Oeh... Dat zou mijn vriend ook niet hoeven te flikken. Misschien morgen toch eens over hebben met je vriend. Of zaterdag bryan in zijn armen duwen en zeggen: ik ben even 2 uurtjes shoppen, SUCCES!! Nee maar even serieus, ik begrijp het en mannen kunnen idd soms behoorlijke horken zijn, helaas.. Hier: leuke avond gehad, maar... Begon minder leuk. Durf het bijna niet te zeggen, voel me een hele slechte moeder. Zet noa in der maxi cosi in de huiskamer op de grond neer, doe de stang met kap nr achteren, maak haar los.. En tegelijk begint iemand tegen me te praten.. Toen bedacht ik me: oh ik til de maxi cosi op en zet hem op de bank, dan kan ik haar er beter uit pakken zonder te bukken.... Dus ik pak de stang, til hem op en hoor: plof!! Mijn vriend: wat doe je nou..?!?!?!?!? Mijn andere dochter huilen van de schrik.. Gelukkig huilde noa ook gelijk. Maar ik heb mijn kind die uit de maxi cosi laten rollen!! Ze viel zo voorover de maxi uit..!! Hoe erg is dat..?!? Heb zelf staan brullen... Voel me echt zo waardeloos. En elke keer als ik denk aan dat lichaampje wat zo op de grond lag dan kan ik zo weer huilen.. Pffff... Zo, ik ben het kwijt. Schaam me diep!!! Oh en bolkje: probeer gewoon lekker ook dingen voor jezelf te doen. Hij krijgt fles voeding toch? Tas mee en gaan zeker.. Of gewoon even lekker gaan wandelen. Of huisje lekker boenen.. Als hij wakker word en 5 à 10 min huilt dan is dat echt niet erg hoor. Al begrijp ik je echt wel! Had dat de 2e week opeens.. Alsof mijn leven alleen nog maar om die kleine draaide. Dat is natuurlijk ook wel een beetje zo, maar vergeet jezelf niet he.... En je mannetje kan toch ook wat meer helpen in de weekenden? Komt vast goed.... Maar wel vervelend dat je je zo voelt..
Owh wat naar saffira!!! Dat moet flink schrikken zijn geweest! Goed dat noa direct huilde, maar kan me je gevoel heel goed voorstellen. Gaat het weer een beetje met je?? Hier onverwachts toch nog Sinterklaas op bezoek gehad. Heb mooi kettinkje cadeau gekregen. Aline een armbandje en een super leuk pakje van feetje. Heb zulke lieve schoonouders! Slaap lekker allemaal!!
Lilly: zeker lieve schoonouders! Altijd leuk als mensen zo attent zijn... Ik ben de nachtvoeding aan het doen. Alles is nog steeds goed met haar dus het begint nu wel te zakken bij me. Maar je voelt je echt waardeloos als zoiets je overkomt. Ik ben heel de tijd zo zuinig met haar en dan doe je zoiets, pfff Maar beter mij dan een ander, want als het een ander was overkomen dan was die ook nog niet jarig geweest haha Slaap lekker!
Haha, ik zei het toch? Hier is de rust weer teruggekeerd. Ik merk dat ik aan het eind van de dag echt op ben en dat ik dan heel emotioneel ben elke keer. Na een nachtje redelijk goed slapen voel ik me dan wel weet wat beter. Ik denk dat ik gewoon mezelf moet aanleren om mijn energie wat beter over de dag te verdelen @Saffira: ik snap je gevoel! Ik had vorige week ook een blunder, op het consultatiebureau. Hij moest worden gewogen en gemeten, en ik wilde het zó snel doen, dat ik Tobias zijn hoofdje net een fractie van een seconde te vroeg losliet, waardoor zijn koppie wat harder neerkwam dan de bedoeling was. Voelde me zó voor l*l staan op het consultatiebureau nota bene . Wat moeten die mensen nu van me denken Vannacht trouwens iets engs meegemaakt! Ik werd middenin de nacht wakker met het gevoel alsof ik stikte. Ik heb natuurlijk al last van mijn keel, en er was dus 's nachts tijdens mijn slaap opeens maagzuur mijn keel ingelopen en daardoor kneep mijn keel zich helemaal samen en had ik het gevoel dat ik stikte . Omdat ik lag te slapen toen het gebeurde had ik ook niet direct door wat er nou in mijn keel zat en dacht ik echt dat ik dood zou gaan, omdat ik iets giftigs had gedronken . Gelukkig reageerde mijn man ook heel snel en bracht me weer tot rust, maar ik was flink in paniek zeg!! En Tobias sliep er gewoon doorheen .
Bolkje: haha ja dat kan dus ook gebeuren! Maar ik zou het er ook warm van krijgen denk ik... Je voelt je zo'n knuppel op dat moment. Maagzuur in je keel? Dat is al niet fijn maar zoals jij het omschrijft lijkt me helemaal eng ja.... Gelukkig bleef je mannetje rustig. Marietje: had jij nou last van dat de kleine bepaalde uren van de dag onrustig was? Noa is nu voor de 2e dag rond 6 uur wakker, huilen, til ik haar op en speentje erin dan is het goed.. Dus lig al 2 dagen vanaf 6 uur met haar op mijn borst in mijn bed lekker warm onder de dekens. Snap er niets van. Normaal is ze half 8 of 8 uur wakker. Is dit dan dat clusteren?
hier goed nieuws!! Ventje heeft van 22.30 tot 3.45 met een voeding gedaan!!!! Ik helemaal gelukkig toen ik vannacht op de klok keek!! hij sliep wel wat laat, want hij werd telkens wakker en begon dan weer te brullen. gelukkig sliep hij wel elke keer weer snel. vriend: we praten nog niet echt. was en ben er ook echt goed klaar mee. vooral als ik moe ben, moet ik niet zulke dingen hebben....
