November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh maar je hebt toch altijd gewoon recht op twee dagen verlof!?
    Want je hoeft je dagen ook niet meteen drna op te nemen hoor!

Dr was laatst iemand die een link drover had geplaatst! Anders hoop ik ook dat brammetje vandaag komt of anders dinsdag pas! Anders loopt mn vriend ook 1 of zelfs 2 dagen mis! :(

2. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    nee als het goed is heeft je man/vriend 2 dagen verlof waarvan 1 voor bij de bevalling te zijn en 1 voor het kind aan te kunnen geven. dus als je in het weekend bevalt dan heeft hij alleen de maandag nog omdat je in het weekend geen aangifte kan doen.

dit is ons in iedergeval altijd verteld, de rest is gewoon eigen verlof dagen.
    als dit niet zo is dan heeft mijn vroend er toch echt 2x naast gegrepen :(

3. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Elleinad: mijn Vk zei dat als je de slijmprop MET bloed verliest, de bevalling toch wel binnen 1 à 2 dagen gaat beginnen.
    Zonder bloed kan het vaak nog weken duren.

Enne.... Ik kan jullie hier wel een verhaal gaan vertellen wat er 2 weken geleden bij ons in de buurt is gebeurd, maar dat zal ik niet doen.
    1 ding: bellen als je twijfelt!!!!!
    Liever 100x teveel dan 1x te weinig....
    Zet je eigen gevoelens aan de kant en bel, vooral als je minder leven voelt.
    Elleinad: laat die Ctg aub gewoon maken....
    Als je vk het weinig vind zou ik het toch wel serieus nemen.
    Wil je niet bang maken, maar beter een keer teveel nr het ziekenhuis!

Mama2girls: laat je dan toch lekker strippen!
    Je hebt nog 2 kleintjes lopen en al dat gerommel is toch ook niet fijn..
    Plus dat vocht verlies.. Ik zou het wel weten hoor! ;)

Ik heb er iig geen moment spijt van gehad dat ik me heb laten inleiden.
    Zo'n kleintje gaat een hoop tijd en energie vreten en vooral de energie heb je hard nodig...

Natuurlijk moeten jullie het zelf weten he, wil jullie niets opleggen haha..
    Maar ik wil alleen maar zeggen dat het echt niet erg is om aan te geven dat genoeg genoeg is geweest.
    Lekker knuffelen met je kleintje is veeeeeeel leuker! :D

Zou donder al bevallen zijn..??
    Ik denk het wel! :)
    Ben benieuwd!!

4. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    saffira ik kan wel tegen verhalen hoor, elke bevalling is toch anders, maar weet idd niet hoe de andere er over denken.

idd dat van die slijmprop is mij ook verteld (met of zonder bloed).

ik hoorde ook dat als je ingeleid word de weeen veel heftiger zijn is dat zo? en zou dat met strippen ook zo zijn? bij kayleigh hebben ze me wel gesteipt maar dit heeft niet geholpen en ik had blijkbaar toen ook al 2cm ontsliiting zonder dat ik het wist.

5. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mama2girls: nou weet ik niet wat voor weeen je krijgt als je niet ingeleid word, maar ik vond de ingeleide weeen heeeeel heftig. je hebt kans dat je eigen weeen er over heen komen. en dan kun je dus, net zoals ik, om de 30 sec een wee krijgen. en geloof me, das geen pretje.... dan verzuip je er bijna in....

@saffira: wat naar dat ze het zo slordig gehecht hebben, kan me voorstellen dat je daar niet blij van word...

hier net de huisarts op huisbezoek gehad. kleine man doet het heel goed. 250 gram gegroeid in 3 dagen. goede kleur en zn hartje klopt ook heel goed!!! Zelf heb ik een onstoken/geirriteerde hechting. maar dat gaat waarschijnlijk vanzelf weer over

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Mama2girls:

Een kennis van m'n vriend is haar kindje verloren in de week dat ik bevallen ben, ook 38 weken zwanger.
    Voelde minder leven en opeens geen leven meer..
    Al het vruchtwater was opeens weg! :(

Nu zijn dit ramp scenario's maar ik wil er wel mee aangeven, ga alsjeblieft langs de dokter of laat een echo maken als je minder leven voelt..
    En dit was dan vooral voor elleinad bedoeld, aangezien wij minder leven voelde.

De weeën van inleiden zijn idd behoorlijk heftig.
    Gelukkig is het bij mij in 4 uur tijd gedaan, maar als het langer had geduurd had ik echt pijnstilling moeten hebbenZ
    Verschrikkelijk die pijn..

