Top!! Dank je!! Hier bij de vk geweest. Kleine potverdorie nog steeds niet ingedaald!! Zijn er hier meer die dit hebben? Ik ga me echt zorgen maken dat ie niet past ofzo.. Ze gaf ook al aan dat t sowieso wel langer gaat duren dan voordat ik volledige ontsluting heb en dat als de kleine niet snel genoeg indaald na t beginnen van weeen dat ze me naar het ziekenhuis sturen! Oef!! Dat wil ik echt liever niet!! T hoeft natuurlijk allemaal niet maar vind t echt geen fijn idee! Hoe is t verder met iedereen?? Ik vind een aantal van jullie wel stil hoor!! Zijn dr al meer beebjes geboren??
Elleinad: ik kwam er laatst toevallig via de vk achter dat m'n oudere dochter met 38 en een halve week pas volledig ingedaald was. Met 32 weken lag ze wel goed, maar dus ook laat ingedaald. En..... Ik had met 40 weken en 2 dagen al 3 cm ontsluiting zonder weeen, dus laat je niet te gek maken. Wat zij zegt, dat kan! Maar hoeft echt niet. Ik ben het bewijs... Haha.. Maak je niet te druk he! Ja Marietje is heel erg stil vind ik..... Zou et dan eindelijk??
Oh fijn om te horen saffira! Ik weet idd dat t niets hoeft te zeggen maar ja t idee dat vind ik gewoon niet fijn! Plus dat ik wat meer ruimte bovenin ook niet erg zou vinden haha Marietje is idd erg stil! Dus ben benieuwd... Hoe is met jullie verder saffira? Voel je je al wat beter? En doet de kleine meid t goed?
Dat is wel even een tegenvaller elleinad! Indalen kan gelukkig erg snel gaan. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Wat zei de vk verder over je klachten? Marietje is inderdaad erg stil. Zou het dan toch? Hier vanmiddag met sm een babyfoon gekocht. Kregen we cadeau, dus hebben een mooie uitgezocht. Nu testen op de hond
Haha testen op de hond!! Goed idee.. Elleinad, met mij gaat het goed. Onderkantje is paars en hechtingen trekken soms nogal, maar het valt me alles mee. Bij mijn oudste duurde het bijna een week voordat ik haar zelf kon tillen, nu de eerste dag al.. Haha Heb gelukkig ook maar 2 hechtingen van buiten en van binnen, dat scheelt. Ik adviseer ook iedereen met hechtingen lekker onder de douche te gaan plassen de eerste paar dagen. Wat een verademing! Kleine doet het echt super.. Huilt alleen als ze honger heeft (en dan soms nog niet, we maken haar ook wel eens zelf wakker anders zou ze zo doorslapen) en als ze in bad gaat en dus helemaal naakt is dan kan ze behoorlijk schreeuwen haha.. Maar dat is goed volgens de kraam want dan is ze alert genoeg. Ze is gewoon heel tevreden... Borstvoeding begint sinds vandaag op gang te komen, denk dat morgen de eerste dag met goede melk gaat worden. Ja Marietje moet wel aan het bevallen zijn, kan niet anders! En bolkje heeft het denk ik erg druk! Net moeder zijn kan behoorlijk veel tijd in beslag nemen... Ik ga weer lekker even een beschuitje met muisjes eten.. Jammie! Hoe is het met iedereen verder??
Oh nrg ff op kraamvisite geweest bij een vriendin, wat heerlijk zo'n frutseltje maar onze "fred" was volgens mij wel jaloers toen ik denzel (de kleine van vriendin) vast had want hij was ineens behoorlijk actief Ik heb altijd gedacht dat de 2 dagen van de man eigenlijk gelijk opgenomen zouden moeten worden, 1 voor bij de geboorte en 1 voor de aangifte te doen... Nou ja mijn vriend neemt toch pas vakantie dagen op als de kraamhulp weg is. Waar blijft het bevallings verhaal van marietje Saffira fijn dat het goed gaat ook met de kleine.., voorbeeldig kind zo te horen !!