@saffira: volgens de lactatiekundige wel. ze zei dat het vanzelf weer over ging en dat je er gewoon lekker aan toe moet geven. bryan heeft het 's avonds vanaf een uur of 7. ik leg hem nu vaker aan en hou hem gewoon bij me. hij krijgt dan wel een plons melk binnen, maar hij heeft dus vannacht wel 5 uur zonder voeding gedaan!! en hij had nog niet eens zo'n honger om 3,45
Kan ik me goed voorstellen Marietje... Goed aan jezelf en de kleine denken. Hopelijk draait je vriend bij en ziet hij dat hij zo niet eerlijk bezig is. Fijn dat je kleine mannetje zo lekker geslapen heeft! Blijkbaar had hij door dat mama haar slaap hard nodig had..
Zo, naar aanleiding van mijn gevoelens van gister heb ik vandaag besloten om eens ff niet teveel te doen. Ik doe gewoon heel rustig aan, alleen voor Tobias zorgen en het huishouden laat ik gewoon lekker zitten
goed zo bolkje!! Hier kan dat vandaag helaas niet, anders had ik de hele dag op de bank gelegen. maar krijg vanmiddag nog een paar collega's op kraamvisite! Hartstikke gezellig natuurlijk! Al moet ik wel zeggen dat ik de visites soms ook nog wel vermoeiend vind....
Ik krijg over een uurtje ook visite, dus ik ga zo nog wel even een klein beetje opruimen, maar tot nu toe heb ik niks gedaan Tobias is ook rustig . Extreem rustig . Heb er net even een topic over geopend, want soms vraag ik me wel af of het wel goed is zo zoet als ons mannetje is . Hij ligt nu al een uur met zijn oogjes open een beetje te brabbelen afentoe, maar slapen of huilen dat doet ie niet
Bolkje: die momenten heeft noa hier ook hoor! Vooral na de voeding van 19 uur... Denk dat jullie gewoon een tevreden kereltje hebben! Geniet er maar van zou ik zeggen... Enne.. Kraam visite zijn wij hier soms ook behoorlijk zat hoor.. Als er nog een volgende x komt dan word het toch een kraamfeest.
lekker van genieten bolkje!! Hier is het ook zo hoor. hij kan rustig om zich heen liggen kijken. hij maakt dan wel geluidjes, maar vermaakt zich prima. nou kan hij ook heel hard huilen als hij honger heeft, dus dat geeft ie wel goed aan. bryan heeft rond 19 uur ook jengel momenten. ik leg hem nu dus elke x aan en dan heeft ie meer voeding voor de nacht...! Dat gaat dus goed!
Hey! Wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie ukkies! Saffira je zal zeker geschrokken zijn zeg toen ze viel! Gelukkig is alles gewoon goed! Bolkje wat lekker dat jullie mannetje dat kan! Hier gaat dat niet hoor! As ie wakker is moet ik met m zitten want anders is t brullen! Maar ja is ook nog wel wat kleiner natuurlijk haha maar idd lekker van genieten! Lijkt mee een leuke gezicht om m zo te zien liggen lekker zn dingetje doen! @hier: ben me vannacht rot geschrokken ook! Mats had om 23:30 uur zn laatste voeding gehad! Toen ie begon te brullen om de volgende keek ik op de klok want had t idee zo heerlijk geslapen te hebben was t 06:00 uur! De kraam had gezegd dat ie de nacht door mocht slapen maar dit vind ik wel heel erg lang! Heb zn luiers vandaag in de gaten gehouden en hij poept en plast gewoon goed.. Wat denk jullie ervan?? Gewoon van genieten en lekker slapen of toch wat eerder wakker maken? Ik vind t moeilijk! Oh en trouwens inde categorie vriendjes kan die van mij dr ook wat van! We hebben elk jaar een groot eindejaarsfeest van zn werk in hotels van oranje of huis ter duin of iets! Is super leuk! Moet helemaal net komen en krijgen een 6 gangen diner en een overnachting en ontbijt! Nu is dit morgen op zondag en we hadden besloten om niet te gaan omdat ik t echt ff te vroeg vind om de nacht alleen door te brengen met onze man. Whatssappt ie me serieus net datie toch eigenlijk wel heel erg graag wilt gaan of dát niet kon!?!?!? Waaaaaatttt!!!! :x Heb gezegd dat ik t daar niet over de app over ga hebben en we t wel bespreken als ie thuis is maar dat gaat m echt niet worden hoor! Idioot! Pff
Heerlijk toch dat je mannetje doorsliep, Daan?? Ik moest er de eerste keer ook wel aan wennen hoor Maar helaas gebeurt het nog niet zo vaak
Ja zeker lekker! Maar denk je niet dat er dan te lang tussen zn voedingen zit? Ik vind t nog moeilijk om dit los te laten en m te voeden op verzoek omdat ze in t ziekenhuis zo streng waren hiermee!