November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Marietje: wij hebben ook Friso extra voor de nacht.
    Valt net wat zwaarder en dat mag je ooknals volledige voeding gebruiken.

Danielle; ik zal mijn mail zo checken, stuur ik hem morgen op.
    Die verzendkosten hoef ik niet hoor. Haha.. Blij dat ik een ander er een plezier mee kan doen. ;)

Maar idd jammer dat hij zo slecht drinkt.
    Ben benieuwd of je nog gebeld hebt en wat ze gezegd hebben!

Hier: geen enkele keer meer gespuugd. Alleen de laatste 2 voedingen schreeuwt ze moord en brand als de fles erin moet..
    Ik hoop niet dat et haar slokdarm is want dan zijn we mooi klaar.

Maar goed, ze heeft hem nu op.....
    Als dit zo blijft morgen toch de huisartsenpost maar bellen.

Fijne avond allemaal.. Hopen dat de baby'tjes vannacht lekker slapen allemaal!

2. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!

Saffira hoe t gaat t nu met je meisje? Hopelijk weet je snel wat t is en valt t mee!

Bij mats denken ze dat hij koemelkallergie heeft! Hij heeft ontzettende krampen en drinkt dus heel slecht! Dus ga nu andere voeding proberen en kijken of dit beter gaat.. Ben heel benieuwd! Verbaasd me eigenlijk niets aangezien ik zelf ook koemelk allergie hebt wat dus ook meteen verklaard waarom hij er nu pas last van krijgt en met borstvoeding geen problemen heeft..

Marietje: had je vannacht al die andere voeding voor bryan? Ben benieuwd hoe t gegaan is!

3. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Met Noa gaat het goed, behalve dat ze de helft van de flessen moord en brand schreeuwt.. Alleen de fles van 22 uur en de eerste fles van de nieuwe dag niet... Heel vreemd.

Koemelk allergie kan idd goed ja
    Heb daar ook vaak bij Noa aan zitten denken, ik had namelijk ook koemelk allergie.
    Wat voor voeding moet je nu gaan geven?
    Ik hoop dat het werkt en je kleine mannetje minder krampjes heeft!

4. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hai dames,

Ik lees nog steeds af en toe mee, omdat jullie de kindjes even oud hebben. Verder wilde ik niet inbreken in jullie groepje, maar nu las ik jouw probleem Saffira.
    Mijn zoon heeft precies hetzelfde gehad. Rustig de fles drinken en daarna gillen. Ook de eerste en laatste fles gingen goed. Wij zijn naar de kinderarts geweest. Die kon niet goed zeggen wat het nou precies is, omdat het ook niet een duidelijke reflux is. Hij spuugt niet, alleen wel veel boertjes met verdunde melk en dan daarop huilen. De arts heeft wel medicijnen geven tegen reflux, gewoon om het uit te sluiten. En jawel, het werkt! Ik herken je klachten heel erg. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
    Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik even wat gepost heb.

5. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elleinad: de nacht van vrijdag op zaterdag was drama. om 3 uur wakker, om 5 uur wakker.. en maar brullen!
    gisteravond hebben we hem beneden gelaten. hij heeft toen wel geslapen (soms wakker, soms slapen). om half 12 de laatste fles gedaan met voeding voor hongerige baby's. toen werd hij om 7 uur weer wakker!!!! dus deze nacht ging het goed. we laten hem nu vanavond weer beneden, kijken of dat het 'probleem' is. en als dat blijft werken, gaan we rustig afbouwen om hem eerder naar bed te krijgen. maar was wel lekker om even een nachtje normaal te slapen....

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Roos, natuurlijk is dat niet erg! :)
    Alleen Noa huilt wel voor de fles, zodra ik de speen erin wil doen begint het.. Maar de rest komt wel overeen.
    Ik ga donderdag ook terug en als ze dit horen denk ik ook dat wij die medicijnen krijgen.. Ze was voorstander.
    Maar thnx voor je verhaal. Vervelend voor die kleintjes he...
    En zelf weet je ook niet wat je kan doen om te helpen..

Marietje, ik hoop dat het bij jullie mannetj anders is.. Maar bij ons hielp dag beneden liggen meestal maar 1 of 2 avonden. Maar toen was ze wel jonger..
    Speentje erin doen heeft dus niet geholpen?
    Ik heb dat 3 nachten gedaan, 3 gebroken nachten dus ja en daarna kwam ze uit zichzelf pas om 6 uur.
    Noa slaapt nu trouwens van 22 uur tot 06.00 uur..
    Vroeg.. Maar tenminste wel de hele nacht.