Hier vandaag ff een fikse tegenvaller... Toch maar weer de vk gebeld omdat ik onze uk al meer dan 12 uur niet gevoeld had, ff een snelle controle en wederom een doorverwijzing voor een hartfilmpje, net als afgelopen dinsdag. Die ctg was gelukkig wel weer helemaal in orde, maar de verloskundige in het zkh die de echo vervolgens deed (kwam sowieso al op mij over als omhoog gevallen persoon, ze praatte alsof ze een gynaecoloog was, bah), constateerde een zeer ruime hoeveelheid vruchtwater (op sommige meetpunten 14!! cm)(niet echt iets nieuws!!). Het was volgens haar echter buiten proporties veel, waardoor het protocol zegt dat ik niet meer onder controle van mijn eigen vk mag blijven, maar dat de gyn het over moet nemen.... Vanaf vandaag dus niet meer naar vk om de hoek, maar 20 minuten met de auto naar het zkh, niet leuk... Volgende afspraak moet ik morgen maken bij de gyn voor as maandag. Ik hoop eigenlijk dat ik dit weekend al aan de beurt ben om te bevallen, zeker nu!!!!
Donder: beetje hetzelfde als mij dus.. Alleen zou ik al ingeleid worden.. Snap dat het een tegenvaller is hoor! Maar ik ben achteraf wel heel blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen en zou ik ooit zo gek zijn het nog een keer te doen, dan weer in het ziekenhuis. Jij krijgt ook een meid toch? Onze meiden zijn dus geboren zwemmers! (Als je een jongen krijgt, sorry, ben momenteel een wandelen vergietje) Hopelijk ben je gerust gesteld door de ctg. Als je veel vruchtwater hebt en ontsluiting en je kindje zit nog niet vast in het bekken dan heb je best kans dat ze het eerder halen... Zal voor je duimen meid! Dat je maar snel je kindje in je armen mag hebben... Zo zijn je laatste weken ook niet leuk. Hier: giga volle borsten, MELK!!!! Haha..
nou dames hier ook verandering...! geen baby nog niet hoor haha ik vertelde jullie van mijn handen he, dat helemaal doortrok naar boven. aangezien ik zelf bekend ben met een spieraandoening en ik HELEMAAL gek werd van dat gevoel, toch ziekenhuis gebeld. kreeg gynaecoloog aan de foon en die wilde toch met mijn neuroloog overleggen ivm die spieraandoening. ze vertelde dat KTS vaak voor kwam in de zwangerschap maar dat het zich in de handen en polsen bevind en niet zoals bij mij doortrekt tot ( letterlijk) mijn oksels. nu heb ik op verwijzing ( dus vergoed ) twee spalken gekregen, en mijn afspraak van vlg week vrijdag is vervroegd naar maandag met de gyn, en dan gaan we kijken om in te leiden! want ze zei dit kan zo niet nog twee weken doorgaan in het ergste geval. zo stom, maar nu dat zo gezegd wordt heb ik echt zo iets van AAAAAHHHH hellup! haha
Donder dat is zeker een tegenvaller! Ik ga heel hard duimen draaien dat je ukje dit weekend komt! Lilly de vk was verder erg rustig over mn klachten maar heb ook niet alles op tafel gegooit want ik voelde me echt een zeikert! Haha heb me wel voorgenomen dat als er volgende week nog niets veranderd is ik echt ga vragen of ze iets voor me kan doen! Mn slechte onderrug heb ik nu echt gewoon continue last van echt bij elke stap die ik zet schiet r een pijnscheut beide kanten op. Maar ja ik heb t daad nooit over gehas bij de vk dus tja dat kan ze dan ook niet weten natuurlijk.. Nou ja we zien wel misschien komt ukje wel eerder.. Daar hoop ik nog steeds op! Ik durf alleen echt niet veel meer te doen omdat ik bang ben dat mn vliezen breken haha Saffira wat fijn dat t goed gaat met julie!! Irritant dat je hechtingen zo trekken maar nog een paar daagjes dan mogen die er alweer uit toch!? Top ook dat de borstvoeding lekker op gang komt! Geniet lekker saampjes!! Hoe vind je dochter t trouwens? Lijkt me zo bijzonder als je al een ouder kind hebt om te zien hoe ze ermee om gaat! Ze is vast heel trots op dr kleine dr zusje! Jill: wat fijn dat je nu braces hebt gekregen! Hopen dat t helpt!! En ik ben benieuwd wat ze zeggen maandag! Spannend even! Ben wel echt benieuwd naar marietje! Moest zij niet ook gister terug naar t ziekenhuis voor een check?? Hoop dat alles goed gaat!!
