November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    oooh xanke sorry helemaal vergeten :(
    gefeliciteerd!!!!!!!

hoe was JULLIE dag?

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Gefeliciteerd Anke!!!!
    Mooie dag gehad? Iig wel het zonnetje erbij.. ;)

3. xAnke

xAnke Niet meer actief

Ja was zeker mooie dag! Kan niet wachten tot we de mogelijkheid hebben om het groots te vieren!

4. Gefeliciteerd anke :D Nu begint het wennen aan je nieuwe achternaam en geen vriend maar man meer zeggen :D

Heb je foto's? ben benieuwd hoe jullie eruit zagen :)

Ik doe trouwens deze maand mee met de buik van de maand verkiezing.... Willen jullie op mij stemmen?? :)

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ik zal op je stemmen! :D

6. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Heb je een directe link, dan stem ik ook wel hoor....

Gefeliciteerd Anke, nog net op de valreep.

Hier ff wat minder, want ik heb het echt helemaal gehad met mijn zusje en haar arrogante egoistische respectloze gedrag.
    Zo goed als het vlak na haar bevalling ging, zo dramatisch is het nu.
    De hele wereld mag alleen maar om haar draaien, en als iemand ff niet vraagt hoe het met haar gaat, dan gaat ze op een heel negatieve manier de aandacht gewoon opeisen.
    (zo ook dus afgeliopen zondag op MIJN babyshower) Ik wilde er eerst niks over zeggen, maar ik slaap er gewoon niet van, heb stressweeen gehad en nu een hogere bloeddruk (normaal altijd perfect!!!)

Vandaag zijn we overigens bij de gynaecoloog geweest om zaken rondom mijn bevalling te bespreken.
    Donderdag een groeiecho gepland in het zkh, zodat de verhouding kindje/bekken bekeken kan worden en we hebben besproken dat als er niet echt een dringende aanleiding is, dat het een natuurlijke bevalling wordt, maar wel met heel vroege pijnmedicatie (ruggenprik), zodat de ontsluitingsweeen mij niet uitputten (niet handig met MS) en dan blijven dus alleen de persweeen over...
    Was een heel fijn en duidelijk gesprek.

Nu afwachten hoe het verder gaat tussen mij en mijn zusje, binnenkort maar eens een gesprek aangaan over haar gedrag, want ik laat haar (hoe erg het ook allemaal voor haar is) niet ons geluk verpesten en daar is ze momenteel hard naar op weg....

7. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anke: GEFELICITEERD!! :D jullie hadden idd heerlijk weer! Ben ook benieuwd naar de foto's :D haha

@hemeltje: wij hebben er alleen 1 boven t wiegje en die maakt mn moeder. T is een fam. Wiegje en dr zit al een hemeltje boven dus ze neemt die maten gewoon over en dan in elkaar stikken ook ik heb dus helaas geen tips daar over. Misschien een patroontje op internet zoeken? Weet niet of je een beetje kan naaien? T is op zich niet heel lastig om te maken.

@donder: wat balen dat t nog niet beter gaat met je zusje dr gedrag! Vind dat je helemaal gelijk hebt hoor! T is heel erg wat hun overkomen is en je gunt t niemand maar ze hoeven niet jullie geluk af te nemen door zich zo te gedragen!

@hier: vannacht super slecht geslapen omdat ik zo een last van mn banden had! :S echt heel vervelend!
    Toen belde ik vanmorgen naar mn fijne ex werkgever waarom mn salaris nog niet gestort was blijk ik wat verkeerd te hebben gedaan met t invoeren van mn uren krijg ik volgende maand salaris pas!:$
    Pfff dat kon dr ook nog wel bij!! T komt er eigenlijk op neer dat we nu nog maar een paar euro hebben om tot de twaalfde boodschappen mee te doen dus moet ik serieus nu al mn ouders gaan vragen of we geld van de kunnen lenen wat we eigenlijk pas vanaf dec. Zouden gaan doen :x

Ik zit echt ff een dip nu! Dit is totaal niet hoe wij t voor ogen hadden om deze periode door te gaan!! Mn vriend gaat nu 6 dagen in de week van 07:00-18:00 werken om extra te verdienen en gelukkig vind zn baas dit allemaal goed maar ik voel me zo slecht en nutteloos en vraag me echt af of t allemaal wel gaat lukken als die kleine er straks is! Loop de hele dag al te janken en weet echt even niet meer wat ik met mezelf aan moet ik voel me zooo schuldig tegen over mn vriend ook!

