Oei ja marietje dat is wel vervelend! Heb je een kolf of niet? Anders kan je misschien steeds een beetje minder gaan kolven? Ik vindt t slapen met volle borsten om t zo maar ff te zeggen echt niet fijn iig!
Danielle: ja hier gaat het ook snel ja!! Pffff tijd vliegt haha.. Ik wist niet dat je beide gaf! Haha maar dan kan het goed dat hij even niet poept... Hier vandaag de stad even in geweest en zo nr een verjaardag... Jullie nog leuke foto's van de kleintjes??
Nog iets leuks gekocht saffira? Pfff... Helse nacht gehad. Net bij mijn ouders geweest . Mijn moeder vertelde me dat ze het herkende. Ze gaf zelf ook volledig borstvoeding maar had savonds niet voldoende voedingsstoffen. Ze heeft toen de laatste voeding ook altijd fles grgrven. Vanavond gaan we het direct proberen! Ben benieuwd! Mijn laatste voeding ga ik afkolven om mijn productie wel op gang te houden. Hoeveel ml zou ik moeten geven denken jullie? @ foto, vrolijk kerstfeest!!!!
@lilly: zou gewoon de aanwijzingen op de verpakking volgen. en als ie vol is, is ie vol toch? hier net een verlate sinterklaas gevierd. was gezellig en ventje heeft zich heel goed gedragen! de lieverd!! slapen met volle borsten is inderdaad niks. ik merk ook dat mn productie flink omhoog gegaan is sinds de regeldagen. ze doen echt zeer af en toe. en ze knallen mn bh haast uit....
Lilly: ik denk dat je toch zeker wel 120 klaar kan maken.. Op = op Ik heb 2 pakken kunstvoeding gehaald en een shirt voor m'n oudste dochter. As zaterdag gaat ze winkelen met m'n schoonzusje, dus ff rustig aan, haha. We hebben vanavond 3 schepjes poeder vervangen voor Friso extra. Valt zwaarder op de maag.. Misschien slaapt ze dan wat langer. Danielle: jij hebt idd goeie nachten! Die kleine van jullie slaapt lekker.. Met volle borsten slapen is idd niet fijn. Rare is dat ik nu al bijna 2 weken geen borstvoeding meer geef maar soms nog wel lek.. Ook af en toe nog dat toeschiet gevoel als ze huilt of uit de fles aan het drinken is. Ik heb ook maar 3 dagen afgebouwd, daarna nog 1x gekolfd en nooit harde plekken gekregen of pijnlijke borsten. En gisteren onder de douche kon ik nog melk druppels uit m'n tepel knijpen.. Aparte borsten heb ik volgens mij Nou, wij gaan slapen.. Iets aan de late kant, maar de verjaardag was gezellig. Lilly: Erg leuke foto van jullie meisje!! En dat mutsje... Haha super schattig!
Sorry dat ik zo weinig meeklets de laatste dagen. De kerststress is hier flink toegeslagen, haha Gelukkig nu weer wat rustiger; de komende twee dagen kan ik redelijk relaxed doen, want alle boodschappen zijn binnen en mijn huis is schoon. Daar ben ik ook heel druk mee . elke dag een klein stukje opruimen en schoonmaken. Ben van mezelf nogal een sloddervos en mijn man ook, maar we doen nu echt ons best om alles op te ruimen. Ben ergens wel blij dat manlief nu even weg is, want nu kan ik ff flink als een razende rolinda door het huis heen
hier gaan we vanavond toch maar beginnen met de kunstvoeding. meneer kwam om 3 uur, om 6 uur en begint nu net wakker te worden.. ben kapot... straks ff de stad in voor een slaapzak voor hem. hij ligt de hele tijd boven in zn bed, zonder dekens en is dan ijskoud.. echt zielig.... hier ook nog maar effe opruimen.vriendlief is een mega sloddervos, ik juist niet..
Knap dat je het toch zo lang hebt volgehouden, Marietje Maar als het op een gegeven moment te zwaar wordt is het ook zeker geen schande om voor jezelf te kiezen! Als jij straks oververmoeid bent dan kan je ook niet goed meer voor anderen zorgen, toch?!
