@ Niek... Maakt bij mij niet uit, als het maar vocht is! Word er zelfs 's nachts wakker van. Dat heb ik normaal echt niet!
Lotte, heerlijk een weekendje weg. En ik merk ook wel dat deze zwangerschap anders is dan de 1ste. Ben er minder mee bezig. Wij hebben het mij ouders vertelt om een bordje met gereserveerd (vanaf half november) op de kinderstoel bij hun te zetten. Borstvoeding, ja aardig lang volgehouden. Zoontje zelf laten afbouwen en vanaf een jaar alleen de ochtendvoeding gegeven en nu dus met 13,5 mnd gestopt. Had nooit gedacht dat ik het zo lang zou volhouden ook aardig wat tegenslagen gehad, syndroom van Raynaud, spruw, op dieet omdat zoontje koemelk allergie had. Ben benieuwd hoe ik het met dit kindje ga ervaren. Janneke, welkom en gefeliciteerd!! Shushi. geen dorst ik drink juist extreem weinig, weet het heel slecht maar word zo misselijk als ik wat drink. Vandaag, vanochtend weer gespugd weer met verschonen. Had dit keer alleen niets bij de hand. Moest wel lache de kleine begon mijn geluidjes van het overgeven na te doen. Verder ging het vandaag wel. Maar morgen toch maar even een emmer mee naar boven nemen.
*Chrisie Ik hoop het wel dat ik beter in de gaten gehouden word, en ik sta er ook op hoor deze keer ik laat niet meer met me sollen door een huisarts die zegt dat het bijbehorende kwaaltjes zijn.Die vage kwaaltjes waren dus wel een ernstige vergiftiging... Ik krijg dus 24 april mijn eerste echo, dan ben ik rond de 10 wkjes, dus spannend weer allemaal! Ook heb ik meteen een gesprek met de HA over de controles, dus ik hoop meteen door naar de gyn. En de misselijkheid word hier nu ook met de dag weer wat erger,ik moet mijn maag volhouden anders begin te kokhalzen.Tot nu toe helpt koud water uit de koelkast nog,ik drink nu flesjes per dag ha ha.En wat maagzuur heb ik.
Dorst heb ik altijd al, dus dat is niet van de zwangerschap.. Ik heb alleen geen zin in water, dus hou het maar bij thee en cafeinevrije cola. dat krijg ik goed weg. Misselijkheid is nog goed te doen hier. Inderdaad geen lege maag hebben, maar daar zorg ik dus wel voor. Jullie hebben trouwens allemaal zo snel al een echo.. Ik moet nog wachten tot 01 mei.. Dat klinkt nog zo ver weg.. Vrijdag komt Moeders voor moeders langs. ben zo bang dat hun test negatief is hahahaha.. Waarom??? geen idee???? Vind het allemaal nog zo onwerkelijk.. Over een jaar ben ik mama.. X Lissa
@ Lissa Ik zou eigenlijk pas met 10 weken (26 April) mijn eerste echo hebben... Maar aangezien wij er bijna 2 jaar over gedaan hebben om zwanger te raken, willen we niet zo lang in onzekerheid zitten. Heb toen nogmaals de verloskundige gebeld, het verhaal verteld, en zei snapte wel dat we niet zo lang wilden wachten. Ik was vrijdag ook erg bang dat de test bij MvM toch alsnog negatief zou zijn... Maar er schoten gelijk 2 dikke strepen op! Ik denk dat die onzekerheid voorlopig ook nog wel even zal blijven, denk je niet?! En dat zal ook wel niet aan ons liggen...
