November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi dames,

Sorry hoor, moet ff mijn hart luchten. Ben echt zo verdrietig en gekwetst :(

Ik belde net mijn zusje of we misschien op de koffie zouden komen bij hun. Maar ze was bij mijn ouders, vertelde ze. Dus ik zei: zal ik daar dan ook heenkomen? Toen reageerde ze echt zó lullig, dat ze dat niet wilde en dat ik mezelf altijd zou opdringen bij hun. En dat ze liever met zijn viertjes wilde zijn.

Voel me echt enorm afgewezen, gekwetst en teveel :( En dan ga ik ook gelijk zitten malen, over alle keren dat hun met zijn viertjes gaan barbequeen of uit eten zonder ons mee te vragen. Alsof wij er niet bijhoren voelt het soms gewoon. En waarom? Vaak wordt als reden gegeven dat mijn man vegetariër is en dat het dus lastiger is om met hem te BBQen of om een goed restaurant uit te kiezen.... Maar ik begin me gewoon af te vragen of er niet meer achter steekt dan dat. Ik krijg ook het gevoel dat er gewoon over ons geroddeld en geklaagd wordt als we er niet bij zijn. En dat maakt me echt enorm verdrietig.

Stel ik me nou zo aan of is dit gewoon lullig? :(

O ja en ik maaak me ook zorgen over ons mannetje straks. Wat als hij ook niet voldoet aan hun 'eisen' en niet die perfecte baby is zoals mijn zusje hem nu voorstelt? Gaat ze hem dan ook zo behandelen??? :( Ik wil beter voor mijn zoontje.

2. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bolkje: wat raar ja??!! Als ik jou was zou ik eens met mn ouders gaan praten. gewoon vragen waar dit allemaal vandaan komt. en of zij het ook zien als 'opdringen' (wat ik heeeeel raar vind, want je bent toch familie??)
    .
    Zou je zusje misschien jaloers kunnen zijn? Of heeft ze al kinderen? Misschien rare vraag, maar is eigenlijk het eerste wat in me op komt...

3. Misschien ben ik daar nog wel het meest door van streek: het feit dat mijn moeder gewoon helemaal niet reageert!! Ze heeft wel gehoord wat mijn zusje zei, maar blijkbaar is ze het ermee eens ofzo?

Ik zou het echt niet pikken als iemand zoiets zou zeggen, maar zij blijkbaar wel.

Ik weet niet wat ik nu ga doen. Ergens voel ik me gewoon zo gekwetst dat ik echt zoiets heb van ik ga wraak nemen, hun hetzelfde gevoel geven.... Dit jaar kerst bijvoorbeeld bij mijn schoonouders vieren ofzo, om hun te laten voelen hoe het voelt als je ergens niet bijhoort.... Maarja, daar heb ik ook mezelf weer mee, want ik vier kerst graag met mijn eigen familie (denk ik :( )

Merk dat ik heel erg in de war ben, sorry :)

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Meid, ik zou je zus lekker even terug bellen en zeggen waar dit op slaat?!
    Ik vind het echt ronduit aso om zoiets tegen iemand te zeggen. Je eigen zus nog wel...
    Vervolgens zou ik je moeder bellen en vragen wat er nou precies speelt of een afspraak maken om je gevoelens even uit te spreken.
    Ik vind dit behoorlijk kwetsend....

Wat je ook kan doen is de volgende keer als je bij je moeder bent en je zus belt hetzelfde zeggen en aangeven dat je liever met je ouders bent...

Wat zegt je vriend hierover?

Ik ken jou natuurlijk verder niet en weet niet in hoeverre je zus een punt zou kunnen hebben? Sorry, bedoel er niets mee.
    Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die de aandacht graag op zichzelf vestigen.
    Ik denk niet dat dit het geval is..
    Zeker omdat je zus al eerder rare uitspraken heeft gemaakt..
    Maar je moeder probeert misschien onpartijdig te blijven.
    Ook niet helemaal slim, als moeder zijnde had ik hier toch zeker even wat van gezegd.

Al met al.. Volgens mij ligt het probleem bij je zusje als ik jou zo hoor de laatste tijd. Het lijkt me een vrouw met flinke gebruiksaanwijzing.

Hoop dat je je niet te druk maakt.
    Als de baby er is zul je zien dat de dingen vanzelf lopen en je kleine en grote mannetje er het meest toe doen!

Knuffel..

Ps: lekkere zondag zo zeg.... :(
    Hopelijk morgen nieuwe week, nieuwe kansen. :)

5. #2265 bolkje, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt: 20 okt 2013
    Pffh, heel drama maar het is in elk geval soort van uitgepraat. Heb het nu alleen wel ff gehad met mijn familie.... Heb nu echt even behoefte aan wat afstand ;)

En dan gaat mijn man nu ook nog eens irritant doen :x

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Nu ben ik wel nieuwschierig hoe het is uitgepraat natuurlijk.....