Sorry voor mijn egoberichtje maar zit er even helemaal doorheen. Afgelopen nacht ging ze pas om twee uur slapen. Hele tijd met haar bezig geweest. Vanaf half tien! Gisternacht zelfs tot drie uur! Beide nachten uiteindelijk op mijn borst in slaap gevallen. Mijn gevoel zegt verborgen reflux. Ze heeft zoveel symptomen. Op advies van wijkverpleegkundige starten met johannesbrood pitmeel. Duimen jullie voor me dat dit helpt? Ik heb toch een paar wallen!!
@lilly: kan me voorstellen dat je er dan ff helemaal door heen zit! Hopelijk helpt het johannesbrood pitmeel. Welke symptomen heeft ze dan? denken jullie dat ik vanavond ook nog een beetje moet kolven als hij zelf de kunstvoeding krijgt? Of kan ik beter gaan kolven als ik last krijg? Anders schiet het afbouwen natuurlijk ook niet echt op... De kraamverzorgster zei dat ik wel, per voeding, een paar dagen mag gaan doen over het afbouwen. omdat mn productie zo hoog is... dus dat gaan we dan maar doen. spugen jullie kindjes ook nog elke keer na een voeding? Bryan wel. ene keer meer dan de andere keer. hij voelt zich ook fijner als hij met zn hoofd hoger ligt dan zn benen. in de reiswieg heb ik er al een handdoek onder gelegd. alleen in zn ledikantje durf ik dit nog niet echt. overdag ben je er wel bij natuurlijk, maar 's nachts niet.... vind ik beetje eng
Marietje, als je wilt afbouwen zou ik alleen dat beetje kolven wat nodig is om de druk eraf te halen. Anders heeft het geen zin. Aline spuugt soms maagzuur, heeft heel veel de hik, doet aan herkauwen, wil vaak kleine beetje drinken en als ze in bed ligt slikt ze heel vaak iets weg. Het is savonds het ergste. Is dan ook niet in bed te krijgen, wordt oververmoeid en dan wordt het steeds erger.
och wat sneu... bryan spugt ook vaak. maar dan heeft hij vaak ook veel gedronken... ff wat anders... er steekt een draad uit mijn wond van de keizersnee!! ik zag het vanmorgen en schrok me dood... haha. wat moet ik hier nou weer mee?/ naar de huisarts of laten wezen...?? lijkt me toch niet normaal?
Hey dames! Marietje ik zou idd ook alleen een beetje kolven zodat de grootste druk eraf is! En wat betreft t draadje! Ik zou voor de zekerheid gewoon even bellen! Dan weet je t iig zeker toch! Zo net voor de feestdagen heb je ook geen zin in gedoe met je wond! Spugen doet mats trouwens helemaal niet. Heel af en toe gooit ie een paar druppels terug maar dat is tot nu toe misschien 3 of 4 keer gebeurt.. Wel heeft ie ook vaak de hik en idd als ie gedronken heeft slikt ie wel vaak weer wat weg dus ook een herkauwer denk ik haha Pff hier krijgen we vanavond nog bezoek dus ook in huis bezig geweest en de kerstboodschappen maar even in huis gehaald. Gelukkig gaan we twee avonden bij anderen eten dus heel veel had ik niet nodig! Idd erg druk bolkje! Ben ik zeke met je eens! Saffira deze heb ik niet gemaakt! Haha vond zn handjes zo schattig liggen!!
zo... bryan heeft zn eerste kunstvoeding gehad. ging niet vol enthousiasme. haha! hij heeft natuurlijk liever bv. kan ik m ook niet kwalijk nemen. hij heeft ongeveer 100 cc gehad. hij ligt nu lekker in zn nieuwe slaapzak. lekker warm! ben benieuwd hoe lang hij slaapt!! Jullie horen het morgen!!
