November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Saffira ik dacht ook dat je ontsluiting moest hebben voor het breken van de vliezd hoor, maar bljjkt nu dus van niet anders stelt ze het me niet voor. Nooit te oud om te leren ;)

Strippen hebben ze bij onze jongste ook bij mij gedaan, maar is toen niet aangeslagen. Had toen ook 1 of 2 cm ontsluiting. Het kan dus wel, maar of het werkt blijft altijd de gok. Raar dat ze dat bij je vriendin zeggen.

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ja raar he..

Vind het ook stom dat elk ziekenhuis andere richtlijnen heeft. De 1 leid met 41 weken in de andere met 42..

Dinges: mooie meid met een bos haar trouwens!! Haha..
    Echt veel haar.. :)
    Ik was al blij dat noa een matje had en nu ook bovenop haar begint te krijgen, maar op dat haar van jouw meisje ben ik jaloers hoor!

Jullie wisten het geslacht dus niet..?
    Leuk.. En spannend.. Hihi

3. xAnke

xAnke Niet meer actief

Hee meiden, ik weet dat ik me hier niet vaak meer meld maar wil toch even mn verhaal doen...

Afgelopen donderdag 21 november ben ik bevallen van mijn zoontje Dustin. Hij woog 4075 gram en is 55 cm lang!

Mijn bevalling was best zwaar tot ik een ruggenprik kreeg. Ik zal bij het begin beginnen!

Dinsdag de 19e was ik uitgerekend, woensdag de twintigste verloor ik mijn slijmptop. Hoeft niks te zeggen maar heb mn man gevraagd thuis te blijven. Hele dag wel wat kramp maar vanaf 7uur savonds kwamen ze elke 5 min, het was begonnen! !! Om 8u de verloskundige gebeld, die constateerde 1 cm ontsluiting. Moest bellen als heftiger was of als ik niet vertrouwde. Om 10uur gebeld.. nogteeds maar 1 cm.... ik baalde! Begon echt al flink zeer te doen.. afgesproken dat ze om 2u weer zou komen en als er wat was moesten we bellen. Dit was om 12u het geval, bij elke wee barstte ik in tranen uit en had het puffen niet meer onder controle, ik wou naar het ziekenhuis! Toen ze kwam had ik nog steeds maar 1 cm.. en was al 5 uren bezig! Ze belde naar het ziekenhuis en ik mocht komen. Rond 1u lag ik aan de ctg. Om half 2 werd me verteld: als het nog 1 cm is krijg je morfine om te slapen, als het 2 cm is is het echt begonnen en krijg je een ruggenprik. En ja hoor.. had nogsteeds 1 cm. De morfine prikjes in mn been waren super pijnlijk. Maar hierdoor heb ik ong 1, 5 uur kunnen slapen. Daarna tussen de weeen door lekker weg gezakt. Mn man had ook een bed gekregen dus die heeft ook even kunnen slapen. Om 5 uur maakte ik hem wakker ik had zn steun weer nodig tijdens de weeen. Om half 6 drukte ik op de bel dat ik de pijn niet meer aan kon. Ze constateerde 2 cm, het was begonnen! !! Ik ging weer aan de ctg. De weeen waren pijnlijk en ik wou graag een ruggenprik maar daar was de ctg niet goed genoeg voor.. ik ging stuk! Wel zijn mijn vliezen toen gebroken. Dit maakte de weeen per direct ondraaglijk. Wegpuffen was er niet meer bij, had amper pauzes dus kon niet bijkonen. Om half 7 schreeuwde ik het uit, ik moest en zou pijnstillers krijgen! Weer aan de ctg en deze bleek goed, ik mocht de prik! Maaar we moesten nog wachten op de anesthesist. Dit nieuws kwam rond 7u. Ik was erg opgelucht maar ik kon de weeen niet meer aan, ik raakte in een soort trance vechtend tegen de weeen. Elke wee kwam er wel een oerkreet vrij. Om half 9 kwam het verlossende woord, ik mocht de prik halen! De weg er naar toe in het bed heb ik niet mee gekregen, was compleet van de wereld. Toen was het zover, ik moest rechtop zitten en heb nog 2 a 3 weeen op moeten vangen. De prik heb ik niets van gevoeld en per direct was alle pijn weg. Het enige wat ik nog voelde was een grote druk aan de onderkant. Ik was meteen weer kraakhelder en had weer praatjes. Heb toen lekker weer wat gegeten. Om 10 uur was ik al gevorderd naar 5 cm! Maar hierna namen de weeen af want mn lichaam raakte vermoeid, om 12 u was het nog 5 cm, ook verloor ik weer ong een liter vruchtwater! Ik moest op mn rechterzij liggen zodat dustin een beetje draaide en zo beter voor de uitgang kwam te liggen. Ik kreeg om half een infuus met weeen opwekkers die ze elk half uur zouden verhogen, om half 2 zat ik op 7 cm! De druk werd groter, zo groot dat ik voelde dat ie eruit moest, binnen 5 min was ik van 7 cm naar 10 gegaan! Na ruim een half uur persen werd dustin geboren om 14:11. Ik heb er 6 hechtingen aan over gehluden.

