Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes na mijn verhaal (duidelijk een heel betrokken groepje meiden bij elkaar, of houden jullie allemaal van horror, hahaha) Wij mochten vanmorgen naar huis, heerlijk, lekker met je eigen spulletjes, samen en 1 iemand om je met alles te helpen... Wat bv en aanleggen betreft: ik heb een borstvoedingscursus gevolgd en in het zkh goede hulp gehad van oa een lactatiedeskundige, probleem is meer dat Ymke door de bevalling hel snel moe is, maar dat gaat al steed beter en om eerlijk te zijn, ik ben al dikke vrienden met mijn kolfapparaat, dus bv krijgt ze toch alleen dan met de fles... Ik heb al bijna voldoende productie van melk voor 1 voeding per keer en de stuwing en productie is pas net een beetje op gang, dus we hebben er alle vertrouwen in dat dat wel goed komt. Of aan de borst als ze daar sterk genoeg voor is en anders blijf ik gewoon kolven hoor!!!! Succes Danielle, ik duim echt voor je dat het soepeltjes verloopt voor jou.
Betrokken meiden!! Haha.. Hou helemaal niet van horror en zeker niet in dit soort situaties.. Lijkt me echt heel naar en zo'n bevalling gun je niemand. Ok dat ze snel moe is snap ik dan wel ja! Gelukkig maar dat het voor de rest dus goed gaat.. Op deze manier komen jullie er beide wel denk ik. Gewoon lekker zo doorgaan. Fijn om thuis te zijn denk ik. Hopelijk heb je niet al te veel last van je wond Ben benieuwd nr de foto!! Danielle: ik had 7 cm bij demi toen de weeën pas pijnlijk begonnen te worden. Dus die 5 cm zou zo kunnen hoor.. Die vk van jou moet gewoon eens even komen kijken haha.. Ik ben hartstikke nieuwsgierig.. Hihi Hoop voor jou dat het vanavond lekker doorzet en dat je eindelijk mag bevallen. Morgen ochtend zou het beste zijn ivm verlof van je vriend zeker..? Haha.. Succes meid! X
Oeh, ik ben benieuwd hoe het nu gaat, Danielle misschien ben je inmiddels al mamma . spannend hoor Hier waren de weeën tot 9 cm goed te doen. Pas nadat ze mijn vliezen hadden gebroken en mijn blaas hadden leeggehaald met een katheter begon het opeens gigantisch veel pijn te doen Hier wilde de vk eerst ook niet komen, omdat ik nog te vrolijk klonk aan de telefoon . Toen ze uiteindelijk wel kwam bleek ik dus al 7 cm te hebben . Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat / is gegaan...
ooh donder wat ben ik jaloers meid... hoop echt dat je je kleine al in je armen hebt. ff een echo berichtje van mij. ben er nu echt zo klaar mee... al vanaf vorige week maandag last van vocht verlies (geen vruchtwater), harde buiken en lichte (oefen)weeen, maarer zet maar niks door... gister voelde ik me ineens weer redelijk goed... snap er echt niks meer van en ben er klaar mee morgen weer voor controle en dan maar vragen of ze willen strippen ben alleen bang dat het niet aanslaat net als bij kayleigh. zo genoeg geklaagd!! sorry moest het ff kwijt
Elleinad, ik hoop dat je al bevallen bent en lekker aan het genieten bent van jullie kindje!! Ik ben benieuwd!! mama2girls, ik snap dat je er helemaal gek van wordt!! Je loopt nu al bijna een week overtijd met al die verwarrende signalen, ik hoop dat het strippen gaat werken en dat je morgen lekker gaat bevallen!! Hier, ik ben saggerijnig, moe en het een beetje zat!! Echt de laatste loodjes dit en dat valt niet altijd mee!!
Donder wat een vreselijk verhaal! Zal je man ook niet in zijn koude kleren zijn gaan zitten?! Hij had zijn dierbaarste 'bezitten' in een klap kunnen verliezen. Elleinad, ben reuze benieuwd meid!!! Mama2 girls, het blijft maar aanmodderen he. Kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent!
