@bolkje: wat grappig dat je ook danielle heet! Haha en ik ben t helemaal eens met wat iedereen zegt gewoon je mannetje lekker terug pakken als je t genoeg vind geweest! Al die prikkels! Ik zou t ook niet prettig vinden hoor! Onze man is heel prikkelbaar door de moeilijke start dus de kraam adviseerde ook om m niet te veel van hand naar hand t laten gaan! Jij zit straks met een ontroostbaar kindje! Veel mensen hebben trouwens niet door dat t mn naam omgekeerd is hoor! Saffira mooie foto's!! @hier: onze man heeft gister rond 22:30 uur voeding gehas en kwam toen om 02:00 uur. Daarna om 06:30 weer.. Vind ik best netjes voor een mannetje van 10 dagen toch!? Wij hebben in ieder geval t gevoel dat we weer een beetje geslapen hebben ipv van de eerste twee nachten dat ie zo bleef huilen! Hij bleek toch ook wel erg last van krampjes te hebben dus zitten nu aan de infacol en dat helpt goed! Nu slaapt ie lekker door na zn voeding! Morgen hier de eerste dag zonder de kraam en de dag daarna gaat mn vriend weer aan t werk! Vind t best spannend! Maar de kraam zei ook al je moet jullie mannetje weer even als een gezond ventje gaan zien want dat is hij en niet als een ziekenhuis kindje! Dus dat gaan we nu doen!! Lekker genieten van elkaar! Nog een stomme en dure fout gemaakt hier!! :x ben echt boos op mezelf!! We hebben eindelijk de geboortekaartjes besteld! Bedenkt mn vriend vannacht dat we in de tekst helemaal niet hebben staan op welke datum en hoe laat meneer geboren is! Pffff ik had t niet meer! Kon alleen maar janken want we hebben t al mega krap op t moment en dan dit ook nog is!! nu zitten we te twijfelen of we ze op nieuw gaan bestellen of dat we met iets van stempels of een sjabloontje ofzo t er ergens bij gaan zetten maar ja dat wordt natuurlijk nooit zo netjes als op nieuw.. Pfff dom dom dom!!:x
Hi Daan, Ik snap dat het vervelend is dat de datum er niet instaat, maar geloof me: waarschijnlijk valt het een hoop mensen niet eens op
Elleinad, fijn dat het zo goed gaat! Betreft het kaartje... Ik snap dat je baalt! Kaartjes zijn hartstikke duur. Ik zou het lekker zo laten. Niet gaan knutselen daar wordt het alleen maar erger van.
sorry dat ik niet soveel meer reageer, maar heb een behoorlijke drukke tijd op het moment en de kraamhulp is er overdag nog, morgen sinterklaas voor de meiden en in het weekend sinterklaas bij oma in tilburg... hier laats van een vriendin ook een geboorte kaartje gehad die info miste.. (stond eigenlijk alleen maar naam op en broertje en zoontje van...) en is niemand over gaan vragen ofzo... idd lekker zo laten anders word het mss helemaal niet meer naar je zin.
Danielle, wat vervelend van het kaartje zeg... Kun je niet bellen naar waar je ze besteld hebt of heb je ze al binnen..? Ik denk idd dat veel mensen het niet eens opvalt hoor. Toen ik dit van jou las dacht ik zelfs: hebben wij er de geboorte datum wel op staan eigenlijk..?! Mijn vriend zei van wel, maar ik wist het dus niet eens. Maar ik snap je, net als de rest, wel hoor! Je wilt toch dat zo'n kaartje helemaal nr je zin is.. Maar ik zou er ook niets meer aan doen. Foutje maken kan gebeuren, de mensen die het wel opvalt zeg je gewoon wat de datum is. Hier: een kind wat al vanaf gistermiddag niet meer gepoept heeft..... Ben heel benieuwd wat er nog gaat komen en wanneer ze begint te krijsen van de krampen... Ze laat alleen harde scheten. Maar ze krijgt nu 2 flesvoedingen op een dag, dit mag ook gewoon van het cb, alleen nu denk ik dat flesvoeding misschien meer stopt of zo..? Ik weet het echt niet meer. Borstvoeding is lichter verteerbaar dus het moet haast wel..
