November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ja idd,snap ook niet waarom ze je niet ff strippen.
    Vooral als het zo ontzettend aan het rommelen is....
    Maar goed, kan ook zijn dat je het zelf liever niet hebt natuurlijk :)

Ja he, bolkje is verdacht stil........ :p

Of ze zit nu depri in een hoekje omdat het strippen niet heeft gewerkt en ze dus geen zin heeft in zp..

Of ze is bezig met bevallen..... Hihi..

Ja laatste optie is dat ze het gewoon even te druk heeft voor ons en allemaal leuke dingen aan het doen is vandaag haha..

Wat zal het zijn! Wat zal het zijn! :D

2. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen idee... hebben we het nog niet over gehad. zal dinsdag is vragen wanneer ze dat doen.
    net ff een wandeling gemaakt van 45 minuten met de hond. dacht ff eruit.... viel met toch wel tegen. was zwaarder dan ik dacht. en nu rommelt het ook weer lekker.... maar goed, durf er haast niet op te hopen dat er nu ecth wat gaat gebeuren. haha

bolkje is inderdaad stil! Hopelijk is er toch wat gebeurt! Ze was al zo ongeduldig!! ;)

3. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden!

@tunnelsyndroom: ga eens kijken want ik wordt er echt gek van... vanacht hele nacht en nu overdag ook!

@saffira vervelend van de krampen en van je pijnlijke liezen... pff

@Marietje: kan me HELEMAAL voorstellen dat je er doorheen zit!

@lilly: thanks voor de tip!

@elleinad: Wat akelig van je ouders maar gelukkig is er niets aan de hand... ik zou ook schrikken!

@waar is bolkje: Spannend zeg..... hoop zo voor haar dat het strippen geholpen heeft en ze druk bezig is nu!

Het is inderdaad prut weer buiten, niet leuk!
    Heb wel een lekkere taart gebakken net, daar wordt ik dan wel weer vrolijk van!

Hebben jullie dat ook, dat je eigenlijk niet WIL klagen, maar er wel HELEMAAL klaar mee bent?
    Mijn zwangerschap is zo enorm goed verlopen, en ik ben zo blij dat ons een kindje gegund is, dat ik eigenlijk niet openlijk "durf"te klagen.... :(

4. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jill1984: dat heb ik ook! Ik heb een zwangerschap volgens het boekje (zoals de vk het zo mooi noemde), maar vind die laatste weken eigenlijk nog het zwaarst.... zit wat thuis te loeren, huis is inmiddels wel schoon, alles gedaan wat ik nog wou doen, kom maar op met die baby!! haha!
    Wat ik trouwens ook nog 's ochtends en 's avonds ff doe, is met de handen en de polsen onder de warme en de koude kraan. is goed voor de doorstroming van het bloed!

5. Ik ben vanmorgen om half 11 bevallen :D De kraamzorg is net weg en de kleine slaapt, dus vandaar dat ik nu pas ff kon posten ;) Sorry dat ik jullie zo in de spanning heb laten zitten ;)

Ik had voor mijn blog al een verslagje geschreven, dus die kopieer ik gewoon ff :p

Afgelopen nacht zijn de weeën begonnen en ik heb inmiddels een geweldige thuisbevalling achter de rug. De eerste 9 centimeter ontsluiting heb ik als heel licht ervaren eigenlijk; het was heel goed weg te zuchten in elk geval. De laatste centimeter was echter wel heel erg zwaar; omdat ik elke keer als ik op het toilet ging zitten erg zware weeën kreeg, kreeg ik mijn blaas niet leeg. Hierdoor leek de ontsluiting te stagneren en zei de verloskundige: we proberen het nog een half uurtje, en anders ga ik je toch naar het ziekenhuis doorsturen.

