ik heb hier niet m'n dag geloof ik.... ondanks het zonnetje... en ondanks m'n goede nachtrust ben ik kapot. ik heb koppijn, ben misselijk en aan de diarree. gaat lekker dus! Het liefst ga ik weer lekker slapen, maar moet zo naar de verloskundige.... het is wat, zwanger zijn.....
Misselijk en diarree..??? Vraag jij maar gelijk om een inwendig onderzoek! Volgens mij is je lichaam met de grote opruiming bezig.....
Fijn he die 37 weken deadline elleinad! Ik nog 1 dagje Lastig he bolkje, dat je niet zeker weet of dit het begin is. Gelukkig valt de baby er niet zomaar uit. Tijd genoeg nog om te bellen. Als het echt begint heb je geen twijfel meer (heb ik gehoord). Vanmorgen even snel naar kruitvat (dacht ik). Kennis van mij werkt daar, dus werd naar binnen geroepen. Ze hadden een stagiair die nog een proefpersoon zocht voor spoeling. Of ik dat wilde zijn. Heb ook gelijk mijn haar maar even laten knippen was ruim twee uur verder, maar was echt heeeeerlijk! Straks om 15:45 naar de vk. Niets bijzonders. Hier is alles rustig. Krijg alleen steeds een voet in mijn zij.
Ho die 37 weken grens is zeker heerlijk!! Jij ook morgen idd lekker lilly!! En bolkje spannend!! Idd nog tijd zat om te bellen! Ik hoop t voor jullie dat t begonnen is!! Marietje ik vind t ook wel klinken als een schoonmaak jeetje wat maakt jou lichaam t spannend zeg!! Saffira ik heb besloten de stofzuiger lekker te laten staan vandaag whaha. Ik ging net boodschappen doen en was al helemaal kapot toen ik daar van thuis was! Ik zit nu op de bank en ga zo lekker de film kijken die ik gister heb opgenomen! De swiffer erdoor vind ik genoeg voor vandaag haha morgen ga ik wel stofzuigen! Mn ouders zitten momenteel ook nog in callifornie dus ik neem nog een deel van mn vaders werk over maar dat is een school afsluiten dus ik moet nu elke middag 1,5 uur door die school banjeren om te kijken of alle ramen dicht zitten, lichten uit en deuren op slot.. Ook best een uitdaging op dit moment dus ik vond dat ik wel de stofzuiger mocht laten staan vandaag
nou ben weer terug hoor. ze schat de kleine op 7,5 pond. ligt helemaal ingedaald. alle 'klachten' hadden er wel van dat er gauw wat kan gebeuren, maar ze zei dat het ook nog 2 weken kon duren.... verder was alles goed!!
@ elleinad: snap ik dat je die laat staan, is een hele klus zo te horen! @ Marietje: jeeeeeetje echt spannend allemaal, klinkt echt alsof het gaat beginnen! dat hoor je wel vaker toch? diarree voor de bevalling?! Hier vandaag tot nu toe op en af harde buiken.. geen regelmaat in, wel bijna constant me buik voelen met die menstruatiepijntjes!
Spannend marietje! Maar eigenlijk weet je dus nog niets.. Balen!! Hoop voor je dat t snel echt gaat beginnen!!
Heeft ze niet gekeken nr ontsluiting?? Jammer.. Maar ik denk nog Max 2 dagen en dan heb jij je baby.. Zou er niet gek van staan te kijken als het vannacht doorzet
haha! Ik hoop het saffira!! We zien wel... straks word het een halloweenbaby! was trouwens wel gedraaid. voeten lagen heel lang aan de rechterkant, die liggen nu links. apart... hopelijk is het geen sterrenkijker geworden....:s
M'n dochter was een sterrenkijker.. Ook die krijg je er wel uit hoor! Duurt alleen iets langer hihi..