@Saffira: toen ik ben overgestapt van bv naar fv heeft Tobias ook anderhalve dag geen ontlasting gehad. Daarna had ie echt een enorme stinkbom gelegd en vanaf dat moment loopt het weer goed. Tussendoor heeft ie geen krampjes gehad Ik hoop dus dat het bij jou meissie ook meevalt!!
haha stinkbom... hier gisteravond de hele avond dus aan het clusteren geweest. wat kan er veel in zo'n klein mannetje zeg!! Om 22.30 de laatste voeding en toen kwam hij om half3. ik had gehoopt iets later, maar goed... miss komt dat nog. hij had toen niet zo heel veel honger. helaas plaste hij zichzelf er wel helemaal onder, dus was ik nog lang bezig... haha! Vanmorgen kwam hij om 6 uur nog een keer. ga het vanavond gewoon nog weer een keer proberen. zien wel waar het schip strand....
Stinkbom! Hahaha.. Oke, zoiets dacht ik dus al. Ik ruik ook heel de tijd poep, maar als ik de luier check zit er niets.. Zal wel stilte voor de storm zijn dan! Marietje: ik vind het netjes hoor! Snap dat je graag de nacht door zou slapen, haha.. Vol houden, aanhouder wint zeggen ze he. Wij hebben vanavond sinterklaas. Nu heeft het neefje van m'n vriend vannacht overgegeven.. En mijn andere dochter heeft sinds vanochtend last van haar keel. Zouden jullie dan gaan..? Als zijn neefje dus griep heeft of koorts ga ik eigenlijk liever niet met onze kleine meid.... Ze is al verkouden geweest en straks kunnen we weer van voor af aan beginnen.. Zie ik niet zitten eigenlijk..
ja, dat klinkt precies zoals het bij Tobias ging Anderhalve dag echt supernasty scheten en daarna . Oei! Het strontschip is on his way Sterkte
Goedemorgen! Hier een goede nacht. Geslapen tot kwart voor drie, toen gevoed en heeft ze nog een half uur in haar eigen bed geslapen. Toen begonnen de armen en benen druk te bewegen.... Denk krampjes, dus weer lekker bij mama. In ieder geval meer slaap dan gisteren! Saffira, ik zou het even afwachten en dan aan het einde van de middag mama van neefje even vragen hoe het is. Overgeven is niet altijd griep.. En als het mannetje wel echt ziek is zullen zij zelf ook niet gaan, toch? Ze zal heus begrijpen dat je er niet op zit te wachten ivm noa, dus zou haar gewoon bellen en het uitleggen en vragen.
Bolkje: hahahahaha... Nou, zodra het stront schip er is laat ik het weten! Lilly: ik stuur haar idd zo even een app om te vragen hoe het gaat. Maar dat kindje is vaak ziek, dus ben bang dat hij gewoon weer iets onder de leden heeft. Het heerst ook nogal. Zij gaat gerust gewoon Sinterklaas vieren ook al is hij ziek, we vieren et ook alleen voor hem aangezien demi er al een paar jaar niet meer in geloofd. Beetje apart meisje.. Dus als dat zo is breng ik noa bij mijn moeder en gaan wij wel.. Maar idd, ik wacht het eerst wel af tot eind van de dag..
ik zou dan ook niet gaan nee... wij hadden van de week ook nog wat moois. kregen kraamvisite. ze hadden vorige week al afgezegd omdat hij griep had. helemaal prima, dus een week verplaatst. waren ze hier dinsdag. hij heeft bryan nog vastgehouden en daarna verteld hij ff dood leuk dat hij naar de huisarts is geweest omdat hij waarschijnlijk een virus in zn darmen heeft! nou ben ik niet zo heel erg snel bang dat hij wat krijgt, maar ik vond dit nog niet echt netjes... dat had hij ook wel even wat eerder kunnen zeggen. of op zn minst voordat hij hem vast mocht houden...
Misschien was het niet besmettelijk??? Lijkt me niet dat ie de ene week voor de griep afbelt en een week later dan wel komt met een besmettelijk buikvirus, toch? Hier ook al twee keer mensen die gewoon zonder overleg zijn langsgekomen met verkouden kindjes. Was ik niet echt blij mee. En nu is Tobias ook verkouden al een paar dagen, en vandaag is ie ook wel echt extreem rustig en stil . Dus vanmiddag ff naar de dokter voor de zekerheid .
dat mogen we dan hopen! zullen wel zien. hier is er één niet in slaap te krijgen vandaag. wil om de twee uur drinken, dan valt ie in slaap. zodra ik m in zn bedje leg, begint ie te brullen....
Marietje: is hij wel voldaan na de voeding? Dat doet noa namelijk als de nog dorst heeft.... Of hij wil gewoon graag bij je zijn? Betreft het virus.. Ik zou dat ook niet kunnen waarderen. Er zijn bij ons ook mensen met verkouden kindjes op bezoek geweest, zonder t zeggen, ben ik ook niet blij mee. Bolkje: nog bij de dokter geweest? Hier: onderweg... Pffff wat een weer! Gelukkig is het maar 20 min. Maar had liever niet gegaan. Neefje was niet ziek maar teveel gesnoept. Meevaller dus. Iedereen een fijne Sinterklaas avond!
