November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziet er leuk uit, Marietje :D

Tobias reageert nog maar weinig op speeltjes. Hij kan wel heel geïnteresseerd naar zijn mobile kijken, maar verder boeit het hem nog niet echt geloof ik

2. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marietje wat leuk!! Super schattige foto's!!

Thnx voor de tips van t afbouwen! En ik geef nu ook nog volledig borstvoeding hoor! Haha hij krijgt alleen soms wat extra als toetje als t ware omdat ik dan net niet genoeg voor m heb.. Mn borstvoeding is volgens mij toch nooit helemaal super op gang gekomen omdát mats op een fles gestart is..

@slapen: wat fijn dat jullie kleintjes lekker door gaan slapen allemaal! Mats komt nu de laatste dagen om ong. 22:30 uur voor zn voeding en dan om ong. 03:30-04:00 uur weer.. Voor zijn doen vroeg maar ik heb ook echt t idee dat de borstvoeding niet optimaal is op t moment... Maar goed ga toch afbouwen :)

Saffira gefeliciteerd! Enuh je bent zo oud als je je zelf voelt vindt ik! Dus niet oud voelen dan ben je t ook niet! En super leuk cadeautje!! Heel gaaf!

Hier hebben we vandaag mats zn controle bij de kinderarts in t ziekenhuis gehad! Ik was echt onwijs zenuwachtig maar alles was goed!! We hoeven nu niet meer onder controle bij de kinderarts te blijven en mats is dus echt officieel gezond verklaard!!! Wat een opluchting zeg!! Niets overgehouden aan 5-6!! Minuten zonder zuurstof! Wat een sterk mannetje hebben wij zeg!! Ben echt super trots op m!!
    Verder loop ik al ongeveer de hele dag te jaken! Gedeeltelijk door de opluchting dat t super goed gaat met mats en gedeeltelijk omdat zo ontzettend opzie tegen t gesprek met de gynaecoloog morgen! Toen ik vanmorgen t ziekenhuis inliep werd ik helemaal naar.. En dan t idee dat ik morgen die hele bevalling door moet gaan spreken en misschien nog wel dingen te horen krijg die ik niet eens wist!! Pfff liever blijf ik lekker thuis!! Maar je eigenlijk ook weer niet.. Zit een beetje in de knoop met mn eigen gevoelens momenteel! Hoop dat ik een beetje slaap vannacht!

3. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Gefeliciteerd saffira!!

Leuk mobiel Marietje!

Elleinad, kan me voorstellen dat je er tegen opziet. Het komt wel goed! Wat fijn dat mats gezond is verklaard!!!

Vandaag de wijkverpleegkundige op bezoek gehad. Aline heeft even heel goed voorgedaan hoe het er hier aan toe gaat.
    Onze meid heeft meer last van krampen dan een gemiddelde baby en huilt dus ook veel meer. Fijn! Wat we eraan kunnen doen? Helemaal niets. Ze gaf wel aan dat ik even alleen het huis uit moet gaan. Even weg, wat anders. Papa of wie dan ook mag dan even oppassen.
    Over het vele drinken zei ze dat dit ter compensatie van snachts is. Omdat ze doorslaapt...

Morgenavond gaan we naar een concertje. Dat stond al gepland. Mijn moeder heeft al aangeboden dag mijn ouders volgend weekend komen oppassen. Dan kunnen papa en mama even weg als man en vrouw.

4. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lilly: wat naar!! Kun je er ook helemaal niets voor geven? er is toch ook een of ander middeltje voor?

@elleinad: het komt vast goed. denk dat je ook heel erg aan moet geven wat je nog dwars zit van de bevalling. lucht vast op!!! en dat je in de knoop zit met je zelf is toch helemaal niet erg?! denk dat we dat allemaal nog wel hebben dankzij de hormonen... ik wel soms tenminste.. het vloog mij vandaag echt aan dat ik over 3 weken weer aan het werk moet.... bah.. helemaal nog geen zin om bij mn ventje weg te gaan. en hoe het dan allemaal moet met het huishouden en de was enzo... compleet in de stress.. haha! maar komt wel weer goed!

en ook wij moeten morgen met bryan naar t ziekenhuis voor zn hartje... duimen jullie dat alles nu goed zit????

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Mijn duimen draaien Marietje!
    Wat een verschrikkelijk gevoel...weer aan het werk moeten. Heb het zelf ook!