Uiteindelijk heb ik een katheter gekregen en vanaf dat moment was het even heel heftig. Opeens zette de laatste centimeter wél door en kreeg ik al heel snel persweeën. Dit gevoel herkende ik niet als persweeën; ik zat echt te wachten op dat poepgevoel. En daardoor ik dacht dus dat ik er nog niet was en durfde eigenlijk niet meer verder te gaan. Ik heb echt gegild tijdens de eerste perswee en gezegd dat ze me maar met de ambulance moesten ophalen en direct een ruggenprik mee moesten nemen zodat ze me al in de ambulance konden verdoven. Beetje een smetje op de rest van de bevalling, want ik was echt extreem kalm (staat zelfs in mijn kraamboek: de verloskundige die mij de eerste 9 cm heeft begeleid had opgeschreven wat haar het meest was bijgebleven 'de rust van je moeder en het geklets van je vader' )

Maargoed, ik mocht dus persen. Na 5 persweeën is die kleine al geboren. Ze zeggen dat dit in totaal 25 minuten heeft geduurd, maar daar geloof ik dus echt niks van... Voor mijn gevoel was het uiteindelijk in 5 minuten gepiept.... Maar ik schijn tussen de weeën nog soort van geslapen te hebben...

Kortom: echt een superrelaxte thuisbevalling gehad die in totaal nog geen 8 uur heeft geduurd! Zowel Sander als ik voelen ons enorm gezegend met ons prachtige zoontje (dat voorop!) en ook met de geweldige manier waarop we hem op de wereld hebben mogen zetten.

6. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Begin van dit toppic heb ik ook wel wat meegeschreven, maar inmiddels een touwe meelezer geworden.
    Maar nu toch even een reactie.

Bolkje, van harte gefeliciteerd met de geboortje van jullie zoon! Geniet van het kleine mannetje!

7. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Wow bolkje!!
    Gefeliciteerd meid!
    Geniet lekker van de kleine. Mooie ervaring voor jou deze bevalling.

8. Mijn man is nu trouwens wel even bij de buren langs... excuses aanbieden voor die ene ijselijke gil van mij :)

9. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Wow Bolkje, wat een goed nieuws!!! GEFELICITEERD!!!

En een bevalling van 8 uur die eigenlijk alleen op het allerlaatst ff zwaar werd, super hoor! (Daar tekenen we denk ik hier op het forum allemaal wel voor...)

Geniet van deze supertijd met elkaar.

10. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bolkje!!! gefeliciteerd meissie! Wow kei gaaf en fijn om te horen dat alles zo rustig verlopen is!
    Enne dat gegil mag hoor, vind het al knap dat je het zo lang zo rustig hebt kunnen houden!

Geniet lekker van je gezinnetje! :)

x

( hoe heet hij, of wil je dat niet hier zeggen)

11. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Hier een heel druk weekend, maar moet ff reageren :)

Bolkje super gefeliciteerd met jullie wondertje... geniet ervan meid.

12. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    marietje....saffira.... Hoe is het met jullie? :)

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Wauw!! Bolkje gefeliciteerd!!!!! Super.. Het strippen heeft dus goed geholpen.. Hihi..

En het pers gedeelte klinkt bekend. Ik viel tussen de pers weeën door ook een soort van in slaap (in jezelf gekeerd)
    Ik ben echt heel blij voor jullie!
    Doet de kleine man het goed..???

We zijn denk ik ontzettend nieuwsgierig nr de komende foto's :p

EN... Hoe heet jullie wondertje...???? :D

Geniet er van meid en rust goed uit!
    Ook al denk je je misschien over een paar dagen heel goed te voelen, neem echt je rust.. ;)

Hier: weer pijn aanval in m'n nier gehad en veel harde buiken maar verder NIETS. Ben kapot moe... Als we straks thuis zijn van m'n moeder lig ik heel vroeg in m'n bedje..

Fijne avond allemaal!

14. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bolkje wauw!! GEFELICITEERD!!! Heeel knap dat je die eerste 9 cm zo bent doorgekomen zeg!! Zoals iemand anders ook zei: " daar teken ik voor!! " :D
    Alle geluk voor jullie gewenst!!
    Doet jullie mannetje t goed? En hoe heet ie inderdaad??
    Nou geniet lekker meid! En laat jullie lekker verwennen ook! Dat heb je verdient na zo'n prestatie!!

Pff ik ga nu snel mn bedje in want ben echt kapot!! Vanmorgen begonnen met vroeg boodschappen doen toen mn ouders van schiphol halen en toen de dingen voor t eten voorbereiden, naar mn zus om daar met zn alle te eten en nu ben ik eindelijk thuis!! Zo'n dag gaat gewoon eigenlijk echt niet meer..

