Wat fijn dat je gerustgesteld bent saffira. Het beste is je bevalling zo relaxed mogelijk in te gaan. Nu heb je gelukkig al je vragen 's beantwoord gekregen. Marietje, vind wel dat je schoonmoeder gelijk heeft. Je kunt toch wel even helpen (geintje hoor!!) gewoon ene oor in andere weer uit! Elleinad, ben je een beetje bijgekomen na gisteren? Hier begint het nu ook te rommelen. Heb vannacht een paar keer flink buikpijn gehad. Nu al de hele dag een menstruatiegevoel. Drukkend gevoel op mijn bekken. Sorry heel onsmakelijk maar ben even benieuwd of dit er ook bij hoort. Ik heb geen normale ontlasting meer, alleen maar heel dun. Zijn er meer die dit hebben? Betekent dit iets of is mijn maag misschien van streek. Heb verder namelijk nergens last van. Nu lekker op de bank. Beetje was doen enzo. Manlief is naar een voetbalwedstrijd met mijn schoonvader. Heb het rijk alleen! Hij heeft beloofd dat als hij terug is hij het plankje gaat ophangen! Whoehoe!!!
@lilly: heb ik ook hoor, dunne ontlasting. heb ook echt last van mn darmen. darm krampen zeg maar. ach, mn schoonmoeder is gewoon een beetje onnozel. word echt een beetje zat van haar. echt van die domme dingen. begint ze te zeiken dat wij te weinig fruit en aardappels eten!!! Wat helemaal niet zo is.. eten alle twee 2x per dag fruit en minstens 4 tot 5 x aardappels in de week. En dan nog: waar haalt ze dat vandaan?? want zo vaak is ze ook niet bij ons (gelukkig)! heb het haar ook gevraagd waar ze die info vandaan haalt.. toen was het in 1x stil... hihi
Toen ik daarstraks nog in bed lag, dacht ik dat het rommelen (harde buiken, buikpijn en krampen) wat was afgenomen, maar eenmaal opgestart, is alles er gewoon nog... Van mij mag het doorzetten hoor. Ik hoor iedereen over strippen etc. daar is bij mij bij de vk nog nooit sprake van geweest, is dat iets waar je echt zelf om moet vragen? Dunne ontlasting heb ik ook hoor!!!!
Vervelend zon schoonmoeder Marietje! Ook al zou je weinig groenten eten...is toch jullie eigen keuze! Donder, strippen is bij mij ook nog nooit ter srake gekomen. Dat is misschien ook wel omdat het nogsteeds goed was. Volgens mi hebben sommige meiden hier een langere tijd al last van 'de laatste weken kwaaltjes'. Je kunt het altijd ter sprake brengen bij je volgende afspraak. Net maar even een kruik gepakt. Heb echt serieuze menstruatiepijn! Pfff....
bij mij hebben ze het ook nog nooit over strippen gehad hoor. had er net effe met mn vriend over en hij vind dat de natuur nog ff zn gang moet kunnen gaan. is ook wel zo natuurlijk, ben ik het ook wel mee eens. maar ik ga dinsdag gewoon vragen vanaf wanneer ze dat doen! geduld is een schone zaak.... ! @donder: zo gaat het bij mij al meer dan een week... hoop niet voor jou dat het zo lang duurt en dat het snel door zet!!
Saffira fijn dat ze je gerust heeft kunnen stellen! Relaxed je bevalling in gaan is toch wel zo prettig! Fijn ook dat ze je dinsdag wikt strippen als de gyn. T niet doet! Haha gewoon jullie geheimpje! en t opschrijven zou ik zeker doen! Als er dan iets is kan je ook gewoon daar naar verwijzen en hoef je niet helemaal uit te leggen wat je bedoeld.. Donder strippen is hier bij de vk ook nog nooit ter sprake gekomen hoor! Ik was gister ( wanneer ik t ook al weer typte) ff helemaal klaar met alles dus dacht ik ga gewoon vragen of ze t wil doen maar denk dat ik toch nog maar even wacht haha ben nog geen eens 38 weken dus ik moet gewoon geduld hebben.. Jill spannend t rommelen!! Hoop voor jullie dat t doorzet meiden!! Hier net toch lekker met vriendlief naar t tuincentrum geweest. Was echt super leuk!! Heb allemaal leuke dingetjes gekocht Nu wel weer gesloopt maar ffies lekker op de bank hangen en dan nog ffies richting mn ouders we gaan de camera terug halen want die hadden ze geleent maar wil toch wel graag mn mooi camera hebben voor de bevalling en de foto's van onze shoot laten zien Helaas ook maar even mn moeder inlichten dat t niet zo goed gaat met mn oma...