Sorry hiervoor maar moest t even ergens kwijt!:)

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Donder: heel moeilijk.. Maar ondanks dat je zus en haar man veel verdriet hebben/hebben gehad, heeft ze nooit het recht jouw zwangerschapsvreugde af te nemen. Ik zou dit ook zeker niet toelaten.
    Misschien nog 1x een gesprek aan gaan en als dat niet werkt, voorlopig even afstand nemen..? Iig tot na de bevalling? Het is jammer dat het zo moet, maar de gezondheid van jouw kleintje en jezelf is even belangrijker.

Vervelend als mensen zo egoïstisch bezig zijn zeg...
    Maar jullie geluk niet kapot maken. Dat is het absoluut niet waard!
    Is haar man hier ook van op de hoogte of heeft het geen zin hier met hem over te praten...? Echt jammer... Ik hoop dat je snel rust vind in je eigen hoofd en de problemen met je zus niet laat overheersen.
    Je zus is degene die hier spijt van gaat krijgen dat ze zich zo gedraagt en dat ten koste gaat van jullie geluk.
    Als ik jou was zou ik ook gewoon alles zeggen, dat je stress weeen hebt en hoge bloeddruk omdat je je hier zo druk om maakt.
    Als het haar dan nog niets doet zou ik echt (tijdelijk) afstand nemen.

Nogmaals, het verdriet en de pech van je zus is heel erg.. Maar daarom juist zou ze des te zuiniger op jullie geluk moeten zijn. Is mijn mening!
    Sterkte ermee.. Maak je alsjeblieft niet te druk, op deze termijn is stress heel slecht voor je baby!

Elleinad: hierop kan ik alleen maar zeggen: je bent niet de enige!
    Ik zal je onze ellende besparen van de laatste maanden, maar het feit dat ik in de ww zit zegt ook genoeg. Mijn vriend moet nu voor 1 of 2 maanden ook ww aanvragen omdat hij nog niet bij zijn nieuwe baas kan beginnen en zijn oude baas hem eruit heeft moeten zetten wegens forse verliezen binnen het bedrijf.
    Jullie zijn echt de enige niet, op het moment hoor ik zoveel nare financiële situaties om me heen.. En ik begrijp heel goed dat je er even doorheen zit.
    Je wilt niet weten hoeveel traantjes er deze zwangerschap al gevloeid zijn.

Maar: jullie zijn gezond, je bent zwanger en krijgt straks een mooi kindje.. Jullie hebben een dak boven je hoofd en je kunt eten en drinken.
    Belangrijkste: jullie hebben elkaar! Ik weet dat je het misschien niet wilt horen, maar zo is het wel, ik probeer hier ook elke keer aan te denken als er weer een rekening door de brievenbus valt waar ik echt niet op zit te wachten.

Maar laat je tranen even lekker gaan en zeg tegen je vriend hoe je je voelt.. Dat lucht op.. Bij mij wel iig.
    Soms lijkt alles gewoon tegen te zitten en dat gevoel heb jij nu waarschijnlijk.
    Mag je werkgever trouwens gewoon pas de volgende maand uitbetalen?
    Ik dacht van niet. Misschien moet je dit even navragen bij het juridisch loket, die kun je gewoon gratis bellen.

Gelukkig heb je ouders die jullie kunnen helpen, ik ook. Maar er zijn ook mensen die ze niet hebben.. Kan me niet voorstellen hoe die zich voelen.

Maar meid, dat je dit totaal niet voor ogen had begrijp ik echt helemaal hoor!!!!! Same here... Maar je hebt de dingen niet in de hand en in m'n leven is het nog maar weinig voorgekomen dat de dingen lopen zoals ik ze wil zien lopen.. Blijf positief, hopelijk komt het snel goed!
    En je vriend.... Die weet echt wel dat jij je steentje bij wilt dragen hoor!;)

Hou je rustig.. Net zoals bij donder, stress is op dit moment heel slecht voor je. Vooral voor de placenta... Dus vermijden!
    Jank even uit bij je vriend en misschien je ouders... Die vinden het vast ook erg voor jullie dat het zo loopt en zullen blij zijn dat ze in staat zijn om te helpen.
    Soms is het niet anders.....

Sterkte ook voor jou en rustig aan......

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik ben een beetje een passief mede-lezer. Maar nu we toch een mooie foto hebben gemaakt van mijn buik, gooi ik hem gewoon tussen jullie gesprekken door :p.. Hij groeit zo hard nu! En ik wil hem nog lang niet kwijt, hoewel ik wel erg benieuwd ben naar ons mannetje...

