November 2012 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door joyce86, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Alle nieuwe zwangeren gefelicieerd!

TumTum 1 echo is inderdaad wel erg weinig, maar een jaar verlof daarintegen is wel weer heerlijk!
    en je eigen verloskamer schoonmaken BELACHELIJK!!!

Niek alweer wat beter met je zoontje??

Ego=> hier echt een paar dagen mega misselijk geweest. echt of ik een balon in mijn maag had. Ik werd in de loop vd dag steeds misselijker. Had gehoopt dat het me bespaard zou blijven.
    Bij de tweeling niet zo erg gehad. Dus de afgelopen dagen heeeeel veeeeel geslapen.

gelukkig voel ik mij vandaag weer wat beter

Fijn weekend allemaal

2. eitjezzz

eitjezzz Lid

25 mrt 2008
    49
    0
    0
    Ik werk op een KDV
    zuid holland
    hallo allemaal!
    Ik wil me hier ook graag melden!
    Ik ben 30 jaar,mn vriend 28 en ik ben zwanger van een tweeling!
    Mijn uitgerekende datum is als t goed is 8 november. Maar door m'n soms wat onregelmatige cyclus moet een goede meting nog komen! 6 april heb ik de 3de echo bij de gyn.
    Bij mij weet iedereen het al,voornamelijk omdat ik vaak misselijk ben, doorgaand moe en een lage bloeddruk heb. Kon er dus niet echt meer omheen.

Wil iedereen heel veel geluk en een voorspoedige zwangerschap toe wensen!

3. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Eitjezzz, wat leuk een tweeling! Spannend hoor! Ik ben ook mama van een tweeling hartstikke leuk, begin even pittig maar daarna super! Maar goed geldt voor iedereen natuurlijk.

Geniet van je zwangerschap

4. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    *eitjezzz welkom hier en spannend zeg een tweeling,dan wist je dat wel al vroeg zeg...

Ik ga morgen de HA bellen dat ik zwanger ben en wat er verder moet gebeuren enzo, waarschijnlijk meteen door naar gyneacoloog voor verdere controles en hopelijk mag ik snel een echo om de excate datum te bepalen wanneer ik uitgerekend ben.

5. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    VLindertje: dat is wel aardig heftig. Houden ze je nu extra in de gaten?

Lotte: Dat was ik die duizelig werd. Weet eigenlijk wel zeker dat het met een lage bloeddruk te maken heeft. Had ik bij me zoontje ook erg last van. Normaal ook altijd al laag maar met zwangerschap waarschijnlijk nog lager. Zou hem van de week eens op laten meten bij huisarts. Weet dat ik genoeg moet drinken en normaal doe ik dat ook maar drinken staat me nu zo tegen.

berichten teruglezen. Ik open me kladblok en zo kan ik gelijk reageren op iedereen.

Hier nog 18 dagen tot eerste echo. Ben dan bijna 11 wk. Als het goed is zien we dan al heel duidelijk een klein mensje.

Isis: Hier voelde ik me na het sporten ook vaak beter. Behalve gister toen zat ik te kokhalzen op het paard.

Tumtum, Leuk nog iemand die rijd. Wel iets andes dan dat ik doe.
    Ik rij nu weer een jong paard. Super braaf maar wat je zegt blijft een vluchtdier.
    Heb nog een paar wedstrijden opgegeven en zie dit keer wel tot hoelang ik kan rijden en ik me veilig voel.
    Vorige keer ben ik met week of 10 gestopt. Omdat ik zo'n last had van duizelingen dat het niet verantwoord was. Durfde ze geneens uit de wei te halen.

Eitjezz, welkom en gefeliciteerd! Een tweeling was mischien wel even schrikken of niet? Lijkt me ontzettend leuk trouwens.

Hier: Gaat wel redelijk. Nog wel misselijk en beroerd maar is gelukkig weekend kan rustig aan doen.
    Vanmiddag even met de kleine man naar de dierentuin als het goed weer blijft.

6. eitjezzz

eitjezzz Lid

25 mrt 2008
    49
    0
    0
    Ik werk op een KDV
    zuid holland
    hoi!
    Bedankt voor jullie welkom!
    Ja mijn eerste echo was met ong 6.6 weken. Door m'n pcos had ik soms een onregelmatige cyclus dus wist niet zo goed hoeveel ik overtijd was. Bij de termijn echo zagen ze t al maar kreeg 1,5week geleden de bevestiging.
    Was wel ff schrikken,maar we voelen ons gezegend met 2 wondertjes!

7. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    @Tumtum.. Wow een jaar verlof.. ben wel een beetje jaloers hoor.. Maar idd zelf schoonmaken lijkt me een beetje raar.

@Joyce86. Onzeker zijn we allemaal nog wel een beetje hoor. Ik in elk geval.. Hoe was je weekendje weg??

@Chrisie Doe rustig aan met je lage bloeddruk.

@ Lotte81 Bijna de echo dus.. Spannend...

@ Isis857 Ik sport ook nog gewoon hoor, mijn lichaam geeft nog aan dat het geen probleem is. Ik was net begonnen voor mijn zwangerschap met drie keer in de week persoonlijke training (in groepsverband) wil dit volhouden zolang ik kan. Ga nu wel twee keer ipv drie keer.

@Eitjezzz Spannend een tweeling. Ik heb zelf een grotere kans op een tweeling, aangezien eeneiige tweelingen voorkomen in de familie, maar ja mijn echo is pas 1 mei.. ;)

van het weekend hebben we het onze ouders verteld, deze reageerde heel blij. Mijn schoonouders waren verbaasd, want die hadden geen idee dat we het graag wilden. Mijn ouders wisten dat wel en waren vooral gewoon blij. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts (eigenlijk toeval, want die stond al) dus dan kan ik het gelijk melden. Vrijdag gaan we kijken bij een kinderdagverblijf hier om de hoek. Helaas moet je dat in Utrecht al zeer vroeg regelen. :$

Verder nog weinig klachten. Ik voel me goed.. af en toe vlagen van misselijkheid, maar niet extreem.. Maar oooh ik heb het zo KOOOUUUUD :(herkent iemand dat??

X Lissa

8. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Lissa, ja rustig aan doen doe ik al. Ga maar weer eens aan de floradix. Mischien dat dat helpt.

En het koud hebben, ja heb ik ook last van. Alleen 'savond begin ik soms over me hele lijf te gloeien. Vooral me bovenbenen en billen zijn dan net een kacheltje.

Vrijdag het nieuws aan me schoonouders vertelt. Schoonmoeder was jarig en op kaartje stond gefeliciteerd fam ...... + 1
    Ze snapte het gelijk haha.
    Vandaag heb ik het aan me zus vertelt. ze vermoeide al iets want vrijdag lag ik bij me ouders 'ziek' op de bank en toen kwam ze binnen. Ben normaal eigenlijk nooit ziek.

Vandaag echt rustig aan gedaan. Hele dag in me pyama gelopen. Net pas gedoucht om vervolgens weer op de bank te ploffen.

9. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    @ Lissa... Ik heb 't ook constant koud! Mijn vriend wordt er gek van! Haha!

Bij mij is nu ook de misselijkheid begonnen... Gelukkig hou ik nog wel alles binnen. Ook zijn m'n borsten echt al flink voller, en errrrg pijnlijk! Mijn vermoeidheid viel vorige week mee, maar dit weekend was ik weer zo futloos als het maar kan.

Nog 9 dagen tot m'n eerste echo... Zooooo spannend!

10. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Zo dames, het weekend is weer voorbij. Morgen begint bij mij de werkweek weer.

Vandaag voel ik me redelijk. Crackers en drinken staan naast me bed en zodra ik wakker word neem ik er een paar.

@Borsten. Hier zijn ze volgens mij ook weer wat voller aan het worden. Ben net 2 weken gestopt met de borstvoeding.
    Ben benieuwd hoe groot me borsten deze zwangerschap worden.
    Vorige keer ging ik van een C naar een G/H:$ half jaar na de bevalling was het volgens mij een D en zit nu weer op een C.
    Alleen dan wel wat slapper;)

@En dan het gewicht. weet dat het erbij hoort maar vind het toch niet fijn dat me weegschaal nu al 2,5 kilo meer aangeeft.
    Vorige keer in totaal 17kilo aangekomen dus dat is aardig gemiddeld.
    Was nu wel 4 kilo lichter dan voor mijn vorige zwangerschap.

11. Lotte81

Lotte81 Lid

27 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Net weer terug van een heerlijk weekendje weg met man en dochter. Lekker rustig aan gedaan, in de speeltuin, in het bos, uit eten, naar het zwembad en naar de dierentuin. Was ook wel nodig al die ontspanning, wat kan een tweede zwangerschap anders zijn dan een eerste zeg! Ik heb elke dag terwijl dochterlief sliep ook zelf geslapen, en dan nog bekaf aan het eind van de dag! En daarnaast veel kleine beetjes eten om niet misselijk te zijn en niet een twee keer zo grote buikomvang als normaal te hebben. Komende week weer druk werken, ik hoop dat ik het een beetje volhou......