Lilly en elleinad: ik wil ook relaxt m'n bevalling in.. En daar ga ik ook zeker voor zorgen! Voel me sinds vanochtend veel beter.. Blij dat ik gebeld heb. Strippen doen de meeste vk's ook pas vanaf 38 weken, zo ook hier hoor. De oorspronkelijke afspraak van vorige week voor het strippen zou ze ook niet doen, ze dacht toen ze die afspraak met me maakte dat ik al 38 weken was. Haar foutje.. Maar ze gaf dus ook aan dat 38 echt te voorkeur heeft. Sommige baby's hebben met 37 weken nog een beetje "natte" longetjes. Marietje: ik zou m'n vriend ook even uitgelegd hebben wat vervelen is! Hahaha.. Soms kunnen mannen zo lomp zijn Ontlasting: hier ene dag wel, andere dag niet! Geen dunne ontlasting, maar wel zachter dan normaal. Het doet alleen soms pijn.... Klinkt misschien heel stom haha maar soms denk ik dan (omdat alles zo dicht op elkaar zit) dat dat drolletje eerst langs haar hoofd moet of zo. Jullie zullen nu wel denken: die is niet wijs!! Haha.. Maar heb gewoon het gevoel dat het opeens te nauw is daar binnen om een drolletje er langs te laten hihi.. Oké genoeg over ontlasting.. Eet smakelijk iedereen! Elleinad: leuk dat jullie kerst inkopen hebben gedaan! Moeten wij nog doen, maar dat zal er deze week niet van komen ben ik bang! Haha
zo ben blij dat dit weekend voorbij is vrijdagavond verjaardag van de meiden gevierd. zaterdag oudste een kinderfeestje van vriendinnetje, boodschappen, wat kleine klusjes en opgeruimd. vandaag op een speelgoedbeurs gestaan.. dus net thuis saffira slim hoor om ff te bellen en je zorgen voor te leggen, als je je nu al druk maakt ga je niet fijn je bevalling in. ontlasting hier juist slecht.. al 3 dagen niet tot nauwelijks. strippen hebben ze het bij mij bij de oudste ook nooit over gehad. en bij de tweede pas na 40 weken. ben wel heel nieuwschierig naar de naam van de kleine man van bolkje hier een waarde loze nacht gehad.. veel wakker van maagzuur en plassen. zou willen dat ik me aankomende week of begin volgende week kon laten striplen, maar wil wachten tot de oudste jarig is geweest en die is volgende week maandag de 11de jarig (en mijn vader de dag erna de 12de).... dus hoop daarna eigenlijk pas te bevallen, maar aan de andere kant ben ik er ook wel klaar mee hoor en zou ik vanacht al willen bevallen
Saffira helemaal top toch!! Daar zijn ze voor Qua ontlasting heb ik t zelfde probleem als jij mama2girls.. echt heel vervelend! Maar goed je doet er weinig aan.. Kan me voorstellen dat je blij bent dat je weekend voorbij is! Jeetje zeg wat een drukte!! En wat zijn ze bij jou allemaal lekker dicht op elkaar jarig! Snap dat je wat dat betreft nog even wachten wil t liefst! Maar ja t is ook wel zwaar natuurli al die verjaardagen met de zwangerschap!! Knap hoor! Hoop dat je vannacht wat beter slaapt! Kan je wel gebruiken na zo n weekend! Pff hier net echt weer even een dip moment! Lopen janken en alles was dr echt wel even helemaal klaar mee!! Paar goed gevoellige harde buiken en een kleine die denkt dat mn ribben een boksbal zijn ofzo.. Nu zakt t weer af dus mag echt niet klagen vergeleken bij de rest sorry dus! Maar moest t even kwijt! Nu ga ik een warme douche nemen en mn bed in! Ben kapot!
elleinad ook jij mag klagen hoor en die tranen gewoon laten gaan.... het hoort er allemaal bij, ken het probleem
Tuurlijk mag je klagen!! Iedereen ervaart zijn "klachten" op een andere manier... Het is dus voor niemand erger of minder erg.. Ik denk (en lees) dat veel meer vrouwen het rond deze termijn erg zat zijn hoor!! Toevallig net vrienden van ons op bezoek gehad en zij is 2 dagen na mij uitgerekend, van de eerste. (Ook weer een jongetje zoals zoveel november kindjes haha) maar zij is het ook helemaal zat! Die wil ook vanavond nog wel bevallen Veel mensen vergeten dat je gewoon bijna een jaar zwanger bent... Waarvan de eerste 3 maanden je hormonen op hol slaan, je borsten pijn doen en je gek word van onzekerheid.. Dan heb je 3 maanden om proberen bij te komen want de middelste maanden zouden je betere maanden zijn.... En net als je daadwerkelijk denkt: ja ik voel me beter en m'n ukje beweegt zo lief en leuk.. Slaat het noodlot toe: "je word dik!!!" ( nou ja, merendeel je buik) last van je rug, sommige spataderen.. Vocht ophopingen en kleren die niet meer passen.. Vieze afscheiding en weet ik veel wat nog meer..!! Oh je en je ribben worden flink onder handen genomen door die lieve uk, om nog maar te zwijgen over je blaas.. Die heerlijke nachtelijke bezoekjes aan de wc..... Nee hoor, ik vind dat wij vrouwen "alle" recht hebben om te klagen. Het duurt tenslotte "maar" 9 maanden........ :x Zo, dat vind ik ervan. We lopen op het eind en willen allemaal dol graag onze mini me zien... Klagen hoort erbij! Slaap lekker allemaal, ik duik er zo in... Weer een heerlijk nachtje slecht slapen.. Jippie!