Heb wel even mijn hoofd eraf geknipt:

foto-buik-eva3-ps.jpg

10. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saffira je snapt t echt helemaal merk ik aan wat je typed!! Onwijs balen ook bij jullie dat je vriend nu ook i de ww zit! En t is idd zo dat vrij weinig in t leven loopt zoals gepland! Helaas helaas!! Maar wat je zegt grlukkig hebben wij onze ouders nog die ons steunen moet je je je voorstellen als we dat niet hadden!
    Dank je wek voor je lieve berichtje! Ik heb even mn verhaal gedaan bij mn moeder en de tranen laten lopen idd!
    Daarna precies op een rijtje gezet wat we te kort komen en waar we misschien nog kunnen besparen en hoe we dingen kunnen oplossen dan heb ik er voor mn gevoel nog iets aan gedaan zeg maar..

Wat betreft de uitbetaling is t mn eigen stomme schuld eigenlijk en dus heb ik geen poot om op te staan. Omdat ik in een invalpool werktte moest ik mn uren online invoeren en ik heb een tijd niet gewerkt omdat ze geen werk hadden maar toen is t systeem veranderd.. Ik was ervan overtuigd dat ik t goed had gedaan maar blijkbaar niet dus voor hun had ik eigenlij niets gewerkt..
    T is balen maar t komt wel goed! Want wat we nu lenen kunnen we meteen terugbetalen zodra mn salaris dr wel is of gebruiken om later minder te lenen zeg maar.

Zo nu ga ik lekker een warme pittenzak maken en mn bedje in hopend dat de hoofdpijn zakt en ik weer een beetje ontspan haha :)

Gelukkig was de cursus vanavond super interesant weer en kijk ik nu heeeell anders tegen de bevalling aan!! Ik kan deze cursus echt aan iedereen aanbevelen!! Super fijn!! En heel leerzaam! :D

11. Hi meiden,

Ik zit er vandaag echt een beetje doorheen. :(
    Ik ben doodop en vanavond komen mijn schoonouders, dus moet straks nog flink aan het poetsen. Daarnaast vannacht gewoon superslecht geslapen, maagzuur! :(
    Mijn ribben doen opeens ook keiveel zeer de laatste dagen, zo erg dat ik gewoon nergens meer zin in heb omdat elke beweging zeer doet.

En dan krijg ik net ook nog een berichtje van het forum dat ik niet meer meedoe met de buik van de maand, omdat je volgens het reglement geen stemmen mag werven... Voelde me net zo'n crimineel :( Ik wist echt niet dat het niet mocht, ik zie zo vaak berichtjes voorbijkomen van wil je op mij stemmen. :( Maargoed, het zal allemaal wel, er was iemand die had al 40 stemmen en ik pas 9 dus ik had toch niet gewonnen :p

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Elleinad: fijn dat je je tranen even bij je moeder kwijt kan en dat je alles op een rijtje hebt kunnen zetten.
    Dat van je uren is jammer idd maar zoals je zelf al zegt komt dat geld dan volgende maand en je doet het tenslotte niet expres!
    Het komt allemaal vast wel goed, let maar op... Maar dat het allemaal niet leuk is, dat begrijp ik maar al te goed!

M'n vriend in de ww is gelukkig echt tijdelijk! Haha
    Anders zou ik ook gek worden. Hij moet nog 1 diploma halen en daarna kan hij aan de slag bij zijn nieuwe baas.... :)

Bolkje: je huis schoonmaken voor je schoonouders?
    Joh haal er een stofzuiger doorheen en klaar zeker..
    Die mensen snappen echt wel (mag ik hopen) dat je hoog zwanger bent en sommige dingen nu eenmaal minder makkelijk gaan..
    En ik zou tussen de middag een slaapje doen!
    Dat van je ribben kan ik ook helemaal begrijpen, af en toe heb ik het gevoel dat ze op knappen staan.. :(
    Gewoon rustig aan doen vandaag.....

Dat van die buikfotos vind ik maar raar!
    Denk dat er genoeg mensen zijn die middels privé mailtjes stemmen werven.... Maar goed. Regels zijn regels blijkbaar?
    :(

Welke had je ingezonden? Ik had nog niet gekeken!

Samarinde01: idd een heel mooi buikje! Snap dat je er trots op bent..

