November 2013 buikjes.

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by MaaikeFerryJari, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Goedemorgen,

Marietje, ik ben met mij dochter met 3,5 maanden met rijstebloem begonnen. Eerst een paar vlokjes erin en zo opbouwen. Ze heeft er nooit op gereageerd. Wel in positieve zin, dat ze lekker vol zat en goed kon slapen. Ik ga er hier nu nog niet mee beginnen, omdat hij het nog redt. Wanneer dat terug gaat lopen, dan ga ik er ook mee beginnen.

Wat een stomme visite zeg, ik vind het ook ongepast om al met een drankwalm binnen te komen.
    Hmmm, die van jullie zijn vlot met de tandjes zeg. Hier nog niets te zien. Hij kwijlt wel enorm en de knuistje worden regelmatig opgegeten.

Saffira, die verkoudheid heb ik ook al eens gelezen. Zou ook goed kunnen bij KMA. Altijd dunne poep lijkt me ook niet goed. Moet een beetje dikker zijn. Ze zullen je vast op het cb meer kunnen vertellen.

Waar in nl is handig om af te spreken dan? Rond Utrecht of Amersfoort? Heb geen idee waar het midden is :)
    Ik kom met man en kinderen. Hij wil afspreken met een vriend van hem. We moeten dan op zoek naar een kindvriendelijke locatie, misschien een dierentuin ofzo?

Hier weer een goede nacht ;) Gaat steeds beter en voel mezelf ook beter hierdoor.

Wel even klagen over wat anders. Ben het weekend bij mijn ouders geweest. Ze wonen heel leuk, aan de rand van de woonwijk, die grenst aan het bos. We hebben heerlijk gewandeld en mijn dochter lekker gespeeld. Ben dus ook in die plaats naar de kapper geweest. Ben er opgegroeid en het was er heerlijk. Ik wil al heel lang terug verhuizen, maar door de crisis op de huizenmarkt is het geen doen. Wij hebben in de duurste tijd gekocht en hebben dus een restschuld. We hebben een lief huisje uit 1923, maar helaas wel veel onderhoud. Verkopen is geen probleem, dat gaat wel lukken, het is een gewilde straat, maar terugkopen met restschuld... Ik heb het afgelopen jaar al heel vaak gezeurd dat ik terug wil. Mijn man wil er geen woord meer over horen. Afgelopen weekend besefte ik weer hoe graag ik terug wil...
    Durf er tegen hem niet meer over te beginnen. We hebben een leuke straat waar we nu wonen, allemaal jonge gezinnen, maar ik heb verder niet zoveel met de stad.
    Wonen jullie naar tevredenheid? Of ben ik nu een beetje een zeurmuts?

2. Wij wonen qua locatie wel naar tevredenheid, maar ik ben absoluut niet tevreden over de binnenkant van het huis. Toen we het kochten dachten we dat we alls wel vrij snel naar smaak konden veranderen, maar er gebeurt nog maar weinig. We hebben zo ontzettend veel klusjes en zo weinig tijd en geld…. Baal er soms wel van, maarja… ;)

3. marietje

marietje Bekend lid

Jan 24, 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik laat mn vriend denk ik thuis. die weet toch niet wat we allemaal besproken hebben! ;)

Misschien is de dierentuin in arnhem een idee? ik zeg maar wat hoor..

ik ga dan aankomend weekeind beginnen met de rijstebloem. hij had gisteravond 200 gedronken (van de hongerige baby voeding) en vanmorgen heeft ie ook weer een fles van 210 cc gehad. dus ik denk dat hij wel wat extra kan gebruiken. vind het nu ook wel een hele plons melk in 1x. dus ga eerst maar es proberen om 's ochtends een papje te geven. heeft ie meteen een bodem voor de dag! En inderdaad rustig opbouwen. dan gaat het vast wel goed!

hebben jullie kindjes ook van die dunnen ontslasting? Bij bryan spuit het er soms uit...

ik vond het ook heel erg ongepast. beetje asociaal zelfs. maar goed...

wij wonen in een heel leuk boerderijtje. bevalt prima. wel oud.. dus wij blijven ook aan het klussen. volgende project is een nieuw rieten dak.... daar gaat ons spaar geld...

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Dierentuin Arnhem zal ik eens opzoeken.

Wat betreft wonen.. Wij wonen in mijn huur huis, 2 onder 1 kap. Mijn vriend woonde bij zijn ex, dus geen huis en daarom bij mij komen wonen.
    Ik woon hier prima, er is niets te doen (klein dorp) maar voor kinderen is het heerlijk! Basisschool op 100 m afstand en we wonen aan de dijk met daar achter de Waal, dus lekker wandelen met de hond.
    Je loopt hier ook zo de polder in, dus geen klagen.
    Wij gaan dit huis dit jaar kopen en ook verbouwen.
    Dakkapel op zolder en woonkamer uitbouwen

Maar mijn vriend zegt dat hij wel graag ooit nr Kerkdriel terug zou willen.
    Nu heb ik daar helemaal niets mee en aangezien we hier alles aan het opbouwen zijn, zie ik dat ook niet gebeuren, ik zou dat echt ongelukkig worden terwijl m'n vriend er minder moeite mee heeft om ergens anders te wonen. Dus dat word hem niet..