Ben vanmiddag ook even bij de vk geweest, omdat ik door de vele harde buiken de baby niet echt meer voelde. Gelukkig was alles in orde. De vk zei dat het voorweeën zijn en dat ze wel verwacht dat ie binnen nu en 2 weken er is.... Ze verwacht niet dat ik helemaal tot de 42 weken zal lopen
Groot gelijk elleinad! Stofzuigen kan morgen ook wel weer. Zo te lezen wordt het bij jou nu aardig spannend Marietje! Hoop voor je dat jij je kleine snel mag vasthouden. Fijn dat alles goed was bolkje. Beter even goed controleren dan achteraf spijt. Hier vanmiddag bij de vk geweest voor controle. Alles was goed. Zo leuk ze heeft mijn man laten voelen hoe een ingedaald kindje voelt. Hij mocht dus even met zijn handjes op onderzoek (uitwendig hoor )
Bolkje fijn dat alles goed was! En marietje ik neem aan dat als je een sterrenkijkertje hebt nu dat ze t wel zou zeggen toch? Jill wat gaaf! Dat lijkt me echt heel leuk voor je man!! Ik ga volgende keer ook een afspraak zodat mn vriend weer mee kan en dan vragen of dat ook bij mij mag
Bij de cursus samen bevallen hebben we het ook over sterrenkijkers gehad. De baby begint zijdelings met zijn tocht naar beneden en dan halverwege draait ie nog. Dat noemen ze de spildraai. Pas tijdens die spildraai kan de baby de verkeerde kant opdraaien en een sterrenkijker worden (als ik het goed heb begrepen). Dus daar kunnen ze nu nog niet zoveel over zeggen...
Dat klopt helemaal bolkje! Er valt nu nog helemaal niets van te zeggen... Pas als ze die draai maken weet je of het de goeie kant op gaat of niet. Dus ik zou me er ook zeker nu niet druk om maken Marietje.. Mijn dochter zat behoorlijk vast, anderhalf uur verder en een knip en ze was er... Ik ben toen verticaal bevallen op de baarkruk, een echte aanrader voor als het dus moeilijk gaat!
Goed opgelet bolkje! Volgens mij is de baarkruk sowieso eenfijn ding. Je partner kan je goed ondrsteunen en je hebt het voordeel van de zwaartekracht. Eigenlijk is horizontaal, op bed bevallen, heel onlogisch. Je moet uiteraard doen wat het fijnst voelt... Voor zover dat kan
Wij hebben ook gekeken voor een baarkruk, maar dat kostte 9 euro per week om te huren... Vond dat best veel geld voor iets waarvan ik nog niet weet of ik het ga gebruiken... We hebben wel een skippybal gekocht en ik wil graag op handen en knieën bevallen.... Liggend lijkt me niks.
mij is wel verteld dat, doordat je de zwaartekracht erbij hebt, het ook te snel kan gaan. en dan heb je met een baarkruk veel meer kans om uit te scheuren. zeiden ze bij mij op de cursus in ieder geval
Dat lijkt me ook logisch Marietje, daarom hebben ze mij toen als laatste oplossing op de baarkruk gezet. Bolkje: een vk heeft er over het algemeen ook gewoon 1 hoor. Bij mij had zij hem iig bij zich.. Wist niet eens dat je die dingen kon huren.. Lilly: ik ben het daarmee eens ja. Je moet gewoon een houding zoeken die voor jou het prettigst is..
Goeiemorgen allemaal! Ik heb vanacht eindelijk een keer goed geslapen! Tot 7.25 uur! Joehoe! Wel vanacht een paar keer wakker geweest van dat dode gevoel in me handen ( karpaal) en dat ik me buik voelde. Gisterenavond op de bank echt steeds dat menstruatie gevoel... Ik zeg tegen mijn man, wat zou dat toch zijn?! Der is echt vanalles gaande! wat denken jullie wat dat is?? Hebben jullie op facebook ook die foto voorbij zien komen van die baby die met een keizersnede is geboren, maar nog helemaal in de vruchtzak? Ik vond dat zo mooi en bijzonder om te zien, dat al onze kleine hummeltjes er zo bij liggen!