November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Nee hoor, geen weeen, durf bij een flinke, halve tot 1 minuut aanhoudende pijnscheut in mijn rug alleen nog niet regelmatig, ook niet meer aan weeen te denken (ik weet haast zeker dat het rugweeen zijn), want in het zkh zeggen ze toch van niet, dus we wachten gewoon vannacht en/of morgen maar weer af. 70% van de weeen begint binnen 24 uur na breken v/d vliezen, 90% binnen 48 uur en 95 binnen 72 uur, vandaar de 3 dagen wachttijd.

Ik loop nu in huis rond met een luier (9-16 kilo) die we van de babyshower al in huis hebben, creatief met wat je toch al in huis hebt, hahaha. 't Is wat, dat continu lekkende vruchtwater....

@Jill: door al mijn bevallingsperikelen bijna vergeten je te feliciteren met jullie mannetje, lekker van genieten hoor....

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Jill: gefeliciteerd met jullie mannetje!!!
    Jay.. Stoere naam.. :)

Vervelend dat jij je zo voelt.
    Kan me er iets bij voorstellen.. Zelf had ik maar 2 hechtingen en nog is het soms gevoelig daaronder.
    Jij zal er vast een stuk meer hebben... Niet prettig!

Doe vooral rustig aan en geniet gewoon van je mannetje zo ver mogelijk..
    Jouw man kan de momentjes pakken waarop jij je nog niet zo goed voelt.

Blij dat jullie gezond en wel thuis zijn nu.
    Hopelijk voel je je snel beter!!heel veel geluk met jullie kleine aanwinst.. :D

3. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Donder: zie je berichtje nu pas..

Hihi een luier.... Wel handig! Vooral als je idd continu lekt.
    Is het streepje al helemaal blauwe verkleurd of zit je luier nog niet vol genoeg? :p

Ja als je uitgaat van 3 dagen dan kan het alleen maar mee vallen natuurlijk.. Wel spannend! Binnen nu en 3 dagen hebben jullie je meisje..

Slaan de zenuwen al toe of valt het mee?
    En je man, blijft die nu thuis of gewoon werken..?

Slaap lekker (als dat nog lukt) vannacht en benieuwd hoe het morgen met je gaat.... Succes meid! ;)

4. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    @Saffira: vandaag is mijn vriend thuis geweest, want we moesten om 10 uur in het zkh zijn (duurde allemaal erg lang, want het was druk, dus na anderhalf uur aan dat ctg apparaat gelegen te hebben heeft 'ie er maar ff iemand bij gehaald. Terwijl zo'n onderzoek normaal maar half uur duurt ongeveer). Vanmiddag hebben we allebei liggen slapen, want daar kwam afgelopen nacht ook weinig van...

Morgen gaat 'ie wel werken en ik bel zkh rond een uur of twee hoe laat ze ons willen zien en dan komt 'ie meteen naar huis..., zo lief!!!

Als er woensdag nog geen weeenactiviteit is, gaan ze inleiden, maar het is nog geen woensdag!!!!

5. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jill: GEFELICITEERD! Gave naam zeg!! Hee, stoer idd!! Klinkt als een zware bevalling! Hoop dat je je snel beter voelt en lekker doen met jullie mannetje wat je wilt! Geniet zover t gaat nu!

Donder wat spannend!! Ik dacht dat t maximaal 48 uur was na je vliezen waren gebroken? Waar basseren ze die 3 dagen bij jou op? Hoop dat je vandaag gewoon lekker gaat starten! Lijkt me prettiger dan ingeleid worden! En super lief van je man! :D op dat soort momenten kan je ze gewoon opvreten toch!! :D haha dat wij hier dachten dat t begonnen dezelfde nacht als jou vliezen braken was ik ook helemaal in de wolken door m haha hij ging alles regelen en klaar zetten en vragen of t goed ging en ie wat voor mij kon doen! Echt super fijn!!
    Nou succes meid! Dat je maar snel jullie ukje lekker vast mag hebben!!

Hier voel ik me top!! Ik heb vannacht echt heerlijk geslapen en heb na gister zo n heerlijke rust in mn kop!! Ik weet eindelijk een soort van waar ik aan toe ben en negeer nu gewoon zo veel mogelijk de voorweeen.. Tenzij ze te veel pijn doen natuurlijk haha mama2girls ze zijn idd soms wel heftig ja! Maar ja ik weet nu dat t nog niet t echt werk is en moet zeggen dat ik daar wel een beetje schrik voor heb nu maar goed..
    Ik ga er gewokn vanuit nu dat t nog twee weken duurt voor meneer er is dan kan t alleen maar meevallen.. En! Als t echt nog zo lang duurt is mn zus ook alweer thuis tegen de tijd dat meneer besluit te komen hahaha elk nadeel heeft zn voordeel!

Nou fijne dag allemaal!

6. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Toen ik gister bij de verloskundige was en ze me testen of mijn vliezen gebroken waren vertelde ze me dat ik dan maar 24 uur kreeg en in het uiterste geval inderdaad 48 uur, maar zo lang wilde ze dan eigenlijk al niet meer wachten. En dan zouden ze gaan inleiden.

Ik wilde ditniet zegge want ik wil je niet onnodig ongerust maken.. je vk en arts zullen wel weten waar ze mee bezig zijn.

Hier al heel de dag last van harde buiken.. zo erg heb ik het nog niet gehad... het is duidelijk aan het rommelen nu, maar er zit nog geen regelmaat in.

7. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend mama2girls!! Zou fijn zijn als t doorzet! Maar zijn je vliezen nou gebroken of niet?? Haha ben ff de kluts kwijt sorry hoor!

8. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Nee mijn vliezen zijn niet gebroken.

Voel me echt waardeloos vandaag, last van maagzuur, misselijk en veel harde buiken en gerommel :(

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ik lees wel mee dames en duim voor jullie allemaal..

Donder: ik vind die 3 dagen ook erg lang..
    48 is bij ons volgens mij ook echt de max.

Hier: keel als schuurpapier, hoofdpijn en warm, dus lig al heel de dag in m'n mandje.... Noa drinkt en slaapt vrolijk door. ;)

Succes dames... Ben benieuwd wie er nu als eerste aan de beurt is! Haha..

10. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm wat vervelend dames dat jullie je zo slecht voelen! :(
    Gelukkig gaat je meisje gewoon lekker door saffira! :)
    Beterschap aan beide!

Ik ga nu naar mn ouders daar even eten want vriendlief moet overwerken vandaag tot 22:00 uur :$ geen zin om de hele avond nog alleen te zitten haha

11. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier even een super kort berichtje van mij!
    Eerst even de eerste week door hoor! Onze kleine meid is gisteravond direct aan het clusteren geslagen dus is nogal een heftige eerste nacht thuis. Kom snel mijn verhaal schrijven!

Jill, gefeliciteerd!! Die zere onderkant is hier ook erg aanwezig. Goed voor jezelf zorgen hoor! En zoveel mogelijk genieten!

Bolkje, fijn om te lezen dat de borstvoeding nu gaat lopen. De aanhouder wint. Ik vind het wel super vervelend dat er niet naar je is geluisterd!

Elleinad, donder, mama2girls, hopelijk hebben jullie ook snel de kleine vast. Het is zooo fijn om je kleine vast te houden. Nog even volhouden!!

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Zei ik toch... Het is het allemaal zo waard! :D

Maarre... Nu ga ik even opzoeken wat clusteren betekend! Haha..

Rustig aan met jullie onderkantjes en geniet zoveel mogelijk van jullie kleintjes!

13. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo ook effe een berichtje weer van mij! :)
    ga morgen ff proberen de foto er op te krijgen. zit nu op de andere laptop.
    Kleine man doet het super. Hij groeit als kool!! Gaat echt onwijs hard. hij drinkt ook veel, dus kan ook haast niet anders...;) Borstvoeding gaat super.
    's nachts vind ik wel zwaar... je bent zo bijna een uur bezig met voeden en verschonen. en regelmatig slaapt hij dan ook nog niet meteen. hij valt in slaap tijdens het voeden, dan leg ik hem in zn bedje en dan bedenkt meneer dat hij toch niet genoeg gehad heeft.... zucht... haha! maar we hebben het er voor over! Het is verder een heel tevreden mannetje. huilt alleen als hij honger heeft! en verder niet! :)

met mij gaat het ook steeds beter. Ben weer aardig mobiel. meeste dingen doe ik al zelf weer, behalve de zware huishoudelijke taken (stofzuigen ed). Dat laat ik aan anderen over.

hadden sommige van jullie trouwens ook dat je moest huilen toen de kraamzorg weg ging?? Ik was helemaal van slag!! Janken! niet te zuinig! ;)

@Lily: gefeliciteerd!! Geniet van jullie kleine meisje!

14. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Ik weet ook niet hoe ze aan die 72 uur kwamen, was voorheen het protocol, maar dat is nu inderdaad teruggeschroefd naar 48 uur, dus we worden morgenvroeg om 7 uur verwacht om ingeleid te worden...

Vannacht trouwens nog ff tussendoor een keer naar het zkh geweest, want ik moet nu extra alert zijn op bruin/groen vruchtwater en vannacht twijfelde ik er enorm aan en bovendien was de hoeveelheid lekkend vruchtwater heel veel minder. Bleek ook weer loos alarm gelukkig, bruinige kleur was opgedroogd bloed en minder vruchtwater was logisch ivm verder indalende uk (maar gyn zei wel dat ze zelf in eerste instantie ook twijfelde aan de kleur, dus dat het goed was dat we er waren!!!!)