@Saffira: Met die vergiet van je valt het allemaal wel mee hoor, hier idd ook een meisje. Moest ik vanmorgen bellen voor een afspraak met de gyn aanstaande maandag. Kunnen ze vandaag dus helemaal geen afspraken maken, dus moet ik maandag om 9.00 uur weer terugbellen voor een afspraak met de 'weekgynaecoloog?' op dezelfde dag!!! Snappen jullie meteen waarom ik liever bij mijn vk wilde blijven, want ik zie het nu natuurlijk al wel weer gebeuren dat ze maandag echt geen plek hebben voor mij... BV: super, Saffira dat je bv zo goed op gang komt. Ik ga vandaag weer wat rommelen. Mijn moeder komt vanmiddag. Ik heb het idee dat ze het allemaal maar niks vindt, dat ik nu in het zkh onder controle moet blijven... @Marietje: Zou daar de kleine er inmiddels zijn, ze is al een paar dagen niet zo 'spraakzaam', hahaha
Nou ja dat is wel vreemd donder!! Ben je mooi klaar mee idd ik zou gewoon eisen dat je maandag langs kan komen ook al hebben ze eigenlijk misscien geen plek voor je! Dan werken ze maar lekker wat langer door! Moeten ze je maar goed vertellen wanneer je kan bellen voor een afspraak toch! Hier net echt gek! Ging even lekker douchen! Lag gister laat in bed door een vriendin dit t handig vond om onverwachts langs te komen en heerlijk tot laat te blijven.. Maar goed ik heb dus lekker uitgeslapen en alles op mn gemak gedaan haha Maar ik stond dus onder de douche en vanuit t niets moest ik ineens overgeven! Voelde t niet aankomen en nu ook nergens last van! Was blij dat ik onder de douche stond want naar de wc had ik t niet gered zo onverwachts kwam t.. Zou t wat zeggen? Haha ik heb gelijk hoop! @marietje: Hoop ook echt dat ze dr ukje lekker vast kan houden!!
Oh en donder kan me voorstellen dat je moeder t niets vind! Jij bent toch ook haar dochter he lekker rommelen met zn tweetjes vanmiddag
Wat een rust hier....! tegen de tijd dat wij gaan bevallen is hier niemand meer hahaha nou de braces werken niet echt zoals ik gehoopt had Ik wacht nog geduldig af, na vannacht.. hopelijk gaat het dan beter dat de beeb maar heul heul snel komt dit weekend nog haha
Wat vervelend dat je nogsteeds zoveel last hebt jill! Hoop echt voor je dat het snel beter wordt! Of nog beter.... Dat je de kleine snel mag vasthouden. Dan is het zeker over! Elleinad, lastig he als je zon 'droomzwangerschap' hebt gehad, maar bij de laatste lootjes er helemaal klaar mee bent. Je wilt ook niet teveel klagen. Had dat afgelopen woensdag ook. Aan de ene kant wil ik graag dat de kleine geboren wordt, maar wel op de natuurlijke manier. Snap je wat ik bedoel? Voorheen zag ik een hoogzwangere lopen en dacht ik wauw! Dat wil ik ook! Nu wil ik wel graag de buik die past bij 28 weken.... Het gaat zo snel allemaal. Mijn moeder heeft net de badkamer even een grote sopbeurt gegeven. Zo fijn! De lieverd! Ruikt heerlijk. Vanavond doet ze nog even mijn voeten (is pedicure) en dan ben ik er klaar voor!!! Pssst kleine.... Maandag lijkt me wel een mooie dag!
Het is hier wel iets rustiger geworden idd. Ik vind mezelf nog wel vrij actief voor kers verse moeder haha.. 2e keer is altijd net iets makkelijker, zei de vk vandaag nog. Helaas is onze meid wel geel.. Ze is vandaag geprikt en zit precies op de grens voor opname.. Morgen doen ze het hiel prikje en gelijk weer prikken, als het dan hetzelfde is of minder hoeft ze niet onder de lampen en als het wel erger is (wat ik niet hoop!!) dan moet ze 2 dagen onder de lamp.. hoop het echt niet want ik kan m'n kleine meid toch niet 2 dagen in het ziekenhuis achter laten..?? Verschrikkelijk!! Jill: ik begrijp je gevoel helemaal!! Had ik ook toen ik van de inleiding hoorde... Beren spannend opeens.. Hoop voor je dat je al ontsluiting hebt en ze je vliezen breken. Dan gaat het volgens mij toch echt het snelst! En hoeveel pijn je ook hebt, blijf puffen!!!! Niet gaan schreeuwen. Ik bleef puffen en tegelijk een beetje hummen, was helemaal perfect zeiden ze... Donder: het kan maar zo dat ze maandag ook gelijk plek hebben hoor, maar snap je frustratie! Die dingen gaan altijd zo lekker langs elkaar heen .. Niet leuk! Elleinad: kan zijn dat je lichaam bezig is met de grote opruiming! Ik vind het apart iig.. Hou jezelf maar goed in de gaten! Kan zijn dat de boel op gang aan het komen is.. Lilly: handig zo'n moeder!! Haha. Kan je haar ook niet ff langs mij sturen..? Laat je maar lekker verwennen hoor...