Enige wat we kunnen proberen is infacol, cinababy ed.
    De werking van deze middelen is echter nooit bewezen.
    Cb raadde nog venkelthee voor mij aan.

6. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lily: van weleda hebben ze ook borstvoedingsmix. is ook thee! werkte bij mij heel goed. kon het verschil heel duidelijk merken, bryan had dan minder krampjes dan wanneer ik het niet dronk! Dacht ik zo ineens aan! :)

7. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lilly: hmm wat naar joh! Bij mats helpt de infacol wel goed!! Zou t gewoon proberen want t is homeopatisch.. Ik merk t hier ook heel duidelijk dat t helpt!

@marierje: mijn duimen draaien!!!

@gesprek: is idd niet gek maar vind t gewoon eigenlijk best vervelend dat ik t heb haha ergens heb ik juist ook heel erg zin in t gesprek maar ja.. We zien morgen wel! Ik heb een hele lijst met vragen opgeschreven en ga ze allemaal stellen! En als ik me erna dan echt niet goed voel kan ik altijd de ha ff bellen ofzo.. Misschien ff mer haar erover kletsen en gewoon mn verhaal ff doen zonder me te schaamen dat ik dr nog steeds zo mee bezig ben! Ik zie mn ha toch bijna nooit whaha

8. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Thnx!
    Waar haal ik dat? Dan ga ik hef morgen direct halen en proberen.

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Danielle: fijn dat alles goed is met jullie mannnetje!

Marietje: succes vandaag! Waarschijnlijk is alles gewoon goed met jullie mannetje.... Daar gaan we gewoon vanuit! ;)

Lilly: wat zielig voor haar.... Die krampjes doen natuurlijk pijn. Zou idd ook dat spul halen dat Marietje ook gebruikt heeft.
    Benieuwd of het helpt.. Hoop het wel voor jullie!

Hier: mevrouw heeft (dit keer zonder speen!) tot half 7 geslapen!!
    Heerlijk geslapen haha.. Lekker hoor!!
    Wij zijn gisteren lekker uit eten geweest bij de sushi lounge in den Bosch.. Verrassing van m'n mannetje..
    Was erg lekker! En daarna een kind wat zo lekker door heeft geslapen.
    Voel me weer helemaal fit.. Haha

Danielle: ik denk dat het normaal is dat je je er zo bij voelt en er zo van slag door bent... Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee maar een bevalling zelf is al een hele gebeurtenis. LAat staan als het dan niet goed gaat..
    Vandaag nr de Gyn toch? Succes meid.

Marietje: wat een leuk speelkleed.
    Ik wil ook zoiets voor Noa, volgens mij vermaakt ze zich dan ook veel beter..

10. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het via internet besteld, maar ik geloof dat de da drogist ook een heel assortiment van weleda heeft. kun je daar miss ook nog even kijken. dit is de site waar ik het gehaald heb:
    WELEDA Borstvoedingsmix | koopjesdrogisterij.nl

bryan heeft ook heerlijk geslapen. heb hem om kwart over 6 wakker gemaakt voor de fles, omdat ik anders straks niet uitkom met de massage cursus. maar na 100 cc viel hij weer in slaap! slaapt nu nog, dus zal hem er zo maar eens uit halen en klaar maken!

@saffira: in de aanbieding bij de kruidvat...;)

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Haha thnx! Zal vandaag eens kijken..

En veel plezier straks!! Leuk dat je dat met hem gaat doen..
    Ik kan niet wachten tot we eindelijk eens met haar mogen zwemmen, heerlijk!

Fijne dag allemaal'

12. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Wat heerlijk saffira! Lekker uit eten en dan ook nog zo goed slapen.

@marietje, thnx! Zal eens kijken bij da en anders bestellen via de link. Heb er momenteel alles voor over. Zooo zielig. Die vreselijke tranen en de blik die zegt 'mama, help me nou!'

Wij gaan vanavond voor het eerst echt samen weg. Er komt een bandje hier in Groningen waar we heen gaan. Mijn ouders komen oppassen. Even weg! Voelt wel wat dubbel.

@zwemmen, wij hebben begin maart een huisje geboekt in centerparcs. Heb er zoooo zin in!

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Lilly, lekker hoor! Centerparcs!
    En ga er vanavond lekker van genieten met z'n 2en. Niet piekeren of het wel goed gaat, je ouders genieten waarschijnlijk heerlijk van hun kleinkind!