Nou Danielle is wel aan het bevallen hoor! Als ze nog niet bevallen is haha. Het is zo stil... Hier: een heel klein verkouden meisje.. Mijn vriend en ik zijn alle 2 verkouden en ik denk dat alle visite ook niet mee geholpen heeft. Dat zetten we dus even op een laag pitje.. Als ze moet hoesten is het zo zielig! Gelukkig drinkt ze nog goed en slapen gaat ook wel gewoon goed. Maar leuk is anders. Hoe gaat het met de inmiddels geboren baby's hier..? Mama2girls, ik snap het ook heel goed hoor! Een vriendin van mij is vandaag 41 weken en er ook helemaal klaar mee. Ze kunnen haar ook niet helpen want ze heeft maar een krappe 1 cm en dus gaan ze haar uiterlijk volgende week maandag pas inleiden. Met 42 weken.. Ik hoop dat het bij jou snel doorzet. Elke keer die valse start is ook niet leuk.. En je hebt nog 2 kindjes rond lopen.. Sterkte nog even!
Och gut wat zielig saffira. Moet je je eens indenkenhoe vreselijk je je voelt als je verkouden bent.... En dan ook nog maar een paar weken oud! Lekker knuffelen! Hier gaat alles goed. Zou wel graag even naar buiten willen dus dat gaan we morgen maar eens uitproberen. Onze kleine doet echt maar heel kort over haar voedingen. Soms 7 minuten. Ze heeft wel gewoon tussen 6-8 plasluiers dus het zou goed moeten zijn. Mijn borsten denken daar wel anders over. Morgen komt de wijkverpleegkundige. Ga haar gelijk maar even bevragen.
Voor en na het voeden wegen, dan weet je hoeveel ze binnen krijgt. Wij wogen haar van de week voor de voeding en toen woog ze 4060, na de voeding woog ze 4180 dus had ze 120 cc gedronken. 7 min is wel kort.. Noa drinkt 15 min uit 1 borst, maar moet wel zeggen dat ze volgens mij regelmatig teveel drinkt waardoor ze dat wat ze teveel binnen krijgt weer uit spuugt. Wij zijn vandaag ook langs de dokter geweest.. Helaas kun je nu nog weinig doen voor zo'n kleintje, lekker badderen of douchen, stoom is goed. Ui in haar kamer leggen en luuf smeren. Knuffel haar zoveel mogelijk.. Zat wel te twijfelen haar vannacht op der kamer te leggen. Misschien beter even een nachtje bij ons terug, zodat ik het kan horen als ze het benauwd heeft..? Als jullie meisje wel steeds volle plas luiers heeft en ze niet geel zijn zou je idd denken dat ze genoeg binnen krijgt. Is ze niet te moe..? Dat ze daarom zo kort drinkt..? Ik vind bv aan de ene kant heel fijn, ook omdat et zo goed is. Maar het kan je ook heel onzeker maken vind ik! Ik word er soms heel onzeker van iig... Benieuwd of we morgen iets van Danielle horen! Hihi..
hier weer een top dag met de kleine man. nacht was iets minder. ik had zelf gisteravond ontzettend last van een pijnlijke borst. verder ook ijskoud en hoofdpijn. ben dus om 7 uur mn bed ingedoken. ff wat slaap inhalen. helaas kwam de kleine vannacht om de drie uur, dus moest er 2x uit. maar goed, geeft ook niet. net had ie wat krampjes, had van een vriendin gehoord dat een speen dan ook kan helpen. dus speen er in en kramp was gelijk over. gevolg was wel een heeeeelllleeee volle luier! dus toch gezwicht voor de speen..... hij heeft ook zo veel zuigbehoefte. voora 's avonds. dan wil ie soms wel om het uur aan mn tiet hangen... hartstikke leuk, maar op een gegeven moment is het ook wel eens genoeg geweest...
Hahahaha.. Een uur aan je tiet! Dat is niet goed voor je borst ook.. Speentje kan soms toch wonderen doen, hier ook hoor. En zo lang ze er niet de hele dag mee liggen, prima toch. Hier net toch langs de huisartsenpost geweest, zoutoplossing en spuitje mee dus zo de boel door spuiten. Buiten een flinke verkoudheid is ze een gezonde baby.. Slaap lekker allemaal! En niet ziek worden he Marietje.. Beterschap!