En wat betreft t klagen waar t over ging op de vorige pagina! Ik heb echt een zwangerschao gehad die perfect was!! Of is eigenlijk! Dus ik vind ook dat ik eigenlijk niet mag klagen maar ik ben t ook echt goed zat!! Maar voel me idd lullig om dr over te klagen! Helemaal als ik hier lees waar anderen last van hebben.. Maar t is nu zelfs zo ver dat ik misschien wil vragen vanaf wanneer ze strippen aan de vk bij de controle donderdag.. Ik loop t liefst de hele dag te janken momenteel omdat ik me alleen maar irriteer aan t feit dat ik niet kan doen wat ik wil doen..
    Zo dat was mijn geklaag dus
    Nu ga ik slapen. Truste! En dat iedereen maar een top nacht mag hebben!!

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Elleinad: begrijp je helemaal hoor! Kan al zo lang weinig tot niets dat ik er ondertussen helemaal gek van word...

Maar nu weer dit.... Ik twijfel over de inleiding.. :(

Ik wil zeker bevallen want ik ben er echt helemaal klaar mee.
    Maar nu ben ik mezelf weer bang aan het maken met allerlei dingen, dit is zo niets voor mij.... :(
    Bang dat de gyn te ruw met me is... Dat ie niet nr me luistert..
    Ik wil geen ballon katheter omdat ik bang ben dat die iets beschadigd, zometeen wil hij dat wel..
    Ik wil geen studenten die aan me zitten.. Ik wil geen tang of vacuüm pomp verlossing.. Jezus, waar ik me allemaal druk om zit te maken!! Niet normaal meer.. Ben bang dat die hele bevalling niet zo goed zoals ik graag wil..

Ik denk dat ik de vk vandaag maar bel en dit voorleg, misschien wil ze me wel even strippen en kijken of het vandaag op gang komt.
    Anders moet ik er toch aan geloven ben ik bang...
    Ene kant ben ik SUPER blij hoor! Maar ik ben zo bang... Heb er snachts een opgejaagd gevoel van en slaap nog slechter dan normaal.

Zo dat is eruit.. Ik kan het ook wel tegen m'n vriend zeggen maar die is hier dus weer te nuchter voor. Die zegt gewoon: ja, het is het 1 of het ander he... Die begrijpt m'n zorgen niet echt (denk ik).

BOLKJE: ik ben heel benieuwd hoe je eerste nachts is gegaan... :)

16. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Bolkje:ik lees net ergens anders de naam van jullie zoontje..

(Je mag hem hier zelf verklappen haha)

Maar hele leuke naam!! Echt! :D duim omhoog...... ;)

17. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Gefeliciteerd Bolkje!

Ben ook al lang aan het meelezen met jullie topic en ondertussen kom ik dagelijks spieken hoe het met jullie is. Tijd om me maar eens zichtbaar te melden.

Ben ondertussen meer dan ongeduldig. Sta onder controle van de gyn, vanwege verhoogde bloeddruk. Tot op dit moment is er niets aan de hand. Bij mijn dochter ben ik ingeleid en uiteindelijk bevallen met 38+4. Nu heb ik afgelopen donderdag een strippoging gehad, die is mislukt, omdat meneer niet ingedaald is. Ze had geen weerstand genoeg om er goed bij te kunnen. Donderdag weer een nieuwe poging. Ze hoopt op die manier een inleiding te voorkomen. Heb overigens al 2 cm ontsluiting.
    Succes allemaal de komende tijd!

18. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saffira ik snap heel goed dat jij er helemaal klaar mee bent want je zit idd al veel langer stil dan ik! En ook begrijp ik je angsten over t inleiden! Is het een idee een geboorteplan op te stellen en daarin alles te zetten wat je echt absoluut niet wilt! Een student mag je namelijk gewoon weigeren. En je kan er bijv inzetten dat je wilt dat alles eerst overlegt wordt voor er gehandeld wordt ( tenzij er echt geen tijd is natuurlijk) ik kreeg die tip van de dame die de cursus samen bevallen gaf omdat ik hier t zelfde over denk en erg opzie om evt. Naar t ziekenhuis te moeten dus ik ga t gewoon allemaal opschrijven en geef t aan de vk zodra ze de eerste keer komt!
    Of t helpt weet je natuurlijk nooit maar in principe horen ze zich wel te houden aan wat jij daarop zet..