Maar wel fijn.
    Al snap ik dat je er even klaar mee bent.

Familie is uiteindelijk je gezinnetje.. Daar leef je mee..
    Dat heb ik zelf ook wel gemerkt.
    Op die mensen moet je kunnen bouwen! :)

7. Ik ben erheen gegaan en heb het uitgepraat. Ben nog niet helemaal tevreden, maar ik heb ook geen zin om het er heel lang over te hebben nog met ze. Ik ben gewoon anders dan hun, zie dingen ook anders dan hun.... Ben veel gevoeliger enzo. Dus dat zal altijd wel enigzins botsen.

Ik moet maar gewoon leren accepteren dat zij niet zullen veranderen... en ik ook niet!

8. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saffira dank je :D ik ga idd lekker ff douche zo en dan mn bedje in duiken! Vriend is uiteindelijk om 16:00 uur!!! Zn bed is een keer uit gekomen.. Ik vertelde t van mn oma en toen vroeg ie daarna doodleuk wat ik met eten wilde doen... Nou toen brak de hel los natuurlijk dus hij weer nu hoe ik erover denk en heeft t wel een soort van goedgemaakt door lekker te koken voor me en rug te masseren! Hij snapt nu iig dat ie goed fout heeft gezeten en ziet als t goed is in dat ie dit niet nog een keer moet flikken! Haha

@bolkje: jeetje wat een gekke opmerking zeg! Gelukkig is het nu uitgepraat maar ik ben t zeker me je eens! Vervelend hoor! Misschien is ze idd een beetje jaloers ofzo dat ze daarom meer tijd alleen metje ouders wilt zijn omdat ze dan t idee heeft dat ze zich minder hoeft te " bewijzen" ofzo.. Zo vind ik t een beetje klinken iig..

Lekker dagje zo met zn alle zeg!!
    Saffira hoop idd morgen een nieuwe week met nieuwe kansen want al dit door zet krijgen we vast geen goed nieuws met onze echo morgen! :( maar laten we van t goede uit gaan dat onze man gewoon weer lekker goed gaat met zn groei:D

9. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    jeetje dames wat een verhalen :(

gelukkig is het allema weer een beetje goed nu, maar kan me jullie gevoel en gedachten zo goed voorstellen.

bolkje mijn eerste gedachten waren eerlijk gezegt ook jaloezie van je zus uit. hoop dat dat niet het geval is, want dat zou het er niet makkelijker op maken :(

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Jaloezie idd ja...
    Maar dat was al wel een beetje duidelijk, want ze gedroeg zich al niet zo leuk omdat jij nog wel zwanger bent en zij niet.

Maar goed dat je er heen bent gegaan!
    En familie heb je niet voor het uitzoeken maar je moet het er wel mee doen. Dus verschillen zullen er altijd zijn.
    Lekker jezelf blijven idd! ;)

Elleinad: echo is morgen vast helemaal goed!! Maak je geen zorgen..
    Blij dat het uiteindelijk toch goed is gekomen met je vriend..
    Mannen kunnen soms zulke horken zijn.. :p

11. Ik weet niet of het jaloezie is hoor.... Ze is wel heel enthousiast en wil overal bij betrokken zijn. Als ze jaloers zou zijn, zou ze me denk ik wel uit de weg gaan??

Hoe dan ook: ik lig nu nog te stuiteren in mijn bed dankzij die ruzie. Dus ik ben maar weer naar beneden gegaan... :( Manlief ligt natuurlijk wel gewoon te ronken en ik weet niet... voel me gewoon soort van helemaal alleen op de wereld en heel zielig :)

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Oh toch wel..?

Moet zeggen dat ik volgens mij ook even in de war ben geweest met donder haar zusje.. Haha
    Mijn hersens werken op halve krachten heb ik het idee de laatste tijd. :(

Maar vervelend dat je je zo voelt..
    En jammer dat je zusje die opmerking heeft gemaakt, het zou mij ook niet lekker zitten als me zusje zoiets zei.

Hopelijk heb je toch nog lekker kunnen slapen en gaat het vandaag wat beter....