Het is wat met die kleintjes he! ;)

7. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje saffira wat balen zeg!! Hoop echt dat je snel vind wat t is want dit is ook geen doen!! Drinkt ze wel gewoon goed of dat ook niet?
    Mats moet nu nutrilon pepti gaan proberen.. Ik heb alleen helaas nog geen tijd gehad om t te halen :( echt balen.. Maar ja ik twijfel nu ook weer of t wel koemelk allergie is want hij heeft gister ineens een fles van 120 cc helemaal leef gedronken en daarna geen krampen gehad.. Dus lijkt me haast dat t dan geen koemelkallergie is want want dan moet ie dr toch wel elke keer last van hebben..

Roos: tuurlijk geen probleem!! Fijn dat ze bij jou ukje gevonden hebben wat t was!! :)

Marietje: balen dat zaterdagnacht zn rot nacht was!! Gelukkig ging t vannacht beter! En idd gewoon rustig afbouwen dan hopelijk werkt dat!!

Hier vannacht een heerlijke nacht ook! Mats heeft om 22:30 uur zn laatste voeding gehad en kwam om 06:00 uur pas weer! :D genieten!! Haha

8. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Dan klinkt het zelfs nog als KMA. maar het zou ook goed beide kunnen zijn. Hopelijk heb je snel een oplossing. Ik heb meerdere malen er zelf huilend naast gestaan en 1 x was het zo erg, dat ik de hap bijna wilde bellen. Zo jammer dat die kleintjes je niet kunnen vertellen wat er is.
    Wat slapen jullie kinderen al lang door zeg! jaloers...

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja ik heb zelf ook koemelk allergie gehad vroeger dus dit dacht ik eigenlijk gelijk al.... Maar ja, nu met die Friso comfort houd ze het wel binnen.
    Wel nog steeds dat er wat omhoog komt na de voeding en ook gerust een uur erna, en dan weg slikken.
    Maar buiten het spugen en huilen voor de fles heeft ze nergens last van, ze is zoet.. Heeft geen krampjes.. Slaapt goed.. Groeit goed..
    Dus ja.. Het is een raadsel soms! Haha
    Hopelijk weet ik het deze week.

Danielle, ja moeilijk he... Toch kan het idd ook koemelk allergie zijn. Of hij heeft reflux... Of... Of... Of... Haha..
    Sommige kindjes spugen natuurlijk ook gewoon veel en mensen hangen er tegenwoordig snel een naamplaatje aan..
    Maar ik denk dat je als moeder snel genoeg weet of iets normaal is of niet.

Roos, slaapt jullie kleintje nog niet echt door?
    Het door slapen is hier nu ook pas 2 weken hoor..
    Mijn moeder zei dat ik met 6 maanden pas door sliep, haha
    Respect!! Mijn wallen zouden tot aan m'n knieën hangen denk ik..
    ;)

Fijne avond allemaal'

10. Roos25

Roos25 Niet meer actief

KMA kun je in verschillende gradaties tegenkomen en de ene baby heeft er meer last van dan de andere. Mijn neefjes hebben het in een hele ernstige vorm. Bij de oudste kwam mijn zusje erachter doordat hij voor, tijdens en na de fles heel erg huilde. Na een aantal weken zag hij al tegen de fles op en daar kwam dus ook onrust uit voort. Hij had er snachts minder last van. Ook had hij reflux. Mijn jongste neefje is mijn zusje op koemelk vrij dieet gegaan en heeft meer dan een jaar bv gegeven. Dat gaat dus goed.

De kinderarts zei tegen ons dat je KMA in de eerste lijn ziet, dus bij de ouders, de kans groot is, dat je kind het ook kan ontwikkelen. Mijn zusje, tante en neefjes hebben het (gehad), dus bij ons is het tweede lijns en de kinderarts zei dat dus de kans klein is.

Als moeder voel j heel goed aan dat er iets niet klopt. Heel belangrijk om altijd naar te luisteren. En dan je niet laten afschepen door de assistentes en doktoren...zo Jake koorts, toen ie 2 weken was. Ha assistente vond het niet hoog genoeg en wilde ons niet langs laten komen. Uiteindelijk doorgedramd en de ha heeft ons meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis: maag/darminfectie en 5 dagen opname.

Elleinad, ik hoop dat de pepti werkt. Zou fijn zijn als je daardoor een rustig mannetje krijgt.

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om de kindjes langer te laten slapen? Hier laat hij er op z'n max 6 uur tussen en dat is sporadisch. Dus nog altijd nachtvoeding. Pfff, 6 maanden, nou, dan kun je me opvegen hoor. Dan kom ik echt wel eerder aan met de doos rijstebloem :)
    Wat is jullie schema dan ongeveer en hoeveel cc per keer?

