November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat een prachtige foto's van jullie mini-mensjes :D

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven ;) Was afgelopen vrijdag jarig en had speciaal voor die gelegenheid even geshopt bij de Name It:

Bekijk bijlage 363494

2. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahw!! Super schattig al die foto's!! Ik neem nu echt een keer de ipad mee naar meneer en ga ook een foto maken!! Hopelijk de laatste in t ziekenhuis! :)

@voeden: oke top dames thnx!! Was ff benieuwd maar nu snap ik t! :D

@mama2girls: wat balen dat jullie ventje onder temp heeft! Lijkt me echt moeilijk dat je m dan moet laten liggen omdat t anders te koud te krijgt :( hoop dat ie snel opknapt!!

@hier: nu echt officieel helemaal klaar met dit klote ziekenhuis!! Wat denk je dat ze nou wilde flikken!! Ik was gister avond aan t voeden komt de kinderarts van de afdeling waar ik maar ff tussen was gelegd naar me toe. " ja ehm we hebben een probleem je moet naar huis want we hebben je bed nodig nu." Ik mocht dus om 21:15 's avonds maar even mn spullen bij elkaar zoeken en opzouten naar huis zonder kind terwijl hij hoogst waarschijnlijk vandaag mee mag!! ( verpleegkundigen van de afdeling snappen niet waarom ie dr nog ligt maar toch haha) ik heb in alle verbazing heel rustig gereageert ( was ook aan t voeden ondertussen natuurlijk) en toen liep ik weg bij onze man en ik brak echt! Ik dacht waar halen ze de gore moed vandaan om je op dit tijdstip te vertellen dat je je spullen mag pakken en je kind maar even achter mag laten zonder je hier ook maar een beetje oo voor te bereiden.. Ik ben helemaal over mn zeik mn ontslag papieren gaan halen op de verloskunde afdeling en die dames vonden t niet oke dat ik zo naar huis ging! ( zijn echt super lief allemaal de hele week al op die afdeling!) dus wat hebben ze gedaan ze hebben met t hele team besloten dat we niet naar huis gingen! Haha ik ben op een verloskamer gelegd en mn vriend mocht zelfs heerlijk blijven slapen! Wel met de kanttekening dag als t voo zou lopen met dames die gingen bevallen we echt moesten gaan maar dat is gelukkig niet gebeurt :D ik ga echt een mega grote taart kopen of chocolade of wat dan ook om deze meiden te bedanken want was dit een opluchting zeg!! En dat klote ziekenhuis kan een goede klachten mail verwachten! Ik voel me de hele week al behandeld als een stuk vuil wat ze alleen maar in de weg ligt! En dat terwijl ik echt niet lastig ben geweest want mn vriend heeft me de hele week met alles geholpen! Toen ik niet in en uit bed kon komen of mezelf kon douchen en aankleden! Ik heb nooit hulp van hun hoeven krijgen!

Zo dat was weer even een echo bericht van mij sorry hiervoor maar vind t super fijn dat ik even mn gal kan spuwen!!

Nu ga ik lekker naar onze man en heeeelll hard hopen dat ie dan vanmiddag lekker mee naar huis mag!! :D

3. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    @Danielle: wat een kl#%^-situatie in dat zkh bij jou zeg (en wat fijn dat de verpleegkundigen achter je staan en het gewoon voor jullie regelen)
    Ik duim heel hard voor je mee dat jullie lekker allemaal naar huis mogen vandaag.

@borstvoeding: ik had me er echt helemaal op ingesteld het lang vol te houden, niet alleen voor Ymke, maar zeker ook voor mezelf (geeft toch weer extra bescherming tegen een MS-aanval), maar helaas stokte de productie steeds bij 30 cc, ongeacht hoe lang ik kolfde (aanleggen lukte niet goed omdat mevrouw er te weinig uit kreeg en dus dan maar afhaakte, wat logisch is natuurlijk)
    Sinds afgelopen dinsdag ben ik dus ook maar gestopt met bv, want ik werd er echt niet vrolijker van, eerst proberen aan te leggen --> deceptie, dan flesje geven, doe ze heel erg goed, dan verschonen, dan kolven, voelde me echt een melkfabriek met 6-ploegendienst waarbij ik ploegbaas was van elke ploeg!!!, dan maximaal een half uurtje rust en dan begon het hele circus weer opnieuw. Nu heb ik tussen de voedingen door (om de 3 uur, behalve 's nachts dan mag ze 1 sessie doorslapen en wij ook), minimaal 2 uur rust. Kunnen we lekker ff buiten een wandelingetje maken of zo, heerlijk. Beste keuze die ik gemaakt heb...

@consultatiebureau: bij ons komen ze de eerste jeer aan huis en dat is aanstaande woensdag al, ben benieuwd wat ze me te vertellen hebben!!!!