Tobias heeft sinds kort ook wel eens een speentje in . In het begin vond ik dat zielig, want ik dacht 'fopspeen? Ik wil Toby niet foppen!!', maar van het consultatiebureau begreep ik dat het juist goed voor ze is, omdat ze meer behoefte hebben aan zuigen dan aan drinken, dus dat ze te weinig kunnen zuigen als ze alleen maar tijdens het drinken zuigen. Ja, zoals jullie merken: ik ben geen baby-expert Ben erg blij met alle tips die ik krijg van het CB Sinds ik dat weet van die zuigbehoefte, huilt Tobias een stuk minder Vannacht heeft er voor het eerst bijna 7 uur tussen de flessen in gezeten Om half 10 kreeg hij de laatste fles en om 4:20 kwam hij weer We moesten hem de afgelopen week namelijk elke keer wakker maken 's nachts, dus ik had nu bedacht dat we wel eens een uurtje langer ertussen konden laten zitten En dat ging eigenlijk prima
Super fijn bolkje... Enne... We zijn allemaal geen experts hoor! Haha.. Ik wist ook niet dat het "goed" was.. Nu wel! Hier: mevrouw der temp net gemeten en die was 37,5 Grens gevalletje dus.. Over 2 uurtjes nog een keer en als ie dan hoger is gaan we toch echt weer langs de huisartsenpost. Gisteren avond nog geweest, longetjes waren goed en verder ook alles alleen flinke verkoudheid. Spuitje en zoutoplossing mee, werkt wel goed want er komen flinke snot eenheden uit! Bah.. Maar zo zielig.... En dat dankzij mij natuurlijk want ik was ook snip verkouden. Leuk die baby's, maar tegelijk ook een enorme zorg! Zal blij zijn als ze 3 of 4 maandjes is.... Waar blijft Danielle met haar baby nieuws..?? Haha..
Die wordt inmiddels vast heel druk beziggehouden door haar kraamzorgster . Ik kon in mijn kraamweek echt amper op internet; constant was die kraamverzorgster in de buurt en dan voelde ik me zo stom als ik achter de laptop kroop
@bolkje: ik zou haast gaan zeggen dat ik jaloers op je ben... 7 uur achter elkaar.... heerlijk lijkt me dat om weer eens 7 uur achter elkaar te slapen ipv 3 tot 4 uur. Moet wel zeggen dat ik die nachtvoedingen loodzwaar vind. heb echt last van slaap gebrek. vannacht kwam hij weer 2x (om de drie uur). dus heb vriendlief maar es even aan het verschonen gezet. was hij heeeeel erg blij mee! haha Verder doet hij het super hoor. dus dat maakt een boel goed. straks weer naar het ziekenhuis voor controle voor zn hartje. ik ben gewoon zenuwachtig... haha. hoop zo dat alles goed is met mn kleine topper!! ik wil proberen of ik de speen alleen 's nachts en bij krampjes kan gaan gebruiken. zodat hij dus niet de hele dag met dat ding in zn snufferd ligt... dat vind ik ook maar niets..