13. Ik denk dat je in de war bent met Donder, die had echt veel narigheid met haar zus... Mijn zusje is in principe hartstikke lief, alleen ik heb ook erge last van mijn hormonen. Daardoor botst het even best wel momenteel (ook met mijn moeder, trouwens)

Heb trouwens opzich wel goed geslapen toen ik eenmaal sliep, alleen veeeeel te kort :(

14. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een nacht hier zeg.....:(... buik zat in de weg, die rot hand te tintelen. heb haast geen oog dicht gedaan... dus was er al om 7 uur uit. Ga straks even een goedkope spalk halen voor mijn hand. Kijken of dat helpt. ben er helemaal klaar mee. :(

We hebben sinds gisteren een ooievaarsnest in de tuin staan!! Echt leuk! Nu wachten op de ooievaar...;)

15. Leuk Marietje :D

Wij willen nog zo'n ooievaar die door het raam vliegt eigenlijk.... Maar vond die van de Xenos niet zo leuk.

16. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bolkje: hier ook aardig last van de hormonen. al probeer ik me wel een beetje in te houden. ik heb vooral last van mn schoonfamilie en soms ook wel van mn stiefmoeder. mn stiefmoeder moet zich overal mee bemoeien... of we een kraamfeest gaan doen of niet, tegen wie ik wat zeg... word er echt zat van soms....

17. Wij horen vrij weinig van de schoonfamilie (misschien maar beter op het moment, haha!)

Het irritantste vind ik als mensen zeggen 'die hormonen, daar moet je gewoon niet aan toegeven' of zeggen dat je het als excuus gebruikt. Alsof ik het leuk vind dat ik afentoe zo'n bitch ben of dingen expres heel anders oppak dan normaal.... Je zou van je familie toch wel verwachten dat ze weten hoe je normaal bent en dat ze je dus met een korreltje zout moeten nemen.

Merk ook dat ik elke ochtend chago ben als ik merk dat er weer een nacht voorbij is gegaan zonder dat de bevalling is begonnen :) Ikweet het, ben pas 38 weken, maar ik ben zo ongeduldig :) Zeker op doordeweekse dagen ben ik dan niet te genieten, omdat ik weet dat mijn man dan naar zijn werk moet en dat ik dus weer een dag alleen door moet komen....

18. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja idd, in de war met donder... Haha soms moeilijk bijhouden met al die verhalen en hormonen.. :p

En dat je ongeduldig bent snap ik wel hoor!
    Ik mag nog niet eens thuis bevallen en ben al zooooo ongeduldig!!

Ik vind het ook makkelijk gezegd van sommige als ze zeggen: niet aan de hormonen toegeven... Maar aan de andere kant heb ik wel gemerkt door er zelf wat meer op te letten, dat het nu veel beter gaat tussen mij en m'n vriend.
    Sommige dingen (hormonen) hou je niet tegen, maar er soms even bij stil staan wil wel helpen. Bij mij wel iig.

Marietje: vervelend dat je hand zo'n pijn doet! Ik heb dat met mijn rechterbil en been.... 100x op een nacht kramp..
    Ik probeer overdag maar een paar uurtjes te slapen...

Leuk dat ooievaars nest zeg!! :)

19. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat je niet altijd wat aan de hormonen kan doen, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik merk het bij mijzelf soms wel dat ik last heb van mn hormonen. En soms is het dan echt niet terecht hoe ik soms doe. zaterdag had ik mn dag ook niet. zat helemaal niet lekker in mn vel. Moest janken omdat mn vriend vroeg hoeveel ik nou aangekomen was.... terwijl hij er helemaal niets verkeerds mee bedoelde.
    toen ben ik 's middags even een uurtje gaan liggen (was niet eens echt moe, maar gewoon ff rust) en daarna was het een stuk beter! Was weer aardig te spreken in ieder geval.
    dus persoonlijk vind ik wel dat je er, tot een bepaald punt, wel rekening mee kunt houden.
    en ja, die lange dagen... moet zeggen dat ik er soms ook wel van geniet. doe ik de hele dag niets, dan doe ik de hele dag niets! en niemand die er wat van zegt!! ;) verveel ik me, ga ik film kijken, boek lezen, klein rondje wandelen met de hond... nog ff genieten van de tijd voor mijzelf

20. Ja, dat is wel zo.... Ik geef er ook niet onbeperkt aan toe en als ik merk dat ik er last van heb, zal ik me eerder terugtrekken dan dat ik de strijd aan zal gaan. Maar soms heb je het echt zelf niet door, vind ik. Dan voelt het echt gewoon heel reëel en heb je écht het gevoel dat mensen tegen je zijn of dingen zeggen om je expres te kwetsen. Tenminste, ik wel.... :(

En op die momenten dat het zo voelt, dan kan ik dat echt niet relativeren helaas. En dan zou wat begrip wel fijn zijn, ipv dat mensen zeggen dat je misbruik maakt van de zwangerschap. Want ik zou liever ook niet liggen te huilen of ruzie maken.... Snap niet dat mensen dat uberhaupt kunnen denken, dat ik dat bewust zou gaan opzoeken :(

Deel Deze Pagina