4. xAnke

xAnke Niet meer actief

Ik weet helemaal niet wie er allemaal al bevallen zijn. Probeer zoveel mogelijk terug te lezen. iig gefeliciteerd voor iedereen die bevallen is!!!

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van dustin!
    Je hoort helemaal bij de club met bijzondere verhalen :)
    Gaat het goed met de kleine man?

Ik durfde het eerst niet te lezen maar na mijn eigen bevalling ben ik zo benieuwd naar de verhalen van anderen. Zo bijzonder dat iedereen het zo anders ervaart!

6. xAnke

xAnke Niet meer actief

@elleinad gefeliciteerd met je zoon! Wat een verhaal zeg! Echt heftige bevalling.. hoop dat het allemaal goed gaat en je goed bij kan komen van alles...

Ik was eerste dagen ook super beurs, heb mn stuitje gekneusd tijdens de bevalling! Ik had verhoging door de ruggenprik en kreeg infuus met antibiotica, hierdoor moesten we nacht in zh blijven om te kijken of geen infectie was. Daarna 2 nachten thuis kunnen slapen om vervolgens terug naar het ziekenhuis te gaan want Dustin had geelzucht. Moesten 2 nachten blijven hij moest in de couveuse onder de lamp, verschrikkelijk om te zieb.. vanacht weer lekker thuis gelukkig vandaag na controle hoop dat ik nier meer ferug hoef...

7. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Elleinad, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!! Wat een verschrikkelijke bevalling heb je achter de rug, wat moet je vreselijk geschrokken zijn!! Gelukkig is alles goed met jullie kleine mannetje!! Een grote jongen is het trouwens haha, heerlijk!! Ik hoop dat jullie kindje er snel helemaal bovenop is en dat jullie snel naar huis mogen!!

xAnke, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Anke, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
    Ook al geen super fijne bevalling.
    Hopelijk kun je nu gewoon lekker genieten van jullie mannetje.

Marietje: ik heb nu een beetje hetzelfde als jij.. Niet langer dan 4 uur slapen begint je af en toe een beetje op te breken.
    Ik mag niet klagen want zelfs nu ze verkouden is komt ze netjes tussen 03.30 en 04.00 na haar voeding van 23.00 uur..
    Maar een keer een nachtje doorslapen zou toch wel erg fijn zijn.

Vrienden van ons hebben hun zoontje voor de eerste keer nr haar ouders gebracht toen hij 4 weken oud was.. Zodat ze en nachtje door konden slapen..
    Wat vinden jullie daarvan..? Te vroeg.. Of niet..?
    Ik denk dat ik dan niet kan slapen. Terwijl mijn moeder echt super voor haar zou zorgen, maar ze is nog zo klein denk ik dan haha..

9. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Anke proficiat met jullie mannetje.
    Je hebt er ook al behoorlijk voor moeten werken :(

Saffira als jullie je er goed bij zouden voelen en je moeder het graag voor jullie wil doen is er toch iks op tegen...

De vk belde me net en ik moet morgen om 9:15 uur naar het ziekenhuis vor een ctg en daarna gesprek met de gyneacoloog over hoe het er uit ziet en hoe verder.. ben benieuwd. Heb vannacht geen oog dicht gedaan door de misselijkheid, maagzuur en keelpijn, op dat soort momenten wil ik echt gelijk ingeleid worden :(

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja ik heb haar net al gebeld en ze wil het idd graag doen..
    Dus we denken er deze week nog even over en als ze volgende week niet meer verkouden is dan doen we het wel denk ik. :)

Oh spannend!
    En ja, dan zou ik ook ingeleid willen worden..
    Ik zou doen waar jij een goed gevoel bij hebt.
    Vaak zit je gevoel wel goed.... Bij mij wel iig.

Succes! :)

11. Ik zou dat nog niet aankunnen, de kleine naar wie dan ook brengen. Ik ga nog niet naar de wc als ons mannetje bij iemand anders op schoot zit :)

Mijn man gooit wel eens een balletje op of we weer eens een avondje samen weg kunnen, maar ik ben er gewoon nog niet echt aan toe… Dus ik probeer hem te paaien door leuke dingen voor thuis te verzinnen; filmpje kijken, pizza's bestellen… zulke dingen zijn ook leuk en prima te combineren met een kleintje :)

12. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Dank je saffira.