Hey dames!! Nou daar ben ik dan hoor haha Saffira wat sneu dat je kleine meid zo verkouden is!! hopelijk knapt ze snel op!! Dan mn verhaal: Helaas nog 1 om aan de horror senarios toe te voegen zijn we hier goed in allemaal geloof ik!! Maar goed zaterdag op zondag nacht braken dus mn vliezen! Ik en vriendlief helemaal in de wolken want t ging eindelijk beginnen!! En oh wat waren we daar klaar voor!! De weeen kwamen eigenlijk meteen al maar heel onregelmatig en nog super goed te doen dus de vk smorgens evens langs geweest en heeft t een en ander uitgelegd en weer gegaan. Helemaal prima! Savonds anders vk die dienst kreeg dus belde even om te checken hoe t ging en helaas stond t er nog tzelfde voor. De weeen wilde niet doorzetten en ik klonk nog veel te goed aan de telefoon om iets te gaan doen. Echter als ik om 02:00 nog niet om de 3-4 min. Weeen had moest ik sowieso in t ziekenhis bevallen en ze had alvast een afspraak gemaakt voor de volgende ochtend om 09:30 uur om t een en ander te checken in ziekenhuis. Maar! Rond 00:45 kwam dan eindelijk de weeen om de 3-4 min en goeie ook! Dus ik helemaal happy want dan kon ik hopelijk nog thuis bevallen!! De vk kwam en stelde vast dat ik wel twee hele cms ontsluiting had!! Pfff dat was even een domper! Inmiddeld was t ook 02:00 uur en waren mn vliezen 24 uur gebroken dus ze wilde dat we naar t ziekenhuis ging. Daar aangekomen omg een uur later had ik ineens 4 cm ontsluiting!! Dus ik dacht nou dat gaat goed zo! Helaas bleef t daarbij en kreeg ik bijstilmulstie... Dit hielp niet want hij stond op een gegeven moment op maximaal en toen had ik nog steeds maar 5 cm ontsluiting. Inmiddels was t een uurtje of 8 smorgens. Toch nog even aangekeken en er bleek een kleine vooruitgang in te zitten elke keer als ze checkten dus een keizersnee wilden ze nog niet doen! Toen vanaf 6 cm kreeg ik al persdrang! Jemig wat een hel was dat zeg!! Ik moest ze maar even wegzuchten kreeg ik te horen! :x jemig wat werd ik daar boos van want ze waren echt te heftig om maar even weg te zuchten!!! Na dit twee uur gedaan te hebben kwam ze weer voelen en zat ik op 7 cm... Pffff van mij mochten ze me open snijden!! Ik had t helemaal gehad en kon niet meer! De gyneacoloog kwam er bij en er werd overlegt.. Tja er zat wel vordering in dus toch nog even volhouden. Ik aan de pijnstillers want werd gek! Dit hielp wel een beetje dus ik kon een beetje bijkomen tussen de weeen wat erg prettig was! Had t gevoel alsof er een trein over me heen gereden was ongeveer. Al met al was t inmiddels een uurtje of 5 ' savonds!! Ik was nu dus al zo'n 39 uur bezig met bevallen! Uur later weer voelen, blaas was geleegd met de katherer en dit bleek te helpen! Er zat nog een klein vliesje overheen maar ik had zo als tien cm ontsluiting en mocht dan eindelijk gaan meepersen!! Dit was zo'n verademing!! Ondanks dat mn lijf al helemaal kapot was van die persweeen die uren wegzuchten ging t persen goed! T hoofdje kwam goed naar beneden maar toen bleef t hangen.. T bleek niet helemaal recht in m bekken te liggen en meneer was een sterrenkijker! ( ze hadden dit blijkbaar al eerder gevoeld want ik moest steeds op mn zij liggen wat heel naar was met de persweeen dit bleek later te zijn in de hoop dat t hoofdje recht zou zakken) t werd een vaccuumverlossing want ik kon niet meer en er was duidelijk dat ik m dr zo niet uit ging krijgen! Een goeie knip werd gezet en de pomp aangesloten en t hoofdje was er vrij snel uit! Maar toen zaten zn schouders vast!! de noodknop werd ingedrukt en binnen twee min. Stonden er tien man rond me die allemaal gingen vertellen wat er wel niet moest gebeuren echt een chaos van jewelste en ik raakte in paniek!! De kinderarts erbij want t ging echt niet goed m!! Uiteindelijk hebben twee verpleegkundige met volle kracht op buik staan duwen, de gyneacoloog heeft zn vinger onder de schouders van onze man gekregen en na zo'n 5 min dit volhouden werd hij geboren! Helemaal paars want hij zat dus al 5 min zonder zuurstof!! De navelstreng zat namelijk klem in mn geboortekanaal en zelf haalde die geen adem want hij was