Hoe goed je je ook voelt tijdens de zwangerschap. De laatste lootjes zijn zwaar. Hier ook een modelzwangerschap, maar nu ook last van van alles. Elleinad, je bent hier op de juiste plek om te klagen. Lekker doen! We herkennen het allemaal! Lekker slapen, morgen weer een dag! Mama2girls, heftig weekend zeg! Valt vast niet mee zo op het laatst. Maar.... Het is achter de rug en je hebt je er goed doorheen geslagen! Straks een mooie beeb in je armen Slaap lekker dames!
HAHAHA! Geweldig omschreven!! precies goed verwoord!! en dan is het nog maar de vraag wat er straks nog over is van ons lijf.... hier zo ook maar bedje in... weer een nachtje rond draaien als een walrus...
Een walrus!! Haha.. Zo voel ik me idd ook! Bleh.. Ik lig er nu net in, liet me even mee slepen in Candy crush.. Nou mede walrusjes... nu dan echt: slaap lekker! (En hopen dat er bij 1 van ons weer een baby geboren mag worden of zo, leuk! )
Goeiemorgen dames! Ik ben er nog hoor, en er is nog niks hahaha We hebben een druk weekend gehad, dus ben nauwelijk op de computer geweest! ik ben der wel echt klaar mee ( alweer...NOGSTEEDS!!) ik kan het niet blijven zeggen. Vanacht ook een onrustige nacht gehad, met een gevoelige buik en harde buiken. Elke keer hoop ik dat dit dan een teken is, dat het er aan zit te komen, maar elke keer als ik dan sochtends wakker word denk ik..."weer een bevalloze nacht voorbij"haha Saffira, spannend hoor meis, ik snap je onzekerheden maar ik denk dat het echt wel goed gaat komen! @ontlasting... wisselend bij mij, ene keer gaat het heel makkelijk, andere keer moet ik echt wel moeite doen... @klagen: Nou dat gevoel bedoelde ik dus PRECIES!!! Heel de zwangerschap goed gegaan, en nu eigenlijk nog, maar TOCH wil ik klagen nu zo op het einde. "fijn"om te horen dat jullie dat ook hebben! Rustige dag voor jullie allemaal! X
Saffira dank je wel! je omschrijft t echt perfect idd! Enuh hier mog 1 die zich een walrus op t droge voelt in bed!! Andere dames ook bedankt! "fijn" idd om te horen dat je iet de enige bent die echt een top zwangerschap heeft maar nu gewoon echt klaar ermee is!! Jill die bevallingsloze nachten zijn idd jammer! Snap wat je bedoeld! Ik hoop echt dat we allemaal maar snel onze ukkies mogen vasthouden! Hier ook echt weer een ...nacht gehad!! Ik ben er volgens mij wel 6 keer uit geweest om te plassen. Toen werd ik nog wakker met onwijze kramp links onderin denk dat ik te lang op 1 zij heb gelegen ofzo enn banden t niet meer trokken, dus ik dacht ik loop even een beetje heen en weer dan zakt t vast wel weer. Stap ik uit bed schieten beide kuiten in de kramp!! Pfff haha t wilde me t liefst als een kleine kleuter jankend op de grond laten vallen maar goed gelukkig werd vriendlief wakker en die heeft even een beetje gemasseerd en gedaan en toen heb ik nog wel ffies geslapen. Maar ga vanmiddag dus nog maar even liggen want van slapen is t niet veel gekomen vannacht en moet vanavond ook nog uit eten.. Wel gezellig met de opa en oma van mn vriend haha we zaten al te grappen dat onze man dan zal komen we moeten namelijk ruim drie kwartier rijden om daar te komen Nou meiden rustig aan allemaal vandaag! Ik hoop dat er iemand een ukje mag verwelkomen vandaag