J, ben bij de dokter geweest. Hij heeft alles even gecontroleerd en volgens hem is alles goed, maar ik moet het in de gaten houden en eventueel terugbellen als er iets is Met mij gaat het wat minder. Ik ben ook verkouden, moe en ben volgens mij voor het eerst ongesteld geworden (ben in elk geval weer gaan rood vloeien, dus lijkt me eerste ongesteldheid). En voel me behoorlijk *piep*. Ik heb gewoon het gevoel dat er geen enkele tijd overblijft om even bij te komen. Ik ben constant bezig met die kleine, en dat is leuk, maar tegelijk is het ook vermoeiend. Het vermoeiendste vind ik de onvoorspelbaarheid. Gewoon het feit dat die kleine over 5 minuten kan wakker worden, maar ook pas over 1 uur . Je kan gewoon geen planning maken en je moet constant paraat staan. Niet dat er constant actie wordt gevraagd, maar gewoon het constant alert moeten zijn, dat maakt me af en toe erg moe. Ik heb het idee dat er geen adempauze tussenzit en dat ik werkdagen maak van 6 uur 's ochtends tot half 8 's avonds, zonder pauze, en dat ik daarna niet word afgelost, maar er alleen een collega bijkrijg die eigenlijk ook alleen nog maar meer van me vraagt. Voel me net zo'n huissloof voor mijn man. Manlief begrijpt er allemaal niks van, die gaat 's morgens lekker naar zijn werk en komt 's avonds weer terug, en verwacht dan dat ik met een warme maaltijd op hem zit te wachten. :x Ik voel me echt zwaar ondergewaardeerd door hem. Zo, dat moest er even uit Morgen voel ik me vast beter.
Och bolkje! Wat vervelend dat je je zo voelt! Jij bent voor de kleine de belangrijkste op de wereld, maar blijft ook jij. Heb je de mogelijkheid een uurtje of twee aflossing te krijgen zodat je even een momentje voor jezelf hebt? Even lekker een boek lezen of misschien het huis even uit ? Zorg goed voor jezelf hoor! De kleine heeft er niets aan als jij omvalt. Ik heb gisteren overigens voor twee dagen tegelijk gekookt. Kon het vandaag zo in de oven schuiven. Is dat misschien nog een idee? Saffira, wat fijn dat het gewoon teveel snoepjes waren! Geniet van de avond!
dat het vermoeiend is bolkje, ben ik helemaal met je eens. vooral op zo'n dag als vandaag dat hij veel brult en alleen maar aan mn tiet wil hangen.... maar ik neem ook wel momentjes voor mezelf. ik zorg dat ik er 's ochtends uit ben voordat hij wakker word. dan ga ik ff lekker rustig ontbijten en ff heerlijk douchen...!! tegen de tijd dat hij wakker word, ben ik al lang klaar. verder probeer ik ook elke dag ff met m te wandelen. gewoon ff samen een frisse neus..!! Ik begrijp je helemaal hoor. vooral dat mannen er soms zo makkelijk over denken. ik heb vaak wel het eten in ieder geval klaar staan om te koken. komt het niet uit met de kleine man, dan kookt mn vriend, als het wel uitkomt heb ik het gewoon klaar als hij er weer is. maar als bryan dan begint te lachen of hij is weer veel gegroeid, krijg ik weer een berg energie!!! en dat is toch ook een heerlijk gevoel...!! @saffira: ik denk dat hij graag bij me wil zijn vandaag... zodra ik (of mn vriend) met mn hoofd boven de wieg hang, is hij stil.....
nou hier ook even een klaagzang over mannen.... ben echt pissed... bryan is de hele dag al jengelig. hij heeft de hele dag haast nog niet geslapen (slaapt nu net). zelf ben ik vandaag echt hartstikke moe. komt denk ik door de nachtvoedingen en ook door de borstvoeding. slurpt echt energie... en wat besluit vriendlief te gaan doen??? Hij gaat gezellig bier drinken bij een vriend!!!! Hartstikke leuk natuurlijk, maar niet als je kleintje jengelig is en je vriendin bekaf.... en ondertussen maar klagen hoe moe hij wel niet is. terwijl hij er 's nachts niet uit hoeft. en dan krijg ik als opmerking dat ik misschien wel een postnatale depressie heb!!!!!!!! kom op zeg......ben echt onwijs kwaad