November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    He? Hoe kan dat..?! Jeetje hee... Ik zou me ook kapot schrikken en helemaal van het padje zijn!!
    Ff paar keer diep adem halen..... Knuffel je ventje even lekker!
    Gelukkig was je er op tijd bij!

Was de kap los gegaan of zo? Bbrrrr moet er echt niet aan denken....

Troost knuffeltje van ons!

2. Jeetje mina!! Dat is echt heel erg schrikken :$

3. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij zat met zn hoofd in zo'n plooi van de kap. hij was eerst aardig duf. kanook zijn dat hij ook helemaal kapot was van het huilen. heb m getroost, schone luier gedaan (toen kreeg ik nog een klein lachje gelukkig) en toen heb ik m lekker in een deken ingepakt (hij had het helemaal koud van het zweet) en bij me op schoot genomen. daar viel hij gelijk in slaap en ik heb ff een potje gejankt! was echt zo geschrokken en voelde me zo'n ontaarde moeder dat ik mn kind niet beter in de gaten had gehouden....

hij ligt nu lekker te slapen. hij is vast helemaal kapot van zn avontuur....

levensgevaarlijk die plooien van de kap...

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Je bedoeld echt een wieg ofzo?
    Neem aan dat je niet de kinderwagen bak bedoeld?

Echt zielig idd! Ook voor jou....

5. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik bedoel wel de kinderwagen bak!!! Vind het echt heel slecht dat het kan gebeuren in een kinderwagenbak!! Dus ik ga een klacht indienen.... vind echt dat dit niet kan

6. Had je de kap omhoog of omlaag?? Tobias ligt ook vaak in de kinderwagen te slapen, dus ik ga hier ook extra goed op letten en hem niet meer in de wagen laten slapen als ik niet in dezelfde kamer ben :$

7. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    omlaag. en hij lag dus met zn snufferd in zo'n plooi

8. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje marietje dat is schrikken! Ik zou zeker een klacht indienen ja! Echt bizar dat dit kan gebeuren! Wat voor een wagen heb je? Wij hebben net besloten mats overdag ook in de reiswieg te laten slapen.. Maar jij hoeft je echt geen slechte moeder te voelen hoor! Kan jij zeker niets aan doen!!

Hier net terug van mn eerste werkdag! Wat is het dan heerlijk om je kleintje weer te zien zeg! Ben wel echt gesloopt!! Dus nu lekker languit op de bank en de rest van de dag lekker niets meer doen :D

9. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan me voorstellen dat het fijn is om je kleintje dan weer te zien!

we hebben de maxi cosi mura 4.
    bryan is nog steeds van slag. hij slaapt de hele dag al. ik heb hem zelfs wakker moeten maken voor zijn voeding. hoeft anders nooit....

10. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Heel slecht dat dat mogelijk is marietje!
    Ik kan niet verzinnen hoe dit bij de Joolz zou moeten gebeuren dus acht onze kleine veilig.

Meiden bedankt voor jullie reacties! Mama2girs, ik heb het helemaal niet verkeerd opgevat dat de kleine doorslaapt. Ben hartstikke blij voor je!

Aline werd gisteravond om kwart voor 10 wakker en om 5 uur!! vannacht heb ik haar in bed kunnen leggen. Ze wilde niets. Ook niet bij mij liggen, alleen maar drinken en krijsen. Ik wist zeker dat ze geen krampjes had, maar wat was het dan wel?

Ik heb vanmorgen direct het CB gebeld voor advies. Die dame vertelde mij dat veel babies van haar leeftijd 1x op een dag tussen twee voedingen wakker blijven. Dit is meestal 's avonds. Marietje, als ik het goed heb begrepen laatst doet Bryan dit toch?

Change of plans hier dus. Overdag doen we alles goed. Slapen, voeden, verschonen, spelen, voeden, knuffelen en in bed. Ze slaapt overdag ook goed. Wat Aline snachts doet moet ze savonds gaan doen. Als ze vanavond wakker wordt rond 6 of 7 uur gaan we haar wat wakker houden (op een positieve manier). Ze gaat dan om half 10 in bad, half 11 de laatste voeding en dan in bed. Dat moet goed gaan dus ben benieuwd.

Mijn man was gisteravond mijn support op afstand. Hij werkt onregelmatig en had dus en nachtdienst. Hij vond het heel vervelend en wist het ook even niet meer. Zojuist plan van aanpak besproken en vol goede moed weer aan de slag!

Aline krijgt overigens de laatste voeding de fles. De ene keer drinkt ze 120 cc de andere keer slechts 60cc. Kwestie van wennen denk ik.

Edit: duimen jullie voor me? Ik ben vannacht weer alleen thuis. Gelukkig wel de laatste eerst. Manlief is hierna 4 dagen vrij en dan in ieder geval nog 4 nachten thuis voordat ik weer alleen ben.

11. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    bryan was inderdaad vaak wakker 's avonds. ik ben er nu mee aan de gang dat hij 's avonds wat eerder naar bed gaat (rond half 8, 8 uur). en dan krijgt hij om half 11, 11 uur nog een fles. i wil hem dan overdag wat langer wakker zien te houden. nu is hij ook lekker aan het brabbelen en trappelen in de box. en kan uren naar de muziek mobiel staren. zoooo grappig.

maar het is hier ook nog afwachten hoe het gaat hoor. hij is ook al weer 2 nachten s nachts wakker geworden. heb het cb ook gebeld, omdat ik er niet meer uitkwam met de voeding. vannacht wou hij om 4 uur 200c, vanmorgen maar 60cc en om 12 uur weer 200 cc!!! Heb met het cb afgesproken dat hij nu 6 x 150 cc krijgt. de laatste voeding mag ik 180 cc van maken, voor de nacht. ben benieuwd...

succes vannacht lilly!!! Kan me voorstellen dat het zwaar is alleen!!

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Marietje: echt heel slecht dat dat mogelijk is dan!! Echt niet te geloven...
    En idd, jij bent geen slechte moeder, een goede juist!!
    Arm ventje en arme jij.. Beide kapot geschrokken!

Bij onze bak kan het volgens mij ook niet, zo wel zou ik dat heel knap vinden. Maar toch maar goed in de gaten houden.

Lilly: mijn vriend heeft ook ploegen diensten. 6 dagen werken en dan 4 dagen vrij. Best lekker! Haha..
    Maar wel lastig als jullie meisje zo aan het schreeuwen is en je alleen bent..
    Hopelijk gaat het met de tips van het cb een stuk beter!
    Ik ga er 1 opvolgen. Half 10 in badje..
    Is ze lekker moe voor de nacht hihi..

Danielle: ik vind een half uur huilen trouwens best lang. Jij zei toch dat dat van het cb mocht? Haha.. Ik weet het soms niet meer hoor..
    Noa huilt eigenlijk nooit langer dan 5 min..
    Maar als ik traantjes zie kan ik me al niet voorstellen dat ik gaar een half uur moet laten huilen.. Lijkt me zo zielig.

Mama2girls: fijn toch dat hij doorslaapt!
    Jij kan er ook niets aan doen dat andermans kindje even niet door slaapt.
    Het zijn nu eenmaal allemaal verschillende persoontjes.
    Ik ben jaloers op je doorslaap nachtjes haha.. Maar ik gun het je tegelijk van harte hoor! Net zoals Lilly waarschijnlijk! ;)

Bolkje: hoe is het nou bij jou? Alles goed met de kleine man?

13. Het gaat hier best wel goed eigenlijk :) Heb niks te klagen, lekker rustig zo na de feestdagen! :D

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Lekker toch! :)

Hier ook weinig bijzonders hoor..
    Zo leuk om te zien dat je baby soms binnen een paar dagen veel meer kan. Noa lacht nu echt heel veel.. En dan dat gekraai erbij..
    Heerlijk!

15. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

#3435 Vlindertjuh1987, 7 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2014
    @ Elleinad

Bentley is van 1 december, onze kindjes schelen ongeveer een week. Ik moet morgen naar het consultatiebureau, dus ik ga al mijn vragen eens op ze afvuren daar haha!! En het geeft toch helemaal niet dat Mats wat minder drinkt, als hij goed groeit en het gaat verder goed met hem is er niks aan de hand.

@ Marietje

Wat moet jij geschrokken zijn, verschrikkelijk!! Gelukkig was je er optijd bij en is het weer helemaal goed met hem. Ik heb een keer toen Robin een baby was, na zijn eten en de fles, zijn nageltjes geknipt, alleen had ik een beetje mis geknipt, heb er toen een pleisterje opgedaan, ik twijfelde wel even of dat wel zo slim was bij een baby maar dacht uiteindenlijk toch dat het wel kon en heb het pleistertje om zijn vinger gedaan en naar bed gebracht, heel snel daarna dacht ik ineens bij mezelf dat het waarschijnlijk toch niet zo slim was en ben naar boven gerend, daar lag hij te over te geven in zijn bed (op zijn rug, want hij kon nog niet draaien), ik trok hem toen gelijk uit zijn bed en hield hem op zijn kop waarna dat pleistertje dus uit zijn mond viel, ik weet niet wat er was gebeurd als ik niet naar boven was gerend, ik wil er niet eens over nadenken want ik krijg er nog steeds een naar gevoel bij als ik eraan terug denk, ik heb toen ook vreselijk gehuild en was totaal in paniek en over mijn toeren. Er gebeuren regelmatig ongelukjes met kleine kinderen en het was mijn eerste kindje dus dan weet je ook niet alles en moet je nog veel leren, maar ik voelde me zo ongeloofelijk schuldig en nog steeds wel eigenlijk, maar je leert van alles en gelukkig is het goed afgelopen. Maar ik snap dus wel hoe erg je geschrokken bent!!

16. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vlindertjuh: oh fijn! Lekker doen idd! En nee klopt dat t niet erg id maar ik ben mog steeds heel onzeker over zn voeding en of ie wel genoeg binnenkrijgt omdat ze hier in t ziekenhuis zo streng mee waren! Ik kan dit soms heel moeilijk los laten merk ik.. Maar morgen is er inloop spreekuur bij t cb en mag ik m wegen dus dat ga ik lekker ffies doen en dan weet ik weer ffies hoe ie t doet! :)

@saffira: ik vind een half uur ook heel erg lang hoor! Dat doe ik ook echt bijna nooit want t lukt me ook niet moet ik eerlijk zeggen.. Heel af en toe als ik echt niet meer weet wat ik moet doen dan laat ik m liggen in de hoop dat ie zichzelf in slaap huilt maar meestal haal ikm na een kwartier eruit!

@marietje: oh jeej wij hebben dezelfde wagen! Ik vraag me wel echt af hoe dat heeft kunnen gebeuren hoor!? Heeft ie tegen de onderkant aan geschopt en zo zichzelf een beetje gelanceert ofzo? Als mats in de bak ligt komt ie namelijk niet eens de buur van die plooien.. Was er iets losgeschoten ofzo?

@lilly: jeetje joh ook nog alleen! Hoe is t afgelopen nacht gegaan? Hoop dat t snel beter gaat want dit is niet leuk!! :(

Wij hebben mats nu twee dagen overdag in de woonkamer in de reiswieg laten slapen en t gaat echt super!! Hij ligt zo een uur wakker om zich heen te kijken en te doen en een beetje te kletsen enzo.. Maar als k m in de box leg gaat ie na 10/15 min krijsen.. Kennelijk vind ie t miet leuk in de box.. Maakt mij miet uit als ie maar niet meer zo huilt..

17. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Het kan zijn dat mats de box nog wat te wijds vind. Dus teveel ruimte om zich heen. Reiswieg is lekker compact en veilig.

Gisteravond is een verhaal apart. Mijn man ging naar zijn werk. Ik die de laatste voeding en vol goede moed leg ik haar om half elf in bed..... Krijsen!
    En ik net zo hard! Trok het niet meer... Ken dat helemaal niet van mezelf. Ik heb mijn moeder gebeld en ze kwam direct. Een half uur later was ze er en intussen had mijn vader mij aan de praat gehouden via de telefoon. Oma pakt haar vast, legt haar in bed...... Slapen! Tot kwart voor zes vanmorgen! Ik ben zelf om een uur in bed gegaan, mijn moeder is nog gebleven tot twee uur.

Zojuist aline laatste voeding gegeven en inbed gelegd. Nu 20 minuten... Het is nog stil. We zullen zien.
    Mijn man is thuis en geeft haar vanaf vanmiddag twee uur onder haar hoede. Even mijn handen vrij. Nog wat tranen gehad, maar voel me weer stukken beter. Hoop alleen wel dat ze doorslaapt.

18. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Aline slaapt nog! Ik ben in shock :)
    Werd van schrik wakker en ben ook gewoon uitgeslapen.

Vreselijke stuwing. Hopelijk wordt ze snel wakker....het is ook nooit goed he :)

19. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat fijn voor je lilly!! heerlijk zeg! ff lekker bijkomen.

@elleinad: bryan 'wandelt' regelmatig door zn bed. soms zo erg dat wij hem beneden horen 'bonken'. hij zet zich dan met zn voeten af en ploft een stukje verderop weer neer....

@saffira: is noa de laatste dagen ook weer wat onrustiger? bryan wel... meer huilen, onrustiger slapen... en hij word 's nachts ook weer wakker. vannacht was het half 5. fles er in (niet eens heel veel) en meneer slaapt weer verder. hij ligt nu ook nog te slapen. merk ook dat als ik hem weg leg, hij zich soms helemaal aan me vast grijpt. precies zoals in dat boek staat

20. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    jeetje das schrikke. wij hebben Quinn ook vaak in de wandelwagen bak liggen, maar ik heb geljjk maar even gekeken of de kap los kan maar die kan er bij ons niet af, maar ook ik ben ju veel allerter.

Quinn ligt ook snel te huilen in de box als hij wakker is terwijl hij dat in zijn bedje of in de wandelwagen niet heeft. zou het idd te ruim zijn in de box? in de wipstoel in de box vind hij het wel goed.

even een vraagje: geven jullie allemaal nog borstvoeding? Quinn krijgt nu volledig flesvoeding, maar ik vraag me af hoeveel de kindjes nu krijgen. hij krijgt namelijk 6x 120cc maar ik heb het idee dat hij meer wil, maar is het dan niet slimmer om een fles minder te geven en dan op te hogen? heb het idee als ik de 6 flessen pphoog hij mss te veel krijgt en een hongerige baby word.

Deel Deze Pagina