Ja ik kon er nog een veel langer verhaal van maken, maar dacht, zo is het ook wel duidelijk... Hier ook slecht geslapen, dus we elkaar allemaal weer de hand geven! Ik kan alleen op m'n zij slapen en het omdraaien steeds is echt een ramp! Blok beton dat ik op m'n buik mee sleep, verschrikkelijk. Lees alleen dat veel van jullie ook snachts vaak moeten plassen. Dat heb ik dan weer niet, meestal 1x en bij uitzondering 2x. Ik voel het ook niet als m'n blaas vol zit, m'n buik blijft gewoon hard en daardoor weet ik dan dat ik moet plassen. Haha Vandaag om 13.50 uur bij de gyn zijn... Dan gaat ie weer kijken hoeveel ontsluiting ik heb en hoeveel de baby weer gegroeid is. Spannend.... De vk zei: misschien heb je nu wel 3 cm ontsluiting of meer. Maar ik durf er echt niet op te hopen..... Dan is het weer zo'n teleurstelling als dat niet zo is. Dus ik ga er gewoon vanuit dat het nog steeds 2 is en dat ik woensdag ochtend eerst een ballonnetje krijg en daarna pas infuus. Dan kan het alleen maar mee vallen. Beurs gevoel van onderen is trouwens wel erger geworden, vooral met draaien snachts. En had vanochtend met plassen bij het afvegen een heeeeeeel klein beetje bloed.. Mini beetje hoor.. Ach, zit mezelf weer gek te maken! Hahaha die meid zit veel te lekker en gaat nergens heen dus woensdag it is.... Sneu weertje vandaag he... Zie alleen maar regen en een grijze lucht. Straks maar even stofzuigen, douchen aankleden en lunchen.. Gyn beZoek.. En daarna boodschapjes halen.. Hopelijk is de dag snel voorbij....... Hoe gaan jullie jezelf vermaken vandaag..???
hier ook weer bagger geslapen. eigenlijk lig ik alleen op mn inkerzij nog een beetje fatsoenlijk. ook weer bij vlagen last van mn rug, dus dat helpt ook niet echt voor de nachtrust.... Ik hoef ook maar 1x per nacht te plassen. Hou er 's avonds ook wel rekening mee, dat ik niet zo veel drink. en ja, dan word je wakker en hoor je die regen... word ik ook niet blij van... ben nu maar een beetje aan het schoonmaken in huis. vanmiddag misschien nog even slapen of een filmpje kijken. lekker uitgebreid douchen en dan is de dag wel weer om denk ik.... dat beurse gevoel heb ik ook. net alsof er een blauwe plek zit ofzo. en dat terwijl er nog niets gebeurt is... haha.. word nog wat... Hier morgen weer naar de vk. Ga es ff vragen of ze wil kijken of er al wat gang in zit en anders helpt ze me maar een handje. mn vriend vind dat ik nog geduld moet hebben, maar ben klaar met alle 'kwaaltjes'! IK WIL MN LIJF TERUG!!! haha en mn kleintje kunnen vast houden!!!
goeiemorgen dames hier voor de verandering een redelijke nacht gehad. ben maar 1x wakker geworden. had twee kussens onder mijn hoofd gelegd om te kijken of het mss zou helpen tegen maagzuur, en ik heb er heel de nacht geen last van gehad werd wakker van lichte pijn in mijn nek, toen heb ik tweede kussen weg gedaan en weer heerlijk verder geslapen. Liever een beetje pijn in mijn nek als 6x wakker van het maagzuur plassen hoef ik ook niet zo vaak s'nachts gelukkig, maar me voelen als een walrus des te meer oooh als je je dan om wil draaien in bed!!! dat moet echt letterlijk in 5 of 6 etappes!! gggrrrrrr!!! meiden hebben vandaag studiedag, dus lekker rustig aan en vanmiddag weer naar de verloskundige.
Goedemorgen dames! weer een paar vervelende nachten lees ik. Ik heb vannacht gelukkig als een blok geslapen. Ik schrok me wezenloos van de wekker! Die moet ik helaas wel zetten, anders komt de hond er pas rond 11 uur uit en dat kan natuurlijk niet! Lekker bijslapen vanmiddag Elleinad, daarvoor heb je immers ook verlof! Vanavond gezellig uit eten, geniet er van! De kans dat de kleine precies vanavond komt, is heel klein! @plassen snachts. Ik herken het ook niet Saffira. Moet meestal 1 keer per nacht, bij hoge uitzondering 2 keer. De een keer heeft bij mij niets met zwangerschap te maken. Dat is altijd al zo geweest. Manlief heeft gistermiddag een poging gedaan om het plankje op te hangen. We hebben betonnen muren en kwamen er niet door. Hij gaat zo even naar Boels om een andere/zwaardere boormachine te huren. Pfff ..... *u*zooi. Vanavond lekker zwangerschapszwemmen en vanmiddag een beetje in huis rondlummelen. Even stofzuigen en soppen, maar lekker minimaal.