Hoo balen jill dat t niet zoveel effect heeft!! Hoop echt dat t snel beter gaat!! Knuffel!! Lilly ik snap je helemaal want dat gevoel heb ik dus ook! Whaha en idd ik was altijd jaloers op meiden die hoog zwanger waren! Maar nu! Pfff geef mij ook maar weer een 28 weken buikje en tja die laatste loodjes we moeten dr maar ffies doorheen! Maar we kunnen t! Saffira ik vind je super actief! Haha gezellig hoor! Balen je meisje zo geel is! Hoop dat morgen goed is! Wat betreft t spugen vanmorgen.. Nergens meer last van gehad behalve wat goede harde buiken.. Hoop echt dat t een beetje aan t beginnen is haha de harde buiken voelen wel anders op de een of a dere manier maar ja kan ook zijn omdat ik er onwijs op zit te letten nu haha probeer maar wat afleiding te zoeken dus huisje beetje gedaan en mn geboorteplan maar s een keer echt opgeschreven voelt goed dat ik dit gedaan heb! Haha lilly heb jij trouwens ook dat je schoonmaakmiddel ineens onwijs lekker vind ruiken? Fijn dat je moeder de badkamer lekker gedaan heeft! En handig dat ze pedicure is zeg!! Ik heb nu sinds een paar weken dat ik schoonmaakmiddel zooo lekker vind ruiken whahaha gek kwaaltje maar kan er echt de hele dag aan ruiken! Doe t maar niet want die dampen zul,en vast niet zo goed zijn haha Nou ik houd jullie op de hoogte mocht er wat gebeuren!! En duim voor jullie dat er ook nog beebjes geboren worden
Hey! Hoe gaat t bij jullie? Hier is t een beetje aan t rommelen!! Ik weet alleen niet zo goed wat t is dat ik voel haha veel harde buiken met wat ongi achtige krampen onderin maar twijfel of t niet gewoon mn banden zijn die ik voel.. De kleine is wel lekker druk bezig al een tijdje.. Ben benieuwd wat deze nacht gaat brengen
Menstruatie krampen kunnen voor weeën zijn maar ook het echte werk.. Nadat ze m'n vliezen gebroken hebben begon het daar mee om de 2 min. Waren prima te doen... Tot de erger worden... En erger.. En erger..!! En dan op een gegeven moment gaan ze over in een ander soort pijn, gaat geleidelijk aan.... Maar het is dus zeker wel aan het rommelen bij je ja. Tenminste, harde buiken en krampen.. Deze termijn, lijkt mij dus een ja. Hoop voor jou (en voor de rest ook) dat jullie ook snel kunnen knuffelen met jullie baby's.. Heerlijk is het! Kan wel heel de dag met haar liggen en al het moois er af kijken... En dat hebben jullie straks ook! Geweldig toch... Fijne avond allemaal (nou ja, beter gezegd, slaap lekker!)
Hay! Nou hier nog niets hoor! T rommelt wel lekker door! Was gister aaf even onder de douche gaan staan en kreeg toen ineens flinke kramp onderin mn buik! Maar t hield echt de hele tijd aan dus t waren geen weeen.. Was een beetje gek! Dus ben naar bed gegaan met een warme pittenzak en dat hielp wel gelukkig! Wel nog behoorlijk wat harde buiken ook erbij en dat is de hele nacht door gegaan werd er steeds wakker van.. Nu nog steeds maar wordt niet regelmatig of heftiger dus we zullen t wel zien! Misschien dat ie eindelijk besloten heeft om te gaan indalen haha Saffirs wat heerlijk dat je zo lekker kunt knuffelen met je meisje!! kan me echt voorstellen dat je de hele dag wel met dr kan liggen en naar dr kan kijken! heerlijk toch! Lekker doen! Nu kan t nog!! Hebben jullie nog leuke plannen voor t weekend? Wij gaan vanavond alleen even naar mn ouders verder nog niets gepland dus we zien wel! Fijn weekend iig allemaal! hopelijk met nieuwe geboren beebjes!!