Als je echt niet happy bent daar waar je nu woont, dan vind ik dat je dat zeker moet kunnen bespreken.
    Maar ik vind ook dat als er nu niets anders opzit omdat je anders met een rest schuld blijft zitten, het ook geen zin heeft om er nu over na te denken.
    Je kunt wel bespreken of jullie dan gaan verhuizen als de markt weer aan trekt, maar nu kun je dus weinig.
    Ik begrijp jou.. Maar je vriend ook..

Zelf ben ik veel te lang dominant. Hihi
    Ik blijf wonen waar ik woon.. Dat heb ik vanaf het begin gezegd, dus toen hij er over begon heb ik ook gelijk gezegd dat ik het nooit van plan ben.

En bij mij komt er ook nog eens bij dat mijn dochter al 10 is, die heeft alles hier.. Dan ga ik echt niet van het ene gat naar et andere gat verhuizen! Haha.

Moeilijk meid, denk dat je nog even afhankelijk bent van wat de markt doet..
    Hoe lang woon je daar nu dan..?

Marietje: leuk een boerderijtje! :) zo'n schattig oud huisje zeker..?

5. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Wij wonen hier nu bijna 4 jaar.
    Ik ben dus ook een beetje bang dat mijn dochter hier straks alles opgebouwd heeft en dat kunnen we om haar niet meer weg. Nu is ze nog jong genoeg, maar volgend jaar gaat ze al naar school. Ik wil haar niet halverwege de basisschool weghalen daar.

We hebben dit huis gekocht, omdat ik geen huis in een nieuwbouwwijk wilde. De kans was namelijk ook erg groot dat we geen kinderen konden krijgen. We wonen op loopafstand van het centrum en dichtbij het station. Voor ons toen ideaal. De grootste minpunt is nu, dat de basisschool naast een straat ligt met koffieshops, een sexclub en het politiebureau. Goeie mix om je kids op te laten groeien...Blijkbaar vinden alle buren het hier geen probleem. Ik eigenlijk wel.
    Het huis is ook best klein, 80 m2. We hebben 3 slaapkamers en een wc boven. De badkamer is beneden. We hebben gelukkig een bergzolder.
    Ach, het is echt geen verkeerd huis en voorlopig redt ik me hier ook wel, maar op termijn zou ik toch wel erg graag weg willen.
    We hebben nu ook geen geld meer. De badkamer is totaal vernieuwd in januari. Die hield ermee op en we moesten een spoedrenovatie doen.

Jullie locatie klinkt ook mooi Saffira en Marietje, een boerderijtje...Droom...

6. marietje

marietje Bekend lid

Jan 24, 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    een heel schattig oud huisje, met een flinke tuin er om heen. inderdaad wel heel mooi! Hier ben ik ook zo met de hond in het bos! Heerlijk!
    maar kost ook allemaal geld, vooral doordat het zo oud is... valt van het ene in het andere. a;ls we nog een kindje willen, moeten we ook weer aan t verbouwen... zucht...

ff iets anders.. irriteren jullie je ook aan mensen die elke keer van die dingen zeggen: 'wacht maar tot hij 's nachts onrustig word' 'wacht maar tot hij gaat kruipen' 'wacht maar tot ie gaat lopen, dan kun je er achter aan en is het gedaan met de rust'.
    ik word daar zooooo zat van. ik ben vrij relaxed en heb zoiets van: zien we dan wel weer. maar mn vriend is er wel heel gevoelig voor.

ik heb dan ook echt het idee dat ze je geen rustig kind gunnen ofzo

7. Ja, dat hebben wij ook heel erg.

Als we vertellen dat hij doorslaapt sinds 6 weken zeggen ze standaard 'dat blijft niet zo hoor!! wacht maar!' Word daar soms echt boos van… stelletje misgunners ;)

8. jv23

jv23 Actief lid

May 16, 2012
    415
    0
    16
    belgie
    wij hebben ons huis nu zo'n 3 jaar geleden gekocht en vind het fantastisch wonen, achter ons huis is het landbouwgrond... het is er stil wonen in een doodlopende straat, en er staat zo'n huis of 15 waar veel jonge gezinnen wonen. het huis staat er nu zo'n 8 jaar dus relatief nieuw... jammer dat ik zo ver woon anders zou ik ook wel gekomen zijn...

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,765
    0
    0
    Vuren
    Bolkje en marietje: ik ken de opmerkingen.. Gelukkig hoor ik ze bijna niet en als iemand het wel zegt dan haal ik mijn schouders op.
    Idd, het lijkt net of mensen het je dan niet gunnen.
    Je ziet vanzelf wel of je kind blijft doorslapen en of het een lastig kind is met kruipen of niet.
    En ik kan je vertellen, het valt allemaal wel mee!
    Ligt er maar net aan hoe makkelijk je er zelf in staat..