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Mijn (ons) schema:

06.00 uur fles 150 cc 5 schepjes (Friso)
    10.00 uur fles 150 cc 5 schepjes (Friso)
    14.00 uur fles 150 cc 5 schepjes (Friso)
    18.00 uur fles 150 cc 5 schepjes (Friso)
    22.00 uur fles 180 cc 6 schepjes (Friso extra)
    Friso extra zodat de laatste fles wat zwaarder valt.

De voeding is trouwens komen te vervallen omdat we nu volledig Friso comfort geven maar het schema is hetzelfde.
    Wat is jouw schema?

En over die koemelk allergie, dat klinkt idd wel logisch ja.
    Ze hadden al gevraagd of mijn oudste dochter dit ook heeft gehad maar die had nergens last van.
    Ik heb donderdag een afspraak bij het cb en dan is de kinderarts er ook, dan ga ik dit sowieso bespreken.
    Als het eerder echt niet meer gaat ivm het huilen dan sta ik zo op de stoep van de huisartsenpost. :)
    En gelukkig denken ze hier heel erg mee, ze willen absoluut geen risico's nemen, dat helpt wel in deze situatie. Ze luisteren ook echt nr mij, dat scheelt een hoop als moeder zijnde..

Ik las net in het boek "oei ik groei" dat (over het algemeen) jongetjes slechter slapen en meer huilen....
    Noa huilt namelijk nooit langer dan 5 min en normaal eigenlijk alleen als ze uit bad komt en soms als ze net wakker is..
    Dat ze nu bij de fles zo huilt is nieuw, maar verder mogen we echt niet klagen.
    Ik las ergens dat baby's rond de 2 tot 2,5 uur per dag huilen. Dat red Noa nooit' haha..
    Hoe zit dat bij jullie? Of laten jullie ze ook wel eens liggen..?

En roos, heeft jullie kleintje ook een speen of niet?
    Daarmee ben ik Noa haar nachten gaan rekken tot ze na 3 avonden zelf pas sochtens kwam.
    Het is geen garantie dat het lukt, maar proberen misschien waard?

Ja 6 maanden is echt lang! Haha.

12. Roos25

Roos25 Niet meer actief

#3552 Roos25, 19 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2014
    Op dit moment is ons schema:

08:00 150+5 Friso, 100 opgedronken.
    10:30 150+5 Friso, 80 opgedronken.
    13:30 150+5 Friso, op.
    18:00 150+5 Friso, op.
    Nu laten we hem slapen tot hij wakker wordt, rond 23 uur, en dan slaapt ie dus tot een uurtje of 4. Friso Extra hebben we geprobeerd, maar dat had een darmkrampaanval als resultaat. Dat durf ik niet meer zo goed.

Hij rommelt behoorlijk. Hij heeft ook wel eens 180 opgedronken, maar zoals je ziet, gaat dat nu niet lukken.

Mijn dochter had in de eerste weken behoorlijk buikkramp en heeft toen veel gehuild, totdat we bij de osteopaat waren geweest. Jake is inderdaad veel meer een huiler. Helaas heeft oei ik groei gelijk. Mijn dochter was zo ongeveer zoals je Noa beschrijft, toen de darmkrampen verdwenen, huilde ze amper.
    Wel fijn zeg, dat je iedereen mee hebt. Dan hoef je daar niet voor te vechten. Gewoon naar de hap gaan als je het niet vertrouwt. Ben ook wel van mening dat ze niet zomaar huilen. Hoop echt dat je snel geholpen gaat worden.

Hij heeft een speen, maar hij is er geen fan van. Hij spuugt hem steeds uit. Hij probeert op zijn handje te zuigen, maar hij heeft een inbakerslaapzakje aan.

Heel erg bedankt voor je hulp. Ik ga je schema eens proberen te hanteren.

Gek he, de babytijd van mijn dochter is niet eens zo lang geleden, maar de onzekerheid is er gewoon weer.

Ik laat Jake soms wel even huilen, maar dat komt meer omdat ik dan even druk ben met mijn dochter. Hij moet soms wel even in slaap huilen, maar dan hoor je ook al gauw pauzes in z'n huiltjes.

Werken jullie alweer?

13. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saffira t zou idd goed koelmelk allergie kunnen zijn! Cb dacht bij mats ook dat ie minder drinkt uit de fles hierdoor.. En als je t idd zelf ook gehad hebt is de kans groter!

Roos ik vind t helemaal niet gek hoor haha elke baby is anders toch en je moet er maar net op komen om een ander schema te gaan proberen! Daarom vind ik t ook zo fijn om hier te kletsen haha :D kan alles vragen!!