Strippen maakt de weeën volgens mij niet heftiger, bij demi hebben ze dat gedaan en die weeën waren niet zoals met de inleiding.

Marietje:
    Fijn dat jullie kleine man het zo goed doet zeg!
    En flink gegroeid idd haha..
    En dat zijn hartje het goed doet is het allermooiste nieuws toch!
    Top!

Ontstoken hechtingen heb ik bij demi ook gehad.
    Na 2 weken was het allemaal weer zoals het voor de zwangerschap was en er verder nooit last van gehad...
    Komt helemaal goed!
    Goed bijhouden nu en vooral veel "bloot" liggen als het even kan..
    Inplaats van die broeierige lappen tegen je doos.. :(
    Ondingen zeg...
    Al kan ik nu ook niet zonder haha

Fijne avond allemaal!

7. Ik ben gestript en mijn weeën waren heel, heel, heel goed te doen… :) Volgens mij hangt het van heel veel factoren af hoe je de weeën ervaart… Hier zat ik nog gezellig te kletsen met 9 cm ontsluiting, waardoor de kraamzorg eerst niet geloofde dat ik al 9 cm ontsluiting had, maar als ik dan soms de verhalen van anderen hoor, vraag ik me echt af hoe dat kan :( Zou dat serieus wel willen weten… Heb ik geluk gehad, heb ik een hoge pijngrens, lag het aan die ademhalingsoefeningen van yoga, of misschien toch dankzij mijn lichaamsbouw?? Ik heb geen idee… ;)

8. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah saffira wat een naar verhaal! Pff ik hou t goed in de gaten want dat is idd niet de bedoeling! Heftig zeg!

Mama2girls: klopt natuurlijk van de verlof dagen haha ik dacht ff dat omdat je dan twee dagen weekend hebt je maar pech hebt maar je bent natuurlijk de dag van de bevalling als extra verlof dag kwijt.. Balen zeg dat jullie dat al twee gehad hebben!! Laat fred dan nog maar ffies blijven zitten tot na t weekend ja haha

Marietjes: kijk! Dat is fijn om te horen!! :D wat lekker joh! En kan me voorstellen dat die weeen geen pretje waren!! Pff hoop toch we dat ons mannetje dan gewoon komen gaat deze week! Haha

Hier is meneer wel weer aanwezig.. Ik denk dat ik de afgelopen dagen gewoon niet zo drop gelet heb omdat ik weer meer bezig ben ipv alleen op mn gat zitten! Maar ik hou m zeker in de gaten en zodra t ook maar een beetje minder wordt ga ik meteen bellen helemaal na jou verhaal saffira!
    Verder wel echt t idee dat er iets op gang is hier! Ik doe wel wat maar voel me echt gek! Nergens trek in, lustenloos, nergens zin in... En veel harde buiken de hele dag al! Zou toch fijn zijn als ie komt vannacht!! :D we hebben gister sex gehad in de hoop dat t hielp whahaha :) zou wel geniaal zijn als t echt zo is ;)

9. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bolkje fijn om te horen! Haha stelt me toch weer een beetje gerust! En tja waar t door komt.. Ik denk dat t een beetje combi is van alle dingen die je noemt hoor maar ja dat weten we nooit denk ik..

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Weeën kunnen per bevalling verschillend zijn.
    Dat heb ik nu wel gemerkt..
    Bij demi gingen ze bij 7 cm ook pas pijn doen.

Maar hoge pijngrens, ik weet niet of het daar mee te maken heeft, ik kan namelijk best wat hebben.. Ben absoluut geen pieper, maar deze weeën waren echt super pijnlijk! Heel erg scherp..
    Maar zoals Marietje ook al zegt, door dat infuus word het gewoon dubbel zo pijnlijk als normaal.

Er is echt geen pijl op te trekken..
    Sommige vrouwen krijgen nooit pers weeën terwijl andere die bij 6 cm al krijgen.... Elk lichaam is anders.

Maar wat een droom bevalling bolkje, denk dat Marietje en ik nu een beetje jaloers zijn! Haha..

Zit je al wat lekkerder in je vel..?
    Nog steeds aan de borstvoeding?
    Hoop dat je je ondertussen wat beter voelt.

Elleinad: ja ik wou jullie dat verhaal besparen, maar vind ook dat je op tijd aan de bel moet trekken.
    Hou jullie ventje maar goed in de gaten en idd, hopen dat de seks geholpen heeft' haha :p

11. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    hier zondag sex gehad.. mss daardoor zo'n last gehad, maar helaas niks doorgezet.

bij devoney had ik gruwelijk heftige weeen en bij kayleigh kon ik ze tot op het laatste moment best hebben.

maar heb idd va de vk al gehoord dat als je ingeleid word de weeen meestal veel heftiger zijn en dat meteen vanaf het begin.