Roos: ons huis is ook niet groot hoor!
    Wij hebben boven 3 slaapkamers waarvan 1 heel klein.
    We hadden een zolder met vlizotrap en daar hebben we een vaste trap in laten zetten, vandaar ook nog een dakkapel.
    Hierdoor hebben we 1 slaapkamer extra.
    Wij hebben boven geen wc, badkamer is te klein.
    Maar op een gegeven moment ben je niet anders gewend.
    Ik snap je wel wat betreft die straat..
    Ik zou daar ook niet echt gecharmeerd van zijn!
    Zeker niet bij een basisschool!

Wij hebben trouwens ook een grote tuin.
    23 m diep en bijna 10 m breed.
    Als we 2,5 meter gaan uitbouwen hebben we ook nog genoeg tuin over gelukkig.. :)

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,765
    0
    0
    Vuren
    Jv, klinkt leuk! En idd rustig met landbouw grond achter je.

We wonen allemaal ver hoor.. Arnhem is voor mij volgens mij een uur rijden.
    We wonen best verspreid. Van het noorden naar het zuiden om vervolgens van oost naar weet te gaan. Niet echt handig met afspreken dus! Haha..
    Daarom zoek ik een centraal punt, dat we allemaal ongeveer even ver moeten reizen, maar dat gaat niet lukken denk ik. Haha

11. marietje

marietje Bekend lid

Jan 24, 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok... dat word dan lastig.... zou wel heel leuk zijn als we een x af kunnen spreken

12. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet nog wel een heeeeele goede rietdekker...! ( mijn man hihihi)

13. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij wonen in een huurhuis. wel superfijn wonen maar het liefste willen we kopen...

sinds de komst van de kleine staat het op een laag pitje maar we blijven wel zo wat rond kijken :)

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,765
    0
    0
    Vuren
    Marietje: het afspreken gaat wel lukken hoor! Haha
    Alleen een centraal punt gaat hem niet worden..

Jill: kunnen jullie je huurhuis niet kopen?
    Hier kan dat gelukkig maar is niet overal zo natuurlijk.

Oh en wij gaan donderdag nr de 9 maanden beurs!
    Qua werk kon m'n moeder alleen donderdag de hele dag vrij krijgen, dus net zo handig om dan te gaan. :)

15. Zou er niet iets van een app zijn die berekent wat het meest haalbare is voor iedereen? :) Ik heb wel eens van zoiets gehoord, maar weet niet of het (nog) bestaat

16. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,765
    0
    0
    Vuren
    Hoe zou die moeten heetten dan..?
    Ik ga wel f zoeken.

Moet wel zeggen dat ik het niet erg zou vinden om een stukje verder te rijden hoor..
    Maar ik ga zoeken, haha

17. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga donderdag ook naar de negenmaanden/huishoudbeurs haha

hebben we al wel eens gevraagd saffira, maar deze woningen worden nog niet in de verkoop gedaan :(

18. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,765
    0
    0
    Vuren
    Oh jammer...
    Maar misschien nu met de crisis dat ze uiteindelijk wel in de verkoop gaan?

Oh gezellig! Haha.. Bolkje en Danielle gingen volgens mij ook donderdag.
    Jullie hebben foto's gezien van mijn hoofd en mijn kind, dus als iemand me herkent, ff roepen he! ;) :p

19. marietje

marietje Bekend lid

Jan 24, 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha kunnen jullie daar wel afspreken..;)

hier een beetje een baal middag. eerst een collega (een man) die een klote opmerking maakte over mn borsten. hij dacht dat ik mn borsten ooit eens had laten vergroten, want zo'n voorgevel kon je toch niet op een natuurlijke manier krijgen?! dat zeg je toch niet als collega????

daarna allemaal leerlingen die ruzie met elkaar hebben. gezeur...

maar goed... en morgen ochtend moet mn vriend vroeg weg. baal ik ook van... moet ik morgen ochtend haasten en alles alleen doen. zul je net zien dat er dan van alles mis gaat... maar goed, straks eerst maar es lekker slapen!

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,765
    0
    0
    Vuren
    Dat vind ik echt geen opmerking nee! Kan je als man zijnde echt niet maken vind ik... Misscjien even kenbaar maken dat je hier niet van gediend bent?

En ruziënde kids zijn idd irritant!
    Hopelijk valt het morgen ochtend een beetje mee voor je..

Danielle: ik ga morgen bellen voor kinesiologe.
    Noa heeft vanmiddag alles bij elkaar geschreeuwd en vanavond weer..
    Ik moest gelijk ook even aan jou denken, op die manier kan je er achter komen of er iets mis is met je kleine man.
    Anders ff googlen.
    Heel veel positieve verhalen over..
    Baad het niet dan schaad het niet! ;)

Share This Page