Toen de oudste bij ons geboren was heeft mijn vrien mij na een week of 3 a 4 meegenomen naar een steakhouse omdat ik een goede biefstuk zo had gemist. De kleine is toen naar mijn ouders gegaan.

Bij de jongste heeft hij dit weer gedaan en nu wil hij dit weer voor me doen (beetje traditie onderhand hahaha).

Ik heb een hele goede band met mijn ouders en ze deden dit maar al te graag.

Je kan ook veel leuke dingen doen met kind, maar ik vind er iks op tegen om af en toe ook eens aan jezelf te denkenen aan je relatie. En als je al zoveel weken iet doorslaapt en die optie is er vindik er echt helemaal niks mis mee. Weet wel dat mijn ouders nu alweer naar die avond uitkijken.

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Bolkje: ik snap jou ook hoor.... Dit gevoel had ik namelijk helemaal niet bij mijn dochter, maar was toen ook net 19 en bracht haar heel makkelijk nr de oppas. Met 4 weken al.... Maar ja, toen was ik alleen.

Mama2girls: ja ik weet ook zeker dat m'n ma er heel goed voor zal zorgen.. En we zijn dan sochtens om 7 uur weer bij haar..
    Leuk dat je vriend dat doet zeg!!
    En lekker haha.. ;)

M'n vriend is wel zorgzaam, maar helaas heeft hij van huis uit nooit mee gekregen attent te zijn. Dus als ik iets wil ondernemen moet ik het of 100x door laten schemeren, of zelf regelen.
    Denk dus dat het bij ons eerst een nachtje slapen word, daarna zullen we eens kijken of een avondje uit er ook al in zit.
    Maar als dat pas in het nieuwjaar is heb ik daar ook geen problemen mee.. :)

14. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anke gefeliciteerdmet jullie mannetje!! :D ook een zware bevalling idd! Gelukkig zijn jullie lekker thuis nu! Lekker genieten!

Saffira onderkantje is super beurs!! De knip is flink geweest en de hechtingen irriteren maar moet zeggen dat ik dat nog te doen vind! Ik kan gewoon zonder echte mega plassen dus dat is wel heel fijn! Hoeveel hechtingen t zijn geen idee maar behoorlijk wat iig! Ik krijg hier drie keer per dag paracetamol om te zorgen dat ik nog een beetje iets kan want mn buik is super pijnlijk ook door t duwen wat ze daarop gedaan hebben. Ik krijg mn eigen benen vaak niet omhoog dus in en uit bed is ook een helse klus net als aankleden haha maar ja daf nemen we maar voor lief! Ik hoef hier maar op een knopje te drukken en er komt iemand me helpen! Dus dat is super fijn!

Mama2girls: moeilijke keus die jullie moeten maken! Hoop dat jullie positief nieuws krijgen van de gyneacoloog maar ik zou ook zoals saffira vooral je gevoel volgen!! Ik heb serieus zeker 4-5 keer aan de vk gevraagt of onze man wel pastte en wat bleek nu! Nee hij pastte niet! Wou dat ik beter naar mn gevoel geluisterd had! En als jij t nie t meer trekt is t gewoon klaar toch! Hoop echt dat jullie snel jullie ukje mogen knuffelen!!

Dinges: wat een heerlijk meid! :D veel haar idd! Leuk is dat he! Onze man heeft ook een hele bos!! Ik zal even kijken of we vanmiddag een foto van m kunnen maken :D lekker geniet nu joh!!

@hier: onze man nu drie aangelegd! Ging goed! Vanmorgen moest ik heel stom vlak voor de voeding kolven van de verpleegkundige waardoor ie uiteindelijk nog wat uit een flesje heeft gehad.. Maar goed dat doen we dus niet meer! Gister middag en avond ging t drinken super iig! Hij wordt helaas wel elke wat misselijk doordat zn maagje nog geirriteerd is maar we mochten t vandaag nog proberen en aankijken hoe t gaat! :D

15. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij willen binnenkort ook wel weer es wat leuks met zn 2en doen hoor. ff lekker uit eten ofzo. en de kleine man kan best een tijdje naar opa en oma. die vinden dat alleen maar leuk! :)
    ik wil hem dan wel eerst een beetje aan de fles laten wennen. zodat we niet binnen 3 of 4 uur weer terug moeten zijn. en dat mn ouders niet met een ontroostbaar en hongerig kind zitten. is ook zo sneu...

vannacht heeft ie geslapen van 22.00 tot 2 uur en daarna weer tot 6 uur. tussen 5 en 6 was ie wat onrustig. kwam er pas om 6 uur achter dat de stront tot aan zn rug zat... vond het zo sneu voor t mannetje!! Voelde me echt zo'n waardeloze moeder!!! :(
    maar zo maar es lekker in het badje, vind hij altijd heerlijk.