En heb ook een vraag!! :) war is reflux?? Heb m al vaak voorbij zien komen maar geen idee wat t is..

Oh en roos ik werk alweer.. :( ben nu twee weken alweer aan de slag. Vond t in t begin super zwaar maar nu gaat t wel.. Ben wel moe als ik klaar ben maar ja das ook niet zo gek met die gebroken nachten natuurlijk.. Oh en onze uk slaapt ook lang niet altijd door hoor.. Hij komt meestal ergens tussen 4 en 5 uur... Vannacht hadden we mazzel met 6 uur! :D haha

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Toevallig werd mevrouw net dus om 5 uur wakker..
    Maar mijn vriend had haar veel te los ingebakerd waardoor haar handjes boven de zak uit kwamen... Ggrrrr

Roos, hij drinkt dus 2 flessen niet op?
    Wat voor speen heb je?
    Ik had namelijk heel lang dezelfde speen omdat ze zich zo verslikte toen ze wat kleiner was, toen ik een andere gekocht had dronk ze ze opeens leeg! En dat doorslapen was ook rond die tijd..

Ik snap die onzekerheid wel hoor!
    Ze zeggen ook dat die bij elk kindje groeit, hier ontzettend last van!
    Haha dus mocht je ooit een 3e krijgen... Succes! ;)

Danielle, hopelijk gaat die kleine van jullie ook snel door slapen..
    Jij bent al snel gaan werken trouwens!!
    Ik heb verlof tot de 27e.. Maar ga de komende 2 maanden nog niet werken.
    Kan mezelf er niet toe krijgen haar nr het kv te brengen.
    Ze is nog zo klein.. Hihi
    Dus blijf nog lekker thuis.

Roos, als je nog een kleintje hebt lopen kan je idd niet altijd direct reageren. Ook niet erg idd, huilen is goed voor de longetjes. Haha
    En idd, een "inslaapval" huiltje, daar zitten pauzes in..
    Echt een beetje gejammer... :)

Nou, ik duik er weer in.. ;) fijne dag allemaal!

15. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff snel een reactie van mij... er heeft er namelijk een honger...;)
    ons schema:
    rond 6.00: 180 cc + 6 friso
    rond 10.00: 150 cc + 5
    rond 13.00: 150 cc + 5
    rond 16.00: 150 cc + 5
    rond 19.00: 150 cc + 5
    rond 22.30: 180 cc + 6 van friso extra

vanmorgen kwam hij weer om 5 uur... ik geloof er wel in dat meiden beter slapen dan jongens. bryan zn nichtje (paar weken jonger) slaapt al veel langer door dan hem. en hij rommelt elke nacht nog.
    over opvang gesproken. ik ga vandaag en nog een paar keer van de week, naar een gastouder toe. hij zou naar de creche, maar ik had er helemaal geen goed gevoel bij... hij mocht niet proef komen draaien... heel veel kindjes op 1 begeleider en 1 stagaire... ik had er geen goed gevoel bij. dus nu op het laatste moment nog op zoek naar iets anders!

16. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Marietje, je moet doen waar jij je goed bij voelt..
    Ik heb op de 1 of andere manier ook een beetje problemen me een kv. Maar gastouder gezin lijkt me ook moeilijk..
    Haha volgens mij vind ik m'n kind afstaan aan anderen gewoon moeilijk, dat word nog leuk! :p

Ja bij jongens en meiden zit volgens mij een duidelijk verschil..

17. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Elleinad, lijkt me best pittig, alweer aan het werk. Ben je eerder begonnen dan je officiële verlof? Ik moet eigenlijk volgende week weer beginnen. Of heet dat te maken met de uitgerekende datum en wanneer je daadwerkelijk bevallen bent?

Reflux is dat het maagklepje niet goed sluit. Dat kun je merken aan veel spugen, maar je hebt ook verborgen reflux. Dan komt er steeds maagzuur omhoog, wat de slokdarm prikkelt. Dan spugen ze niet zoveel, of helemaal niet. De kinderarts legde het ons alsvolgt uit: als je op je knie een schaafplek hebt, is douchen niet fijn. Zo voelt het voor een baby ook, met warme melk.

Saffira, mannen...die zijn gewoon niet goed met kleren ed. Zie soms creaties, schoenen verkeerd om aan, ect.
    Hij drinkt inderdaad niet alles op. Goeie tip van de speen. Ik ga het straks proberen. Misschien wil hij dan ook wel langer slapen snachts. Geloof dat ze dan overdag genoeg moeten krijgen. Lekker nog 2 maandjes thuis! Ik vind ze ook te klein om weg te brengen. Ik kon nog een maand vakantie nemen, dus ik begin 1 maart weer.