13. Ik had deze ingestuurd:

IMG_1992.JPG

Je hebt eigenlijk wel gelijk, niet alles hoeft schoon.... Maar het is ook gewoon een troepje hier :( Wij zijn beiden niet zulke opruim-wonders, dus het komt hier regelmatig voor dat we 's avonds zeggen: we ruimen morgenochtend wel even op... en dan vervolgens komt het dus op mijn schouders terecht. ;)

Ik ben ook eigenwijs hoor, elke dag zegt mijn man: blijf lekker liggen... Maar ik sta op, ook als hij al om 6 uur op moet staan. Dat half uurtje samen ontbijten vind ik gewoon erg belangrijk. Maar het begint me allemaal wel op te breken; de maagzuur, pijn in mijn ribben, vermoeidheid.... Kan er even weinig bij hebben, merk ik.

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dank je saffira..:)

15. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    hay!

bolkje wat balen dat je zo slecht hebt geslapen! ik denk dat maagzuur nacht was want ik had er ook echt mega last van!
    ik ben t met saffira eens kan jou t schelen dat je huis niet helemaal aan kant is! als ze dat nu niet begrijpen is t hun probleem toch!
    en idd lekker ff gaan liggen vanmiddag ga ik ook doen hoor! anders trek ik t echt niet!

leuke foto!! en wat vreemd dat je geen stemmen mag werven! je moet toch ergens je stemmen vandaan halen haha heel flauw!

@saffira: fijn idd dat t van je vriend tijdelijk is! op naar dat diploma zou ik zeggen! :D

16. Ik heb net ff een half uurtje op bed gelegen!! Na het douchen was ik alweer zó moe! Ik heb ook besloten dat ik de boel gewoon een beetje de boel laat.... Okay, misschien gooi ik dat bosje half verlepte bloemen wel even weg voor ze er zijn :p

Maar verder.... ik heb hier een grote plastic doos, daar gooi ik alle troep in en dan zoeken we die doos dit weekend wel uit :)

17. Mijn man is echt extreem slecht bereikbaar elke keer. Lijkt net alsof hij niet doorheeft dat het wel handig is om zijn telefoon op te nemen als ik bel.... Lijkt me toch wel dat ik vanaf 35 w zo'n beetje kan verwachten dat ie beter bereikbaar is??

Nu heb ik het idee opgevat om hem de stuipen op het lijf te jagen. Ok, gemeen, maar ik ben het echt zat! Heb dit mailtje opgesteld:

Hi lieverd,

ik lig hier nog even bij te komen, maar wilde het je toch zo snel mogelijk laten weten. Helaas reageerde je niet op mijn telefoontjes, dus moet het maar even zo.
    Zoals je weet had ik gister al best wel last van mijn buik. Dit bleken dus al weeën te zijn! Omdat ik al 10 cm ontsluiting had en al een kwartier in mijn eentje persweeën lag weg te zuchten toen de vk erbij kwam was er geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan en is hij dus gewoon thuis geboren (2 weken te vroeg).
    Onze zoon is om 11:55 ter wereld gekomen en het gaat goed met hem. Wel heeft de vk een ambulance gebeld omdat hij te vroeg is geboren, maar ze zei dat hij een goede apgar-score had.

Nou, gelukkig is dit natuurlijk onzin, maar ik vind het wel heel erg dat je niet bereikbaar bent. Wat is er zo belangrijk dat je de telefoon niet op kan nemen? Ik neem aan dat je weet dat ik elk moment zou kunnen bevallen en dat het dus wel handig is om je telefoon bij je te hebben?!

Wat vinden jullie??

18. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    @bolkje: zou je vriend je hele verhaaltje wel lezen en niet al gaan bellen voordat 'ie bij het stukje is dat het nu nog niet echt is?

Maar ik snap het wel....

19. Ik heb het maar niet verstuurd, vond het zielig om hem zo te laten schrikken. Het bleek dat hij het geluid uit had staan. Vanaf nu dus maar goed vragen elke ochtend of hij zijn geluid heeft aangezet... ;)

20. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik snap je heel goed bolkje!! Maar denk dat je m wel echt de stuipen op t lijf gejaagd zou hebben!! Misschien wel je mailtje laten lezen dat ie begrijpt hoe erg je er van baalt dat ie slecht bereikbaar is!! En dat je dus bijna dat gestuurd had naar m!

Lekker dat je nog even hebt gelegen en zo n doos is natuurlijk super handig! Idd lekker alles er in gooien en dat ruim je dan een andere keer wel echt op :D haha goed plan!!

Ik ben nu net ook weer onder de levende want heb ook even een half uurtje een tukje gedaan! Nu snel naar mn werk voor info gesprek met mn invalster en daarna nog lesgeven!

Succes met je schoonouders vanavond bolkje!

Deel Deze Pagina