November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik ga werken ga ik in ieder geval over op flesvoeding. dat weet hij ook en daar is hij het ook wel mee eens. natuurlijk is bv het beste, maar het is gewoon niet haalbaar om in mn pauzes te gaan kolven. dan heb ik maar een kwartier, moet ik eten en kolven tegelijk en dan wil het natuurlijk helemaal niet als het zo gehaast moet....
    dus daar zijn we het wel over eens. ik ga het volhouden tot begin januari en dan stap ik dan over op flesvoeding. ben ook nog wel even bezig met afbouwen, dus dan ben ik klaar als ik weer aan het werk moet. en als dat hem niet aanstaat heeft hij lekker pech!!! mag hij borstvoeding gaan geven!! ;)

Ik ga naar de kerstmarkt van mn school!! Net bryan in zn mooiste pak gestoken, pist ie zichzelf (en mij bijna) helemaal onder. dus toen maar een ander mooi pakkie aan. nog geen 5 minuten hoor ik het weer pruttelen in zn luier... weer een schone luier aan... ;) hihi!!

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hahaha.. Zo gaat het hier ook regelmatig hoor.
    Soms 3 luiers tijdens 1 voeding haha..

Ik vind dat mannen gewoon hun mond moeten houden en blij mogen zijn ALS we borstvoeding geven.
    Mijn vriend is ook helemaal voor bv maar heb hem toen ik stopte toch wel even uitgelegd dat hij er niets over hoeft zeggen.
    5 weken is beter dan geen weken...
    Wij zijn zwanger, moeten bevallen en dan ook nog eens als melk fabriek functioneren....

Ik vind het knap dat sommige vrouwen werk en bv kunnen combineren, in mijn ogen is dat ook niet haalbaar nee.
    Gedoe allemaal..

3. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Wat is het hier toch stilletjes....
    Alsof iedereen uitgepraat is. Geen nieuwe ontwikkelingen..?
    Geen leuke deel momenten met de kids? ;)

Hier werden wij vanochtend iets te laat wakker.
    Noa functioneert al weken als wekker (07.00 uur) ook voor mijn dochter die naar school moet.. Vanochtend "dacht" ik dat het gewoon 7 uur was tot ik beneden kwam en mijn oudste dochter in 1x riep: mam!! Het is 8 uur..!!
    Hahaha..

Oeps! :p

4. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier vandaag vij de gyn geweest voor nacontrole. ze heeft onze situatie zelfs meegenomen naar een of andere cursus. en weer gaf ze aan dat ze echt niet anders kon dan een keizersnee. en dat ze eigenlijk eerder in had moeten grijpen.
    het was een goed gesprek. ik heb het er niet over gehad hoe ik het verblij in het ziekenhuis ervaren heb. heeft voor mn gevoel toch geen zin en moet ook zeggen dat ik het al een plekje gegeven heb.
    mocht ik nog een x zwanger raken dan gaan ze de kleine wel goed in de gaten houden.

net een van onze katten in laten slapen... ze was helemaal verlamd.... zielig....

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ah dat is zielig... :( oud beestje?

Fijn dat je wel een goed gesprek hebt gehad metje gyn.
    Had je nog iets gezegd over het vloeien?
    Of vergis ik me nu en had iemand anders daar last van, nee toch?
    Ik mag maandag avond langs.
    Wel bij de Vk dan.
    Het is toch de bedoeling dat je je baby dan mee neemt?

6. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat was ik ja, met dat vloeien. komt omdat de boel weer een beetje op gang komt zeg maar. ze heeft verder ook nergens naar gekeken hoor. ook niet naar de wond. denk dat het ook meer een gesprek was om je geestelijke toestand te beoordelen zeg maar.... ;)
    ik heb bryan niet meegenomen. opa wou heel erg graag oppassen. leek me ook iets handiger...

7. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    noou het was hier gisteravond weer feest hoor... dikke oorlog om die klote borstvoeding.....
    ik was bryan gisteravond bij de laatste voeding meer dan een uur aan het voeden. en het schoot maar niet op... zere tepels en ik was helemaal kapot. dus ik zeg tegen mn vriend (in tranen) ik kap er mee! ben er zoooo zat van...
    en wat doet meneer... gaat gewoon dood leuk naar bed alsof er niets aan de hand is! ook niet ff helpen met verschonen ofzo als een ander hartstikke moe is... dus ik heb m zn bed uitgetrommeld om bryan te verschonen. na meer dan een uur heb ik nogal overstuur en pissig bryan in zn bed gelegd. bryan brullen natuurlijk... kreeg ik ook nog van vriendlief te horen dat het aan mij lag dat het niet wou. en komt hij na een half uur omdat bryan weer honger heeft... toen sliep hij gelukkig wel vrij snel.

vriendlief is nu naar het werk gegaan zonder ook maar iets te zeggen. ik heb tegen m gezegd dat hij de borstvoeding maar moet gaan doen als hij alles zo goed weet. ik ga in ieder geval na de kerst beginnen met afbouwen.... ben er helemaal klaar mee.