Hij heeft trouwens wel wat pukkeltjes en rode bultjes in zn gezicht. iemand een idee waardoor dat komt?

16. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Ff snel een een berichtje van mij want ik moet de meiden van school gaan halen.

Net volgens mij 2 stukken van de slijmprop verloren, dus ik hou hoop dat het van zelf doorzet :)

17. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    @marietje, rode pukkeltjes komen van de hormonen die ze van ons nog in hun lijfje hebben. Kan geen kwaad trekt zelf weer weg.

@mama2girls, hoop dat het doorzet meis!

@volgens mij donder, even terug gelezen maar jou bevalling was ook geen sprookje zeg :( hoop dat je dat snel weer vergeet want je hebt er zoiets moois voor terug.. :)

@vannacht, was hier drama.. Ik heb een meisje die je niet hoort en moet wakker maken voor dr voedingen.. Ten minste als je dat lukt..
    Nou vannacht heeft ze ineens dr stembanden laten horen. Ze was van gisteravond half 7 wakker.
    Aangelegd om half 7, half 8, 9uur, 11uur.. Ze bleef zuigen en zoeken.. Maar mijn productie is zo hoog dat ze bijna niet aan zuigen toe komt.. Melk spuit eruit.
    Vannacht heeft ze heel lang gehuild en uiteindelijk heb ik om half 4 vannacht huilend een speentje gepakt.. Ik wist t ook niet meer.
    Ook omdat een speen zo lang mogelijk word afgeraden met bv..
    Daarna om kW voor 4, half 6 en 7uur nog aangelegd en tussendoor speen.. Toen is ze eindelijk gaan slapen.
    Om 9uur luier verschoond en omdat ze wakker was aangelegd maar meer als 3min dronk ze niet..

Vanmorgen was de wijkverpleging van het CB hier en daar mee gezocht naar oplossing en mogelijke oorzaak..
    Zoals we zelf al dachten is het waarschijnlijk een deel zuigbehoefte waar ze niet aan komt door mijn productie, ik moet dus nu een teug laten drinken waardoor het er bij mij vervolgens uitspuit.. Dan mn borsten helemaal leeg laten lopen en als ze niet meer lopen haar pas aanleggen.
    Dat net geprobeerd en ging heel goed ze kon nu zelf zuigende drinken ipv dat dr mond volliep en ze zich steeds verslikt..

Nu afgesproken vandaag en vannacht op verzoek te voeden en niet wakker te maken, dat vind ik wel spannend want we hebben gaar net om kwart over 1 wel wakker gemaakt maar ze gad dus vanaf 9uur vanmorgen geslapen..
    Pff hoop dat dat goed gaat..

18. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    @elleinad, foto is altijd leuk!

@lilly hoe heet jullie meisje? Denk dat ik daarover heen heb gelezen..

@marietje, je bent geen slechte mama meis! Alle baby's lekken wel een x door als het niet vaker dan dat zal zijn ;) knuff

Oja eerste CB afspraak 11dec en prikjes 13januari :(

19. @Marietje: hier is het nog niet met poep gebeurt, maar we hebben wel een paar keer doorlekkers gehad met plas…. Dan voel je jezelf inderdaad behoorlijk *piep*, maar volgens zeggen hoort het erbij…. ;)

20. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog ff wat anders: IK PAS MN OUDE BROEKEN WEER!!!! Jippie!! haha! Helemaal gelukkig! ;) ben wel in 5 dagen 3 kg afgevallen. vind ik wel een beetje veel eigenlijk. dus eet nu maar wat meer. en zit aan de volle melk en aan de volle yoghurt. ons ventje doet het dan echt beter. hij houdt het dan langer vol tussen de voedingen.

@dinges: machteloos kun je je dan voelen he? als ze maar blijven huilen en je weet niet waar het aan ligt... Ik was ook een beetje anti speen. maar bryan heeft ook een grote zuigbehoefte. en ik wil hem niet om het uur aan mn tiet hebben hangen. hij neemt dan 3 slokken en dan is het klaar. en mn productie gaat dan nog meer omhoog. dus hier wel aan de speen, maar dan wel alleen 's avonds (als wij naar bed gaan) en 's nachts.

ik wil vannacht proberen of bryan op zn eigen kamer kan/wil slapen. hij slaapt er 's middags ook al. en mijn vriend heeft ontzettend last van de gebroken nachten. niet dat ie wat hoeft te doen ( ;) ), maar hij slaapt weer heel moeilijk in als de kleine zich laat horen. en hij moet wel gewoon de hele dag werken.

Deel Deze Pagina