12. Ja, gaat wel wat beter :) Had het echt even moeilijk met het slaapgebrek en het ontzwangeren, maar ik merk nu dat het elke dag wel een stukje beter gaat. Begin van de week was ik nog heel vaak duizelig, nu is dat het grootste gedeelte van de dag weg.

Ook een wandeling die ik een paar dagen geleden nog berezwaar vond gaat nu beter :)

Volgens mij was het ook een hoop spanning wat me dwarszat, over die borstvoeding. Sinds ik oxytocine-neusspray heb gekregen gaat dat steeds beter. Zeker nu ik ook een bezoek heb gehad van de lactatiekundige en geleerd heb om Tobias zelf aan te leggen. Sindsdien verloopt de bv pijnloos en hoef ik veel minder vaak te kolven. :D Voelt echt superrelaxt dat ik niet meer constant aan die melkmachine hang. Heb liever mijn 'melkmonstertje' aan de borst hangen dan dat stomme apparaat :D

Je vroeg trouwens vorige keer nog om een foto…. Vind deze wel toepasselijk :D Met zijn koeienpakje aan :D

995232_10201825285105404_111429722_n.jpg

13. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saffirs ben alleen maar blij dat je t verteld hoor! Dan bedenk je weer even dat t allemaal niet zo vanzelf sprekend is als soms gedacht wordt!

Mama2girls: jammer dat t miet gewerkt heeft! T zakt hier ook weer af op t moment dus gok dat t ook geen zin heeft gehad haha

Bolkje super dat t beter gaat met voeding joh!! En wat een heerlijk mannetje!! Echt een ventje! Heel sprekend koppie echt leuk!! :D en super gaaf ze koeienpak! Haha geniet maar lekker van m!!

14. Grappig, dat zegt echt iedereen dat ie zo'n sprekend hoofdje heeft en dat het écht een jongenshoofdje is :D

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Bolkje: wat een geweldige foto hahaha..
    Dat pakje..!! :D super...
    En idd, een echt jongens koppie.. Heel duidelijk! :)
    Lekker mannetje..

Blij dat het eindelijk de goeie kant op gaat.
    Heel jammer van je kraamweek, maar probeer die zsm te vergeten en je te concentreren op de jaren die komen gaan.
    Die zijn toch het belangrijkst! ;)

Elleinad: ik duim voor je meid!
    Misschien dat er vannacht toch nog iets op gang gaat komen..

Als je het trouwens op wilt wekken met seks moet je wel beide klaar komen he. Dan werkt het het beste!
    En je rechtervoet laten masseren...
    En druk punten heb je ook nog.. YouTube zoeken..
    Bevalling opwerken drukpunten.
    Engels talig filmpje.... Absoluut proberen! :)

Succes! Haha..

16. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    oooh bolkje wat een heerlijk klein frutseltje :) en dat pakje... geweldig!!

saffira ik ga gelijk ff zoeken op you tube ;)

17. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik ga meteen zoeken saffira!! Heb er echt een hekel aan als iemand aan mn voeten zit maar dat moet maar ff dan ;) haha

Ga nu mn bedje in! De harde buiken zijn wel weer terug dus ben ook benieuwd wat de nacht gaat brengen! :D

18. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Als je op YouTube intypt..:

Weeën opwekken drukpunten.

Staat ie gelijk bovenaan.. Vrouwtje met blond half lang haar legt het uit in het Engels.
    Probeer het dames.. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat als je lichaam hier aan toe is en dat extra zetje nog even nodig heeft, dit absoluut kan werken.

Ben benieuwd of jullie het proberen.. ;)

Succes!!

19. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Nou helaas weer niets doorgezet hier vannacht... :( hoe is t bij jou mama2girls??

Saffira wij gaan t zeker proberen!! Ik ga zo t filmpje opzoeken en dan gaat mn vriend t vanmiddag doen als ie thuis komt uit zn werk! Als werkt t niet hebben we t iig geprobeerd!! :)

Nu eerst ff op de bank ploffen!! Pff net mn badkamer maar weer s schoon gemaakt maar jemig zeg!! Ben echt kapot! En dan komt nu nog een vriendin langs! Gezellig maar ga daarna plat dat weet ik nu al haha wel lekker dat alles in de badkamer weer lekker fris ruikt nu :D

20. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm.... Wat is het verdacht stil hier vandaag!!

Gaat alles goed bij iedereen?? Vlindertje mama2girls!! Worden er baby's geboren!? :D

Deel Deze Pagina