Dus de klachten van jullie herken ik allemaal wel! Helaas het borstenverhaal nog niet, vorige keer na een paar weken al twee cupmaten groter, nu nog geen verschil :(. Maar dat komt misschien nog wel. Wauw Chrisie, wat heb je de borstvoeding lang volgehouden! En wat gewicht hier geen klagen, @ Chrisie, er zit vast een groot deel van dat gewicht in je borsten! Ik heb geen weegschaal, maar was vorige keer 10,5kg aangekomen, die ik in twee weken tijd weer kwijt was, daarna door de borstvoeding 5kg onder mijn normale gewicht gekomen (wat al niet al teveel is), en dat tot nu toe helaas nog niet erbij gekregen. Dus moet nu echt oppassen en veel eten, anders wordt het ongezond. Ik weet het, het is ook nooit goed, velen zullen juist blij zijn met mijn situatie ;)

Wat hebben veel van jullie het al aan jullie ouders verteld! Hebben jullie nog leuke tips? Wij willen sowieso eerst de eerste echo (volgende week) afwachten, maar ik denk dat ze al wat vermoeden, aangezien ze al erg verbaasd waren dat ik lag te slapen toen ze vanmiddag belden... Straks maar even het huis opruimen en de moeders voor moeders kannen op zolder zetten, morgen oppas thuis ;)

Fijne avond allemaal weer en tot gauw!

12. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hier ook weer terug van een weekendje weg! Heerlijk met vrienden en kindjes bezig geweest!

@chrisie Hier ook al 1.5 kilo meer, snap er niks van..... Waar komt het nu al vandaan? Miss wel van mijn borsten want die zijn al wel een stuk voller.

@sushi Ik moet nog 10 dagen wachten, krijg er nu al wel zin in! Begin ook een beetje vertrouwen te krijgen in een goede echo!

@eitjezzz Gefeliciteerd en welkom!

Nu weer grey's anatomy kijken!

13. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik ben bijna 28 en zwanger van mn eerste,ben 22 november uitgerekend. Maar vind het allemaal nog erg spannend!!!

14. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Ik ga morgenochtend ook maar 'ns op de weegschaal staan
    ...
    Vandaag begonnen met Moeders voor Moeders. Alleen moet ik het bij een depot afleveren, want ons dorp ligt 'uit de route' dus ze halen het niet op. Echt belachelijk, terwijl ze staan te smeken om 'donoren'. ben dus benieuwd of ik het vol houd, want moet aardig stukje omrijden om bij het depot te komen.

Welkom voor alle 'verse' dames!

15. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    janneke, welkom en dat je het spannend vind snap ik helemaal. heb ik ook....

Shushi. Moeder voor moeder komen bij mij vrijdag voor de intake. Ik hoop dat ze het komen halen, maar ik heb werkelijk geen idee.

Ik ben gister naar de huisarts geweest, had zowieso al een afpraak staan, maar heb nu gelijk maar verteld dat ik zwanger ben.

Ik voel me verder goed. bennog niet aangekomen, terwijl ik wel meer eet. Ik ga nog niet over mijn nek, maar moet zeggen dat in de ochtend de misselijkheid wel erger word. Miojn borsten zijn nog gelijk (gelukkig, cup D is wel genoeg)

Verder baal ik ervan dat iedereen maar zegt.. het is zo pril.. wacht eerst maar af.. Ik weet dat het goed zit.. Ik heb geen zin in die negatieve gedachten..

Nu eerst maar weer werken..

Tot laters...

Lissa

16. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Heel herkenbaar...! Het is nog heel pril, maar 't kan in een later stadium ook nog mis gaan. Heb liever dat mensen het dan ook weten, zodat men dus ook begrip heeft wanneer ik verdrietig zou zijn mocht het wel mis gaan.

17. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    goedemorgen meiden,

jeej vandaag 7 weken! nog 3 dagen tot de echo..

18. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

November 2012 alweer.... *Slik* Wat gaat het snel!
    Hier 8 November bevallen van een dochter, en die is inmiddels alweer 4 maanden.

Geniet dames, het gaat zo snel!

Groetjes een Nov 2011 mama!

19. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Thanks Truuske...! :)

Ik heb weer een nieuw 'kwaaltje'... Ik heb constant dorst!!! Zijn er nog meer mensen die hier 'last' van hebben?

20. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ja, ik heb het vanaf het begin! maar weet dan niet zo goed waar ik trek in heb:D dus probeer maar water, maar dat vind ik eigenlijk niet zo lekker..

Deel Deze Pagina