Goedemiddag, @Chrisie, knap hoor, zo lang BV, mij is het tot een half jaar gelukt met veel moeite, toen wilde ik over op alleen nog in ochtend en avond, maar toen had ik nog maar twee slokken per keer, dus was het snel klaar, wat ik achteraf ook wel prettig vond, ik kreeg er veel meer vrijheid voor terug en voelde me weer wat minder melkkoe @Lissa, tja, die onzekerheid herkennen we denk ik allemaal wel, dat blijf ik zo moeilijk vinden! Maar in de loop van de weken zal je je vast van zekerder gaan voelen, met weer een test van MvM en later een echo. Het verbaast mij ook wel eens hoe verschillend de eerste echo is. Met mijn dochter kreeg ik pas met 11,5 weken een echo. Nu vroeg de verloskundige of ik het prettig zou vinden rond 8 weken al een echo te krijgen, natuurlijk! Dat scheen veranderd te zijn sinds vorige keer, met name met het oog op mogelijkheden voor prenatale diagnostiek (combinatietest etcetera), waar je wel vroeg mee moet starten. Hebben jullie al ideeen over of jullie dat willen? Bij onze eerste hebben we het niet gedaan, nu twijfelen we toch een beetje. We ehbben tenslotte een prachtig gezond kind. Met name voor haar willen we een broertje/zusje, als dit dan een kindje zou zijn met een handicap, geef je haar toch ook veel lasten, voorals voor als wij ouder zijn. Aan de andere kant is het toch echt een kindje in mijn buik, die heeft toch sowieso levensrecht? Tja, moeilijk, maar begin er toch meer over na te denken, ben benieuwd of dat bij jullie ook leeft. En oh ja LIssa, nog een week of 10 (klinkt vreselijk lang), dan ga je wat voelen in je buik en dan gaat de onzekerheid veel sneller weg, dan voel je dat het goed zit! Ik ga maar weer even kijken bij mijn zieke meisje, gisteren heeft ze zo'n 25x overgegeven en bijna niets gedronken. Twee nachten gespookt en nu ligt ze al de hele dag te slapen. Aan de ene kant wel goed, dan krijgt ze eindelijk rust, aan de andere kant wordt ik er ook wel bezorgd van. Maar gelukkig vandaag niet meer overgegeven en al drie bekers gedronken, dus dat geeft de burger weer wat moed! Fijne dag allemaal
@lotte hoe is het met je dochter? Alweer wat beter? @sproetje gezellig en gefeliciteerd. Wanneer ben je uitgerekend?
onssproetje, welkom en gefeliciteerd! hier erg beroerd, dus niet veel online.. morgen echo... zenuwen alom hier dus!
@Lotte, combinatietest nog niet echt over na gedacht. Vorige keer niet gedaan. Nu maar weer eens over na denken en met me vriend over hebben. Maar denk dat we hem niet gaan doen. Is je dochtertje al weer wat beter. @Sproetje, welkom en gefeliciteerd. @Isis, rot dat je je zo beroerd voelt. Veel suc6 morgen. @Lissa, Ja over een mnd of 7/8 ben je mama. Blijft tot op het eind onwerkelijk. Dat vond ik. Vind het nu weer onwerkelijk. Eind van het jaar hebben we 2 kindjes.
uitgerekend! 1 november Thea: 3e kindje 6 november Nic79 3e kindje 8 november Mandy: 1e kindje 12 november Chrisie(27) 2e kindje(z), ZH, gevoel meisje. 15 november Marleen: 1e kindje 19 november Ferienke, 4e kindje 20 november Joyce86, 2e kindje Isis, 1e kindje 22 november Siesi, 1e kindje 23 november Bridgett 3e kindje niek: 3e kindje Zen: 3e kindje 24 november Suzanne: 1e kindje 25 november Spijkervrouwtje, 3e kindje 26 november Lissa80, 1e kindje afspraken 29-3:Marleen eerste echo 06-4:Isis eerste echo 10-4:Thea termijn echo 10-4:Bridgett eerste echo 10-4:Niek eerste echo 11-4:Spijkervrouwtje eerste echo 12-4: Nic79 2e echo 19-4:Chrisie termijn echo 24-4: Lissa80 intake 26-4:Suzanne termijn echo 1-5: Lissa80 termijn echo Lijst ermaar weer eens bijgepakt. Kunnen de meiden die nieuw zijn zich er ook bij zetten. Mischien ook wel leuk om het iets uitgebreider te maken. Met of je thuis of in ziekenhuis wil bevallen of je denkt of het een jongen of meisje is. Leeftijd van jezelf. Ik heb het er alvast bijgezet
uitgerekend! 1 november Thea: 3e kindje 6 november Nic79 3e kindje 8 november Mandy: 1e kindje 12 november Chrisie(27) 2e kindje(z), ZH, gevoel meisje. 15 november Marleen: 1e kindje 19 november Ferienke, 4e kindje 20 november Joyce86, 2e kindje Isis(25), 1e kindje, ZH, gevoel jongen gevoel manlief meisje 22 november Siesi, 1e kindje 23 november Bridgett 3e kindje niek: 3e kindje Zen: 3e kindje 24 november Suzanne: 1e kindje 25 november Spijkervrouwtje, 3e kindje 26 november Lissa80, 1e kindje afspraken 06-4:Isis eerste echo 10-4:Thea termijn echo 10-4:Bridgett eerste echo 10-4:Niek eerste echo 11-4:Spijkervrouwtje eerste echo 12-4: Nic79 2e echo 19-4:Chrisie termijn echo 24-4: Lissa80 intake 26-4:Suzanne termijn echo 1-5: Lissa80 termijn echo Goed idee Chrisie! Ik heb mezelf al even veranderd!