Fijn weekend voor allemaal!

4. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    bryan heeft sinds vanochtend een echte uitpuilende navel. er zat ook een heel klein beetje opgedroogd bloed bij. echt in de plooi van de navel zeg maar. ik heb heel erg staan twijfelen of ik de huisartsenpost moest bellen. heb het niet gedaan, maar bel morgen de huisarts wel ff. gewoon om het ff te laten controleren. zijn er meer bij jullie die hier ervaring mee hebben?

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Aline heeft elke dag nog wat bloed in haar navel. Kraamzorg zei gewoon goed schoonmaken met een watje met water. Moet vanzelf ophouden. Ze heeft het nu ruim een week dus ga er deze week wel even over bellen.

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Wij hebben het naveltje met rust gelaten en juist niet extra schoon gemaakt. Ze heeft ook een week met een opgedroogd korstje gezeten, maar tijdens het badderen was het op een gegeven moment opeens weg.
    Nu al een ruime week korst vrij en een nette navel...

Hier: darm krampjes! Pffff.. Ze houd sinds gisteren haar voeding weer binnen, dus dikkere poep en au..
    Zo sneu...

Met de rest allemaal goed..??

Leuke schattige foto's..!! :D

7. Tobias bleek bij bezoek aan het CB een navel-granuloom (wild vlees) te hebben…. Paar daagjes voor het bezoek aan het CB begon zijn navel te bloeden en vies te doen en zijn we opnieuw begonnen met extra goed schoonmaken met watjes enzo…. Daarna hebben ze toen op het CB aangestipt en nu is het helemaal over :)

8. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Ons is verteld 'iedere dag naveltje schoonmaken met watje en alcohol' dan zit dat flesje alcohol ook meteen niet voor niets in je kraampakket, hahaha.

9. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    hoi hoi dames..

hier is ook altijd verteld niets aan doen komt vanzelf goed.
    alcohol is bij alle drie alleen gebruikt voor schoonmaken van thermometer.

hier gaat het de goede kant op met Quinn. hij heeft sinds gisteravond bijna elke fles van 30cc leeg en zit sinds vanmiddag op 37gr (ik heb ook lage temp dus dit is voor hem waarschijnlijk max) vanacht wakker moeten maken voor voeding :) verder een heel rustig geduldig mannetje... hoop dat het qua voeding en temp zo blijft gaan :) morgen voeding ophogen naar 40cc.

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Juist, hier dus ook. Alcohol gebruiken we alleen om de thermometer mee schoon te maken..

Fijn dat jullie mannetje het zo goed doet!
    Lekker genieten.. :)

11. Ja, die kraamzorgers hebben ook allemaal hun eigen mening over dingen heb ik wel gemerkt….

Eerste dag had ik er eentje die persé bij mij ook een thermometer in mijn kont wilde duwen, tweede dag kwam er eentje die zei dat het onder de oksel ook wel goed genoeg was…. Zulke dingen.

Wij maken de navel nu ook schoon met alcohol, maar sinds het is aangestipt ziet het er een stuk beter uit eigenlijk

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja dat hou je toch denk ik.. Net zoals de ziekenhuizen ook niet op 1 lijn zitten qua inleiden.

Hier eindelijk een "normale" nacht gehad..
    Mevrouw kwam om 4 uur.. Daarna weer lekker in slaap gevallen.
    EINDELIJK zelf ook weer een normale nacht gehad dus.
    Had de hoop opgegeven want gisteren overdag was ze alleen troostbaar in mijn armen en wou nergens anders slapen...

Was gisteren avond echt wanhopig en verdrietig.
    Voelde me ook een aansteller maar zag het echt niet meer zitten.
    Voel me net een wandelende melk fabriek en dan ben je ook nog eens dood moe..
    Heb nu dus definitief besloten de bv af te gaan bouwen.
    Begon op een gegeven moment zelfs te denken dat ze verborgen reflux heeft... Janken na de voeding en dat hele lichaam druk...
    Maar ja, vannacht en nu weer niet. :(
    Geen pijl op te trekken dus.... Erg handig met een baby die niet kan praten.

Danielle: benieuwd of jullie nr huis mogen! Ik hoop het echt voor jullie..
    En fijn dat de verpleging zo lief is, anders was het echt een hel geweest daar volgens mij... Niet leuk!!
    Je weg sturen savons rond dat tijdstip had ik ook echt niet gepikt!
    Aso vind ik het zelfs.
    Hopelijk kan je dit thuis snel vergeten en gaan genieten!

13. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier was het geen succes vannacht. slapen ging gisteravond wel goed. voeding om 22 uur en toen naar bedje. hij kwam om 2 uur. weer gevoed, weer naar bedje. slapen ging toen iets moeizamer. daarna kwam hij om 5 uur weer. brullen!! niet te zuinig. ik denk: die heeft honger. paar slokken en toen kwam het er in golven weer uit. en de luier zat ook helemaal vol. zelfs weer op zn rug... toen duurde het tot half 8 voordat hij weer in slaap viel. hi jhad echt last van krampjes. zo zielig.... en dan zegt mn vriend ook nog: 'zet het geluid van de babyfoon maar uit''!! Idioot!!

nu gaat het wel weer. meneer is nu niet wakker te krijgen. geloof dat ik het hem zo maar even wakker maak, want hij heeft dus om 2 uur een echte goede voeding gehad, daarna niet meer. hij kan dus wel heel lang zonder voeding...;)

@saffira: het begint mij ook steeds meer tegen te staan de bv. ik zat er gisteren ook sterk over te denken om te stoppen. voel me ook net een wandelende melkfabriek en vind het ook slopend. maar aan de andere kant is het ook nog maar een dikke maand, dan ga ik in ieder geval overstappen, omdat ik eind januari weer aan het werk moet

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Goh wat toevallig weer... Die van ons krampen, die van jullie krampen..
    En ze schelen maar een dag. Begin sterk te denken dat dit bij de leeftijd hoort en de voeding nu misschien beter opgenomen word door hun darmpjes.. Zo herkenbaar jouw verhaal namelijk.

We hebben net een luxe moderne kolf gekocht, weg met dat oude rot ding.
    Misschien dat het op deze manier idd uit te houden is tot eind januari. Dan wil ik idd ook weer aan het werk..
    Maar ben zelf band dat ik dat niet ga redden, denk dat ik meer plezier aan m'n kind beleef als ik flesvoeding ga geven en m'n vriend dus ook eens kan voeden.

Jouw vriend had denk ik niet door dat hij krampjes had. Of was hij erg moe..?
    Mannen... Soms!! Pfffff..

15. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Nou kan me helemaal aansluiten bij jullie. Pfffff wat een nacht!
    Gisteravond niet wakker te krijgen, maar vannacht.. Ze wilde haar bed niet in. Had krampjes en wilde alleen maar bij mama zijn. Ze heeft dus de hele nacht bij mij gelegen. Man moest weer aan het werk na verlof. Wekker ging om kwart over vijf dus kon het niet over mijn hart krijgen hem te vragen.
    Vanmorgen wilde ze ook haar bed niet in. Krijsen!! Niet normaal.
    Heb haar maar in de kinderwagen gelegd en samen de hond uitgelaten. Ze slaapt!
    Mijn oogjes gaan nu ook even dicht.

@saffira welke kolf heb je gekocht? Ik de medela swing. Kan hem deze week afhalen.

16. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    is inderdaad wel heel toevallig weer saffira!! Hij doet vandaag ook niets anders dan poepen, kleine beetjes overgeven en huilen. hij slaapt nu bijna... maar is al vanaf 9 uur wakker.
    ik heb de huisarts even gebeld voor zn navel. was niet zorgelijk, hoefde ook niet langs te komen. ze kunnen er nog niets aan doen bij die kleintjes en als het een breukje word opereren ze toch pas tussen de 4 en 8 jaar. moet wel in de gaten houden of hij goed eet en goed poept. nou goed poepen doet ie wel....;)

mn vriend was inderdaad erg moe. hij word ook van elk zuchtje wakker. dat heb ik gelukkig niet. wor pas wakker als hij brult. nou steld ehij net voor om de babyfoon uit te doen en gewoon de slaapkamerdeur open. maar ik ben echt bang dat ik hem dan niet hoor.... en dat vind ik dan ook weer zo sneu. ben bang dat ik dan geen oog dicht doe...

17. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Haha.. Ja poepen is hier vaak ook het probleem niet! Al poept ze nu met die krampjes wel iets minder ..

Wij hebben deze borstkolf.. Ik ga hem straks uitproberen.
    M'n vriend heeft hem gehaald, hopen dat deze wel goed is anders kan hij mooi terug nr de winkel! :p

Lilly: heb je die van jou al geprobeerd?

18. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Ben benieuwd naar je ervaring saffira!
    De mijne kan ik deze week ophalen. Heb me laten adviseren door een lactatiekundige afgelopen woensdag. Ben erg benieuwd! Laat het wel even weten :)

19. Ik heb de calypso van ardo…. Vijf keer gebruikt en daarna besloten te stoppen met bv :)

20. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier net gekolfd voor het eerst! kwam een beste lading uit!! haha! 125cc en dan zijn de borsten nog niet leeg!
    Vriend gaat zo flesje proberen! ben benieuwd!

Deel Deze Pagina