Marietje, ook bedankt voor jouw schema. Ik ga echt eens kijken of ik ook zover kan komen. Mijn dochter ging altijd naar het kinderdagverblijf. Toen ze begon, waren er nog meerdere groepen. Ze kwam in de groep 0 tot ong 1,5 jaar. Prima, al die kindjes slapen nog veel, dus ook niet heel druk. Toen sloegen de bezuinigingen toe en nu hebben ze een grote groep met alles bij elkaar in. Het is soms een kippenhok daar. Ik vond dat absoluut geen goed idee voor mijn zoon. Heb een gastouder gevonden gelukkig en nu gaan ze beide daar naar toe en mijn dochter gaat dan ook nog naar de peuterspeelzaal. Goed dat je naar je gevoel luistert, het gaat wel om je kleintje. Succes met zoeken, hopelijk heb je snel iets.

Hier heb ik de oorzaak van de onrust van gisteren ook gevonden. Waterpokken. Hij heeft gewoon al waterpokken. Dochter heeft ze ook gehad pas geleden, maar ik hoopte dat hij nog voldoende antistoffen van mij zou hebben. Straks maar even de dokter bellen voor de zekerheid.

18. Nou, als er tussen jongens en meiden zo'n groot verschil zit wil ik niet weten hoe rustig jullie meisjes zijn ;)

tobias slaapt soms van 9 tot 6 al :$

En hij huilt ook heel weinig ;) Maar als ie huilt…. Oei :p

19. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Haha bolkje, je hebt altijd een uitzondering op de regel he.. ;)

Fijn dat hij zo goed slaapt!

Roos, waterpokken kan idd! Mijn oudste dochter heeft dit gehad toen ze 6 weken was. Doordat ze nog niet kunnen krabben bleef het heel beperkt..
    Het kon toen geen kwaad. Maar zoals bij elke ziekte, idd even in de gaten houden.

Als ik jullie zo hoor over gastouder gezinnen dan ga ik ook maar eens rond kijken en vragen..... Ben alleen niet zo snel van mensen gecharmeerd, dus er moet echt wel een klik zijn. Haha..

20. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Wat goed dat jullie je gevoel volgen! Idd gewoon doen. Ik werk op een kv en zou zelfs nog moeilijk vinden om mn ukje ergens op een kv achter te laten! Ik ben zelf ook meer voorstander van gastoudergezinnen dus dat zegt denk ik ook wel genoeg haha helemaal met alle bezuinigingen nu ja!

@roos: ik ben weer begonnen omdat ik geen verlof uitbetaald kreeg.. Ik werkte op een kv en daar werd helaas net de te vroef mn contract niet verlengt.. Daarnaast geef ik ook dansles maar daar krijg ik geen verlof omdat dit een stichting is en ik niet in loondienst ben maar mn uren declareer bij hun.. Mn vriend verdient helaas niet genoeg dat we rond kunnen komen van zijn salaris dus daarom werk ik nu weer..
    Ik vind t zelf ook veel t vroeg en t bevalt me echt voor geen meter!! Ik kan heel emotioneel worden als ik mn mannetje daar zie liggen in zn wagen( hij gaat mee gelukkig!) en ik merk dat ik m niet de aandacht en tijd kan geven die hij verdient.. T is zo anders. Nu dan hoe ik t me had voorgesteld.. Ik zou eigenlijk lekker tot 17 feb. Verlof hebben maar ja nu ben ik alweer twee weken aan t werk.. En t is ook super zwaar!! Ik ben helemaal gesloopt als ik klaar ben!!

Zo! Mats heeft vandaag zn eerste prikjes gehad! Brullen dat ie deed! Echt zielig! Maar ja hoort erbij en toen we met m in de wagen gingen lopen werd ie wel weer rustig! Nu ligt ie lekker te slapen dus helemaal top!!
    Ook nog maar even een keer besproken over zn voeding omdat ik me daar echt zorgen over maak.. Deze dame gaf toch weer aan dat ze niet denkt dat t koemelkallergie is omdat ie t niet benauwd heeft en geen huiduitslag heeft.. Dus we moeten nu nog een fles erbij doen en t een paar dagen aankijken.. Donderdag even naar t inloopspreekuur om m te wegen en evt als t drinken uit de fles dan nog niet goed gaat nog bespreken wat we dan kunnen doen! Pfff vind t maar helemaal niets!! Maar goed even uitzingen tot donderdag!

Deel Deze Pagina