Roos gelukkig gaat alles goed bij je! Hoop dat t strippen nu wel lukt! Succes!

Bolkje ik ben heel benieuwd naar de naam :D haha en hoe gaat t idd? Eerste nacht een beetje door gekomen?

Hier vannacht elk uur wakker geweest omdat ik of harde buiken had of moest plassen of maagzuur had zo veel dat ik bijna naar de wc moest rennen... Ik hoopte dat er wat aan t beginnen was maar t is nu weer afgezakt helaas.. Zo meteen even naar mn ouders en dan vanmiddag nog maar liggen

Jullie nog leuke plannen voor vandaag? Ik wil graag even naar t tuincentrum leuke kerstspulletjes kijken maar geen idee of ik mn vriend mee krijg haha

19. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bolkje gefeliciteerd! en wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! lekker thuis bevallen, lijkt me heerlijk!!

Hier rommelt het nog steeds door. ik ga dinsdag ook vragen of ze me kan strippen. ben er klaar mee en merk ook dat ik steeds meer een humeur krijg. mn vriend zei gisteravond dat ie zich verveelde (toen ie net 10 minuten binnen was en we net samen op de bank zaten). Nou toen heb ik hem even uitgelegd wanneer je pas mag gaan klagen over vervelen!!!! ;) hihi

het is hier mooi weer, dus straks maar weer effe een stukje wandelen met de hond. verder geen plannen vandaag. mn vriend is hout aan het zagen voor de houtkachel, dus die heeft het druk zat. helpen word m niet.... vroeg mn schoonmoeder 2 weken geleden of ik niet kon helpen met het stapelen van het hout??!! gebruik je verstand mens!! haha! ;)
    Moet ze nu helemaal niet tegen me zeggen, dan krijgt ze m helemaal....:)

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Marietje: nogal domme opmerking van je schoonmoeder.. :(
    Zou mijn schoonmoeder ook niet moeten zeggen! Haha..

Goed van je hoor, dat je dat dinsdag vraagt. Volgens mij is jouw lichaam er helemaal klaar voor alleen heeft het net dat ene zetje extra nodig.
    Spannend! Hoop voor jou dat ze het ff doet..

Elleinad: ik heb m'n vk al gebeld.
    Gelukkig heb ik sommige dingen verkeerd begrepen..
    Ik dacht dat de Gyn m'n bevalling ging doen, maar dat doet de vk op de afdeling van het ziekenhuis gewoon! :D
    Hij bepaald alleen hoe we de inleiding gaan doen en laat af en toe zijn hoofd misschien even zien.. Pffff hele oplichting.
    Heb gewoon liever een vrouw (hopen dat de vk daar ook een vrouw is) haha want voor mijn gevoel begrijpen die je toch beter uiteindelijk.

Studenten mag ik idd gewoon weigeren!
    Yessssss helemaal opgelucht! En... Ik was bang voor een ballon katheter, of hoe je dat ding ook noemt, maar de vk zegt dat ze nog NOOIT heeft mee gemaakt dat iemand er schade aan haar baarmoeder of baarmoedermond aan opliep.
    En een tang of vacuüm pomp gebruiken ze alleen als het ECHT nodig is ivm de gezondheid van het kindje....
    Pfffieuw... Ben weer iets geruster!

Oh ja.. Als ik morgen nog 2 cm bij de Gyn heb en hij me niet wil strippen (blijkbaar zien gynaecologen daar bijna geen heil in) dan wil ze me dinsdag wel strippen.. Zodat ik woensdag dan toch meer ontsluiting heb..
    :) ik mag alleen niets tegen de Gyn zeggen daarover. Haha.. :p

En thnx voor de tip! Ga alles opschrijven zodat er zo min mogelijk misverstanden voorkomen woensdag..

:D

Deel Deze Pagina