En nog een en ander toegevoegd! Onssproetje: welkom! Isis: succes met je echo morgen! Onze dochter nog niet echt beter, nog steeds aan het braken en vandaag ook al een keer of 8 tot de nek toe vol met diarree Gelukkig is ze wel weer wat levendiger dan gisteren, dus maak ik me minder zorgen uitgerekend! 1 november Thea: 3e kindje 6 november Nic79 3e kindje 8 november Mandy: 1e kindje 12 november Chrisie(27) 2e kindje(z), ZH, gevoel meisje. 15 november Marleen: 1e kindje 19 november Ferienke, 4e kindje Lotte81 (30), 2e kindje, ZH 20 november Joyce86, 2e kindje Isis(25), 1e kindje, ZH, gevoel jongen gevoel manlief meisje 22 november Siesi, 1e kindje 23 november Bridgett 3e kindje niek: 3e kindje Zen: 3e kindje 24 november Suzanne: 1e kindje 25 november Spijkervrouwtje, 3e kindje 26 november Lissa80, 1e kindje afspraken 06-4:Isis eerste echo 10-4:Thea termijn echo 10-4:Bridgett eerste echo 10-4:Niek eerste echo 11-4:Spijkervrouwtje eerste echo 11-4: Lotte81 eerste echo 12-4: Nic79 2e echo 19-4:Chrisie termijn echo 24-4: Lissa80 intake 26-4:Suzanne termijn echo 1-5: Lissa80 termijn echo
Aangepast... [QUOTE 1 november Thea: 3e kindje 6 november Nic79 3e kindje 8 november Mandy: 1e kindje 12 november Chrisie(27) 2e kindje(z), ZH, gevoel meisje. 15 november Marleen: 1e kindje 19 november Ferienke, 4e kindje Lotte81 (30), 2e kindje, ZH 20 november Joyce86, 2e kindje Isis(25), 1e kindje, ZH, gevoel jongen gevoel manlief meisje 22 november Siesi, 1e kindje 23 november Bridgett 3e kindje niek: 3e kindje Zen: 3e kindje 24 november Shushi82 (29): 1e kindje, Thuis -> waterbevalling, gevoel: meisje 25 november Spijkervrouwtje, 3e kindje 26 november Lissa80, 1e kindje afspraken 06-4:Isis eerste echo 10-4:Thea termijn echo 10-4:Bridgett eerste echo 10-4:Niek eerste echo Shushi82 eerste echo 11-4:Spijkervrouwtje eerste echo 11-4: Lotte81 eerste echo 12-4: Nic79 2e echo 19-4:Chrisie termijn echo 24-4: Lissa80 intake 26-4:Shushi82 termijn echo 1-5: Lissa80 termijn echo[/QUOTE]
Druk weekje gehad en niet gereageerd verder, maar ik heb mezelf er ook even tussen gezet 1 november Thea: 3e kindje 6 november Nic79 3e kindje 8 november Mandy: 1e kindje 12 november Chrisie(27) 2e kindje(z), ZH, gevoel meisje. 15 november Marleen: 1e kindje 19 november Ferienke, 4e kindje Lotte81 (30), 2e kindje, ZH TumTum (29), 1e kindje, ZH gevoel een mensje 20 november Joyce86, 2e kindje Isis(25), 1e kindje, ZH, gevoel jongen gevoel manlief meisje 22 november Siesi, 1e kindje 23 november Bridgett 3e kindje niek: 3e kindje Zen: 3e kindje 24 november Shushi82 (29): 1e kindje, Thuis -> waterbevalling, gevoel: meisje 25 november Spijkervrouwtje, 3e kindje 26 november Lissa80, 1e kindje afspraken 06-4:Isis eerste echo 10-4:Thea termijn echo 10-4:Bridgett eerste echo 10-4:Niek eerste echo Shushi82 eerste echo 11-4:Spijkervrouwtje eerste echo 11-4: Lotte81 eerste echo 12-4: Nic79 2e echo 19-4:Chrisie termijn echo 19-4:Tumtum intake 24-4: Lissa80 intake 26-4:Shushi82 termijn echo 1-5: Lissa80 termijn echo