Slaap lekker Marietje! Ik zat er helemaal door vanmiddag. Toch nog de huisarts gebeld . Mochten gelukkig direct komen. Alles was goed..longen,darmen, oren. Ze heeft paracetamol voorgeschreven. De kleine kijkt al een stuk vrolijker. Ze heeft alleen besloten nog ff flink te regelen vandaag. Zijn al vanaf vijf uur bezig. Nu met de laatste fles en dan hopelijk slapen! Heb er een hard hoofd in.
lilly, wel fijn dat ze niets heeft kunnen vinden. en dat regelen, daar moet je ff door heen. lekker op de bank ploffen met je meisje en gewoon over je heen laten komen. er komen echt betere dagen! Hier kwam bryan om half 4. toen bv gehad en heeft geslapen tot kwart over 7. ben er best tevreden over. geen krampjes ofzo. hoop dat hij vanavond wat meer drinkt dan 100 cc. hij sliep wel rustiger. normaal maakt hij 's avonds nog allemaal geluidjes omdat de voeding hem dwars zit, dat had hij gisteravond niet. en hij had het lekker warm in zn nieuwe slaapzak. heeft ook niet meer door zn bed gewandeld. Ik had trouwens weinig last van mn borsten. dacht om 12 uur dat ik het niet zou redden, maar viel mee om half 4. zelf heb ik iets minder geslapen. vriendlief had een vriend op bezoek en die praatte nogal hard. heel irritant. toen mn vriend naar bed ging, besloot hij nog filmpjes te gaan kijken. ook erg fijn die herrie naast je. dus ik heb hem vanmorgen vriendelijk verzocht om ook es bij te springen 's nachts. hij is nu ook vrij, dus kan ook best een luier verschonen lijkt me. hoop dat je lekker geslapen hebt lilly.
Zo is dat Marietje! De mannen zijn ook aan zet. Fijn dat je geen last van je borsten hebt gehad. Net wakker geworden van telefoon van de HA. Even vragen hoe de nacht was gegaan. Zo lief! Heb maar eerlijk toegegeven dat we nog in diepe rust waren en dat de paracetamol blijkbaar gewerkt heeft. Ze heeft het vannacht super gedaan en heeft van half 1 tot half. 6 geslapen! Ons meisje kijkt weer gelukkig. Niet zon pijnlijke grimas. Het klinkt cliché maar jullie herkennen het vast: kindje gelukkig? Wij gelukkig!
Heel herkenbaar idd! Haha.. Wij geven trouwens tegenwoordig savons Friso extra en dan slaapt ze tot 5 uur.. Heerlijk Danielle: super leuke foto weer!! Marietje: heel goed toch, tot half 4? Jammer dat die vriend van je vriend er was, had je even goed kunnen slapen en dan word dat zo toch nog verpest. Ik zou je vriend vanavond de laatste fles laten geven dan kan je zelf pp tijd nr bed, als hij dan weer om half 4 komt of misschien iets later dan heb je even flink wat uurtjes kunnen slapen. Hier: onderweg nr m'n pa en zijn vrouw. Etentje met de rest.. Iedereen vast hele fijne dagen! Geniet van elkaar..
Fijne dagen, dames Hier beetje wisselend gevoel over de kerst. Het is toch wel elk jaar hetzelfde, alle verplichtingen enzo . Dit jaar voor het eerst met zijn drietjes, maar we worden alweer verwacht bij de familie, dus echt met zijn drietjes is het niet. We worden morgen al om 12 uur bij mijn familie verwacht, maar voor die tijd moet ik nog ontbijten, Tobias badderen enz., de tafel dekken voor het avondeten (ze komen bij ons gourmetten, omdat wij een grotere tafel hebben, maar eigenlijk is het de gourmet van mijn ouders, dus het moet op de manier van mijn ouders snappen jullie het nog? ), de kachel schoonmaken enz. Ik vind de gedachte aan kerst altijd leuk, maar als het eenmaal zo ver is vraag ik me altijd weer af waarom ik me al die verplichtingen op de hals haal Voor volgend jaar hebben we dus besloten dat we met kerst naar Barcelona gaan Heb er nu al helemaal zin in