En snap dat je er alles voor over hebt..
    Echte tranen zijn altijd zielig, maar helemaal bij zo'n klein purkie. :(

Hoop dat het snel beter gaat met haar krampjes!

14. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lilly: in het boekje wat ik van de massage cursus heb gekregen, staan ook nog heel tips over masseren bij krampjes. ik heb er nu geen tijd voor, maar als ik meer tijd heb, stuur ik je ff een berichtje met die tips. misschien heb je er wat aan!

15. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    lilly weet niet meer of je nog volledig borstvoeding veeft of niet, maar wij geven Quinn nu standaard voeding gemengd met omneo tegen krampjes en een speciale fles van dr browns en het is een heel ander ventje nu..

bij onze jongste dochter gebruikte wij ook deze fles en gaven we ook nog rooibos thee dat werkte ook.

16. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Fijn Marietje! Ik wacht het af. Was het een leuke cursus?

Mama2girls, ja nog volledig borstvoeding (op 1 fles na). Wel bedankt voor het meedenken!

17. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Marietje, hoe was het bij de dokter..?

Vandaag bij de kruidvat geweest maar die speelkleedjes waren helemaal uitverkocht!! Potverdikkie.. Haha
    Dorp hier verderop nog maar eens kijken.

Even een vraagje voor de kunstvoeding kindjes...
    Hier altijd mosterdgele poep, gisteren en eergisteren opeens groen!
    Vandaag weer normaal.. En ze heeft niets anders gehad..
    Is hier een reden voor?
    Misschien dat ze van binnen ook een sprongetje maakt of zo? Haha..

18. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles was helemaal goed!!!!! Zn hartje is helemaal hersteld! echt een heerlijk gevoel! zijn alle twee helemaal opgelucht!
    Daarna nog ff de stad in geweest. zijn nu wel moe, bryan is ook helemaal op van de dag.
    De cursus was erg leuk!!! bryan vond het erg lekker en mama vond het erg lekker om zo met haar ventje bezig te zijn! :)

bryan heeft ook mosterd poep. mn schoonzusje zegt dat kinderen met borstvoeding juist altijd groene poep hebben (ze werkt in de kinderopvang) ik weet het ook niet hoor....

19. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marierje: wat fijn joh! Zal idd een heerlijk gevoel zijn dat t allemaal goed is met jullie ventje!! En die cursus lijkt me ook super leuk! Wat je zegt idd lekker met je kindje bezig zijn! Super leuk dat je dat doet!!

@centerparcs: heerlijkm joh! Lijkt me echt super met zo'n ukje! Ik kreeg laatst een aanbieding van ze misschien moet ik toch mog eens kijken ;) haha

@kleur poep: kindjes die borstvoeding krijgen hebben idd vaak groene poep ( ik werkte ook in de kinderovang ;) ) haha maar onze draak heeft ook mosterd op t moment en hiervoor was een tijdje gewoon bruin.. Volgens mij kan t geen kwaad en is t gewoon omdat die darmpjes nog verder aan t rijpen zijn. Maar als je t niet vertrouwd zou ik gewoon ffies t cb bellen toch!

@hier: gesprek met de gyn. Gehad! Was echt heel erg fijn! Alles doorgesproken en ik bleek dingen toch wel wat anders in m hoofd te hebben dan t echt is gegaan! Ben super blij dat we dit gedaan hebben en kreeg ook te horen dat ik bij een evt, volgende zwangerschap zelf mag aangeven of ik vaginaal wil bevallen of met een keizersnee! T bleek toch ook wel dat ik een smal bekken heb namelijk en doordat ik altijd geturnt heb en veel dans zijn mn bekkenbodem spieren ook wel wat sterker dan gemiddeld denk hij wat t ook weer moeilijker maakt natuurlijk.. Maar ja hier kan ik nu echt nog geen keuze over maken hoor haha eerst deze kleine zn eerste jaartjes maar is zien te overleven en dan zien we wel weer verder ;)
    Ook heeft hij even naar t litteken van de knip gekeken want ik had een beetje last van de laatse week en er bleek wat wild vlees te zitten! :S ik schrok me rot maar hij heeft t weg gehaald..niet echt een prettig gevoel maar goed.. Vergeleken bij de knip stelt t niets voor natuurlijk ;)

20. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bryan heeft van 20.30 tot 6.15 geslapen!!!!! heeft gewoonn zn laatste voeding helemaal overgeslagen! helemaal trots op mn mannetje! toen de fles er in en nu slaapt ie nog steeds!

Deel Deze Pagina