoe staat het ondertussen met de andere dames?
Hallo allemaal, Tumtum, welkom! Inderdaad weinig, maar 1 echo, en vooral dat het pas zo laat is! Maar daar staat tegenover dat je volgens mij in Zweden recht hebt op een zwangerschapsverlof van heel lang toch? Leuk dat je wel hier mee komt kletsen. Joyce, kom hier gerust met je onzekerheid, daar zijn we op dit forum voor! We zullen vast veel dingen herkennen en gedeelde smart is halve smart! Lastig dat je in dit venster niet de berichten kan lezen, kan alle namen met reacties niet onthouden, maar voor degene die zo zweterig werd: het lijkt wel op duizeligheid bij lage bloeddruk. Drink genoeg en doe rustig aan! Wat leuk om te horen dat het boekje opa en oma pluis vaker gebruikt wordt. Bij onze dochter hebben we beide ouders zo'n boekje gegeven met echoplaatje erin Hier gaat het elke avond trouwens wel beroerd, herkennen mensen dat? Enorm opgeblazen buik, misselijk, enerzijds het gevoel dat ik iets moet eten, anderzijds het gevoel dat de misselijkheid dan alleen maar erger wordt. Ook smaakt al het eten heel anders, afgelopen weekend lekker uit eten geweest, beenhammetje en ik vond het opeens zo smerig! Eigenlijk ook wel grappig om te merken, kijken wanneer de augurken gaan komen Nog maar 13 dagen, dan krijgen we de echo! Ik begin het nu wel echt spannend te vinden. Heb in ieder geval ddoor de klachten wel het gevoel zwanger te zijn! Bovendien gisteren de intake van moeders voor moeders gehad, met een duidelijk positieve test, dus dat geeft de burger moed. Iedereen fijne avond! Lotte (ook een schuilnaam....)
@lotte, dat van de avonden heb ik ook! Lig de meeste avonden lamlendig op te de bank. Maar moet wel zeggen..heb vanavond getennist en voel me nu een stuk fitter.
tot wanneer blijven jullie eigenlijk doorsporten (en welke sport)? weltrusten dames, ik zoek m'n mandje op! morgen weer vroeg werken
@Isis, ik blijf doorgaan zolang het gaat. Ik draaf zo'n 3x per week, en heb een ijslander (paard). zolang ik nog enigzins in balans zit, en mijn vetlaagje de baby nog beschermt rij ik door denk ik. Hoewel ik een heel rustig paard heb wat nergens van schrikt, blijft het natuurlijk een vluchtdier, dus ik denk dat ik op een zeker moment toch zal moeten stoppen, ik ga geen nodeloze risico's nemen. Maar de komende maanden lekker nog niet. @Lotte, inderdaad 1 jaar zwangerschaps verlof, dat maakt het ook weer goed dat ik ook geen recht op kraamzorg heb Leuk dat jij ook oma en opa pluis hebt gebruikt! Ik kon er helaas geen echo instoppen dus ik hoop maar dat het kwartje zo valt Verder heb ik gelukkig (nog) geen last van een opgeblazen gevoel, opgezette darmen of misselijkheid ofzo. Ik heb wel al 4 weken lang ongesteldheidskrampen, in meer of mindere mate, maar ach, dat is goed te doen
Wow een jaar verlof, ik ben jaloers!!! En de man heeft toch ook langer bij jullie? En bestaat er geen kraamzorg bij jullie of krijg je t gewoon niet?
de man krijgt verplicht 2 weken vrij, en de rest van dat jaar is zeg maar aan de ouders zelf om te verdelen. Je kunt simpelweg niet eerder starten met werken want het kinderdagverblijf accepteert geen kinderen onder het jaar. Maar ik klaag op zich niet Kraamzorg bestaat hier niet, ik geloof dat het in sommige ziekenhuizen zelfs zo is dat je zelf je verslossingkamer moet schoonmaken en dan vlug moet ophoepelen. Maar goed, dat zijn dingen waar ik me voorlopig nog lang geen zorgen over ga maken
wat raar dat je het zelf moet schoonmaken.. het heeft voordelen en nadelen denk ik, als ik een jaar op mijn werk weg ben, dan kom ik daar niet meer tussen, maar aan de andere kant is het soms best vroeg om al met drie maanden te beginnen. hier soms wat misselijk en bewegende darmen, verder gaat het nog steeds goed..