nog niet helemaal geboren! Daar lag ons mannetje dan als voor dood! Gelukkig klopte zn hartje nog en ging hij redelijk snel nadat ze m goed uitgezogen hadden ademhalen maar jemig wat was dat eng zeg!! Toen ie een beetje bijgetrokken was en weer richting roze kleurde werd ie meegenomen naar de afdeling neonatologie. Daar kreeg hij extra zuurstof en werd goed nagekeken. Mn vriend was meegegaan om foto's te maken en de gaten te gouden hoe t allemaal met m ging! Gelukkig knapte hij op en mocht ik nadat ik gehecht was en weer een beetje op adem was bij m kijken! Wat een heerlijk moment was dit zeg! Hij mocht even een kwartiertje bij me liggen en toen moest ie weer terug maar hij lag heerlijk en zag er naar mijn idee goed uit!! Nou dat was de bevalling, hij is uiteindelijk om 19:07 geboren en woog maar liefst!! Ja ja daar komt t! 4640 gram!! We wisten dat ie groot zou zijn maar zo groot! Jemig zeg!! Vandaag zijn dr nog een aantal testen gedaan en bleek dat ze begonnen waren met een antibioticakuur omdat hij 38,7 had toen ie geboren werd! Kans op een infectie dus omdat mn vliezen ook al zo lang gebroken waren.. Verder heeft ie een bultje op zn hoofd waarvan ze denken dat t een bloeduitstorting is maar dat gaan ze later nog checken om te kijken of t geen oogezwollen hersentjes zijn. Daarnaast is zn rechterschouder dus blijven hangen omdat de gyneacoloog maar onder 1 schouder kon komen. Deze arm heeft nu ook een infuusje en t is even afwachten of hij een zenuwirritatie heeft of dat hij zn arm minder beweegt doordat t infuus erin zit.. Dit horen we zo snel mogelijk als t infuus eruit mag natuurlijk. Verder lijkt hij tot nu toe gelukkig niets over te houden aan t zuurstof te kort dat hij heeft gehad! Wel is hij erg prikkelbaar en is zn rust dus echt belangrijk omdat hij echt nog aan t bijkomen is van de zware reis die hij gemaakt heeft! Maar goed daar ben ik ook mee bezig! Ben erg moe en beurs overal! En lijk ook nog niet helemaal te beseffen wat er nou eigenlijk allemaal gebeurt is en nu gebeurt! Onze man moet nog zeker wel tot vrijdag hier in t ziekenhuis blijven en zolang hij hier ligt moet ik ook hier blijven omdat ze t liefst moedern en kind samen ontslaan! Zo nou heel verhaal! Ik ga nu lekker even uitrusten en over een uurtje onze man voor t eerst aanleggen! Kijken hoe dit gaat want tot nu toe had hij een zonde! Geen idee hoe vaak ik hier de komende tijd zal reageren dames want t is even een gekke periode nu maar ik blijf zeker meelezen en als alles goed gaat ook zeker meekletsen!! Oh ja! Onze man heet trouwens mats roan! Haha volgens mij had ik t ookt al wel eens getypt maar toch.. roan is de combi na ronald en jan en dat zijn mijn vader en mn vriend zn opa! Nou fijne dag verder! En mama2girls en vlindertjuh: ffies volhouden nog!! Ook jullie zullen binnekort heerlijk mogen knuffelen met jullie ukkies!
Danielle, allereerst gefeliciteerd met jullie mooie mannetje.. De tranen sprongen in m'n ogen bij het lezen van je verhaal. Het is echt zo, het merendeel hier heeft een nare bevalling achter de rug.. Ik kan me goed voorstellen dat je hier wel even van moet bijkomen. Neem alsjeblieft goed de tijd voor jezelf en je kleine man.. Heftig, echt.. Super blij voor jullie dat alles nu goed lijkt te gaan, maar wat een schrik! Doe rustig aan en geniet van je 2 mannen. Hoe is je vriend er onder..? Leuke namen! Ze waren idd al bekend ja haha.. Hopelijk voel je je snel beter en de kleine man ook. Nogmaals, gefeliciteerd! Dikke knuffel van hier xx
Jeetje wat een verhaal meid.. ik schrik er echt van Neem echt de tijd en rust. Denk dat het juist wel goed voor je is dat je in het ziekenhuis moet blijven tot jullie mannetje ook naar huis mag, want dan kun je ff bij komen en daar kom je toch eerder tot rust als thuis. Ben blij voor julliedat het met de kleine goed lijkt te gaan. Een hele dikke knuf vanuit hier... Hier vandaag om kwart over 4 naar de vk.. ben benieuwd wanneer onze kleine man zich laat zien.........en eerlijk gezegt, ik kan heel goed tegen jullie verhalen, maar begin me toch echt af te vragen hoe mijn bevalling zal gaan