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Oh meid, ik begrijp het helemaal!
    Hier ook flinke irritaties gehad om de bv en idd ook makkelijk praten voor mannen die er niet uit hoeven en de hele dag als melk fabriek functioneren.
    Ik denk dat jij veel meer rust hebt als je op flesvoeding over gaat.

Wij hebben Noa gisteren iets meer gegeven..
    Ze kwam om 22.15 uur en heeft geslapen tot 04.45 uur!!
    Ben er helemaal vrolijk van! Haha
    Hopelijk kan ze dit vast houden..

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hier trouwens weer eens even een foto...

(Ik mis het geklets van iedereen wel hoor! Ben er enige denk ik haha)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,8 KB
      Weergaven:
      5
  10. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een mooi meisje saffira!!! ligt er ook zo lekker tevreden bij!! Mooi hoor!

kan me voorstellen dat je daar vrolijk van word. hier had hij de laatste voeding van 22.30 tot 0.15 gehad.... hij heeft geslapen tot 4.15 en daarna tot 8.00.

ik denk ook dat ik dan veel meer rust heb. ik heb het meer dan 6 weken vol gehouden en begin me nu gewoon elke keer te irriteren. van het begin heb ik altijd gezegd dat ik borstvoeding wou gaan proberen, maar het moet geen hel worden. nou dat was het dus gisteravond wel.... en het belangrijkste heeft hij al binnen gekregen.

baal wel verschrikkelijk dat mn vriend zo doet. word er echt een beetje verdrietig van. krijg ik van die dingen naar mn hoofd dat hij twee kinderen op moet voeden enzo (daar bedoelt hij mij dus ook mee). verder loopt hij me constant te commanderen wat ik wel allemaal niet moet doen: diepvries ontdooien, bijkeuken schoonmaken... noem maar op. doe ik niet hoor als hij het zo vraagt!! ben verdomme de huishoudelijke hulp niet!!!!

heb het even helemaal gehad met hem

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ik had precies dezelfde instelling. Ik probeer het maar als het vervelend gaat worden stop ik ermee.
    Je vriend zou juist trots moeten zijn!
    En dat mag je hem best even zeggen vind ik..
    (Heb je waarschijnlijk al eens gedaan ;) )

En ik kan me goed voorstellen dat je verdrietig word van zijn gedrag..
    Is hij een dominant type?
    Zo komt hij nu een beetje over.
    Misschien toch nog een keer om de tafel gaan zitten en hem uitleggen hoe je je voelt.
    Maar 2 kinderen opvoeden?! Pfffff.. Die opmerking zou ik ook zeker niet kunnen waarderen zeg.. Wat een "piep"!
    Hij mag best een beetje respect tonen voor de vrouw die zijn kind op de wereld heeft gezet!

Mannen... Soms denk ik ook wel eens: alles went behalve een vent! ;)

12. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Hoi meiden,

Sorry dat ik jullie verwaarloosd heb!
    Heb een aantal regeldagen achter de rug en weinig puf om verder ook maar iets te doen. Het lijkt nu over en heb het huis weer aan kant :)
    Daarnaast wat mot in huiselijke kring. Papa en mama zijn is wel even wennen, maar ook dat is weer bijgelegd.

Gisteren naar het consultatiebureau geweest. Madam is sinds de grboorte 5,5 cm gegroeid! Viel bijna van mijn stoel.
    Ze zit qua gewicht en lengte op de +1 lijn.

Ik heb niet alles teruggelezen. Pak het van hier weer op.
    Marietje wat vervelend zo! Borstvoeding is heel mooi, maar als je er 'last' van krijgt is dat het niet waard. Kijk het nog even aan en maak dan gewoon je eigen keuze. Vervelend voor je vriend, maar daarin heeft hij geen inspraak. Aangezien jij de klus moet klaren.

Saffira, wat een mooie foto!! Ook een grote meid, of niet?

13. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu wel zo ver dat het mijn keuze gaat worden. hij heeft al meer dan 6 weken bv gehad en dat is toch al heel mooi. hij heeft ook niets aan een moeder die er straks telkens tegenop ziet om hem te voeden.
    maar wat ik mij afvroeg... ik vind vooral de laatste voeding het zwaarste. zou het niet mogelijk zijn om in ieder geval die voeding kunstvoeding te gaan geven? en dan de rest miss eerst nog wel met de borst? dan kan ik ook eens op tijd naar bed (kan mijn vriend het eens wat vaker doen, weet hij meteen hoe zwaar het is..;)) en krijgt de kleine man toch nog wel wat bv binnen...
    wat denken jullie??

14. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Volgens mij kan dat prima.
    KV en bv zijn goed te combineren.
    Misschien moet je even googlen. Er is veel over te vinden.

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Marietje: dat kan zeker!!
    Zo bouw je ook af... Wij hebben dit ook gedaan hoor. Laatste voeding fles voeding.. Geen enkel probleem!
    Zou het gelijk vanavond doen, kan jij eerder nr bed en je vriend de laatste voeding geven.. Toch een paar uurtjes extra slaap! ;)

Lilly: Noa was bij de geboorte 52 cm en bij 5 weken op het cb 55 cm. Ook een mooie steigende lijn.
    Ze was bij geboorte 3315 gram en met 5 weken 4600 gram.
    Ze is nu over de 5000 gram, zal haar morgen weer eens wegen.

Ruzies horen er bij denk ik, vooral in het begin.
    Fijn dat de regeldagen voorbij zijn.
    Marietje en ik hebben ze vorige week met de kids gehad volgens mij.
    Slurpt je tijd en energie op..

Ff een vraagje..
    Als jullie je kindjes in bad doen, na het badje.. Huilen ze dan ook zo?
    Het badje of douchen vind Noa heerlijk, maar zodra ze er uit is en we moeten af drogen, krijst ze de hele boel bij elkaar..
    Net was ze zo overstuur dat ze gewoon niet meer kon krijsen.. Snikken snikken en nog eens snikken..
    Terwijl de verwarming lekker aan staat en het bad naast de commode, dus ook niet lang zonder handdoek.
    Misschien is het gewoon een echte meid! Haha...
    Zodra ik haar oppak stopt ze vrij snel....
    Dus denk dat ze het toch koud heeft, maar man O man, alsof ze vermoord word! :( Haha..

16. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Sorry dames dat ik niet gereageerd heb! Ik vind t ook heel gezellig hier hoor!! Ik zat er alleen even een beetje doorheen gister en eergister.. Was ineens weer heel veel met de bevalling bezig en kon echt alleen nog maar janken!! Pfff!! Mats was ook nog eens weer om de 1,5/2 uur aan t drinken dus dat was ook slopend! Gelukkig kwam vanmorgen mn beste vriendin ff langs en heb ik een goed gesprek gehad met mn vriend en nu voel ik me weer een stuk beter! T was een beetje alsof ineens t besef kwam wat er nou eigenlijk allemaal gebeurt was ofzo! Maar goed t gaat weer goed nu! Mats heeft alleen al sinds woensdag avond niet gepoept!! Is dat normaal? Mn moeder zegt dat ik me geen zorgen moet maken maar doe dat nu stiekem toch behoorlijk!! Al twee dagen niet terwijl ie eerst soms wel 5-6 keer per dag poepte!! Ik kijk morgen nog aan en anders bel ik de doktersdienst om te vragen of dit normaal is! Hij huilt ook wel veel namelijk.. Zit me niet lekker!

Marietje wat vervelend dat je vriend zich zo gedraagt! Ik zou t ook echt niet leuk vinden! Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! En heb idd vanavond lekker de laatste voeding laten doen! Merkt ie ook eens hoe zwaar t is!
    Fijn dat t gesprek met je gyn. Goed was!! Goed was dat ze toegaf dat ze een volgende keer eerder zouden ingrijpen! Niet leuk om te horen voor jou maar misschien wel goed dat je weet dat ze inziet dat t niet goed was wat voor keuze ze heeft gemaakt al heeft ze dat natuurlijk niet express gedaan!
    Ik kijk ook wel uit naar t gesprek met de gyn! :)

Saffira wat een heerlijke foto weer van jullie meisje! Ze ziet er echt goed uit! En een grote meid wordt t idd al :D haha

Lilly vervelend dat jullie ruzie hadden! Denk idd dat er wel hoort in t begin omdat je zo weinig slaapt ook enzo! Raak je snel geirriteerd! Of dat is hier zo iig! Maar maakt t er niet leuker van! Gelukkig gaat t nu goed! :D en jeetje wat is ze veel gegroeid ja! Lekker joh dat ze t zo goed doet!!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe t met de rest gaat! Bassdevilxs bijvoorbeeld! Hoop dat ze een beetje hersteld is!

17. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    saffira: met bryan wisselt dat heel erg. ene moment komt hij uit bad en vind hij alles prima. maar de andere keer brult hij ook het hele huis bij elkaar. denk dat het bij hem er vooral aan ligt hoeveel honger hij op dat moment heeft. en hij houdt ook helemaal niet van shirtjes en rompertjes aantrekken. heeft ie altijd al een hekel aan gehad.

@elleinad: eerst had ik het helemaal niet door dat het voor mij niet zo leuk was om te horen dat ze de eerder in had moete grijpen. mn stiefmoeder wees me daar op. heeft dus niet zo heel veel indruk op me gemaakt. het was gewoon een goed gesprek en zij is ook heel vriendelijk, dus dat scheelt wel.
    wat vervelend dat jij een paar nare dagen achter de rug hebt. soms dan vliegt je dat dan zo ineens aan of niet? slaap gebrek helpt dan ook echt niet... hoop dat je het snel een plekje kunt geven!

ik ga ff voeden... er ligt er hier 1 aardig te jammeren om eten! ;)

18. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Danielle: heeft mats ondertussen al weer gepoept?
    Van wat ik weet is het alleen normaal dat ze anderhalve dag niet poepen als ze kunstvoeding krijgen.
    Met borstvoeding is het 9 van de 10 gele spuitluiers omdat het zo licht verteerbaar is en kunstvoeding niet.

Als je het niet vertrouwd en hij huilt veel zou ik gewoon bellen hoor!

Ik ben ook benieuwd hoe het met sommige meiden gaat, vooral Bassdevils idd. Maar die heeft een tweeling dus misschien niet haalbaar om hier ook nog eens te kletsen.
    Bolkje is trouwens ook stil de laatste dagen.....

Marietje: heb je al eens een flesje gegeven voor het de nacht of word vanavond toevallig de eerste keer? ;)

19. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee nog niet. de dag na kerst gaat het gebeuren. het leek me niet zo fijn om, tijdens de kerst, met een kleine te zitten die (misschien) krampjes krijgt. je weet maar nooit... dus na de kerst gaat het gebeuren! kijk er al naar uit!! haha! ;)
    denk wel dat ik nog verschrikkelijke last van mn borsten ga krijgen. ik had vannacht ook een pijn. als hij dan gedronken heeft, is het ook gelijk weer weg... dus dat gaat nog wat worden...maar rustig afbouwen...

20. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha jep mats heeft weer gepoept! Gister ochtend en wel drie luiers vol achter elkaar! Arme kind! En hij huilde niet meer dan normaal maar was wel steeds aan persen tot ie rood aanliep en liet heel veel scheetjes.. Maar ja hij krijgt bij ons kunstvoeding en borstvoeding dus wie weet heeft er wat dwars gezeten! Ik moet morgen met m naar cb dus dan vraag ik gewoon even hoe en wat :)

Bassdevils zal t idd wel druk hebben ja! Pff moet je voorstellen dat je alles dubbel moet doen joh! Zwaar hoor!
    En bolkje is ook stil geworden ja!

Marietje alleen maar fijn dat t geen indruk op je gemaakt heeft toch!
    En t vliegt me idd af en toe ineens aan! Maar praten helpt goed! En t gaat sowieso steeds beter! Zie ook niet meer continue van die beelden ervan dus dat is wel erg fijn! En t slaapgebrek helpt idd ook niet maar ik geloof dat ik echt niet mag klagen! Mats slaap eigenlijk elke nacht tot 05:00 uur door vanaf een uurtje of 22:30 ong. Dus dat valt hier best mee :D

Vinden jullie trouwens ook dat de tijd zo voorbij vliegt!?
    Sinterklaas avond hebben wij hier amper meegekregen omdat we toen net thuis waren maar t is nu alweer bijna kerst! En mats is morgen alweer 4 weken!! Jeetje zeg! Voor mn gevoel kan t ook een week geleden zijn dat ie geboren is whaha

Nou wij krijgen zo bezoek dus ik zal weer stoppen met kletsen haha
    Hebben jullie nog plannen voor vandaag?

Deel Deze Pagina