Hoi dames, Ik heb mezelf er ook maar vast tussen gezet! 1 november Thea: 3e kindje 6 november Nic79 3e kindje 8 november Mandy: 1e kindje 12 november Chrisie(27) 2e kindje(z), ZH, gevoel meisje. 15 november Marleen: 1e kindje 19 november Ferienke, 4e kindje Lotte81 (30), 2e kindje, ZH TumTum (29), 1e kindje, ZH gevoel een mensje 20 november Joyce86, 2e kindje Isis(25), 1e kindje, ZH, gevoel jongen gevoel manlief meisje Stitch85, 2e kindje, ZH KS 22 november Siesi, 1e kindje 23 november Bridgett 3e kindje niek: 3e kindje Zen: 3e kindje 24 november Shushi82 (29): 1e kindje, Thuis -> waterbevalling, gevoel: meisje 25 november Spijkervrouwtje, 3e kindje 26 november Lissa80, 1e kindje afspraken 06-4:Isis eerste echo 10-4:Thea termijn echo 10-4:Bridgett eerste echo 10-4:Niek eerste echo Shushi82 eerste echo 11-4:Spijkervrouwtje eerste echo 11-4: Lotte81 eerste echo 12-4: Nic79 2e echo 17-4: Stitch85, intake gyn, eerste echo 19-4:Chrisie termijn echo 19-4:Tumtum intake 24-4: Lissa80 intake 26-4:Shushi82 termijn echo 1-5: Lissa80 termijn echo
@Sushi81 Ik heb wel de vk gebeld, maar eerder een echo deden ze niet aan, Alleen bij een eventuele bloeding ofzo. Dus helaas. gelukkig heb ik deze niet gehad. @Lotte81. Mijn vriend en ik hebben besloten geen testen te laten uitvoeren. Wij zouden het nooit weg laten halen, dus is er ook geen reden om die testen te laten doen. Hoest met je dochter?? @Onssproetje Welkom bij de club.. @Isis Beroerd zijn is een goed teken zou je zeggen. Succes met je echo vandaag. Als ik de lijst naloop zijn er aan aantal van wie we al een tijdje niets gehoord hebbe.. Gaat alles goed?? Nic79, Mandy, Marleen, Ferienke, Siesi, Bridgett, Zen, Suzanne, Spijkervrouwtje?? Hier gaat ie nog steeds prima.. Voel me goed en heb de misselijkheid onder controle. Ik blijf alleen maar eten.. Damn.. Gister gingen mijn vriend en ik wokken. Hijwas verbaasd hoeveel ik kon eten hahaha.. Ik bleef gaan. Mijn borsten beginnen trouwens de jeuken, dus dat zou een teken van groei kunnen zijn. Voor de rest een opgezette buik, maar ja ik eet ook zoveel. Weten jullie hoe dat nou zit met BRIE?? Je mag geen rauwe melkkazen, maar brie is van gepasteuriseerde melk. Ik las dat je dat dus wel mocht??? Weet iemand dit?? X LIssa
@lissa80 Brie uit de supermarkt mag gewoon (huismerken, President) Voor de zekerheid kan je het etiket nog nalezen, maar volgens mijn verloskundige mag je de "nederlandse" brie gewoon eten!