Mijn zusje had vandaag een echo voor de nekplooimetingen van haar kleintjes. Eentje zat dus weer boven de maximaal toegestane waarde om Down uit te sluiten. Wederom verhoogde kans dus. Maandag horen ze hopelijk iets meer naar aanleiding van bloedonderzoek en anders gaat er onherroepelijk een vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie volgen...

Stomme is wel dat ik me er op dit moment niet druk om kan maken. Ten eerste heb ik wel wat anders aan mijn hoofd, ten tweede is de nekplooimeting een indicatie en is er nog niks zeker, ten derde heb ik beetje het gevoel dat het zo moet zijn, ze hebben blijkbaar van de eerste keer niks geleerd qua gedrag enz. , ten vierde, volgens mij zegt een gynaecoloog niet voor niets dat je je lichaam na een bevalling zoals bij haar ff minimaal 3 maanden rust moet gunnen, dus was ze na 1 maand alweer zwanger...........
    Ik wil er gewoon ff allemaal niet aan denken omdat ik sowieso vind dat ze verkeerde keuzes maken.

Vannacht nog ff lekker slapen, tenminste, dat is wel het plan, hopen dat het lukt en dat ik niet nu ineens overmand word door de zenuwen voor morgen...

Vanwege de langdurig gebroken vliezen moeten we sowieso na de bevalling nog 12 tot 24 uur in het zkh blijven (ligt aan het tijdstip van bevallen), dus ik weet niet of ik nog kan posten morgen of overmorgen. Ipad (en oplader) gaat wel mee iig....

Tot snel!!!!

15. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!!

Wat leuk om weer van iedereen wat te lezen! En wat fijn dat t bij iedereen de goede kant op gaat!! Clusteren ga ik ook even opzoeken hoor haha

Donder wat spannend allemaal!!! Heeell veeeel succes morgen!! Idd nog ffies lekker slapen vannacht voor zover t gaat! Maar je kan t joh dus niet druk maken!!:)

Wordt wel een beetje jaloers hoor van al die lieve baby verhalen die hier langskomen ondertussen haha! Ben benieuwd wie van ons nu t eerste gaat mama2girls! Volgens mij zijn we na donder de laatste twee! Haha

Hier heerlijk lui bij mn ouders gegeten en nu net thuis! Nog ff lekker op de bank hangen en wachten tot mn vriend thuis is en dan duik ik snel mn bedje in :D hoe eerder en meer ik slaap hoe eerder de dag aan breekt dat onze man ook zal komen :D

Fijne nacht! Dat iedereen maar lekker mag slapen :)

16. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Toi toi toi donder!
    Zet hem op! Even lekker concentreren op jullie zelf. De rest komt later wel weer.

Lekker slapen elleinad!!

17. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Donder: spannend!! Veel succes vandaag.. En idd, heel begrijpelijk, nu even aan jezelf denken.... Kan me dat heel goed voorstellen.

Marietje: klinkt als onze meid! Haha..
    Fijn dat het zo goed gaat..
    Geef je borstvoeding of fles voeding?
    Als je borstvoeding geeft en overdag 6 voedingen hebt dan kun je snachts 10 à 15 min 1 borst geven en daarvoor alleen ff snel luiertje verschonen en niet in fel licht maar een schemerlampje of zo.
    M'n stiefma is kraam en die zegt dat ze zsm moeten weten dat nacht rust betekend. Als zij bij haar gezinnetjes weg gaat slapen ze de hele nacht door... :(

Nu hebben wij dat ook nog niet bereikt hoor, ze komt bij ons tussen half 4 en 4 en ben met een half uur ongeveer klaar.
    Snel luiertje verschonen, borst 10 à 15 min, boertje laten en hup terug in bed.. Soms krijgt ze er een speentje na.

Een uur wakker is idd lang ja...
    Vonden wij ook, tot m'n stiefma ons dus deze tips gaf.
    Tot wanneer heb je je kraam?
    Of is die al weg..?
    Ben even kwijt wanneer jij bevallen bent..
    Vorige week toch?

Elleinad: jij hobbelt nog vrolijk rond?
    Hihi..

18. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Heel veel succes vandaag, spannend!!

19. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    donder succes vandaag meid... spannend :)

hier gister heel de dag echt om de 15 a 20 minuten harde buiken en wat denk je.....heel de nacht gewoon door geslapen :( nu weer wel last van mijn rug en lichtelijk misselijk maar verder nog niks :(

20. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Vannacht een rot nacht gehad, had erg veel last van maagzuur en had elke keer het idee dat ik moest spugen, heb dus een tijd op de bank met een emmer naast me gezeten. En dat draaien in bed, of een goede houding vinden, wat een ramp is dat!! Gisteren heb ik volgens mij ook een verkeerde beweging gemaakt, want ik heb elke keer als ik opsta of buk een zeurderige pijn helemaal onderin mijn buik, net boven mijn schaambot, heeft iemand dit ook gehad?? Nu beginnen de ongemakken toch wel te komen!!

Deel Deze Pagina